AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #41 Del Skrevet 12. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare det du skriver nå er jo et overgrep i seg selv hvis hun har blitt voldtatt. Anonymkode: 94929...760 Eh, nei, det er helt nødvendig saksbehandling. Anonymkode: d7af5...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #42 Del Skrevet 12. april 2016 21 timer siden, PetterPanne skrev: Tja, jeg husker jeg ble med ei dame hjem. VI hadde sex og da vi lå der og snakket sammen, så spør hun meg "Hva gjør du om jeg anmelder deg for voldtekt i morgen?" Grøss... Okey? Hørtes ikke riktig klokt ut. Allikevel så ble han jeg refererte til tidligere funnet skyldig, og han blå-nektet lenge. Det verste var når man faktisk påsto (slik jeg skrev) at folk bare fant det opp, at de var forelsket, at de var besatt av han, etc. AS IF! Hvordan har kamerater og venner av voldtekstmenn det mon tro? Sitter de der og nikker seg enige i det han faktisk påstår og mener? Syntes det er alvorlig lite med empati til trådstarteren. Så her ser man at jo, man kommer en vei med å anmelde det, og han her fikk forvaring også. Her står det mer om han. Og her. Anonymkode: 94929...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #43 Del Skrevet 13. april 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okey? Hørtes ikke riktig klokt ut. Allikevel så ble han jeg refererte til tidligere funnet skyldig, og han blå-nektet lenge. Det verste var når man faktisk påsto (slik jeg skrev) at folk bare fant det opp, at de var forelsket, at de var besatt av han, etc. AS IF! Hvordan har kamerater og venner av voldtekstmenn det mon tro? Sitter de der og nikker seg enige i det han faktisk påstår og mener? Syntes det er alvorlig lite med empati til trådstarteren. Så her ser man at jo, man kommer en vei med å anmelde det, og han her fikk forvaring også. Her står det mer om han. Og her. Anonymkode: 94929...760 Slutt å mase om Kopeng. Mannen er antagelig psykopat, og grunnen til st hen er dømt er bevismateriale og veldig mange vitner. T S har ingen av delene. Anonymkode: d7af5...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #44 Del Skrevet 13. april 2016 Dette er ikke voldtekt. Dette er manglende tydelighet fra ts sin side. Om man ikke ønsker sex, så sier man nei. Det virker som alt er mobbing og alt er voldtekt for tiden. Sånn er det ikke, og det er faktisk et hån mot de som virkelig har blitt mobbet og de som virkelig har blitt voldtatt. Ts sa ikke nei, hun sa ja, faktisk. Hadde hun sagt nei, og han hadde fortsatt selv om hun gjorde motstand, da er det voldtekt. Om ts er voldtatt, så er jeg voldtatt på en enda mer fysisk smertefull måte. Men det har aldri falt meg inn å se på det som voldtekt. Det var manglende grensesetting fra min side pga umodenhet. Da lærer man forhåpentligvis av det og sier nei neste gang. Anonymkode: e3e17...870 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #45 Del Skrevet 13. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke voldtekt. Dette er manglende tydelighet fra ts sin side. Om man ikke ønsker sex, så sier man nei. Det virker som alt er mobbing og alt er voldtekt for tiden. Sånn er det ikke, og det er faktisk et hån mot de som virkelig har blitt mobbet og de som virkelig har blitt voldtatt. Ts sa ikke nei, hun sa ja, faktisk. Hadde hun sagt nei, og han hadde fortsatt selv om hun gjorde motstand, da er det voldtekt. Om ts er voldtatt, så er jeg voldtatt på en enda mer fysisk smertefull måte. Men det har aldri falt meg inn å se på det som voldtekt. Det var manglende grensesetting fra min side pga umodenhet. Da lærer man forhåpentligvis av det og sier nei neste gang. Anonymkode: e3e17...870 Jeg synes det er for lite informasjon for å vite om ts har blitt voldtatt eller ikke, derfor har jeg ikke kommentert akkurat den biten i denne tråden. Selv er jeg blitt voldtatt to ganger (jeg sa nei, men var blitt slått tidligere på kvelden - så jeg klarte/turte ikke gjøre mye fysisk motstand selv om jeg prøvde å trekke meg bort fra situasjonen, jeg gråt og ba om at han ikke måtte slutte). Jeg synes egentlig man bør være forsiktig med å uttale at noe ikke er voldtekt til en som føler seg voldtatt. Spesielt når man ikke har mere informasjon enn ts gir (dersom ts først prøvde å komme seg fri fra grepet f.eks. så blir situasjonen vanskeligere å tolke for meg). Noen ganger så er man veldig klar over at man presser noen, selv om man ikke bruker mye vold. Det blir for lettvint å fraskrive seg ansvaret fordi den andre ikke var klar nok. For meg oppleves det som mere hån at man så lett legger ansvaret på den som står igjen etter en vond opplevelse. Jeg har skrevet innlegg i tråden fordi jeg mener vi bør begynne å se på sex på en annen måte, og ikke bare legge ansvaret på at en part skal si tydelig nei, gjøre fysisk motstand eller kunne bevise at man er truet/presset til å godta noe. Jeg mener vi må bli flinkere til å se at alle har et ansvar når man ønsker sex med en annen person, et ansvar for å være sikker på at den andre også ønsker det. Det er altfor godtatt å presse noen "fordi" - fordi de har flørtet tidligere på kvelden, fordi man er i et forhold og da "skal man", fordi man har blitt med noen hjem - som kanskje sa at det bare var for å ligge på armen, for å vise noe, for å spise nattmat, for å ..., fordi man har kledd seg "feil", fordi man har ligget med mange andre før, fordi man har hatt sex tidligere med hverandre, fordi man har invitert noen på mat enten ute eller hjemme , fordi ... Jeg mener ikke at man skal slenge rundt seg med voldtektsbeskyldninger heller, men jeg tror en del "gråsoneovergrep" kunne vært unngått om vi som samfunn og medmennesker viste en klarere avsky mot det å presse noen til sex. Fordi man aldri vet hvordan det presset oppleves. Vi har forskjellig bagasje og forskjellige forutsetninger for å være trygge i noen situasjoner. Anonymkode: c1bf8...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #46 Del Skrevet 13. april 2016 Den 10.4.2016 at 19.49, AnonymBruker skrev: Hei, jeg vil fortelle noe som jeg har opplevd, jeg har nemlig blitt forsøkt tvunget til sex av en venn, en venn jeg har brukt å ha sex med.Det har skjedd to ganger at han har tvunget seg til sex.Jeg har ikke tørt å gjøre noe de gangene han har gjort det, for jeg vet aldri hvordan han hadde reagert da, er redd for sånt, har blitt voldtatt før i mitt liv også.Så forrige gang han tvang hodet mitt ned til sin penis, så ville jeg ikke, men han ville ha sex.Jeg sa ja, fordi jeg tørte ikke å si fra, var redd for hvordan han ville reagere.Jeg har ingen bevis for at jeg har møtt han, har slettet alt av meldinger på min mobil.Men han står på anroppsloggen min oppført. Anonymkode: 29d44...1d6 Hvilken etnisitet er du og hvilken etnisitet er han? Anonymkode: d4cf8...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #47 Del Skrevet 13. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er for lite informasjon for å vite om ts har blitt voldtatt eller ikke, derfor har jeg ikke kommentert akkurat den biten i denne tråden. Selv er jeg blitt voldtatt to ganger (jeg sa nei, men var blitt slått tidligere på kvelden - så jeg klarte/turte ikke gjøre mye fysisk motstand selv om jeg prøvde å trekke meg bort fra situasjonen, jeg gråt og ba om at han ikke måtte slutte). Jeg synes egentlig man bør være forsiktig med å uttale at noe ikke er voldtekt til en som føler seg voldtatt. Spesielt når man ikke har mere informasjon enn ts gir (dersom ts først prøvde å komme seg fri fra grepet f.eks. så blir situasjonen vanskeligere å tolke for meg). Noen ganger så er man veldig klar over at man presser noen, selv om man ikke bruker mye vold. Det blir for lettvint å fraskrive seg ansvaret fordi den andre ikke var klar nok. For meg oppleves det som mere hån at man så lett legger ansvaret på den som står igjen etter en vond opplevelse. Jeg har skrevet innlegg i tråden fordi jeg mener vi bør begynne å se på sex på en annen måte, og ikke bare legge ansvaret på at en part skal si tydelig nei, gjøre fysisk motstand eller kunne bevise at man er truet/presset til å godta noe. Jeg mener vi må bli flinkere til å se at alle har et ansvar når man ønsker sex med en annen person, et ansvar for å være sikker på at den andre også ønsker det. Det er altfor godtatt å presse noen "fordi" - fordi de har flørtet tidligere på kvelden, fordi man er i et forhold og da "skal man", fordi man har blitt med noen hjem - som kanskje sa at det bare var for å ligge på armen, for å vise noe, for å spise nattmat, for å ..., fordi man har kledd seg "feil", fordi man har ligget med mange andre før, fordi man har hatt sex tidligere med hverandre, fordi man har invitert noen på mat enten ute eller hjemme , fordi ... Jeg mener ikke at man skal slenge rundt seg med voldtektsbeskyldninger heller, men jeg tror en del "gråsoneovergrep" kunne vært unngått om vi som samfunn og medmennesker viste en klarere avsky mot det å presse noen til sex. Fordi man aldri vet hvordan det presset oppleves. Vi har forskjellig bagasje og forskjellige forutsetninger for å være trygge i noen situasjoner. Anonymkode: c1bf8...848 Hva med å forholde seg til det TS har skrevet i tråden? De har hatt sex sammen før, hun har gått med på det. Hun befant seg i likenende situasjoner som før hvor det har resultert i sex, hun har hatt sex mot sin vilje uten å si ifra. Ikke bare en gang, men to. Dette er ikke voldtekt. Det kan føles som voldtekt, men pr def ingen voldtekt fordi hun ikke sa ifra. Det er nok av kampanjer på nett om at "nei betyr nei". Vi menn forstår når nei betyr nei. Men det betyr altså at den andre parten presterer si det enkle ordet for å gjøre seg forstått. Voldelige og psykisk ustabile menn er unntatt denne regelen. De forstår ikke uansett. Hvis du ligger med en voldelig mann fordi du er redd, så burde du kanskje prøve å holde deg unna vedkomne og kutte vedkomne ut av livet. Hvis en kvinne føler seg presset til sex, men ikke sier nei, så er det hennes feil alene. Og det går ann å tenke litt. Ingen blir med en annen person hjem kl 03.00 for å se på firmerkesamlingen sin. Alle med nogenlunde vett i hodet vet hva slike ting betyr. Leser bare ansvarsfraskrivelse av kvinnen i innlegget ditt. Det går ann å ta ansvar, det går ann å si ifra, det går ann å tenke selv. Men de som faktisk blir voldtatt har jeg full sympati for. De som sier nei, gjør motstand men fortsatt blir tvunget til samleie. Det du skriver om derimot er en kvinne som ikke klarer si ifra, og det er kvinnens feil. Menn er ikke tankelesere. Anonymkode: e2374...cc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #48 Del Skrevet 13. april 2016 Ts: Det gjør meg vondt å høre det du har vært igjennom. Har du noen du kan prate med om dette? Jeg kan tenke meg at det at du har blitt utsatt for en voldtekt tidligere kan gjøre at du "fryser" i situasjoner hvor du er/føler deg truet,og at du derfor kan bli utnyttet ved senere anledninger, eller oppleve manglende kontroll over relasjoner med menn. Om han du var med visste eller burde vite om at du reagerte slik tenker jeg avgjør om det er voldtekt (eventuelt uaktsom voldtekt) eller ei. Du kan eventuelt snakke med en advokat som kan se på saken førdu vurderer anmeldelse. Viktigere- Jeg ville ha tatt kontakt med noen som kan litt om dette,om det er dixi eller tilbud du måtte ha i din kommune for at du best mulig kan ivareta deg selv og komme over dette. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 0a284...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #49 Del Skrevet 13. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts: Det gjør meg vondt å høre det du har vært igjennom. Har du noen du kan prate med om dette? Jeg kan tenke meg at det at du har blitt utsatt for en voldtekt tidligere kan gjøre at du "fryser" i situasjoner hvor du er/føler deg truet,og at du derfor kan bli utnyttet ved senere anledninger, eller oppleve manglende kontroll over relasjoner med menn. Om han du var med visste eller burde vite om at du reagerte slik tenker jeg avgjør om det er voldtekt (eventuelt uaktsom voldtekt) eller ei. Du kan eventuelt snakke med en advokat som kan se på saken førdu vurderer anmeldelse. Viktigere- Jeg ville ha tatt kontakt med noen som kan litt om dette,om det er dixi eller tilbud du måtte ha i din kommune for at du best mulig kan ivareta deg selv og komme over dette. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 0a284...7b0 Om man "fryser", så ville det være vanskelig å både svare ja og å gi oralsex... Anonymkode: e3e17...870 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #50 Del Skrevet 13. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken etnisitet er du og hvilken etnisitet er han? Anonymkode: d4cf8...51e Iran. Anonymkode: 94929...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #51 Del Skrevet 14. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å forholde seg til det TS har skrevet i tråden? De har hatt sex sammen før, hun har gått med på det. Hun befant seg i likenende situasjoner som før hvor det har resultert i sex, hun har hatt sex mot sin vilje uten å si ifra. Ikke bare en gang, men to. Dette er ikke voldtekt. Det kan føles som voldtekt, men pr def ingen voldtekt fordi hun ikke sa ifra. Det er nok av kampanjer på nett om at "nei betyr nei". Vi menn forstår når nei betyr nei. Men det betyr altså at den andre parten presterer si det enkle ordet for å gjøre seg forstått. Voldelige og psykisk ustabile menn er unntatt denne regelen. De forstår ikke uansett. Hvis du ligger med en voldelig mann fordi du er redd, så burde du kanskje prøve å holde deg unna vedkomne og kutte vedkomne ut av livet. Hvis en kvinne føler seg presset til sex, men ikke sier nei, så er det hennes feil alene. Og det går ann å tenke litt. Ingen blir med en annen person hjem kl 03.00 for å se på firmerkesamlingen sin. Alle med nogenlunde vett i hodet vet hva slike ting betyr. Leser bare ansvarsfraskrivelse av kvinnen i innlegget ditt. Det går ann å ta ansvar, det går ann å si ifra, det går ann å tenke selv. Men de som faktisk blir voldtatt har jeg full sympati for. De som sier nei, gjør motstand men fortsatt blir tvunget til samleie. Det du skriver om derimot er en kvinne som ikke klarer si ifra, og det er kvinnens feil. Menn er ikke tankelesere. Anonymkode: e2374...cc1 Dersom du tror at alle "normale" menn forstår at et nei er et nei så tar du feil. Det er mange som noen ganger ser det som en midlertidig hindring som kan mases eller presses vekk fordi kvinnen "egentlig vil" eller at vi har jo hatt sex før, så da spiller hun bare "hard to get". Det jeg reagerer på og synes er feil er at det etter nei'et eller fysisk motstand hvor noen prøver å trekke seg vekk er "ok" for veldig mange mennesker i noen situasjoner å "overtale" en partner. Jeg tror det gjelder for begge kjønn og jeg mener det er en uting. Jeg synes det er farlig at det er så godtatt at alt ansvaret legges på en part for å si nei - i stedet for at den andre parten har et minst like stort ansvar for å vite at begge vil. Jeg oppfatter det ikke som en ansvarsfraskrivelse av en part, men en ansvarsfordeling mellom begge partene. Hverken kvinner eller menn er tankelesere, derfor burde det være naturlig med noe mer åpen kommunikasjon mellom partene - ingen skal bare anta at menn alltid vil ha sex når en kvinne "tilbyr" eller kvinner liker "handlekraftige menn som tar styring i seksuelle situasjoner". Anonymkode: c1bf8...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #52 Del Skrevet 14. april 2016 Den 11. april 2016 at 14.43, AnonymBruker skrev: Hun samtykket under tvang og frykt for hva han kunne finne på, og da ER DET VOLDTEKT. Ts, du kan anmelde, og påpek skriftlig at det skjedde under tvang og frykt. Om det blir henlagt, så er hvertfall ssken i politiets register i tilfelle noen andre anmelder samme person. Da kan saken bli gjenopptatt. Og DERFOR ER DET VIKTIG AT DERE ALLE ANMELDER, UANSETT SAKENS UTFALL. Få deg nytt skjult nr, og fjern personen fra ditt liv. Anonymkode: bfbee...1ba Det er tydelig at svært få i tråden her kan juss hvertfall. Tror du virkelig hva et individ føler om situasjonen fører til at en annen part har begått voldtekt? Så hvis jeg har sex med en kompis, uten å uttrykke at jeg ikke vil eller blir tvunget av han, så kan jeg komme etterpå og si at jeg ble voldtatt fordi jeg var redd for hvordan han skulle reagere hvis jeg sa nei? HØRER DU HVOR DUMT DET HØRES UT?!?! Herregud, hadde det funket sånn, så hadde rettssikkerheten til menn vært 0. Og jeg er dame, for mye strengere straffer når det gjelder voldtekt og er selvsagt opptatt av at det er et problem som må bekjempes. Men at man skal kunne anmelde menn over en lav sko, på grunn av hvordan du følte deg i situasjonen selv om du ikke ga noe uttrykk for det.. Nei, det er bare for sykt. Anonymkode: f680c...d40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #53 Del Skrevet 14. april 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du tror at alle "normale" menn forstår at et nei er et nei så tar du feil. Det er mange som noen ganger ser det som en midlertidig hindring som kan mases eller presses vekk fordi kvinnen "egentlig vil" eller at vi har jo hatt sex før, så da spiller hun bare "hard to get". Det jeg reagerer på og synes er feil er at det etter nei'et eller fysisk motstand hvor noen prøver å trekke seg vekk er "ok" for veldig mange mennesker i noen situasjoner å "overtale" en partner. Jeg tror det gjelder for begge kjønn og jeg mener det er en uting. Jeg synes det er farlig at det er så godtatt at alt ansvaret legges på en part for å si nei - i stedet for at den andre parten har et minst like stort ansvar for å vite at begge vil. Jeg oppfatter det ikke som en ansvarsfraskrivelse av en part, men en ansvarsfordeling mellom begge partene. Hverken kvinner eller menn er tankelesere, derfor burde det være naturlig med noe mer åpen kommunikasjon mellom partene - ingen skal bare anta at menn alltid vil ha sex når en kvinne "tilbyr" eller kvinner liker "handlekraftige menn som tar styring i seksuelle situasjoner". Anonymkode: c1bf8...848 Hvis mannen utfører et samleie selv etter å ha mast, og dama sier nei, så er jo det pr def en voldtekt. Det er da opp til dama å ikke la seg overtale, og skjer det noe tvang så er det voldtekt. Det er selvfølgelig den parten som ikke vil ha sex sitt ansvar å formidle dette ved et simpelt nei. Ja, det er en ansvarsfordeling mellom kjønnene. Begge har ansvar for å si nei hvis de ikke vil ha sex, selv om de er i en seksuelt spent situasjon. Men å si at kvinner ikke trenger å si nei, og at menn burde ta mer ansvar blir for teit. Hvis man har hatt en flørtete tone, gnikket på hverandre hele kvelden, blir med den andre parten hjem, så ligger sex i lufta. Det er da menn eller kvinner prøver å ta ting videre fordi det flyter naturlig. Det er da det burde ringe en bjelle hos motparten om hvor dette leder, og burde si ifra klart og tydelig at vedkomne ikke vil. Skulle liksom de sittet en halvtime og diskutert dette i en god og åpen dialog? Hører du hva du sier eller? Anonymkode: e2374...cc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #54 Del Skrevet 14. april 2016 Den 4/13/2016 at 22.30, AnonymBruker skrev: Iran. Anonymkode: 94929...760 Dette er ikke TS, forresten, men bra forsøk. Anonymkode: 4066e...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #55 Del Skrevet 16. april 2016 Den 14.4.2016 at 9.02, AnonymBruker skrev: Hvis mannen utfører et samleie selv etter å ha mast, og dama sier nei, så er jo det pr def en voldtekt. Det er da opp til dama å ikke la seg overtale, og skjer det noe tvang så er det voldtekt. Det er selvfølgelig den parten som ikke vil ha sex sitt ansvar å formidle dette ved et simpelt nei. Ja, det er en ansvarsfordeling mellom kjønnene. Begge har ansvar for å si nei hvis de ikke vil ha sex, selv om de er i en seksuelt spent situasjon. Men å si at kvinner ikke trenger å si nei, og at menn burde ta mer ansvar blir for teit. Hvis man har hatt en flørtete tone, gnikket på hverandre hele kvelden, blir med den andre parten hjem, så ligger sex i lufta. Det er da menn eller kvinner prøver å ta ting videre fordi det flyter naturlig. Det er da det burde ringe en bjelle hos motparten om hvor dette leder, og burde si ifra klart og tydelig at vedkomne ikke vil. Skulle liksom de sittet en halvtime og diskutert dette i en god og åpen dialog? Hører du hva du sier eller? Anonymkode: e2374...cc1 Vi som ikke var der kan ikke vite om han visste eller burde visst at hun følte seg truet i en slik situasjon. Dersom noen går inn i en butikk og vifter med et våpen samtidig som de ber "pent" om penger, så er det et ran selv den som står i kassa gir fra seg penger "frivillig". Det kan fortsatt være en ikke uttalt trussel i en lignende situasjon uten et fysisk våpen også. Det burde ikke være vanskelig å innse at det kan forekomme lignende situasjoner mellom to mennesker bak lukkede dører. Det er et like stort ansvar hos begge kjønn å oppføre seg slik at man ikke oppfattes som truende. Jeg mener vi har for lett for å godta eller bortforklare den type oppførsel ved å legge ansvaret på den som ikke har lyst. Slik jeg opplever det at du gjør. Det at så mange synes det er helt greit at noen maser seg til sex, tror jeg gjør at mange tenker det ikke er så farlig å gjøre det - det er jo "lov" og da fritar de seg selv for ansvaret for hvordan den andre opplever situasjonen. Dersom man har gnikket og flørtet hele kvelden, så kan det hende man har forskjellige forventninger allikevel. Enten den ene ønsker f.eks. analsex og maser om det selv om den andre ikke vil eller de ønsker noe annet - stillinger, binding, .... Noen blir verbalt truende om de ikke får det som de vil/blir avvist på noe. Siden de kanskje selv vet at de ikke vil bli fysiske, men opplever at "det er slikt man sier om man blir skuffet" - så er det lett å ta det for gitt at den andre "vet" at det bare er ord. Dersom flere ble mer bevisste på å sikre seg at begge ønsker noe - så kan man unngå en del situasjoner som det burde være i "alles" interesse å unngå. Anonymkode: c1bf8...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #56 Del Skrevet 16. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen blir verbalt truende om de ikke får det som de vil/blir avvist på noe. Siden de kanskje selv vet at de ikke vil bli fysiske, men opplever at "det er slikt man sier om man blir skuffet" - så er det lett å ta det for gitt at den andre "vet" at det bare er ord. Dersom flere ble mer bevisste på å sikre seg at begge ikke ønsker noe - så kan man unngå en del situasjoner som det burde være i "alles" interesse å unngå. Anonymkode: c1bf8...848 Jeg rettet litt på en setning her, jeg. Anonymkode: 94929...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #57 Del Skrevet 16. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi som ikke var der kan ikke vite om han visste eller burde visst at hun følte seg truet i en slik situasjon. Dersom noen går inn i en butikk og vifter med et våpen samtidig som de ber "pent" om penger, så er det et ran selv den som står i kassa gir fra seg penger "frivillig". Det kan fortsatt være en ikke uttalt trussel i en lignende situasjon uten et fysisk våpen også. Det burde ikke være vanskelig å innse at det kan forekomme lignende situasjoner mellom to mennesker bak lukkede dører. Det er et like stort ansvar hos begge kjønn å oppføre seg slik at man ikke oppfattes som truende. Jeg mener vi har for lett for å godta eller bortforklare den type oppførsel ved å legge ansvaret på den som ikke har lyst. Slik jeg opplever det at du gjør. Det at så mange synes det er helt greit at noen maser seg til sex, tror jeg gjør at mange tenker det ikke er så farlig å gjøre det - det er jo "lov" og da fritar de seg selv for ansvaret for hvordan den andre opplever situasjonen. Dersom man har gnikket og flørtet hele kvelden, så kan det hende man har forskjellige forventninger allikevel. Enten den ene ønsker f.eks. analsex og maser om det selv om den andre ikke vil eller de ønsker noe annet - stillinger, binding, .... Noen blir verbalt truende om de ikke får det som de vil/blir avvist på noe. Siden de kanskje selv vet at de ikke vil bli fysiske, men opplever at "det er slikt man sier om man blir skuffet" - så er det lett å ta det for gitt at den andre "vet" at det bare er ord. Dersom flere ble mer bevisste på å sikre seg at begge ønsker noe - så kan man unngå en del situasjoner som det burde være i "alles" interesse å unngå. Anonymkode: c1bf8...848 MEN DET ER DA HUN MÅ SI IFRA AT HUN FØLER SEG TRUET, HUN MÅ REISE SEG OPP OG GÅ DERFRA, HUN MÅ GJØRE NOE. GJENNOMFØRER HAN FORTSATT SAMLEIET ER DET VOLDTEKT OG SKAL ANMELDES. Huff, jeg ble helt svett av det jeg nettopp har lest. Du vet at selv om man har forskjellige forventninger, så går det an å YTRE disse forvetningene? Få dere en ryggrad og stå på det dere mener. Ikke vær redd for å gå fra situasjonen. Blir det en voldelig situasjon, eller at du blir voldtatt så drar du han til retten etter å ha sikret bevis. Det er ikke vanskelig. Og hvordan skal en partner vite at den andre ønsker det samme? Spørre vedkomne femten ganger? Er du klar over hvor fort musa til alle damer hadde tørket inn om mannen var så forsiktig? Legger bare ved denne jeg: Anonymkode: e2374...cc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koy Skrevet 16. april 2016 #58 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Den 13.4.2016 at 15.42, AnonymBruker skrev: Ts: Det gjør meg vondt å høre det du har vært igjennom. Har du noen du kan prate med om dette? Jeg kan tenke meg at det at du har blitt utsatt for en voldtekt tidligere kan gjøre at du "fryser" i situasjoner hvor du er/føler deg truet,og at du derfor kan bli utnyttet ved senere anledninger, eller oppleve manglende kontroll over relasjoner med menn. Om han du var med visste eller burde vite om at du reagerte slik tenker jeg avgjør om det er voldtekt (eventuelt uaktsom voldtekt) eller ei. Du kan eventuelt snakke med en advokat som kan se på saken førdu vurderer anmeldelse. Viktigere- Jeg ville ha tatt kontakt med noen som kan litt om dette,om det er dixi eller tilbud du måtte ha i din kommune for at du best mulig kan ivareta deg selv og komme over dette. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 0a284...7b0 Herregud for en tråd Ts, synes dette svaret var veldig fornuftig og du burde absolutt snakke med noen profesjonelle. Ønsker deg alt godt videre Endret 16. april 2016 av Koy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taklampe Skrevet 16. april 2016 #59 Del Skrevet 16. april 2016 Den 10.4.2016 at 23.14, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg er redd for, at den blir henlagt.Om jeg hadde hatt noe DNA fra han, men det har jeg ikke,har vasket alt av det han har vært borti.Dumt av meg. Men men Anonymkode: 29d44...1d6 DNA-et knytter bare personen til hendelsen. Men det sier ingenting om det han har gjort er straffbart eller ikke. I ditt tilfeller er det nok bare ord mot ord. Det er stor sannsynlighet for at saken vil bli henlagt. Men det betyr ikke at saken blir avsluttet og glemt. Saken blir bare lagt på "vent". Om han blir anmeldt senere kan saken bli tatt opp igjen, og det er til stor hjelp for nye eventuelle voldtektssaker, om han skulle blitt anmeldt igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taklampe Skrevet 16. april 2016 #60 Del Skrevet 16. april 2016 Den 14.4.2016 at 8.25, AnonymBruker skrev: Det er tydelig at svært få i tråden her kan juss hvertfall. Tror du virkelig hva et individ føler om situasjonen fører til at en annen part har begått voldtekt? Så hvis jeg har sex med en kompis, uten å uttrykke at jeg ikke vil eller blir tvunget av han, så kan jeg komme etterpå og si at jeg ble voldtatt fordi jeg var redd for hvordan han skulle reagere hvis jeg sa nei? HØRER DU HVOR DUMT DET HØRES UT?!?! Herregud, hadde det funket sånn, så hadde rettssikkerheten til menn vært 0. Og jeg er dame, for mye strengere straffer når det gjelder voldtekt og er selvsagt opptatt av at det er et problem som må bekjempes. Men at man skal kunne anmelde menn over en lav sko, på grunn av hvordan du følte deg i situasjonen selv om du ikke ga noe uttrykk for det.. Nei, det er bare for sykt. Anonymkode: f680c...d40 Å uttrykke hvilke følelser man hadde i situasjonern er svært viktige detaljer for politiet. Men om man opptrer som om man vil ha sex, eller er likegyldig til det, selv om man egentlig er redd og ikke ønsker det, kommer man ikke særlig langt med en anmeldelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå