AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #21 Del Skrevet 11. april 2016 5 minutter siden, Okapi skrev: Den er vrien om hun ikke uttrykte denne frykten på noe vis. Hvis fyren faktisk trodde hun gjorde det av egen fri vilje, blir det vanskelig å argumentere for at det var en voldtekt. Trådstarter skriver litt for lite om situasjonen til at vi kan vurdere dette. Den kan være det forelå trusler om eller faktisk maktbruk (da eller tidligere), men dette vet vi ikke. Dette er noe av grunnen til at jeg mener det bør snakkes mye mer om klare samtykker og at det stadig understrekes at masing ikke er en ok måte for å "få" sex. Jeg mener det er alt for godtatt at det er greit å mase på partner, venner, bekjente for å få et tja til sex. Man vet faktisk aldri når noe går over til å bli press for den andre parten som kan føle at det ikke er rom for å si nei, eller være handlingslammet fordi de er kommet i en situsajon de ikke vet hvordan de kan komme seg ut av. Det burde være ille/vondt/vanskelig å se for seg at noen kanskje har følt noe som et overgrep eller en voldtekt, så ille at man ikke så lett kan fraskrive seg ansvar siden den andre ikke "sa klart nok fra". Dessverre så blir ofte fokus på at den som føler noe som et overgrep ikke har vært flink nok, ikke at den partneren som presser ikke har vært flink nok. Anonymkode: c1bf8...848 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #22 Del Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe av grunnen til at jeg mener det bør snakkes mye mer om klare samtykker og at det stadig understrekes at masing ikke er en ok måte for å "få" sex. Jeg mener det er alt for godtatt at det er greit å mase på partner, venner, bekjente for å få et tja til sex. Man vet faktisk aldri når noe går over til å bli press for den andre parten som kan føle at det ikke er rom for å si nei, eller være handlingslammet fordi de er kommet i en situsajon de ikke vet hvordan de kan komme seg ut av. Det burde være ille/vondt/vanskelig å se for seg at noen kanskje har følt noe som et overgrep eller en voldtekt, så ille at man ikke så lett kan fraskrive seg ansvar siden den andre ikke "sa klart nok fra". Dessverre så blir ofte fokus på at den som føler noe som et overgrep ikke har vært flink nok, ikke at den partneren som presser ikke har vært flink nok. Anonymkode: c1bf8...848 Eller så kan man... du vet... si nei. Anonymkode: 1c041...27f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #23 Del Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller så kan man... du vet... si nei. Anonymkode: 1c041...27f Fatter du ikke at i enkelte situasjoner er det ikke bare så enkelt...........? Anonymkode: bfbee...1ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #24 Del Skrevet 11. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter du ikke at i enkelte situasjoner er det ikke bare så enkelt...........? Anonymkode: bfbee...1ba Og hvordan skal en eventuell partner vite at du ikke vil når du ikke sier nei? Om man faktisk ikke får seg selv til å si nei så er det seg selv man må jobbe med, ikke den andre parten. Men snart vil vel dere feminister at man skal skrive under på et dokument før man har sex for å forsikre seg om at det var frivillig. Makan til stemningsdreper, mens man kler av seg flerrer gutten frem et dokument og ber deg skrive under før han fortsetter slik at du ikke kan komme til å anmelde han i ettertid fordi du enten ikke sa ifra eller du ombestemte deg. Tror glufsa hadde snurpet seg raskt igjen og mannen hevet på dør i så tilfelle. Anonymkode: 1c041...27f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #25 Del Skrevet 11. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter du ikke at i enkelte situasjoner er det ikke bare så enkelt...........? Anonymkode: bfbee...1ba Men 2 (!!!) ganger? Anonymkode: 31a07...85c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #26 Del Skrevet 11. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter du ikke at i enkelte situasjoner er det ikke bare så enkelt...........? Anonymkode: bfbee...1ba Jo, det er faktisk så enkelt. Men ting var nok litt enklere da jeg var ung voksen (i slutten av tenåra/begynnelsen av 20-åra, på 90-tallet). For daterape var et uttrykk som ikke eksisterte, eller vi hadde i hvert fall ikke hørt om det, om ble man med noen hjem, betydde jo det at man hadde sagt ja til pulings. Og man hadde da noen "urk, dette vil jeg egentlig ikke, men jeg kan jo bare ligge her, så er han snart ferdig". Vi hadde også noen skikkelig fylleangstkuler, type "Guri, jeg ble visst med han hjem, jeg, og vi pulte visst. Ikke at jeg husker noe, men da jeg våknet var jeg splitter naken, gitt. Drikke litt mindre neste helg, ja..." For øvrig var jeg en av dem som faktisk var med en del karer hjem uten å ha sex. Når vi nærmet oss avkledningsseansen fungerte setningen "vi trenger vel ikke å pule, er jo koselig å ligge på armen også" overraskende bra. Men dersom den man var blitt med hjem (av fri vilje) ikke var enig i det, så ble man jo med på leken, uten at tanken på at dette skulle likne på voldtekt eller daterape falt oss inn. Anonymkode: d7af5...e28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. april 2016 #27 Del Skrevet 11. april 2016 1 time siden, michaeline__07 skrev: Jeg har lest om en del tilfeller hvor kvinner anmelder voldteksmannen, men så kommer de visst ingen vei med det. Hvorfor det? (...) Gi meg en god grunn til at noen skal finne opp en voldtekt. Det er også straffbart, å bare finne opp sånne ting så det sier seg selv at folk forteller sannheten når det gjelder det at ingen har blitt med på det der. Første avsnitt: Manglende bevis. Andre avsnitt: Å joda, det anmeldes falske voldtekter. Av hevnlyst, kjedsommelighet, at en person er skrudd i hodet, you name it. At det er straffbart spiller ingen rolle. På dette søket kan du lese om kvinner som er dømt for falske voldtektsanklager: https://www.google.no/search?q=d%C3%B8mt+falsk+voldtekt&gws_rd=cr&ei=eKoLV_LkOIG4UsbuuMAE Og det er nok bare toppen av isfjellet - de fleste saker blir bare henlagt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #28 Del Skrevet 11. april 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller så kan man... du vet... si nei. Anonymkode: 1c041...27f Det kommer helt an på en eventuell ubalanse i makt mellom partene. Det er like fult mobbing i noen situasjoner selv om man sier at det er bare spøk/lek. Unger eller voksne som klart går over grensene til noen som ikke tør å si nei eller at de ikke vil. Noen ganger så bør den/de "sterkeste" vite at den som de spøker med ikke egentlig vil. Noen ganger så vet de det egentlig veldig godt. Det er for enkelt å legge ansvaret på f.eks. den ene av en gruppe på ti om "spøken" alltid er på bekostning av den ene. Det er ikke redelig å legge ansvaret på den som er svakest i en situasjon. (Jeg mener ikke at damer alltid er svakere i seksuelle situasjoner bare så det er sagt). Det å mase eller presse seg til sex er ikke ok. Det er mange situasjoner hvor en part er sterkere enn en annen, da kan man ikke alltid forvente ærlige svar. Jeg mener forstatt at det eneste fornuftige er å gjøre alle mere bevisste på at ikke alle er like trygge og at dersom noen må overtales til å "bli med på sex" (om det ikke er en del av et spill partene mellom som man skal kjenne hverandre godt for å gjøre) så bør man avstå fra sex. Det betyr ikke at jeg mener man skal inngå kontrakter, men at man bør forsikre seg mot å komme i situasjoner hvor opplevelsen kan være ødeleggende for den ene parten. Anonymkode: c1bf8...848 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 11. april 2016 #29 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) 1 time siden, Rosalie skrev: Første avsnitt: Manglende bevis. Andre avsnitt: Å joda, det anmeldes falske voldtekter. Av hevnlyst, kjedsommelighet, at en person er skrudd i hodet, you name it. At det er straffbart spiller ingen rolle. På dette søket kan du lese om kvinner som er dømt for falske voldtektsanklager: https://www.google.no/search?q=d%C3%B8mt+falsk+voldtekt&gws_rd=cr&ei=eKoLV_LkOIG4UsbuuMAE Og det er nok bare toppen av isfjellet - de fleste saker blir bare henlagt. Men det er jo helt på jordet å finne opp en voldtekt. Hvis noen finner opp det så burde jo den kvinnen eller den mannen få straff (åpenbart). Er det vanlig å anmelde noen for voldtekt hvis det ikke er tilfellet? Vet du? Og hvordan bevises det? Angående linken din. Jeg vet - jeg la ved en link angående hun som visstnok hadde anmeldt Kopseng for voldtekt når det ikke var tilfellet i fra hans side allikevel. Nei altså - det er sikkert noen som syntes han er kjekk også... Endret 11. april 2016 av michaeline__07 tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 11. april 2016 #30 Del Skrevet 11. april 2016 7 minutter siden, michaeline__07 skrev: Og hvordan bevises det? Normalt ved at anmelder blir tatt i løgn. Dersom en anmeldelse blir tatt opp og etterforsket, undersøker man sannhetsgehalten i påstander, og om anmelders ikke ser ut til å stemme overens med virkeligheten og utsagn fra vitner, kan man bli tiltalt for falsk anmeldelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 11. april 2016 #31 Del Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, Okapi skrev: Normalt ved at anmelder blir tatt i løgn. Dersom en anmeldelse blir tatt opp og etterforsket, undersøker man sannhetsgehalten i påstander, og om anmelders ikke ser ut til å stemme overens med virkeligheten og utsagn fra vitner, kan man bli tiltalt for falsk anmeldelse. Ja. Så hvis personen røper seg, så vil de fysiske bevisene gjelde med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #32 Del Skrevet 11. april 2016 10 minutter siden, michaeline__07 skrev: Men det er jo helt på jordet å finne opp en voldtekt. Hvis noen finner opp det så burde jo den kvinnen eller den mannen få straff (åpenbart). Er det vanlig å anmelde noen for voldtekt hvis det ikke er tilfellet? Vet du? Og hvordan bevises det? Angående linken din. Jeg vet - jeg la ved en link angående hun som visstnok hadde anmeldt Kopseng for voldtekt når det ikke var tilfellet i fra hans side allikevel. Nei altså - det er sikkert noen som syntes han er kjekk også... Det er mange som anmelder for voldtekt enten på pur f eller fordi de angrer neste morgen. Anonymkode: 1c041...27f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 11. april 2016 #33 Del Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som anmelder for voldtekt enten på pur f eller fordi de angrer neste morgen. Anonymkode: 1c041...27f Hm... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 11. april 2016 #34 Del Skrevet 11. april 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan de av dere som råder henne til å anmelde slutte? Dere kaster bort politiets resursser ved å anmelde over lav sko. Er ikke rart politiet ikke får løst viktigere saker, når kvinner bruker anmeldelser bare som det passer de. Her har TS ingenting hun skulle ha gjort, annet enn å kutte kontakten med fyren. Anonymkode: e2374...cc1 Jeg er uenig. Er selv i tvil om det TS opplevde faktisk var voldtekt, men vi har fått for lite opplysninger til å si noe på det. Derfor har jeg rådet TS til å anmelde det hvis hun mener det var voldtekt. Det er så enorm stigma i samfunnet rundt å anmelde voldtekter som ikke er overfallsvoldtekter at jeg blir kvalm - derfor vil jeg heller aldri råde noen til å ikke anmelde noe de selv mener er en voldtekt så lenge jeg selv har så lite opplysninger som i denne saken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #35 Del Skrevet 11. april 2016 46 minutter siden, Cambria skrev: Jeg er uenig. Er selv i tvil om det TS opplevde faktisk var voldtekt, men vi har fått for lite opplysninger til å si noe på det. Derfor har jeg rådet TS til å anmelde det hvis hun mener det var voldtekt. Det er så enorm stigma i samfunnet rundt å anmelde voldtekter som ikke er overfallsvoldtekter at jeg blir kvalm - derfor vil jeg heller aldri råde noen til å ikke anmelde noe de selv mener er en voldtekt så lenge jeg selv har så lite opplysninger som i denne saken. Men hva godt vil det gjøre TS? Uten et fnugg av bevis (og hun sa faktisk ja...). Tvert i mot - hun vil måtte rippe opp i historien. Først ut med detaljert beskrivelse i anmeldelsen. Så vil hun enten oppleve nederlaget ved at saken blir henlagt (det er mest sannsynlig) ellers så må hun vente i måneder før hun blir innkalt til politiavhør, hvor absolutt alle detaljer må frem. Deretter vil i hvert fall saken bli henlagt. Og hva har hun oppnådd? Jo, å måtte blottstille seg og gjennomgå overgrepet flere ganger i detalj. Anonymkode: d7af5...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #36 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg gikk inn på doen for å tisse og bestevenninen min sin kjæreste fulgte etter meg, holdt meg fast, prøvde å kysse meg og tok håden ned i buksa mi. Eg dytta han så klart vekk og prøvde å komme meg unnav. Han sier han kan voldta meg og ingen kommer til å høre meg. (Vi hadde drukket, min vennine hadde lagt seg litt nedpå). Han voldtok meg ikke da men han sa han skulle ta selvmord om jeg fortalte det til noen. Gikk til politiet og anmeldte det. Ingenting skjedde så der ute går han og velger seg et nytt offer og passer på at det nye offeret holder kjeft neste gang Anonymkode: bc4e7...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 11. april 2016 #37 Del Skrevet 11. april 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Googlet litt, fant ut at nesten alle anmeldte voldtekter blir henlagt, det er fryktelig skremmende, og voldtekt som er skyld i så mange traumer, jeg skjønner det bare ikke. Anonymkode: 29d44...1d6 Det må bevis til,og i slike saker er det vanskelig. Det er den brutale sannheten! Men Ts,og andre: anmeld! Om så er navn og hendelse registrert. Men dere må være sterke. For det BLIR ofte henlagt. Men bedre det,enn å tape i rettsak. DET må være det verste. Jeg vant rettsak. Han filmet hendelsen,og det bidro til at han ble dømt. Anmeld uansett. En dag kan hende de blir tatt. Da er man et viktig vitne. Menn (og damer) som voldtar bør bli tatt. Bidra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #38 Del Skrevet 11. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva godt vil det gjøre TS? Uten et fnugg av bevis (og hun sa faktisk ja...). Tvert i mot - hun vil måtte rippe opp i historien. Først ut med detaljert beskrivelse i anmeldelsen. Så vil hun enten oppleve nederlaget ved at saken blir henlagt (det er mest sannsynlig) ellers så må hun vente i måneder før hun blir innkalt til politiavhør, hvor absolutt alle detaljer må frem. Deretter vil i hvert fall saken bli henlagt. Og hva har hun oppnådd? Jo, å måtte blottstille seg og gjennomgå overgrepet flere ganger i detalj. Anonymkode: d7af5...e28 Bare det du skriver nå er jo et overgrep i seg selv hvis hun har blitt voldtatt. Anonymkode: 94929...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 11. april 2016 #39 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Den 11.4.2016 at 17.04, AnonymBruker skrev: Kan de av dere som råder henne til å anmelde slutte? Dere kaster bort politiets resursser ved å anmelde over lav sko. Er ikke rart politiet ikke får løst viktigere saker, når kvinner bruker anmeldelser bare som det passer de. Her har TS ingenting hun skulle ha gjort, annet enn å kutte kontakten med fyren. Anonymkode: e2374...cc1 Du kan ikke være seriøs. Du trenger ikke bekymre deg om politiets ressurser. De klarer nok fint å finne ut av sånt selv. Nå syntes jeg man virkelig kan ha respekt for de som har blitt tråkket på, og forulempet. Det er det minste man kan forvente. Endret 18. april 2016 av michaeline__07 endring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetterPanne Skrevet 12. april 2016 #40 Del Skrevet 12. april 2016 Tja, jeg husker jeg ble med ei dame hjem. VI hadde sex og da vi lå der og snakket sammen, så spør hun meg "Hva gjør du om jeg anmelder deg for voldtekt i morgen?" Grøss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå