AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Vi må ha hjelp med barnepass i sommer til våre små barn. Jeg har hengt opp lapp på butikken, sykehusets oppslagstavle og satt inn på småjobber på finn. Vi vil helst ha en som er ferdig med videregående skole, altså over 18 år og med førerkort. (Hun må kunne bruke vår bil på grunn av avstander.) Vi har fått flere henvendelser, og jeg har nått hatt to på intervju, i går. Den ene kom med lange, lakkerte negler og dyr designerveske og dertil antrekk. Den andre, som jeg har snakket mye med, viste seg å være av utenlands opprinnelse og kom tildekket med ansiktsslør. Hun snakker perfekt norsk. Skal jeg ta sjangsen på å ansette noen av disse eller vente og håpe på at flere melder seg? Andre ideer om hvordan finne den perfekte praktikanten? Vi får vel ikke en au pair inn i landet for tre måneder? Og hvem dukker da opp? Anonymkode: 534e5...5aa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Kan du gi litt informasjon som omhandler hvor skikket de eventuelt er til å ta seg av barn? Du snakket vel med dem i løpet av intervjuet, eller tok du bare en titt på antrekket og sa adjø? Anonymkode: 3e671...411 18
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du gi litt informasjon som omhandler hvor skikket de eventuelt er til å ta seg av barn? Du snakket vel med dem i løpet av intervjuet, eller tok du bare en titt på antrekket og sa adjø? Anonymkode: 3e671...411 Pratet en hel stund med begge to, hver for seg. De fikk info om hvordan vi tenker oss at de skal jobbe, være med når vi tar korte ferieturer ol. Når minstebarnet gulpet på den ene så rakte hun raskt barnet tilbake. De virket begge klossete når de skulle holde babyen. Var ikke direkte imponert over noen av dem. Begge hadde angivelig tatt seg av yngre søsken. Jeg blir så usikker på å skulle overlate barna til andre. Har heller aldri intervjuet noen for å skulle jobbe for meg. Bør mannen kanskje overta den biten? Anonymkode: 534e5...5aa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Jeg hadde takket nei til begge disse, du har fortsatt tid til å lete etter noen som passer bedre. Magefølelsen må være god, ellers blir det ikke bra. Jeg kunne ihvertfall ikke overlatt en slik avgjørelse til mannen min. Anonymkode: 5be97...72d 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde takket nei til begge disse, du har fortsatt tid til å lete etter noen som passer bedre. Magefølelsen må være god, ellers blir det ikke bra. Jeg kunne ihvertfall ikke overlatt en slik avgjørelse til mannen min. Anonymkode: 5be97...72d Takk for svar. Avtalen er å snakkes tirsdag, for tilbakemelding. Hvordan er magefølelsen og opplevelsen når man leverer sine små håpefulle til fremmede i barnehage ol ? Er litt ny på dette. Anonymkode: 534e5...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Du skal ha heldagspass til mer enn ett barn, hvorav en av dem er baby? Da kan du glemme jenter i vgs-alder, det du er ute etter er en erfaren dagmamma (som naturligvis ikke kommer til å bli med dere på små ferieturer - da må dere klare å håndtere ungene deres selv). Dere må også regne med at dersom dere får tak i en erfaren dagmamma, vil denne koste mer enn dere har regnet med, samt at denne helt sikkert skal ha noen uker ferie i løpet av sommermånedene. Anonymkode: 5d885...630 16
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ha heldagspass til mer enn ett barn, hvorav en av dem er baby? Da kan du glemme jenter i vgs-alder, det du er ute etter er en erfaren dagmamma (som naturligvis ikke kommer til å bli med dere på små ferieturer - da må dere klare å håndtere ungene deres selv). Dere må også regne med at dersom dere får tak i en erfaren dagmamma, vil denne koste mer enn dere har regnet med, samt at denne helt sikkert skal ha noen uker ferie i løpet av sommermånedene. Anonymkode: 5d885...630 Nei vi skal ikke ha dagmamma, barnepasser skal være hos oss. Jeg skal fortsatt være hjemme. Det er avlastning og mulighet for å komme seg ut med flere barn under to år. Betalingen er femsifret, men det opplyser vi ikke om i første runde, bare at vi betaler godt. Anonymkode: 534e5...5aa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 Jeg tror jeg hadde satset på en som skal bli lærling i barn og ungdom. Så heng opp lapper på de lokale vgs. Og evt høyskole md barnehagelærerudanning.. Anonymkode: 2c473...0ee 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 Hvis du skal være hjemme så kan du vel ta deg av dine egne barn? Er det barn med spesielle behov? Du må nok lete en stund for å finne 18 åringer som tar seg av en baby som en med erfaring. Anonymkode: 0b67d...169 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei vi skal ikke ha dagmamma, barnepasser skal være hos oss. Jeg skal fortsatt være hjemme. Det er avlastning og mulighet for å komme seg ut med flere barn under to år. Betalingen er femsifret, men det opplyser vi ikke om i første runde, bare at vi betaler godt. Anonymkode: 534e5...5aa Femsifret i seg selv er ikke så imponerende. 10 000 for tre måneder? Anonymkode: 74d7d...643 14
Ginny Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi får vel ikke en au pair inn i landet for tre måneder? Og hvem dukker da opp? Anonymkode: 534e5...5aa Det finnes faktisk en hel del mennesker som vil jobbe som au pair over sommeren, eller for kortere perioder. Det er jo en flott måte å oppleve et land og en kultur på. Men da får du antageligvis noen som ikke snakker norsk, og kan ha problemer med å kommunisere med barna. Men hvis dere vil lære dem flere språk er det jo en god ide Bruk et byrå, så finner de en som passer deres behov. Og sørg for at de har referanser, og at du får snakket med dem på forhånd. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal være hjemme så kan du vel ta deg av dine egne barn? Er det barn med spesielle behov? Du må nok lete en stund for å finne 18 åringer som tar seg av en baby som en med erfaring. Anonymkode: 0b67d...169 Vi har tre barn under to år, hvorav flere har spesielle behov. Jeg klarer fint å ta meg av dem til hverdags med noe ekstra hjelp fra kommunen. Hensikten er at vi skal kunne komme oss litt rundt på stranden og ellers. Du kan jo prøve å tenke deg selv hvordan det er å komme seg noe sted med tre som knapt går selv. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Femsifret i seg selv er ikke så imponerende. 10 000 for tre måneder? Anonymkode: 74d7d...643 Nærmere om betaling kommer jeg ikke til å opplyse om. Anonymkode: 534e5...5aa 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Du må bare følge magefølelsen din. Ikke overlat barna dine til noen du er engstelig for å la dem være sammen med. Anonymkode: f80dc...493
Ankimaki Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 Enig med Ab over. Følg magefølelsen din. Er mange som ønsker jobb for sommeren og med mindre du bor veldig veldig øde så er det sikkert flere som vil ta kontakt etterhvert. Har du prøvd å legge det ut på ulike grupper på Facebook? Jeg er nok i målgruppen din aldersmessig, og må ærlig si at jeg ser ofte over småjobber på finn, men pga at man må betale en pris for å låse den opp så er det mange (jeg inkludert) som tenker at det er unødvendig å sløse bort penger da de mest sannsynlig har satt "stillingen". Og, jeg ser sjelden på oppslagstavler. Det eneste jeg faktisk ser på som ikke er elektronisk er på postkassestativene. Håper du finner den rette snart! Jeg kan skjønne at det er vanskelig å skulle ansette noen som skal ta vare på det du setter høyest i livet ditt. Om det var meg hadde jeg ikke ansatt noen av dem du har snakket med så lenge du er usikker. Hvis du finner noen du liker bedre, så kan du kanskje ha en noen timer der de prøvejobber hvor du ser hvordan de takler barna i ulike situasjoner. Bare husk på at de må ha opplæring som i alle andre jobber, så ikke vær alt for kritisk. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, Ankimaki skrev: Enig med Ab over. Følg magefølelsen din. Er mange som ønsker jobb for sommeren og med mindre du bor veldig veldig øde så er det sikkert flere som vil ta kontakt etterhvert. Har du prøvd å legge det ut på ulike grupper på Facebook? Jeg er nok i målgruppen din aldersmessig, og må ærlig si at jeg ser ofte over småjobber på finn, men pga at man må betale en pris for å låse den opp så er det mange (jeg inkludert) som tenker at det er unødvendig å sløse bort penger da de mest sannsynlig har satt "stillingen". Og, jeg ser sjelden på oppslagstavler. Det eneste jeg faktisk ser på som ikke er elektronisk er på postkassestativene. Håper du finner den rette snart! Jeg kan skjønne at det er vanskelig å skulle ansette noen som skal ta vare på det du setter høyest i livet ditt. Om det var meg hadde jeg ikke ansatt noen av dem du har snakket med så lenge du er usikker. Hvis du finner noen du liker bedre, så kan du kanskje ha en noen timer der de prøvejobber hvor du ser hvordan de takler barna i ulike situasjoner. Bare husk på at de må ha opplæring som i alle andre jobber, så ikke vær alt for kritisk. Takk for fint svar. Ønsker ikke å legge "jobben" ut på facebook for å bevare litt anonymitet. Men jeg skal ta meg en tur med lapp på barnehagelærerutdanningen. Anonymkode: 534e5...5aa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 Hva med å høre med barnehagene i området rundt dere og de har noen assistenter eller faste vikarer som dere kan høre med? Vet at noen foreldre spør assistenter i bhg om å være barnevakt på kveldstid etc. Vi har tre barn under 6 år og ingen m spesielle behov, så forstår deg veldig godt!! Anonymkode: 50342...b5f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #17 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med å høre med barnehagene i området rundt dere og de har noen assistenter eller faste vikarer som dere kan høre med? Vet at noen foreldre spør assistenter i bhg om å være barnevakt på kveldstid etc. Vi har tre barn under 6 år og ingen m spesielle behov, så forstår deg veldig godt!! Anonymkode: 50342...b5f Barnehagene har jo gjerne bare fri i juli, vi vil ha noen fra tidlig i Juni og så langt ut i august som mulig. Vi har barenhageoppstart 31.8. Vi tenker og fra klokka 9-10 og til 14/15 og noen dager lengre. Men er fleksible for å finne en person vi er comfortabel med. De små sover jo og, slik at det da blir fri til å lese eller gjøre andre ting. Vi har hushjelp, så ingen huslige sylser skal belastes barnepasseren. Anonymkode: 534e5...5aa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #18 Skrevet 10. april 2016 Altså du er i samme hus med små barn med spesielle behov og du skal ha assistent og hushjelp? Hva skal du gjøre da, drikke kaffe latte å lese avisa?😂 Jeg jobbet som vasker på et industribygg og tjente rundt 27k per måned sommeren jeg var 16 og 17 (tror det var rundt 175 kr timen) vasket gulv og klær, kantinearbeid. Det var sånn passelig mye arbeidsbelastning, men ikke noe man ble sliten av. Å passe noen andres småunger når man er ung voksen høres utrolig tungvint ut og hvis man er barnløs selv og interessen ikke er der så er det i det hele tatt bra at noen vil ha jobben. Anonymkode: e0d9b...ab1 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #19 Skrevet 10. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså du er i samme hus med små barn med spesielle behov og du skal ha assistent og hushjelp? Hva skal du gjøre da, drikke kaffe latte å lese avisa?😂 Jeg jobbet som vasker på et industribygg og tjente rundt 27k per måned sommeren jeg var 16 og 17 (tror det var rundt 175 kr timen) vasket gulv og klær, kantinearbeid. Det var sånn passelig mye arbeidsbelastning, men ikke noe man ble sliten av. Å passe noen andres småunger når man er ung voksen høres utrolig tungvint ut og hvis man er barnløs selv og interessen ikke er der så er det i det hele tatt bra at noen vil ha jobben. Anonymkode: e0d9b...ab1 Hushjelpen har sine plikter og sine timer. Enten vi er hjemme eller ute. Barna skal ha trening, stell, mat, lek og stimuli. Barnepasser skal være med ut, med to vogner. Jeg har bare to armer og tre barn på under to år. Du kan godt få hospitere her en dag eller uke for å observere? Men skal du ha kaffe må du gi beskjed, for det drikker vi ikke her i huset. Anonymkode: 534e5...5aa 7
Tibbie Skrevet 10. april 2016 #20 Skrevet 10. april 2016 Jeg ville nok ikke valgt den typiske "hei, jeg er ei snill og grei jente på 19 år som vil passe barn. Har en lillebror, så har erfaring med småbarn" Har noen av disse erfaring med småttiser? Eller liker og kommer de godt overens med barn? Om du er skeptisk til begge, synes jeg at du bør prøve å se om du finner noen andre. Ellers kommer du bare til å engste deg når de er barnevakt Finner du ikke ett barnepassnettverk på Facebook eller et annet sted på nettet? Kanskje det dukker opp litt flere alternativer 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå