AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #41 Skrevet 11. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber selv i barnehage i småbarnsavdelingen, 1-2 år gamle, og har jobbet her i to år, og skal studere til barneskolelærer til høsten av. En slik jobb hadde egentlig vært perfekt for meg, kommer så klart litt av på hva som menes med spesielle behov. Nå har jeg samboer og hund, så passer ikke å gjennomføre i praksis, men om jeg hadde vært singel og uten hund hadde en slik jobb vært midt i blinken for meg. Nå er det jo ikke sikkert dere hadde likt meg så klart, men jeg er hvert fall veldig glad i barn, flink med barn, omgjengelig, ansvarsfull, mye erfaring osv., så når en tilfeldig person på kg kunne passet til jobben skal dere nok klare å finne noen bedre enn de to dere har hatt på intervju. Problemet blir jo at folk faktisk ser annonsen deres. Det kan jo kanskje også være mulig å ta kontakt med et bemanningsbyrå? Da går nok en del av betalingen til byrået og ikke personen, så kan hende at lønnen blir for lav til at en person vil bruke hele sommeren på det, men er jo verdt å prøve. Også tenker jeg at det kanskje kan være en ide å halvere stillingen. Så klart at personen kan velge når den blir ansatt, men at personen enten skal jobbe hele sommeren, eller den fleste fra starten av juni til midten av juli, og den andre fra midten av juli til slutten av august. Anonymkode: 6ad73...a74 Takk for positivt og flott innspill. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Penger mitt var at for at noen skal passe andre sine unger, i tillegg hele tre stykk med spesielle behov så må det være sinnssykt bedre betalt enn en lettvint jobb som vasker som gav utbetalt 27k. Dette er dessuten snart 10 år siden jeg hadde den sommerjobben, nå har jeg mastergrad og egne barn. Du burde ikke fått tre barn så tett hvis ikke du og mannen din skjønte på forhånd at dere klarte ikke å ta de utfordringene som kan komme med. Og ferie er ingen menneskerett bare å la være å dra noen plass med tre unger hvis du synes det er slitsomt. Ta litt ansvar for eget liv og dine egne barn. Anonymkode: e0d9b...ab1 Som tidligere skrevet, det er uaktuelt å gå ut med hva vi tenker oss å betale her på kg. Ikke alle får eller kan velge selv når de får barn, hvor mange samtidig eller når tid de må begrave sine barn. Noen tar faktisk i mot de barna de får når de får dem. Men dette er avsporinger i tråden. Jeg har vært på ulike høyskoler med alle barna og snakket med ulike ansatte og hengt opp lapper. Jeg har og snakket med studenter vi traff. En av dem skal bruke jungeltelegrafen for å prøve å hjelpe. Jeg ser at plutselig har du fått det til at alle tre har spesielle behov, det stemmer ikke. Deres spesielle behov er ikke så omfattende at det krever helsepersonell for å kunne håndtere og hjelpe. Men det krever at man vet hva man skal gjøre, og hvordan. Og igjen barnepasseren skal ikke være alene med alle tre samtidig. Hun skal heller ikke ha ansvar alene for den med størst behov før hun selv føler seg trygg nok, og barna er trygge på henne. Vi får bare ta tiden til hjelp så ordner det seg vel. Anonymkode: 534e5...5aa 2
estrella Skrevet 11. april 2016 #42 Skrevet 11. april 2016 Hadde jeg fått forespørsel om noe slikt hadde jeg nok definitivt vurdert det. Nå ville jeg automatisk vært utelukket i deres tilfelle mtp på førerkort (sånn i tillegg til at jeg har i utgangspunktet jobb, samboer og bikkje, som da gjør reise litt vanskelig). Men jeg synes det høres spennende ut, langt mer interessant enn jobben jeg har fra før. Litt nærmere det jeg jobbet med før også. Så dere finner nok noen! Og nei, jeg hadde ikke ansatt de to dere hadde på intervju.
Rararara Skrevet 11. april 2016 #43 Skrevet 11. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Penger mitt var at for at noen skal passe andre sine unger, i tillegg hele tre stykk med spesielle behov så må det være sinnssykt bedre betalt enn en lettvint jobb som vasker som gav utbetalt 27k. Dette er dessuten snart 10 år siden jeg hadde den sommerjobben, nå har jeg mastergrad og egne barn. Du burde ikke fått tre barn så tett hvis ikke du og mannen din skjønte på forhånd at dere klarte ikke å ta de utfordringene som kan komme med. Og ferie er ingen menneskerett bare å la være å dra noen plass med tre unger hvis du synes det er slitsomt. Ta litt ansvar for eget liv og dine egne barn. Anonymkode: e0d9b...ab1 ser du ikke selv hvor frekk og usympatisk du fremstår når du svarer på denne måten? Snakker du slik til alle som velger å gjøre ting på andre måter enn deg? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå