Gå til innhold

For pen for venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får sikkert mange tullete svar her om at du må slutte å sminke deg, kle deg fint, være flørtende osv.. Har opplevd det samme. Jeg har et pent ansikt og en veltrent, sterk og struttende kropp. Jeg kan være veldig sjarmerende,  er flink til å prate med folk og får mye oppmerksomhet. Damer blir misunnelige og hatske for sånt.. Jeg dropper de bitterfittene, gidder ikke bruke tiden min på folk som vil lage dårlig stemning, gjøre at du føler deg dårlig og får dårlig samvittighet for å ha det gøy og å være deg selv! Fuckèm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, tøydokka skrev:

Du får sikkert mange tullete svar her om at du må slutte å sminke deg, kle deg fint, være flørtende osv.. Har opplevd det samme. Jeg har et pent ansikt og en veltrent, sterk og struttende kropp. Jeg kan være veldig sjarmerende,  er flink til å prate med folk og får mye oppmerksomhet. Damer blir misunnelige og hatske for sånt.. Jeg dropper de bitterfittene, gidder ikke bruke tiden min på folk som vil lage dårlig stemning, gjøre at du føler deg dårlig og får dårlig samvittighet for å ha det gøy og å være deg selv! Fuckèm!!

Hvor i tråden har ts fått beskjed om å slutte å sminke seg og kle seg flørtende?  De aller fleste her inne har vært ganske søte mot ts.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, wintergirl skrev:

Hvor i tråden har ts fått beskjed om å slutte å sminke seg og kle seg flørtende?  De aller fleste her inne har vært ganske søte mot ts.

Ja, så bra! Leste ikke tråden før jeg svarte. My bad..:sprettoy:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tøydokka skrev:

Ja, så bra! Leste ikke tråden før jeg svarte. My bad..:sprettoy:

;) Syns det er flott selv at damer pynter seg og er feminine,  så slutt aldri med det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må ta denne som anonym, men jeg kjenner meg veldig igjen i dette.Ble misunt da jeg var ung og det skjer enda i dag, enda jeg er voksen nå.

Venninner vil helst ikke gå ut sammen med meg, men jeg er veldig god å ha på fritiden når vi finner på ting, god å ha når de skal ringe og prate om problemene sine pga eg er til å stole på og en hyggelig samtalepartner.

Men ut på byen , nei da vil de ikke ha meg med. Jeg blir til og med ikke bedt i bursdag lengre etter sist bursdag  da jeg ble omsvermet og satte de andre i skyggen

Jeg orker ikke drama så jeg har kuttet de ut nå. Har to venninner som ikke er slik og godtar at jeg får oppmerksomhet, enda jeg ikke gjør noe for å få det.

Kjæresten til hun ene sa ene og alene at de var sjalu på meg pga utseendet og at jeg stjal alle gutta! Og dette er voksne kjerringer !

Anonymkode: da0d6...c52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, tøydokka skrev:

Hvorfor trodde du at folk ikke ville hun skulle sminke seg?

Det ligger i oss at vi skal formere oss, og i den prosessen er det å finne noen man kan pare seg med. Utseende kan ha noe å si for å føle seg truet, men hvis man ikke klarer å skape gode og sunne relasjoner tviler jeg det er pga utseende. 

Anonymkode: 2507e...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men ut på byen , nei da vil de ikke ha meg med. Jeg blir til og med ikke bedt i bursdag lengre etter sist bursdag  da jeg ble omsvermet og satte de andre i skyggen

Forstår de tidligere venninnene dine om du blir omsvermet hele tiden. Både jentene som ønsker oppmerksomheten du "stjeler", men også for jentene som ikke ønsker oppmerksomhet. Om jeg hadde bedt deg med ut på byen så hadde det jo vært fordi jeg ønsket å være med deg, om du i stedet flørter med menn hele tiden så har jeg jo ingen grunn til å ha deg med. I beste fall så bidrar du ingenting i verste fall så sitter jeg igjen alene.

Tror mange som ikke blir bedt med på ting bør spørre om hva de egentlig birdrar med i vennskapet.

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 7. april 2016 at 9.44, AnonymBruker skrev:

Hjelpes! Snakk om lese mye inn i et innlegg.

TS høres søt og hyggelig ut. Jeg identifiserer meg med hennes situasjon. 

Jeg synes det er lite hjelp i å skrive "stakkars deg" eller "de er dumme". Derfor løfter jeg frem alternative scenario til hva som KAN har skjedd. Har prøvd å formulere det så forsiktig som mulig nettopp for ikke å få anklager som disse. Men herregud, det er visst fånyttes. Blir helt redd for å svare i tråder når det hagler anklager om å være sjalu, løs og det som verre er når man genuint prøver å skrive et godt svar :(

Anonymkode: f8dda...72a

Det er helt uakseptabelt å skrive på forumet at man er godt over snittet utseendemessig og vise til en forhistorie som undertøysmodell må vite. :opplyser:

Jeg synes innlegget ditt virket reflektert og jeg er helt enig med deg. 

Anonymkode: 22c19...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS skrev at hun likte oppmerksomheten, og at hun ikke har opplevd den så voldsomt før. Det er ikke vanskelig å tro at det er hvordan TS reagerer på oppmerksomheten fremfor at hun er pen. Hvis kjærestene til venninnene sier hun er pen og hun viser at hun liker det så er det kanskje ikke så rart. Det kan være sårende om en venninne ikke toner ned den gleden. Det er lett å føle seg truet. Hvis TS ikke skjønner at det er sårt kan det bli enda verre. Det er ikke kult å sperre noen ute pga det, men TS må kanskje også se seg selv. 

Jeg tror det er hvordan du reagerer på oppmerksomheten som blir viktig, ikke om man er pen eller ikke.

Har mange sosiale skills så vet man hva man gjør i slike sammenheng. Nå kom det veldig overraskende på TS, neste gang kan hun tenke litt mer over det. Vil tro at slike sosiale ting løser seg om man klarer å se seg selv og  problemet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS skrev at hun likte oppmerksomheten, og at hun ikke har opplevd den så voldsomt før. Det er ikke vanskelig å tro at det er hvordan TS reagerer på oppmerksomheten fremfor at hun er pen. Hvis kjærestene til venninnene sier hun er pen og hun viser at hun liker det så er det kanskje ikke så rart. Det kan være sårende om en venninne ikke toner ned den gleden. Det er lett å føle seg truet. Hvis TS ikke skjønner at det er sårt kan det bli enda verre. Det er ikke kult å sperre noen ute pga det, men TS må kanskje også se seg selv. 

Jeg tror det er hvordan du reagerer på oppmerksomheten som blir viktig, ikke om man er pen eller ikke.

Har mange sosiale skills så vet man hva man gjør i slike sammenheng. Nå kom det veldig overraskende på TS, neste gang kan hun tenke litt mer over det. Vil tro at slike sosiale ting løser seg om man klarer å se seg selv og  problemet.

Jeg er enig. Jeg ser heller ikke helt hvorfor en fuktig natt på byen er det ideelle valget for sosialt samvær når situasjonen er slik. 

Anonymkode: 22c19...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tid til å svare så mange, men måtte svare på denne.

men herregud da, jeg sier at jeg skal innrømme at jeg syntes det var litt gøy. Det betyr ikke at jeg triumferte i oppmerksomheten, det betyr at da jeg gikk hjem etterpå sammen med kjæresten min og han ikke kunne stoppe å snakke om det, mens jeg latet som ingeting følte jeg innerst inne at det var lott gøy.

De som sjekket meg opp direkte svarte jeg hyggelig, men at jeg hadde kjæreste, og siden vi var en del dukket det alltid opp en fra gjengen vi var som begynte å snakke med personen og da trakk jeg meg vekk. All den andre oppmerksomheten jeg fikk, men som de rapporterte inn til meg, prøvde jeg heller å bagatellisere. Å snakke meg vekk fra raskt, fordi jeg skjønte tidlig på kvelden at det ikke var gøy for de andre jentene at de ikke fikk noe oppmerksomhet, selv om de selv var med på å rapportere på denne tiden. Så jeg lo det raskt vekk, oppførte meg helt normalt, og gjorde ikke noe greie ut av det. Men jeg kan vel innrømme at det var gøy at folk syntes jeg var pen? Altså innrømme det på KG som jeg ellers bare har tenkt inni meg, de fleste syntes vel det er gøy at andre liker utseende ditt, skjønner ikke hva som er galt med det...

Anonymkode: 6bb03...294

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.4.2016 at 21.37, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvor jeg skulle plassere denne, og dette kommer til å høre veldig overfladisk og rart ut, men jeg trenger virkelig råd. :/

Jeg har flyttet en del timer for å studere i en by, og hadde naturligvis ingen venner her da jeg flyttet hit (i høst), jeg er ganske sjenert rundt nye mennesker så har slitt med å få meg venner utenfor skolen. Altså vi er en gjeng på skolen som alltid er sammen, men vi har aldri vært der at vi finner på ting på fritiden da. Men over julen, eller siden november, har jeg fått veldig god kontakt med to jenter, vi har hatt mange koselige middager/vin/spillkvelder sammen osv., dratt på hyttetur sammen, cafe, shopping osv. Vi er alle tre samboere med kjærestene våres, kjæresten min begynte også studiene nå i høst i samme by som meg, så vi flyttet sammen), og jeg syntes vi alle tre er søte pene jenter som passer godt sammen.

De to har pleid å dra ut masse sammen, men jeg har ikke blitt med av diverse grunner, men nå i påsken ble jeg med ut. Jeg ble nærmest overfalt av alt av mannfolk som fantes, til og med kjærestene deres snakket om hvor deilig jeg var og slikt. Kjæresten min var der også, og jeg oppfordret ikke til oppmerksomhet, men om jeg sto alene i tre sekunder så kom det en fyr bort, og om vi i vår gjeng sto å snakket, så overhørte de andre hele tiden guttegjenger rundt som snakket om hvor deilig jeg var. (Uff, dette var utrolig kleint å skrive). Utenom de som direkte kom bort til meg, fikk jeg ikke med meg noe av det andre, men jeg ble fortalt alt underveis av jentene og kjærestene deres. Jeg skal innrømme at jeg syntes det var litt gøy med så mye oppmerksomhet, har ikke vært på byen på flere år, men problemet var at hele kvelden dreide seg (ufrivillig) om meg, og venninnene mine fikk null oppmerksomhet. Mot slutten av kvelden tok de meg til side og sa at dette ikke var gøy mer, og neste gang så inviterer de meg ikke med ut.. Jeg tok det som en spøk, men skjønner jo at det var litt skuffende for dem, hadde jo blitt litt lei meg selv om ingen så meg.

Men ja, siden denne kvelden har egentlig ingen av dem snakket med meg, jeg har prøvd å ts kontakt flere ganger, men får bare korte svar og ingen videre samtale.  Vi hadde avtalt å dra på kino sammen sist lørdag, men da jeg spurte om det ble noe av fikk jeg bare vet ikke til svar, og så ser jeg på instagram at de postet selfie av seg selv i kinosalen med popcorn. :( Jeg skjønner jo st det ikke var så gøy for dem at de nærmest var usynlig, men jeg gjorde ingenting for å få oppmerksomhet, 90% av oppmerksomheten hadde jeg jo ikke visst om om ikke alle hadde fortalt meg det... Og uansett skjønner jeg ikke hvorfor det skulle ødelegge vennskapet vårt. Vi har så og si hvert sammen hver uke, og snakker sammen så og si hver dag, så vil de plutselig ikke ha noe med meg å gjøre lenger. :(

Beklager for langt og rotete innlegg, men er veldig lei meg nå, føler meg så ensom, de har også avtalt en ny hyttetur, de to pluss kjærestene, og jeg og kjæresten min er ikke invitert. :( Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt, eller hva jeg kan gjøre for å rette opp i noe. De er jo også med i den "gjengen" vår på skolen, men føler jeg bare tvinger meg på der nå, for de to snakker ikke med meg, og alle har jo laget sine grupper igjen innad i gruppen...

Før noen kommenterer, jeg vet det er en flåsete tittel, men prøvde å være litt selvironisk oppi det hele. Og nei, jeg gikk ikke noe ekstremt utfordrende, hadde på meg stram jeans, og en topp med litt utringing, og sminket og stelt så klart, men ikke noe extensions eller løsvipper osv.

Beklager igjen for så langt innlegg, men er som sagt veldig lei meg nå, så å skrive kortfattet er tydeligvis min greie når jeg er lei meg. :fnise: Håper noen tar seg tid til å lese  

Anonymkode: 6bb03...294

De ble sure på deg fordi du var så deilig og fikk masse oppmerksomhet fra fremmede mens dere alle var ute med kjærestene deres?! Herregud...............

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er ikke dette et problem for meg, men jeg kan skjønne at det kan være sårt for venninne å aldri få oppmerksomhet av menn eller ha problemer med å finne kjærligheten. Ensomhet kan være veldig sårt for mange, og det kan utvikle seg til sjalusi når man tror det er så lett for andre (i dette tilfellet pene kvinner). Så jeg kan igrunn forstå det. Når det er sagt så er det en dårlig ide å sjekke mannfolk på utesteder som det om man vil ha noen som ikke bare prøver å få et ligg med den heiteste dama

Anonymkode: cd2b0...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kan hende du tror du ikke utlyste glede, men stor sjanse for at du gjorde det. Man er ikke så  oppmerksom på kroppsspråket sitt som det man faktisk sier. Jeg har aldri opplevd at jeg ikke vil ha med folk ut som er pene, men hvis jeg ikke liker personligheten er det noe annet. Hvis noen tar veldig mye plass, som maser, jeg ikke har noe til felles med osv. 

Hvis disse jentene har vært venner med deg før må det være noe nytt som gjør at de ikke vil ha deg med ut. Du tror det er fordi du er pen og fikk  oppmerksomhet, jeg tror det kan være at de så hvordan du reagerte på den oppmerksomheten.

Uansett dårlig stil av gutter med kjærester og holde på sånn. Greit å gi et kompliment til en venninne, men å tydelig vise at venninna til kjæresten er fin er uhyggelig. 

Jeg syns det høres ut som flere her er veldig umoden. Både guttene som gir litt for direkte komplimenter til en dame med kjæreste, venninnene som nekter å snakke med TS. Uansett skjer det igjen får du kanskje være litt bevist på hvordan du er, og håper du får deg flere venner i fremtiden der fokus ikke bare er kropp og utseende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må ta denne som anonym, men jeg kjenner meg veldig igjen i dette.Ble misunt da jeg var ung og det skjer enda i dag, enda jeg er voksen nå.

Venninner vil helst ikke gå ut sammen med meg, men jeg er veldig god å ha på fritiden når vi finner på ting, god å ha når de skal ringe og prate om problemene sine pga eg er til å stole på og en hyggelig samtalepartner.

Jeg orker ikke drama så jeg har kuttet de ut nå. Har to venninner som ikke er slik og godtar at jeg får oppmerksomhet, enda jeg ikke gjør noe for å få det.

Kjæresten til hun ene sa ene og alene at de var sjalu på meg pga utseendet og at jeg stjal alle gutta! Og dette er voksne kjerringer !

Kjenner meg så igjen! Og hvis jeg en sjelden gang blir invitert med på noe av venninner, vil de helst sitte inne hele kvelden å prate istedenfor å gå ut. Prate om problemer med typene sine etc, selv om de vet og har lovet å gå ut ( de vet også at jeg er singel og ønsker å møte noen ) Men neida, de gjør alt for å unngå å gå ut med meg! De er nesten aldri med ut lenger, spesielt hvis jeg er med...Savner gode venninner jeg kan gå ut med. Synd at det skal være sånn. Husker en gang jeg var ute, så stod det mange menn rundt meg, der flere kom med komplimenter, hun ene venninna mi spurte om dette skjer ofte, visste ikke hva jeg skulle svare, men etter den kvelden vil hun så og si aldri gå ut med meg mer.

Anonymkode: b3bd1...c10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at hovedproblemet til de to jentene er at kjærestene deres hadde kommentert at du så digg ut den kvelden, ikke at masse tilfeldige folk sjekket deg opp. Jeg hadde heller ikke giddet å dra på hyttetur med samboeren min + en dame som han åpenlyst syntes var jævlig digg. Så god selvtillitt har jeg rett og slett ikke.

Litt synd at de ikke klarer å si ifra på en ordentlig måte uansett, det er ikke kult å bli avvist/fadet ut tilsynelatende uten grunn. Har ikke noe annet råd enn at du bør se deg om etter noen andre å henge med, gjerne noen som liker like lite som deg å gå ut. Så kan dere gjøre andre gøye ting i stedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg så igjen! Og hvis jeg en sjelden gang blir invitert med på noe av venninner, vil de helst sitte inne hele kvelden å prate istedenfor å gå ut. Prate om problemer med typene sine etc, selv om de vet og har lovet å gå ut ( de vet også at jeg er singel og ønsker å møte noen ) Men neida, de gjør alt for å unngå å gå ut med meg! De er nesten aldri med ut lenger, spesielt hvis jeg er med...Savner gode venninner jeg kan gå ut med. Synd at det skal være sånn. Husker en gang jeg var ute, så stod det mange menn rundt meg, der flere kom med komplimenter, hun ene venninna mi spurte om dette skjer ofte, visste ikke hva jeg skulle svare, men etter den kvelden vil hun så og si aldri gå ut med meg mer.

Jeg skjønner egentlig venninna di godt, jeg synes heller ikke det er gøy å gå ut med folk som ditcher meg på byen for å flørte med menn i stedet. Prøv heller å gå ut med andre single som har samme agenda som deg ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Jacuzzi skrev:

Jeg skjønner egentlig venninna di godt, jeg synes heller ikke det er gøy å gå ut med folk som ditcher meg på byen for å flørte med menn i stedet. Prøv heller å gå ut med andre single som har samme agenda som deg ;) 

Hvor skrev jeg at jeg ditcher venninner for å flørte med menn? Det har jeg faktisk aldri gjort!

Det er hyggelig å gå ut sammen som venninner, ikke bare for å flørte med menn, men istedenfor å bare sitte inne.

Jeg liker å møte nye folk, men er jo sammen med veninnene mine uansett. Jeg går ikke bevisst ut for å flørte heller, er faktisk reservert. Men greit å gå ut iblandt, spesielt siden jeg er singel. Synd at det er vanskelig å få med venninner. Jeg hører jo at de går ut uten meg, det er det kjipe her, mens de gjerne tar kontakt hvis de trenger råd til sine probelmer...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, så skjønner jeg godt venninna di,hvis du stod med"mange menn" rundt deg, og ingen av de var interessert i å prate med henne. Det er aldri gøy å være tredje hjul på vogna. Sier ikke at det er din feil, men at jeg forstår at hun synes det er kjipt å gå ut med deg hvis det alltid er sånn.

Anonymkode: b8d6e...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så folk må komme med små "anklager" til TS som går på hvordan hun er og ser ut og har oppført seg osv.

Har ikke dere andre selverklært pene her inne hatt noen kvelder på byn hvor dere har følt dere som en boks Nugatti i barnehagen? Det skjer jo av og til at man bare får så ekstremt mye oppmerksomhet at det er latterlig. Sannsynligvis er man da på et kjøttmarked, i tillegg spiller nok også dagsform, utstråling, humør og en rekke tilfeldigheter inn, og for min del handler det også veldig om at selvbildet vokser i takt med oppmerksomheten og gjør hele greia til en selvoppfyllende profeti. Uansett, sånne kvelder har man iblant, og hva som er årsaken til at TS hadde skikkelig mojo denne kvelden er jo uansett ikke poenget her.

Poenget er at disse "venninnene" dine høres ut som noen idioter. Fair enough å bli sjalu/misunnelig altså, men at de har rottet seg sammen på nachspielet og bestemt seg for å bare fryse deg ut er jo relativt spesiell oppførsel for jenter over 12 år. Og droppe kinoavtalen med deg på en så kjip måte, for så å poste bilde av seg selv på kino i sosiale medier... Herregud. Det er ikke normalt. Vær glad du er kvitt dem. Du er ikke for pen til å ha venner, de er for usikre til å ha en pen venn.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...