Gå til innhold

Jenter skyld i voldtekt?


Midnattsol

Anbefalte innlegg

Hallo....

Selvfølgelig er det den som voldtar som er gal i hodet, jeg har da heller aldri påstått noe annet. Men for ens egen skyld bør man kanskje passe seg litt, ikke kle seg altfor utfordrende.

Det er en kjennsgjerning at menn tenner på kvinner som er utfordrende kledd. Om mannen er syk i hodet eller ikke...

Jeg sa jo ikke at det var offeret det var noe feil med, da. Jeg mener jo ikke det. Det eneste jeg prøver å si, er at det er greit å ta sine forhåndsregler, man vet selv hvor grensen går og hvor det ikke er så lurt å ferdes i bikini.

Jeg håper man ser at det er forskjell på å begrense utringingen og å holde seg innendørs... uff... (snakk om å krisemaksimere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

voldtekts ofre er unge og gamle, tykke og tynne, pene og stygge. waco: det er tydlig fra dine innlegg at du ikke aner hva seksuelle overgrep egentlig er. håper virkelig at ingen i din vennekrets har vært utsatt for noe slikt, da du, med dine meninger vil gjøre ting enda verre for dem. håper også at de du omgås aldri blir utsatt for for noe i fremtiden, da jeg tviler på at støtte fra en person som deg kan gjøre annet enn vondt verre.

hvis du er i stand til å lese det du selv skriver, vil du se at du selv generaliserer helt ekstremt, og anklager kvinner generelt for noe svært få kvinner gjør. i tillegg reagerer du voldsomt negativt hver gang du mener vi generaliserer.

Det er en meget liten prosentandel menn og kvinner som begår seksuelle overgrep. men enhver som har noen som helst kjennskap til denne typen overgrep vet at det er noe av det jæveligste som kan skje et menneske. du sier at jeg som kvinne ville blitt fornærmet hvis en voldtektsmann bestemte seg for ikke å forgripe seg på meg. hvor i all verden har du fått den ideen fra? helt ærlig så ville jeg (når jeg nå sitter trygg i mitt hjem, og ikke slåss for livet utfra instinkt), valgt å bli drept fremfor å bli voldtatt. Har gjennom livet kjent flere jenter som har vært utsatt for overgrep. selv har jeg som tidligere nevnt også hatt min del av jævelige opplevelser. ingen av oss har hatt noe som helst å vinne på å finne på dette, det har ikke vært dekk-historier for utroskap eller 'dyd'. mulig at jeg har en uvanlig vennekrets, men jeg tror ikke det.

Tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humfa

Kid-a.. Jeg er enig med deg.

Absolutt ingen fortjener å bli voldtatt, og mannfolk (eller kvinnfolk) som voldtar burde bli... (skal ikke skrive sånne stygge ord her.. ) :oops:

Men,men,men.. Voldtekter skjer desverre..

De fleste skjer på "byen", og som vi desverre har lært, tar ikke alle menn et nei for et nei. (Jeg sier menn, for det er tross alt de som står for de fleste voldtekter.)

Noen menn tror desverre at når jenter klær seg i feks en utringet,trang kjole, at det betyr at "jippi, her har jeg sjansen, hun vil ha noe ikveld!" Og når jenta sier nei, så tror mannen kanskje at hun bare spiller kostbar. "Jaja, siden hun har terget meg i hele kveld, skal jeg vise henne! " Der var voldtekten et faktum. Helt unødvendig, og helt uaksetabelt av mannen. Vi vet at det finnes slike menn der ute. Og vi vet at det er vårt ansvar å ta vare på oss selv. Og min mening er at det er mulig å tenke litt på hvordan man oppfører seg og kler seg når man går ut på byen. For disse syke mennene vil være der, desverre er det ingenting vi kan gjøre med det, bortsett fra å anmelde alle voldtekter.

Som sagt, jeg mener ikke at noen fortjener å bli voldtatt! Men ta dine forholdsregler..

Forøvrig må jeg si at jeg respekterer dem som er høyst uenige med meg, har kranglet mye ang dette, og skjønner hvor de som ikke mener det samme som meg, vil hen.. Heldigvis så er vi alle forskjellige. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert til å få masse pepper for det her, men jeg er litt enig i at noen få jenter legger opp til voldtekt selv. Ikke pga måten de kler seg på, men pga oppførselen. Eks: Enkelte jenter på byen kan være svært pågående og utfordrende og virkelig legge an på en mann. Jenta blir med mannen hjem og mannen forventer da ganske sikkert et one night stand opplegg. Jenta ombestemmer seg eller hun har aldri tenkt å ligge med mannen. Mannen, som er svært rusa på et eller annet, skjønner ikke hvorfor jenta plutselig ikke vil og tror hun bare spiller hard to get. Han "voldtar" henne.

Det er ganske mange bitchy jenter, særlig i fylla, og jeg mener helt bestemt at noen er så utspekulerte at de tar hevn pga et eller annet ved å fake voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som nesten ble "voldtatt" av to fulle jenter på lørdag kveld..

De begynte å krangle om meg til slutt.. :P

Jepp, det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik

Hei !

Dette er kanskje litt på siden, men likevel.

Det var snakk om hvor mange % som blir voldtatt etc

Her bør en vel huske at det er store mørketall, men også at en del som hevder å være "voldtatt" kanskje ikke ble det. Noen jenter ( gjentar noen ) har sex med en fyr og angrer etterpå - dermed er det voldtekt. Eller som en skrev her, at jenter er oppmuntrende, men sier nei i siste liten og mannen klarer ikke å stoppe.

Så skal vi heller ikke glemme alle de som blir voldtatt i hjemme sitt eller av bekjente.

Voldtekt burde helt klart staffes strengere.

Samtidig burde kanskje jenter og gutter lære seg litt selvforsvar. Dette vil gi mange fordeler :

1. Man føler seg mer trygg, som gjør at man utstråler en trygghet. Jeg antar at en voldteksmann med lik linje som en voldsmann ser etter et offer som er et lett bytte. ( full, ser usikker ut, gå/små løper gjennom gata etc etc etc )

2, Man lærer å lese situasjoner raskere. Eks her kan det blir bråk - jeg stikker.

3. Om man skulle være uheldig å bli forsøkt voldtatt vil man kunne noen enkle teknikker som kan gjøre at man får en sjans til å stikke av.

Det var snakk om forhåndsregler her, og det å gå to sammen er en smart regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg slapp desverre unna.. :lol:

Det var ikke så veldig dramatisk, og det ble ellers en veldig koselig kveld.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest , kvinne 34 år

Mange meninger om et vanskelig tema............men jeg må si at jenter kan nok legge opp til "voldtekt" Med det mener jeg voldtekter som skjer iforbindelse med bybesøk. Mange jenter kler seg utfordrene , vrikker , flørter og er helt med på notene . Og når kvelden er slutt er det som en bryter slås av .............ha det bra , kanskje vi sees igjen. Det var det . Dette vet og tror jeg provoserer mange gutter og menn . Kanskje har de spandert og vært oppmerksom hele kvelden mot jenta .............og så ender det slik. Jeg siser ikke at alle er slik , langt derifra . Men jeg tror det er viktig med en slik debatt , hvor ikke all skyld blir tillagt gutter og menn . Jenter og kvinner kan flørte og gjøre menn helt "gale " av lyst ...........det er noe vi alle vet , men det er jo ikke riktig å voldta fordet . Men det er her vi alle må ta en del av ansvaret . For vi har alle et ansvar . Jenter tenk dere om før dere legger ann og flørter vilt , har gutten samme oppfattning som deg , eller vil han noe annet feks INS. I et samfunn hvor vi ellers er så direkte kan det vel ikke være så vanskelig å spør.

Og jeg må bare spør dere jenter , hvorfor kle seg så utfordrene , hvorfor spille så mye på sex hvis det ikke er det dere ønsker ?

Og jeg må bare spør dere gutter også om dere ikke kan ha en feil holdning til klær som ser sexy ut og at dere da kobler det automatisk opp mot sex ?

Nå sier ikke jeg at dette gjelder alle , men de det gjelder vil vel føle seg truffet , kanskje dere tenker dere om en gang eller to før neste bybesøk...........

Og vi bør vel kanskje ta en debatt samtidig på om ikke vi har blitt altfor fokusert på sex og sexy utseende , jenter begynner jo nå å kle seg utfordrene allerede i 12-13 års alder .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest34, du virker som en klok kvinne, men det er nok desverre heller tvilsomt om du får banka no vett inn i disse kjerringene her...

De har nemlig bestemt seg, sånn og sånn er det, beroliger dem seg selv...

Og som alle vet... er det umulig å diskutere med trættekjære kvinnfolk som tror dem har rett.... (hvorfor ellers tok det så lang tid før dem fikk stemmerett mon tro?)

De fleste av disse spetaklene på dette forumet har nemlig tenkt på mange ting, og de har blant annet konkludert med at seksualmakt er noe som tilhører kvinnen alene.

Så det SÅ!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest , kvinne 34 år

For noen mennesker er det enten svart eller hvit , jeg er et menneske som også ser mange grånyanser...................er enig med deg Waco at noen av disse damene har allerede bestemt seg............synd for dem. Og det er derfor det er vanskelig å debattere.....men jeg er sikker på at mange av dere damer her inne har reagert på en aller annen jente fordi hun har vært utfordrene kledd...........jeg er nesten sikker på at det gjelder dere alle.

Og jeg synes det er synd at det er så mange naive damer som går rundt , dere venter egentlig på å bli voldtatt.................fordi som en av dere sa , Om jeg så går naken har ingen rett til å voldta meg . Nei du har helt rett , men jeg synes det litt naivt å ikke se en sammenheng............ :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...