AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #61 Del Skrevet 11. april 2016 En annen: "Føler du deg bedre av å liksomhjelpe meg på denne måten?" Anonymkode: ef923...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #62 Del Skrevet 11. april 2016 Rar, stygg, sær, taper, nerd, kuksuger, "gå og pul hesten din" osv. - medelever som mobbet og utestengte meg på barne- og ungdomsskolen. Hørte stygge ord fra dem så og si daglig. Hespetre, misfoster, ubrukelig, tilbakestående, heks, og mange andre stygge ord - pappa. Fikk daglig høre slike ord når jeg var tenåring. "Jeg skammer meg over å ha en datter som deg. Se på de to søstrene dine, de er jeg stolte av. Skulle ønske du aldri var blitt født" - pappa, mens han så meg rett inn i øynene. "Du kommer aldri til å klare å fullføre studiene. Du kommer til å flytte hjem igjen etter to måneder" - stefar og mamma (jeg skal skrive master i høst, så de tok feil, gitt). "Se på henne da!" - kusinen min som pekte på meg og lo av meg sammen med venninnene sine på et utested. Rett etterpå "snublet" tilfeldigvis en av venninnene hennes på meg og stumpet røyken sin på låret mitt. Lagde hull i buksa mi og fikk et lite brannsår. Jentegjenger på sitt beste. "Du bryr deg bare om deg selv, og lever i din egen boble" - søster. Var vondt å høre det da jeg i mange år hadde prøvd å støtte henne, men til slutt klarte jeg ikke mer da jeg ble psykisk utslitt av å støtte noen som alltid løy til meg, og kjeftet og lagde dårlig stemning hjemme. Og så mye mer, men disse tingene er de jeg enda husker. Anonymkode: 8bf6a...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #63 Del Skrevet 11. april 2016 "Du er bare en fyllik og ingen liker deg" Skal sies at jeg drikker mindre enn folk flest på min alder den gangen.. Men sitter fortsatt i det der med at "ingen liker deg" fordi jeg var litt paranoid på det feltet fra før og fortsatt tenker det innimellom både i den samme omgangskretsen som vedkommende det kom fra, og også andre steder. Anonymkode: a2ed7...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 11. april 2016 #64 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) "Nerd, hore, satan, djevel, heks, hespetre, stygg, ekkel, venneløs, dum, teit, idiot, at jeg burde dø, ingen liker deg, brilleslange, dritt, løs, djeveldyrker, satanist-hore, skoleelsker, ludder, etc". Et pent lite utvalg av fraser jeg fikk høre i over 10 år på skolen, ble mobbet hver eneste dag. Slet lenge med depresjoner, selvskading, selvtillit og selvbilde i mange, mange år. Nå kan jeg heve meg over det, men gjorde ikke det da. Endret 11. april 2016 av Jolene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #65 Del Skrevet 11. april 2016 Den 8.4.2016 at 8.44, SillyFlamingo skrev: "Eneste feilen i denne familien er deg!" Fra tante i en familie bursdag når jeg var 10-11 "Gjør oss ett tjeneste å dø!" På skolen "Du er ikke sønnen min..." Fra pappa "Du får sitte på kjøkkenet alene å spise, mister matlysten av å se deg..." Hjemme hos tante på familieselskap, mamma sto ved siden av å gliste... Var faktisk dekt opp kun til meg på kjøkkenet! Men i alle dager?? Hva er det med tanten din da? Hvilken grunn mente hun at hun hadde for å kunne oppføre seg slik?? Er jo helt sykt. Ondskapsfulle menneske (tanten din altså) Anonymkode: bfca2...08c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 11. april 2016 #66 Del Skrevet 11. april 2016 Den 7. april 2016 at 21.52, AnonymBruker skrev: Min far: Hun må UT, hvis ikke dreper jeg henne Min far: Du skulle aldri ha vært født Min far: Det finnes ingen verre i verden enn deg Min bror: Jeg gleder meg til du ligger under jorda, så jeg slipper å se det stygge trynet ditt. Min bror: Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at du er singel. (Jeg gjorde det slutt med samboeren fordi han var voldelig...) Min mor, da jeg ble gravid: Du er ikke akkurat noe å være stolt over, og du bør være glad for at jeg gidder å ha noenting med deg å gjøre Min mor: Ikke rart ingen vil være venner med deg, eller være sammen med deg. (I tenårene, da jeg ikke hadde så mange venner fordi jeg ikke likte festing og fyll) Farsslekta: Se, der kommer (navn på by)-pakket! Det er vel noe av det verste, siden det kommer fra ens egne. Eks-samboer: Du får velge nå, hvilken kniv jeg skal ta deg med. Anonymkode: e9a49...132 Men hva i alle dager?! Det er jo psykisk terror! Så forferdelig å høre fra sine nærmeste, eller noen andre for den saks skyld. Har lyst til å gi deg en stor klem ingen fortjener å høre noe sånt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #67 Del Skrevet 11. april 2016 Psykisk vold er grusomt,og kan skade langt mer enn andre typer vold. Hvis noen slår deg har du et blåmerke å vise frem og du vil få støtte på at den som gjorde dette er slem, men ord er jo usynlig for alle andre enn dem som hører dem. En får blåmerker på innsiden som bare en selv vet er der, og hvordan skal et barn klare å finne ord for å forklare om alle blåmerkene på innsiden. Ofte ender det med at barnet tror at det er noe grunnleggende galt med det,og ikke dem som utfører den psykiske volden.Veldig, veldig trist . Anonymkode: 825f9...5c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #68 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg har også sett den slags bagatellisering av psykisk vold her på KG. Når folk skriver at de var utsatt for fysisk vold som barn får de som oftest utrolig mange støttemeld,men når en ung jente skriver at moren er veldig slem mot henne verbalt ( tenker på et spesielt innlegg som ble skrevet for noen mnd,er siden, finner det ikke igjen) så fikk hun svar som; din mor er sikkert sliten, det er ikke lett å oppdra tenåringer, er du sikker på at du oppfører deg greit mot din mor? osv. Det hele endte med at denne unge jenten skrev noe ala, dere har sikkert rett, jeg er ikke alltid enkel så jeg må bli en bedre datter. Stakkars jente sier jeg . Anonymkode: 825f9...5c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #69 Del Skrevet 11. april 2016 Eksen min sa indirekte at jeg var feit. Veide 50 kg, og bar overhodet ikke feit. Han derimot... Han sa bla; "Du er så tung" når han dro meg på fanget. "Du har mage", når den gikk bittelitt ut når jeg satt. "Du er et helt jævlig menneske som fortjener å dø." Merkelig, til andre sa han at jeg var vakker. Han prøvde også å rakke ned på utdannelsen min, personligheten min, med mer. Anonymkode: 4fb46...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #70 Del Skrevet 11. april 2016 Eksen min. Du er dum, du er ingenting (hver dag). Ingen liker deg, ingen forstår at du fortsatt vil bo her (på tettstedet jeg sef ikke har flyttet fra bare fordi det er slutt). Du er en hore, et slut. Jeg skal drepe deg (en gang jaget han meg med kniv). Du er frigid (fordi jeg naturlig nok ikke fikk lysst til å ligge med en som snakket slik til meg). Han har sagt at han kunne drept uten problemer. Jeg overser han som best jeg kan, men han trakasserer meg fortsatt og snakker stygt om meg til alle som lytter. Jeg bare overser det, de jeg kjenner vet hva som er sant uansett, og de som omgås han over tid klarer han ikke å skjule sitt sanne ansikt for. Han var utro mot meg, nå sammen med hun han var utro med. Nå er han utro mot henne (hele byen vet det, den er liten, lurer på om hun oppdager det snart) og snakker til henne på samme måte. Hun var en venninne. Karma is a bitch. Anonymkode: f666a...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 11. april 2016 #71 Del Skrevet 11. april 2016 Siste delen av fjoråret slet jeg veldig med angst og depresjon, og hadde en lang prat med min beste venn om det. Hun fortalte at når jeg var med på byen så ødela jeg kvelden for de andre med min væremåte, og mente at jeg burde ha dårlig samvittighet for det, og heller holde meg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 11. april 2016 #72 Del Skrevet 11. april 2016 3 timer siden, Jolene skrev: "Nerd, hore, satan, djevel, heks, hespetre, stygg, ekkel, venneløs, dum, teit, idiot, at jeg burde dø, ingen liker deg, brilleslange, dritt, løs, djeveldyrker, satanist-hore, skoleelsker, ludder, etc". Et pent lite utvalg av fraser jeg fikk høre i over 10 år på skolen, ble mobbet hver eneste dag. Slet lenge med depresjoner, selvskading, selvtillit og selvbilde i mange, mange år. Nå kan jeg heve meg over det, men gjorde ikke det da. På skolen min ble jeg og noen mobbet også. Masse ting om at vi var utskuddene, freaksene. Vi hadde ikke de riktige skoene og sånn. Det var ikke så ille som i ditt tilfelle, men dem var skikkelig ille. de er fortsatt kjent for å være mobbere. Tviler dessverre på at sånne mennesker har mulighet til å forandre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 11. april 2016 #73 Del Skrevet 11. april 2016 13 minutter siden, michaeline__07 skrev: På skolen min ble jeg og noen mobbet også. Masse ting om at vi var utskuddene, freaksene. Vi hadde ikke de riktige skoene og sånn. Det var ikke så ille som i ditt tilfelle, men dem var skikkelig ille. de er fortsatt kjent for å være mobbere. Tviler dessverre på at sånne mennesker har mulighet til å forandre seg. Det er rett og slett helt jævlig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. april 2016 #74 Del Skrevet 11. april 2016 19 minutter siden, michaeline__07 skrev: På skolen min ble jeg og noen mobbet også. Masse ting om at vi var utskuddene, freaksene. Vi hadde ikke de riktige skoene og sånn. Det var ikke så ille som i ditt tilfelle, men dem var skikkelig ille. de er fortsatt kjent for å være mobbere. Tviler dessverre på at sånne mennesker har mulighet til å forandre seg. Jeg husker ikke så mye av ordene mine mobbere sa, det falmet liksom, men mer følelsen av å ikke bli inkludert eller få lov å "bli med". Å være utstøtt.. og å bli sett på som om jeg var mindre verdt. Jeg tok kontakt med min værste mobber selv da jeg ble godt voksen, han ødela egentlig hele barndommen min og mye av ungdomstiden med å banke meg, spytte på meg, kaste lapper i timen med stygge ord, latterliggjøre meg osv. På bussen til skolen laget han sanger som handlet om hvor stygg jeg var og hele bussen sang med.. Jeg var ganske full da jeg skriblet et relativt rasende innlegg til han (hehe) og fikk umiddelbart svar om at han var så glad for at jeg tok kontakt fordi det han hadde gjort alle de årene var umenneskelig og uverdig. Han ble slått hjemme som barn og foreldrene kranlget og ropte skjellsord, (hvor mine aldri oppførte seg sånn)..så for han var dette helt "normal" og akseptabel oppførsel..vi skreiv litt frem og tilbake og han avsluttet med at han hadde slitt med absolutt alle forhold i sitt voksne liv, og hadde jobbet mye med segselv. "Du har familie, du har mye idag, du er rik. Jeg har bare meg".. Så jo, man kan nok endre seg. Jeg synes ikke synd på ham, men jeg er ikke sint lenger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 11. april 2016 #75 Del Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg husker ikke så mye av ordene mine mobbere sa, det falmet liksom, men mer følelsen av å ikke bli inkludert eller få lov å "bli med". Å være utstøtt.. og å bli sett på som om jeg var mindre verdt. Jeg tok kontakt med min værste mobber selv da jeg ble godt voksen, han ødela egentlig hele barndommen min og mye av ungdomstiden med å banke meg, spytte på meg, kaste lapper i timen med stygge ord, latterliggjøre meg osv. På bussen til skolen laget han sanger som handlet om hvor stygg jeg var og hele bussen sang med.. Jeg var ganske full da jeg skriblet et relativt rasende innlegg til han (hehe) og fikk umiddelbart svar om at han var så glad for at jeg tok kontakt fordi det han hadde gjort alle de årene var umenneskelig og uverdig. Han ble slått hjemme som barn og foreldrene kranlget og ropte skjellsord, (hvor mine aldri oppførte seg sånn)..så for han var dette helt "normal" og akseptabel oppførsel..vi skreiv litt frem og tilbake og han avsluttet med at han hadde slitt med absolutt alle forhold i sitt voksne liv, og hadde jobbet mye med segselv. "Du har familie, du har mye idag, du er rik. Jeg har bare meg".. Så jo, man kan nok endre seg. Jeg synes ikke synd på ham, men jeg er ikke sint lenger heller. Såpass. Høres ikke bra ut. Det er straffbart altså. Du kan få erstatning. Har lest om flere tilfeller hvor mobbeofferet får erstattning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. april 2016 #76 Del Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, michaeline__07 skrev: Såpass. Høres ikke bra ut. Det er straffbart altså. Du kan få erstatning. Har lest om flere tilfeller hvor mobbeofferet får erstattning. Det hadde jeg sikkert kunnet. Lærerne visste at det skjedde, det var møte på møte, foreldre visste at det skjedde. Vi vurderte å flytte, men det skjedde aldri. Jeg kunne sikkert gått til sak mot skolen, det er sykt mange jeg har møtt i voksen alder som i fylla har stått å grått fordi de skammer seg sånn for at de deltok i dette.. Så "vitner" finnes det nok av.. Men de var jo bare barn og ungdom og forsøkte å "overleve" akkurat som alle andre gjør på den tida i livet. Idag tenker jeg ikke spesielt mye over det. en slik sak ville være utmattende, rippw opp i gammelt søl og bare være belastende. Dessuten er det fortsatt mange voksne der ute som enda tenker at mobbing ofte er offeret sin egen skyld, så jeg forteller aldri om dette til noen i virkeligheten.. Kun gamle venner kjenner til det 😊 - og takk for klemmen forresten ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 11. april 2016 #77 Del Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Det hadde jeg sikkert kunnet. Lærerne visste at det skjedde, det var møte på møte, foreldre visste at det skjedde. Vi vurderte å flytte, men det skjedde aldri. Jeg kunne sikkert gått til sak mot skolen, det er sykt mange jeg har møtt i voksen alder som i fylla har stått å grått fordi de skammer seg sånn for at de deltok i dette.. Så "vitner" finnes det nok av.. Men de var jo bare barn og ungdom og forsøkte å "overleve" akkurat som alle andre gjør på den tida i livet. Idag tenker jeg ikke spesielt mye over det. en slik sak ville være utmattende, rippw opp i gammelt søl og bare være belastende. Dessuten er det fortsatt mange voksne der ute som enda tenker at mobbing ofte er offeret sin egen skyld, så jeg forteller aldri om dette til noen i virkeligheten.. Kun gamle venner kjenner til det 😊 - og takk for klemmen forresten ❤️ Bare hyggelig, men da er det ikke så lurt å skrive det her hvis du vil ha det privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. april 2016 #78 Del Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, michaeline__07 skrev: Bare hyggelig, men da er det ikke så lurt å skrive det her hvis du vil ha det privat. Skal godt gjøres å kjenne det igjen. Norge er stort, dette er desverre ikke unikt, mange som har hatt samme eller lignende opplevelser. - det høres kanskje rett ut men synes det er værre å lese om de som har fått høre fæle ting fra familie.. Leser om de som forteller at foreldre ønsker dem døde og sier stygge ting.. Skjønner ikke at det er mulig å gjøre slikt mot egne barn 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellifluous Skrevet 11. april 2016 #79 Del Skrevet 11. april 2016 Ble kalt en narsissistisk dritt da jeg omsider åpnet meg for en fagperson om indre konflikter og om problemer med å få kontakt med følelsene mine. Ironisk nok er jeg meget empatisk, men dette utsagnet har plaget meg over lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #80 Del Skrevet 11. april 2016 Min mor mente jeg så simpel ut, at jeg er udugelig og ga meg såpevask i munnen før jeg kunne stave mitt eget navn på papiret. Anonymkode: 0bf94...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå