minister-mio Skrevet 10. april 2016 #21 Skrevet 10. april 2016 At en har designerveske og en annen er utenlandsk har lite å si. Du stilte kanskje relevante spørsmål eller? 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #22 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, minister-mio skrev: At en har designerveske og en annen er utenlandsk har lite å si. Du stilte kanskje relevante spørsmål eller? Vi har lsammen laget en mal for spørsmål under intervjuet. Jeg er da heller ikke uerfaren i å samtale med andre mennesker. Det varr litt mer enn bare designerveske, lange lakkerte negler og angst i blikket når barnet gulpet som gjorde meg skeptisk. Takler man ikke gulpende barn så fungerer det dårlig å jobbe med barn. Jeg ser henne nå for meg bytte bæsjebleier! Den andre? Jeg vet oppriktig talt ikke. Vi får se hva som skjer. Mulig mannen min kan undersøke om noen kollegaer har store ungdommer uten sommerjobb? Akkurat nå tenker jeg å takke nei, til begge de vi hadde her i dag. Anonymkode: 534e5...5aa 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #23 Skrevet 10. april 2016 Hvor i verden er dette? Mulig jeg vet om ei. Hun har erfaring med autisme og er avlastningshjem blant annet. Anonymkode: d07cd...798
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #24 Skrevet 10. april 2016 Seriøst, hvem gidder å bli med en random familie på ferie bare for å måtte passe barna deres?? Dere har vel rett på avlastningshjem eller noe, synes heller du skal benytte deg av det. Anonymkode: e8761...852 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #25 Skrevet 10. april 2016 Du har tre småbarn med spesielle behov, da kan du ikke ansette en ungdom. Du må finne deg en voksen dame med erfaring og kunnskap. Hva med en pensjonert barnepleier eller førskolelærerinne? Anonymkode: e39e1...b09 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #26 Skrevet 10. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, hvem gidder å bli med en random familie på ferie bare for å måtte passe barna deres?? Dere har vel rett på avlastningshjem eller noe, synes heller du skal benytte deg av det. Anonymkode: e8761...852 Nei, vi har ikke rett på noe avlastningshjem. Vi har familie som n tar med seg et barn om gangen på frivillig basis for gjensidig hygge og kos. Kommunen hjalp litt da barna var nyfødte. Men så ble det slutt. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har tre småbarn med spesielle behov, da kan du ikke ansette en ungdom. Du må finne deg en voksen dame med erfaring og kunnskap. Hva med en pensjonert barnepleier eller førskolelærerinne? Anonymkode: e39e1...b09 Alle har ikke spesielle behov. Vi er ikke interessert i en pensjonist. Anonymkode: 534e5...5aa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #27 Skrevet 10. april 2016 Du får finne en barnehage eller dagmamma som holder åpent hele sommeren da. Anonymkode: e39e1...b09
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #28 Skrevet 11. april 2016 Jeg forstår hva du trenger, TS. Du har rett og slett behov for et par ekstra øyne og hender? Har dere vernepleier- eller sykepleierutdanning i nærheten? De har noe kunnskap om de særskilte behovene til noen av barna dine, samt trives med den type omsorgsoppgaver som jeg ser for meg du har behov for hjelp til. Anonymkode: 9fd94...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #29 Skrevet 11. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnehagene har jo gjerne bare fri i juli, vi vil ha noen fra tidlig i Juni og så langt ut i august som mulig. Vi har barenhageoppstart 31.8. Vi tenker og fra klokka 9-10 og til 14/15 og noen dager lengre. Men er fleksible for å finne en person vi er comfortabel med. De små sover jo og, slik at det da blir fri til å lese eller gjøre andre ting. Vi har hushjelp, så ingen huslige sylser skal belastes barnepasseren. Anonymkode: 534e5...5aa Meg som svarte det om bhg. Det kan jo hende noen Bhg har vikarer de kjenner til og her god erfaring med som de kan anbefale. Noen bhg slår sammen flere avd på sommeren, så da er sikkert behovet for vikarer mindre, samtidig som en del av disse sikkert kan tenke seg litt ekstra jobb. Alternativt sette opp lapper på barnehagelærer-utdanninga, hvis dere bor i nærheten av et sted som har dette. Anonymkode: 50342...b5f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #30 Skrevet 11. april 2016 Du framstår som direkte useriøs når du åpner debatten med å trekke fram utelukkende utseendebaserte og irrelevante trekk hos barnevaktkandidatene. Fargen på neglene, pris på håndvesken, religion eller opphavsland er ting som på ingen måte er relevante for å kunne ta seg av barn, noe man ville visst hvis man faktisk hadde barn og ikke bare var ute etter å skape frisk debatt blandt intetanende deltagere på et forum. Anonymkode: 4cb18...ef2 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #31 Skrevet 11. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du framstår som direkte useriøs når du åpner debatten med å trekke fram utelukkende utseendebaserte og irrelevante trekk hos barnevaktkandidatene. Fargen på neglene, pris på håndvesken, religion eller opphavsland er ting som på ingen måte er relevante for å kunne ta seg av barn, noe man ville visst hvis man faktisk hadde barn og ikke bare var ute etter å skape frisk debatt blandt intetanende deltagere på et forum. Anonymkode: 4cb18...ef2 Å bruke ansiktsslør er i min verden fullstendig uforenlig med å være i nærheten av mine barn, bare for å ha det sagt. Babyer skal ha respons i ansiktet når de blir stelt med og lekt med, de skal øve seg selv på mimikk og se smil rundt seg. Ikke søren om jeg ville hatt noen med ansiktsslør til å passe mine småbarn. TS: Jeg ville nok heller lett etter to pensjonister som ville delt på jobben. Mange sykehjem har pensjonister som jobber noen dager i uken for å spe på pensjonen (og mange er så spreke at de synes det er kjedelig å være uten jobb), kanskje du kunne hengt opp lapp der? Der vil du muligens også finne yngre, siden de gjerne har ringevikarer som leter etter jobb. Kan hende du finner noen som vil prøve noe nytt en sommer. Evt ring hjelpesentralen i kommunen, de har ofte pensjonister og unge som ønsker småjobber, spør om noen av de har ønske om mer jobb sommertid. (Selv jobbet jeg som dagmamma for tre barn under skolealder i noen uker en sommer da jeg var 15, fungerte helt supert, selv om det var veldig slitsomt!) Anonymkode: c4fc6...1ac
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #32 Skrevet 11. april 2016 Ansiktsslør hadde vært totalt uaktuelt her også, likeens "designerveskedamer" med lange negler og som griner på nesa av babygulp. Anonymkode: 5be97...72d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #33 Skrevet 11. april 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Når minstebarnet gulpet på den ene så rakte hun raskt barnet tilbake. De virket begge klossete når de skulle holde babyen. Var ikke direkte imponert over noen av dem. Anonymkode: 534e5...5aa Jeg er da godt voksen med egne barn, men hadde selv vært klossete i en sånn situasjon og kunne fint rakt tilbake det ukjente barnet som ikke er mitt til deg om det gulpa Anonymkode: 01c9b...aab 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #34 Skrevet 11. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ansiktsslør hadde vært totalt uaktuelt her også, likeens "designerveskedamer" med lange negler og som griner på nesa av babygulp. Anonymkode: 5be97...72d Hun tok sløret av når hun kom inn og hadde forsikret seg om at vi var alene. Beslutningen er at vi ikke kan bruke noen av dem. Jeg har laget noen nye lapper og skal kjøre en runde når barna har spist lunsh. Når jeg kommer med alle tre så vekker det ofte oppmerksomhet og vi kommer i prat med fremmede. Da er det jo mulig,å spørre om noen kjenner noen som kjenner noen... Men det viktigste er å finne en vi alle kan trives med og er trygg på. Anonymkode: 534e5...5aa
Rosalie Skrevet 11. april 2016 #35 Skrevet 11. april 2016 Jeg tror også du vil slite med å finne en tenåring/svært ung voksen som vil tilfredsstille deres krav. Jeg passet mye barn i oppveksten, men jeg hadde følt meg lite vel dersom det var barn med spesielle behov det var snakk om, og jeg skulle kjent dere voksne veldig godt på forhånd for at å bli med dere på små ferieturer hadde vært aktuelt. Selv nå som godt voksen. Som tenåring hadde jeg skullet være ekstremt nødig på pengene for å i det hele tatt vurdere en slik jobb. 1
Millimani Skrevet 11. april 2016 #36 Skrevet 11. april 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså du er i samme hus med små barn med spesielle behov og du skal ha assistent og hushjelp? Hva skal du gjøre da, drikke kaffe latte å lese avisa?😂 Jeg jobbet som vasker på et industribygg og tjente rundt 27k per måned sommeren jeg var 16 og 17 (tror det var rundt 175 kr timen) vasket gulv og klær, kantinearbeid. Det var sånn passelig mye arbeidsbelastning, men ikke noe man ble sliten av. Å passe noen andres småunger når man er ung voksen høres utrolig tungvint ut og hvis man er barnløs selv og interessen ikke er der så er det i det hele tatt bra at noen vil ha jobben. Anonymkode: e0d9b...ab1 Det er forskjell på å være vaskehjelp og å være barnepasser! Tre små barn krever sitt. Hun skriver at de er under to år, og at flere har spesielle behov. Nå skriver hun ikke hva disse spesielle behovene er, men det kan være ganske mye. Og du vet ikke hvor krevende det kan være hvis du ikke har opplevd det selv! 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi har ikke rett på noe avlastningshjem. Vi har familie som n tar med seg et barn om gangen på frivillig basis for gjensidig hygge og kos. Kommunen hjalp litt da barna var nyfødte. Men så ble det slutt. Alle har ikke spesielle behov. Vi er ikke interessert i en pensjonist. Anonymkode: 534e5...5aa Hvorfor ikke rett på avlastningshjem? Husk at det trenger ikke være en bolig med mange andre funksjonshemmede, det kan også være et privat hjem. Du får spørre kommunen en gang til, det er veldig rart av dem om de nekter dere det. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun tok sløret av når hun kom inn og hadde forsikret seg om at vi var alene. Beslutningen er at vi ikke kan bruke noen av dem. Jeg har laget noen nye lapper og skal kjøre en runde når barna har spist lunsh. Når jeg kommer med alle tre så vekker det ofte oppmerksomhet og vi kommer i prat med fremmede. Da er det jo mulig,å spørre om noen kjenner noen som kjenner noen... Men det viktigste er å finne en vi alle kan trives med og er trygg på. Anonymkode: 534e5...5aa Vel, jeg ville muligens helst valgt hun med sløret hvis du skulle valgt en av dem likevel. Hvorfor vil du ikke bruke pensjonister? De er jo de som har lengst erfaring med barn Dessuten har de jo "ferie" hele tiden ellers
Harlekin Skrevet 11. april 2016 #37 Skrevet 11. april 2016 (endret) Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor du ikke vil ha en pensjonist. De har både tid og erfaring, og en pensjonist trenger ikke være eldgammel heller. Men ellers er jeg enig i at det høres ut som du trenger mer enn bare en vanlig ungdom med erfaring fra småsøsken. Både fordi det er 3 barn, de er under 2 år og 2 av dem har spesielle behov. Skriver du dette i stillingsutlysningen? Jeg vil tro det er flere som kan hjelpe deg, kanskje en student i helsefag eller som studerer til et yrke der de har med barn å gjøre. Helt enig i at det ikke er aktuelt med ansiktsslør når man skal være med barn, det hadde jeg ikke godtatt. Hijab hadde vært greit, men ikke slør. Endret 11. april 2016 av Harlekin
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #38 Skrevet 11. april 2016 Jeg jobber selv i barnehage i småbarnsavdelingen, 1-2 år gamle, og har jobbet her i to år, og skal studere til barneskolelærer til høsten av. En slik jobb hadde egentlig vært perfekt for meg, kommer så klart litt av på hva som menes med spesielle behov. Nå har jeg samboer og hund, så passer ikke å gjennomføre i praksis, men om jeg hadde vært singel og uten hund hadde en slik jobb vært midt i blinken for meg. Nå er det jo ikke sikkert dere hadde likt meg så klart, men jeg er hvert fall veldig glad i barn, flink med barn, omgjengelig, ansvarsfull, mye erfaring osv., så når en tilfeldig person på kg kunne passet til jobben skal dere nok klare å finne noen bedre enn de to dere har hatt på intervju. Problemet blir jo at folk faktisk ser annonsen deres. Det kan jo kanskje også være mulig å ta kontakt med et bemanningsbyrå? Da går nok en del av betalingen til byrået og ikke personen, så kan hende at lønnen blir for lav til at en person vil bruke hele sommeren på det, men er jo verdt å prøve. Også tenker jeg at det kanskje kan være en ide å halvere stillingen. Så klart at personen kan velge når den blir ansatt, men at personen enten skal jobbe hele sommeren, eller den fleste fra starten av juni til midten av juli, og den andre fra midten av juli til slutten av august. Anonymkode: 6ad73...a74 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #39 Skrevet 11. april 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hushjelpen har sine plikter og sine timer. Enten vi er hjemme eller ute. Barna skal ha trening, stell, mat, lek og stimuli. Barnepasser skal være med ut, med to vogner. Jeg har bare to armer og tre barn på under to år. Du kan godt få hospitere her en dag eller uke for å observere? Men skal du ha kaffe må du gi beskjed, for det drikker vi ikke her i huset. Anonymkode: 534e5...5aa Penger mitt var at for at noen skal passe andre sine unger, i tillegg hele tre stykk med spesielle behov så må det være sinnssykt bedre betalt enn en lettvint jobb som vasker som gav utbetalt 27k. Dette er dessuten snart 10 år siden jeg hadde den sommerjobben, nå har jeg mastergrad og egne barn. Du burde ikke fått tre barn så tett hvis ikke du og mannen din skjønte på forhånd at dere klarte ikke å ta de utfordringene som kan komme med. Og ferie er ingen menneskerett bare å la være å dra noen plass med tre unger hvis du synes det er slitsomt. Ta litt ansvar for eget liv og dine egne barn. Anonymkode: e0d9b...ab1 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #40 Skrevet 11. april 2016 Barnevaktnett.no Anonymkode: 44f3c...1c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå