Gjest Daryl Dixon Skrevet 15. april 2016 #81 Del Skrevet 15. april 2016 Stort hus og å gifte seg og gå barn er nå det store i min omgangskrets. Og ha det dyreste bryllupet og betalbar. Noen ganger er der bare herlig å være singel sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2016 #82 Del Skrevet 16. april 2016 8 timer siden, Daryl Dixon skrev: Stort hus og å gifte seg og gå barn er nå det store i min omgangskrets. Og ha det dyreste bryllupet og betalbar. Noen ganger er der bare herlig å være singel sier jeg. Dyrt bryllup og ikke ha råd til fri bar gir veldig lav status, mener jeg. Det betyr jo at de har ikke råd til de her bryllupene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 16. april 2016 #83 Del Skrevet 16. april 2016 Å være tilfreds. Har en rekke ulike venner som har ulike bakgrunner og ulike ambisjoner, men de alle anser nok reell selvtilfredshet og en form for egenlykke som status. Noen har barn, noen ikke. Noen høy utdanning, andre ikke. Noen gift, noen singel. Noen reiser mye, noen jobber mye.. De som genuint framstår som fornøyde med sitt eget liv og egne valg høster nok automatisk respekt og beundring blant mine venner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselusk Skrevet 16. april 2016 #84 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Liker ikke det ordet. Føler det liksom bare bidrar til å skape et syn på at suksess er kun det man måler opp mot andres forventinger og forutsetninger, og ikke ens egne. Nei jeg vil ha venner som klarer å se de realistiske og verdifulle sidene ved livet og andre mennesker, og ikke føler for å måle seg opp ved å bruke slike "a4 oppskrifter". Hva om man f.eks. blir lanvarig syk i flere år? og hele tiden får høre hvordan man er "bakpå" på fordi man ikke fikk sjansen til å opparbeide seg alt dette som skal være så prestisjefylt innen x antall år? Vært der selv. Og det verste jeg vet om er når folk dømmer andres "manglende fremgang" basert på sine EGNE forutsetninger. Og den måten å tenke på synes jeg er helt kvalm, og lite gjennomtenkt. Så....fuck prestisje. Bruk hodet. Endret 16. april 2016 av Puselusk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 16. april 2016 #85 Del Skrevet 16. april 2016 7 timer siden, O.G. skrev: Dyrt bryllup og ikke ha råd til fri bar gir veldig lav status, mener jeg. Det betyr jo at de har ikke råd til de her bryllupene sine. Det mener jeg og. Jo stivere og dyrere bryllup jo mindre moro er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iona Skrevet 16. april 2016 #86 Del Skrevet 16. april 2016 God jobb, hus, råd til å ta flere utenlandsturer i året, ha mange dyre vesker, sko, klær osv. Og selvsagt å være lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #87 Del Skrevet 16. april 2016 Den 8.4.2016 at 20.41, AnonymBruker skrev: Latterlig nok å betale ned på huslånet.. Jeg er aleneforelder og har det såpass trangt økonomisk at jeg har avdragsfrihet på boliglånet og kun betaler renter. Det er visst helt dust i følge venninnene mine, som er i par og har noen å dele utgiftene med.. De FATTER visst ikke at jeg tør å leve sånn... Anonymkode: 7c993...3e1 TØR å leve sånn? For noen idioter. De er skikkelig nedlatende. Anonymkode: 373f4...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2016 #88 Del Skrevet 16. april 2016 49 minutter siden, Daryl Dixon skrev: Det mener jeg og. Jo stivere og dyrere bryllup jo mindre moro er min erfaring. Samme observasjon har jeg gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #89 Del Skrevet 16. april 2016 9 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Å være tilfreds. Har en rekke ulike venner som har ulike bakgrunner og ulike ambisjoner, men de alle anser nok reell selvtilfredshet og en form for egenlykke som status. Noen har barn, noen ikke. Noen høy utdanning, andre ikke. Noen gift, noen singel. Noen reiser mye, noen jobber mye.. De som genuint framstår som fornøyde med sitt eget liv og egne valg høster nok automatisk respekt og beundring blant mine venner.. Samme i min omgangskrets Anonymkode: 89e60...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #90 Del Skrevet 16. april 2016 Hvem som har høyest ranking i onlinespillet jeg spiller Anonymkode: 53dc5...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elflinks Skrevet 17. april 2016 #91 Del Skrevet 17. april 2016 Den 15/04/2016 at 20.11, O.G. skrev: Nå, tror mange har opplevd å være venneløs da noen av de her statussymbolene plutselig forsvant. Tro du meg, det er ikke noe likere enn en krise for å finne ut av hvem ens virkelige venner er. Lojalitet og kun lojalitet bør være premisset for vennskap, hvis ikke så er det kun sosial nettverking det er snakk om. Og det er noe helt annet, kan være bra i vendingene det også, men man må ta det for det som det er. Har allerede vært gjennom en del kriser i vår vennegruppe, og har alltid opplevd at vi er der for hverandre gjennom harde tider. Du har helt sikkert rett i at mange mister sosiale nettverk i kriser, men heldigvis er jeg oppmerksom på forskjellen mellom en god vennekrets og sosiale nettverk Jeg har mistet sosiale nettverk i krisetider selv, og sørger ikke noe særlig over de tapene, men har heldigvis ikke mistet gode venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #92 Del Skrevet 17. april 2016 PC med alle de nyeste og beste delene, tidlig tilgang på nye spill (review kopier, alpha/beta etc), stort Steam inventor. Spiller ingen rolle om du har god jobb or utdannelse, om du har hus/barn/mann, om du er godt trent eller lite trent, du trenger ikke måtte like friluft og toppturer, har du Mac og iPhone er du det motsatte av prestisje. Det er ingen press på at du skal være den peneste, best trente, flinkeste. Gaming er egentlig ganske laidback. Anonymkode: 06e0c...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. april 2016 #93 Del Skrevet 17. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: PC med alle de nyeste og beste delene, tidlig tilgang på nye spill (review kopier, alpha/beta etc), stort Steam inventor. Spiller ingen rolle om du har god jobb or utdannelse, om du har hus/barn/mann, om du er godt trent eller lite trent, du trenger ikke måtte like friluft og toppturer, har du Mac og iPhone er du det motsatte av prestisje. Det er ingen press på at du skal være den peneste, best trente, flinkeste. Gaming er egentlig ganske laidback. Anonymkode: 06e0c...a89 Det er jo ikke laidback som du kaller det, når gaming er prestisje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #94 Del Skrevet 17. april 2016 26 minutter siden, O.G. skrev: Det er jo ikke laidback som du kaller det, når gaming er prestisje. Gaming i seg selv er ikke prestisje nei, å kun game og ikke gjøre noe annet enn å game er ingenting å skryte av med mindre du tjener penger på det (eSport utøver, streamer, Youtuber). Men hva du gjør med livet ditt er det ingen som bryr seg om. Anonymkode: 06e0c...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 17. april 2016 #95 Del Skrevet 17. april 2016 Den 15 avril 2016 at 0.00, O.G. skrev: Hmm, den der må du forklare nærmere, er det en slags "leger uten grenser" greie? Ja, noe sånt. Samme type bransje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 17. april 2016 #96 Del Skrevet 17. april 2016 Den 10 avril 2016 at 0.58, Tanuki skrev: ....syns i grunn det bare virker som det er status å skille seg minst mulig ut Enig. Og det er ekstremt trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #97 Del Skrevet 17. april 2016 Den 12.4.2016 at 2.22, AnonymBruker skrev: All forståelse for hvor irriterende det er med folk som ikke kan forstå forskjellen på det å ha en og to inntekter, men ellers har jo vennene dine ett poeng. Vi har rekordlav rente og du sliter med å betale mer enn den, hva gjør du den dagen renta stiger og kostnadene går drastisk opp? Anonymkode: dfc2a...7f9 Ja, jeg sliter, fordi jeg har vært alene i åtte år og derfor ikke har noe mer å gå på, ungene blir eldre og krever mer osv. Jeg er også arbeidsledig, men håper selvsagt at det er fort forbigått. Jeg hadde nesten fem tusen mer i boutgifter da jeg ble alene for åtte år siden, med høyere rente og med avdragsbetaling. Jeg klarer nok å komme opp igjen på det nivået, men da blir det VELDIG trangt på andre ting, ungene må da slutte med den ene fritidsaktiviteten hver de går på f eks. Det er en viss sjanse for at jeg ender fullstendig som sosialklient og må selge huset, men inntil da kjemper jeg med nepp og klør for å klare meg på egenhånd. Synes tross alt det er bedre enn at NAV skal gå inn og dekke boutgifter for oss, som da blir et kommunalt hull vi ikke eier. Noe mer du lurte på? Anonymkode: 7c993...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå