Gå til innhold

Anmelde voldtektsforsøk eller er det ingen vits ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er ingen voldtekt, da du sa ja. Her er det du som må trene på å sette grenser og si nei.

Anonymkode: de082...840

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ingen voldtekt, da du sa ja. Her er det du som må trene på å sette grenser og si nei.

Anonymkode: de082...840

Det kan godt være en voldtekt selv om man sier ja. Det avhenger jo veldig av situasjonen. Om TS har sagt ja, men likevel uttrykt at hun ikke ønsker å ha sex, kan det fortsatt være en voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den ‎10‎.‎04‎.‎2016 at 1.04, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke dette høres ut som noe voldtektsforsøk. Du sier jo at du sa ja.

Anonymkode: 2b721...6f0

Til slutt sa jeg ja,eller ble med på det, jeg sa nei først noen ganger, men han hørte ikke etter,så da gjorde jeg ikke mer motstand, jeg var redd for å si nei mer og gjøre enda mer motstand, visste ikke hva han var i stand til å gjøre mot meg, jeg var redd.Det var vel ikke voldtektsforsøk,men mer tvang muligens.

Anonymkode: 29d44...1d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den ‎13‎.‎04‎.‎2016 at 8.29, AnonymBruker skrev:

Hvilken etnisitet er du og hvilken etnisitet er han?

Anonymkode: d4cf8...51e

Han er fra pakistan, jeg er fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den ‎11‎.‎04‎.‎2016 at 15.12, AnonymBruker skrev:

Fatter du ikke at i enkelte situasjoner er det ikke bare så enkelt...........?

Anonymkode: bfbee...1ba

Det er ikke bare enkelt å si nei, man blir redd for hva den andre personen kan finne på å gjøre, han kan finne på å ta kvelertak, lugge deg, slå, i verste fall ta frem en kniv og true med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til slutt sa jeg ja,eller ble med på det, jeg sa nei først noen ganger, men han hørte ikke etter,så da gjorde jeg ikke mer motstand, jeg var redd for å si nei mer og gjøre enda mer motstand, visste ikke hva han var i stand til å gjøre mot meg, jeg var redd.Det var vel ikke voldtektsforsøk,men mer tvang muligens.

Akkurat dette har jeg opplevd selv, flere ganger, av en venn jeg hadde hatt sex med mange ganger. Da jeg var på møte med advokaten min angående en annen voldtekt av en annen fyr, fortalte jeg om dette. Da sa hun at det er en form for voldtekt det også. Dette var det en bistandsadvokat som jobbet med voldtektssaker som sa. Så i ditt tilfelle er det ikke snakk om et voldtektsforsøk, det er faktisk voldtekt.

Endret av Taklampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja okei det er mulig det er voldtekt, aner ikke jeg, jeg bare vet at det føltes som et overtramp, jeg skal ikke ha mer kontakt med han, han brukte å si mye ting også til meg som var merkelige, slik som: Vi er venner, jeg kan gjøre hva jeg vil, jeg bestemmer, jeg hører ikke ordet nei.Så han er historie, og godt er det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hvorfor denne ble slettet,da dette er vesentlig til tråden.

Selv om voldtekt har enorme psykologiske konsekvenser for den som rammes, opplever vi gang på gang at sakene nedprioriteres. Kun ti prosent av alle voldtekter blir anmeldt, og av disse er det kun 16 prosent som havner i en rettssak. Å begå voldtekt i Norge i dag er nærmest risikofritt.

Ville aldri anmeldt om hun visste

Jenta Aftenposten intervjuet, sier hun har tenkt på å trekke saken. Det er bedre enn å vente. Hun fraråder andre i samme situasjon å anmelde saken når etterforskningen tar så lang tid. Og hun er ikke alene. Svært mange vi møter på DIXI forteller om umennesklig lange saksbehandlingstider – og hvis de i det hele tatt får et svar, kommer det ofte i form av en konvolutt fra politiet der det står at saken er henlagt på grunn av «bevisets stilling». Politiadvokaten anser det som usannsynlig at de vil nå frem i en rettssak.

Flere forteller at de aldri ville anmeldt om de hadde visst hvor lang tid det skulle ta før de fikk et svar, og at de vil fraråde venner og småsøsken å anmelde dersom de blir utsatt for voldtekt fordi belastningen og de menneskelige kostnadene er for store. Den lange behandlingstiden i voldtektssaker er urovekkende. Pr. i dag blir de fleste voldtekter aldri anmeldt.

Konsekvensen av den ofte lange behandlingstiden er at enda færre vil anmelde voldtekt, og at mørketallene stiger.  

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Bor-man-anmelde-voldtekt-7273399.html

Anonymkode: 5dc5a...0c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...