Gå til innhold

Kontantstøtte for 2 mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en jente på 18 mnd. Hun går for tiden i barnehage, men vi har flyttet, så akkurat nå pendler vi til vår gamle barnehage som er et lite stykke unna. Vi har nå fått vite at hun har fått plass i en privat barnehage rett ved her vi bor, men med oppstart først fra 1.9. (Det er da denne barnehagen har oppstart for nye barn).

I juli skal vi uansett på ferie og være borte hele måneden, og jeg synes det er liten vits i at hun går én måned i den gamle bhg fra august til september, når hun uansett skal begynne i ny barnehage i september. Moren min er dessuten pensjonist, og tilbød seg å passe henne på dagtid i august så vi slipper at hun kun må gå én måned etter ferien i den gamle barnehagen, for så å starte med ny tilvenning i ny barnehage en måned senere. Det er også såpass langt unna at det er mye ekstra stress for oss i hverdagen å måtte pendle dit, så det hadde vært deilig å slippe å måtte gjøre dette også etter sommeren,

Vi har nå derfor sagt opp den gamle barnehageplassen med virkning f.o.m. 1.7., mens oppstart i den nye barnehagen blir 1.9. Hun er dermed uten barnehageplass i to måneder. Er det noen som vet om vi da har krav på kontantstøtte for disse to månedene? Grunnen til at jeg er usikker er fordi hun jo per definisjon HAR en barnehageplass (siden vi faktisk er tildelt plass i den nye barnehagen), men hun får ikke starte der ennå.

Noen som vet?

Anonymkode: 06a50...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville dobbeltsjekket med NAV, men vi fikk i hvertfall kontantstøtte til og med måneden barnet begynte i barnehage. Hun fikk plassen da vi søkte i mars det året, men hadde første dag i barnehagen i august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at dere har rett på kontantstøtte, siden dere ikke har plass før 1.9.

Anonymkode: 1e428...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i tilefelle si opp fra 30.06. 

Anonymkode: 28975...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til kontantstøtte de månedene barnet ikke går i barnehage, ja. Vi har fått kontantstøtte mellom ettårsdagen og barnehagestart for begge barna våre, selv om det bare var snakk om sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...