Gå til innhold

For pen for venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble kanskje litt off topic, men syntes det blir tåpelig å gå inn i en tråd for å hevde seg selv i skjul av at man skal støtte og later som man forstår personen...

Meg rett over her forresten, var ikke meningen å sende, prøvde å sitere, men det nye systemet til kg er helt rart. 

Anonymkode: 6dc99...63b

Hjelpes! Snakk om lese mye inn i et innlegg.

TS høres søt og hyggelig ut. Jeg identifiserer meg med hennes situasjon. 

Jeg synes det er lite hjelp i å skrive "stakkars deg" eller "de er dumme". Derfor løfter jeg frem alternative scenario til hva som KAN har skjedd. Har prøvd å formulere det så forsiktig som mulig nettopp for ikke å få anklager som disse. Men herregud, det er visst fånyttes. Blir helt redd for å svare i tråder når det hagler anklager om å være sjalu, løs og det som verre er når man genuint prøver å skrive et godt svar :(

Anonymkode: f8dda...72a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes! Snakk om lese mye inn i et innlegg.

TS høres søt og hyggelig ut. Jeg identifiserer meg med hennes situasjon. 

Jeg synes det er lite hjelp i å skrive "stakkars deg" eller "de er dumme". Derfor løfter jeg frem alternative scenario til hva som KAN har skjedd. Har prøvd å formulere det så forsiktig som mulig nettopp for ikke å få anklager som disse. Men herregud, det er visst fånyttes. Blir helt redd for å svare i tråder når det hagler anklager om å være sjalu, løs og det som verre er når man genuint prøver å skrive et godt svar :(

Jeg har aldri opplevd at folk misforstår meg når jeg skriver, så kanskje du skal se på måten du formulerer deg på da ;) Det er jo din skyld tydeligvis, det er ikke jeg som er teit som tolker det duskriver feil, men du som legger frem det du skriver feil. Skjønner du hvor jeg vil hen? (Teskje; dette du sier til TS)

Mente forresten ikke at du var løs, men at den type jente du virker som ofte er løse. Virker forøvrig ikke som om TS leste innlegget ditt på samme måte som meg, så ikke bry deg om meg du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd at folk misforstår meg når jeg skriver, så kanskje du skal se på måten du formulerer deg på da ;) Det er jo din skyld tydeligvis, det er ikke jeg som er teit som tolker det duskriver feil, men du som legger frem det du skriver feil. Skjønner du hvor jeg vil hen? (Teskje; dette du sier til TS)

Mente forresten ikke at du var løs, men at den type jente du virker som ofte er løse. Virker forøvrig ikke som om TS leste innlegget ditt på samme måte som meg, så ikke bry deg om meg du.

Jeg har aldri opplevd meg misforstått heller, derfor jeg mente at du "leste mye" inn i teksten. Jeg er forøvrig en type jente som heller fremstår beskjeden i det virkelige liv, så det er en klar misforståelse. 

Synes heller folk kan ignorere det de er uenige i eller finner irrelevant, fremfor å "spore av" helt ved å gå i strupen på andre som svarer - flere har tross alt vært inne på noen av tingene jeg skriver, så det er ikke bare jeg som stusser over noen av tingene TS legger frem. 

Men legger den saken død, uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd meg misforstått heller, derfor jeg mente at du "leste mye" inn i teksten. Jeg er forøvrig en type jente som heller fremstår beskjeden i det virkelige liv, så det er en klar misforståelse. 

Synes heller folk kan ignorere det de er uenige i eller finner irrelevant, fremfor å "spore av" helt ved å gå i strupen på andre som svarer - flere har tross alt vært inne på noen av tingene jeg skriver, så det er ikke bare jeg som stusser over noen av tingene TS legger frem. 

Men legger den saken død, uansett. 

Ok, da beklager jeg, om du ikke er slik jeg mente, og siden du skriver som anonymbruker er det jo strengt tatt bare å overse det jeg skriver, siden du uansett ikke må beskytte det selv som person/bruker :) Jeg kjenner en del jenter som er slik jeg tolket deg, og de har typisk den oppførselen jeg beskrev i mitt første innlegg, så jeg er nok litt farget av dem.

TS har forøvrig svart deg også, og hun skriver jo at hun ikke hadde visst om oppmerksomheten om ikke alle hadde fortalt det til henne, kanskje du bare vet om en brøkdel av oppmerksomheten du får på byen? Lei inn noen som kan saumfare lokalene og komme med informasjon til deg, så skal du nok se at det er mye du ikke får med deg også. Dette gjelder nok de aller aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Om de droppet deg etter en bytur så var de vel aldri vennene dine uansett tenker jeg. 

2) Du var kanskje for pen for den vennegjengen, betyr jo ikke at du er for pen til å ha venner, du har jo hatt venner tidligere og mitt inntrykk er at pene jenter som oftest har en vennegjeng.

3) Sett jenter som ikke liker konkurranse om oppmerksomhet fra andre jenter, men det gjelder jo ikke alle jenger og det burde vel ikke gjelde jenter som har kjæreste eller av andre grunner ikke ønsker å bli sjekket opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jenter altså..... fra ca 12-50 er vi skikkelig bitches, det sjokkerer at vi får oss venner i det hele tatt.  Og folk lurer hvorfor vi som er "one of the boys" er guttejenter.  

Men til TS - jeg føler for deg. Men dette kommer ikke de 2 "venninner" over dessverre, høres ut som de er bestemt.  Det er mange jenter der ute som tåler ikke at andre jenter får mer oppmerksomhet en de og da blir de så sjalu at de klarer ikke å komme over disse følelser og skviser dere ut.  Skjønner at du er fortvilt, men hvis dette var meg ville jeg har prøvd å invitere noe andre hjem til deg og kjæresten, noen du kunne tenke å bli bedre kjent med, og ta et selfie sammen med de.  Legge ut på insta med " Hyggelig kveld uten sjalu bitches! "   og kos deg videre.  Slutt å bruke krefter på de andre jenter  - de fortjener ikke det.

Anonymkode: 98d78...8fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om dette faktisk stemmer, men har følelsen av at sånne ekstremt pene jenter ofte må være litt boss for å klare å få mange venner. Ekstremt pene jenter som er ydmyke og litt sjenerte, og som veldig gjerne vil at folk skal like dem blir ofte herset litt med fordi mange tenker "åja hun her var jo ikke noe trussel" og begynner å føle at de er litt over henne selv om hun er kjempepen :P Vet ikke om dette stemmer i din situasjon TS, men synes det er dårlig gjort å utestenge deg for noe du ikke kan noe for. Det jeg kan forstå, er at de synes det er jævlig kjipt at kjærestene deres sikler over deg (ikke din feil, men likevel). Ville spurt dem rett ut hva som er galt, og om de fortsatt er avvisende ville jeg bare sett meg etter andre venner. Det er ikke noe ordentlig vennskap om du må gå rundt å gjøre deg til en burugle hver gang dere skal noe sånn at de ikke føler seg truet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to venninnene dine har jo samboere! Hvorfor ble de da misunnelige på oppmerksomheten du fikk på byen den éne kvelden? Hvis jeg har kjæreste har jeg null behov for "bekreftelser" fra random fulle gutter.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er litt morsomt hvordan TS klarer å høres ydmyk ut, selv om hun helt tydelig er veldig pen, og du nesten høres sjalu ut? Du forteller at du er undertøysmodell og derfor helt klart er typen til de fleste, og når du ikke får så mye oppmerksomhet så kan umulig Ts få det? Videre sier du at så pene jenter som deg får mindre oppmerksomhet enn mer åpne normale jenter fordi du er så pen at folk ikke tør å ta kontakt. Altså hevder du deg selv over Ts.

La oss si dere to er like pene da, kanskje du ser veldig løs ut og åpenbart spiller på utseende og at du er pen, mens TS som er like pen er mer uskyldig og ikke ser ned på andre grunnet utseendet osv. Som gutt hadde jeg helt klart valgt å gå bort tip Ts fremfor deg. Så klart går jeg bort til den peneste jenta om hun i tillegg ser ut til å ha andre kvaliteter, og du kan rask se på en person om hun er ydmyk og snill (forholdmateriale) eller om hun trenger masse oppmerksomhet (typisk undertøysmodell).

Utifra det TS skriver, både i startinnlegget og videre, så virker jo hun som drømmedama. Hun har mange spennene interesser, virker veldig snill og omsorgsfull, virker ikke som en person som poster tusen Selfies og undertøysbilder på instagram for oppmerksomhet og trenger godkjennelse vært sekund, og i tillegg har hun utseende. Jeg kan helt klart skjønne hvorfor TS får mer oppmerksomhet på byen enn en såkalt undertøysmodell.

Dette ble kanskje litt off topic, men syntes det blir tåpelig å gå inn i en tråd for å hevde seg selv i skjul av at man skal støtte og later som man forstår personen...

Meg rett over her forresten, var ikke meningen å sende, prøvde å sitere, men det nye systemet til kg er helt rart. 

For en håpløst vrangvillig tolkning av innlegget. Jeg synes hun svarte trådstarter veldig greit og nøkternt. Du møter deg selv i døra med dette innlegget og legger opp til typisk kjerring-bitching.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i Oslo?

Jeg kan identifisere meg til en viss grad, og sannheten her er at det ER vanskeligere for pene jenter å etablere kvinnelige vennskap. Det betyr ikke at jenter er forferdelige, men at menn er veldig visuelle, og ingen liker vel egentlig å bli stilt i skyggen. Jeg hadde en venninne som sa rett ut at hun ikke syntes det var moro å dra på byen med meg da hun alltid var andrevalget.

Som resultat må man anstrenge seg litt mer i vennskapene sine, og akseptere at den negative siden av medaljen er at man ikke har samme valgmulighetene på "venninnemarkedet". Du må nok utvide din sosiale sirkel litt - når man er ny student er det fristende å klamre seg til de få man får kontakt med, men det er naturlig å ha en omgangskrets større enn to andre jenter. Antakeligvis har det noe å si at du (og de) har samboere, da er man litt mer "satt" enn de single studentene. 

Utover det lurer jeg faktisk litt på din situasjon...jeg er en jente fra Oslo vest, som har bodd mesteparten av mitt liv her, utenom utenlands. Jeg er godt over snittet utseendemessig - smaken varierer jo, men jeg har vært undertøysmodell så har jo en look som går 'hjem' hos de fleste. Jeg får ofte oppmerksomhet fra menn ute, og på byen. Likevel virker din situasjon ekstrem for meg. At du ikke kan stå alene i tre sekunder uten å bli sjekket opp er unormalt, selv for en pen jente. Skandinaviske menn er ikke ekstremt frempå, og dersom en jente er veldig pen vil tvert imot flere holde igjen ettersom de blir nervøse mht. avvisning. Kvinner blir ikke sjekket opp mer proporsjonalt med hvor pene de er, men attraktivitet kombinert med hvor åpne de er for kontakt. Bekledning, kroppsspråk, om de er beruset m.m. Du sier du ikke har "invitert" til oppmerksomhet, men dersom hele kvelden "dreide seg om deg", så ligger det jo noe mer her...Hva slags utested var dere på? Hva slags menn var dette?

Som sagt - jeg har erfart din situasjon, men jeg synes graden av oppmerksomhet ligger i overkant av det man kan forvente bare fordi man er pen. Det er vanlig at bartenderen serverer deg først, at menn i rommet stirrer på deg, at noen sjekker deg opp og at flere vil ha kontakt. Men at man knapt blir latt i fred og at "kvelden handler om deg" tilsier at det er noe mer enn bare penhet som var 'issue' her. 

Jeg må si meg enig i dette innlegget. Syns også det høres litt rart ut at du fikk så mye oppmerksomhet at kvelden handlet kun om deg. Jeg tviler ikke på at du er ei pen jente, og du virker veldig hyggelig. Men erfaringsmessig ser jeg oftere at de peneste venninnene mine får mer oppmerksomhet med kun blikk, og blir sjeldent sjekket opp direkte, i motsetning til de som bare er "vanlig/mindre pene". Kompiser sier det samme, at de sjeldent sjekker opp den peneste dama fordi de er redde for å bli avvist. 

Er så klart dårlig gjort av venninnene dine å droppe deg på den måten, og jeg syns at du skal ta det opp med dem. Spør dem om du gjorde noe galt den kvelden, sa eller oppførte deg på en spesiell måte. Hør hva de har og si, og ta det til etterretning. Ikke avvis kritikken de i så fall kommer med, med at de kun er sjalu på hvor pen du er. Men samtidig vær forsiktig med at de ikke prøver å svartmale deg. 

Vil også legge til at den eneste gangen jeg har opplevd at ei jente har fått så mye oppmerksomhet på en uteplass, var da jeg var i Bergen med ei venninne for noen år tilbake. Da så vi jenta med de største puppene vi noen gang hadde sett, det var helt sykt. Alle på uteplassen snudde seg for å se på henne, og det var som det ble helt stille når hun kom inn døra. Det var nesten som et freak show, og jeg syns fryktelig synd på jenta. Hun gikk like fort som hun kom.
Uten om denne hendelsen, har jeg aldri hørt om lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger har man selv følelsen av at man er nærmere noen enn det man faktisk er (eller det de tenker at man er). Er det en mulighet at de to andre jentene rett og slett er nærmere hverandre enn de er deg? 

Har de brukt å ekskludere deg tidligere? Eller skjedde dette etter dere var ute sammen og du fikk all oppmerksomheten?

Det er jo også en viss mulighet for at de ikke likte at du fikk all oppmerksomheten, og dermed ekskluderte deg, men da er de ikke ekte venner og noe å samle på. 

Anonymkode: 639e9...965

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her, svarer heller i en enn å sitere, siden det ble så mye tull her nå. Var ikke meningen at det skulle bli noe krangling, og skjønner ikke helt hvordan en viss person klarte å starte det hele ut av ingenting... :)  

Hvor pen jeg er eller ikke er jo egentlig ikke trådens tema, poenget er at jeg fikk mye oppmerksomhet og de gjorde det ikke, og etter dette har jeg blitt helt avvist av dem. Og som jeg har skrevet tidligere så fikk jo jeg med meg minimalt av oppmerksomheten, det aller meste var jo kompiser som sto å snakket sammen om meg, mens noen av de jeg var ute med tilfeldigvis overhørte det og kom bort til meg for å fortelle. Også tror jeg det ble sånn greie at de hauset opp hverandre, og faktisk gikk rundt å så etter folk som stirret eller snakket om meg osv., og når de da hele tiden fortalte om alt de så så ble det til at hele kvelden handlet om meg. Om det ikke hadde blitt gjort så tydelig tror jeg ingen egentlig hadde tenkt over det, jeg har jo vært ute før, men det har aldri vært så ekstremt før...

Syntes det er litt vanskelig å spørre dem rett ut, spesielt når de ikke svarer ordentlig på mine henvendelser. jeg syntes forlslaget om å prøve å møte en av dem å få snakker ordentlig var en god ide, jeg står litt nærmere hun ene, er mest hun jeg er alene med om vi bare er to. Men jeg syntes egentlig at de må han en veldig god grunn for hvordan de oppfører seg mot meg, til at det skal bli som før.

Jeg skjønte poenget ditt bedre nå, du som snakket om flere venner, så jeg får vel begynne å lete. Er nok garantert noen andre som også føler seg ensomme som jeg kan komme i kontakt med :) Jeg har jo hatt kontakt med andre i løpet av året også, problemet er jo at det er veldig mange som ikke snakker om annet enn sminke, kropp og gutter, og drar ut hver helg og gjerne hver torsdag, og jeg er egentlig ikke noe glad i å gå ut. 

Tusen takk til alle dere som har svart, jeg føler meg faktisk litt bedre nå, det er ikke verdens undergang at jeg mister to personer jeg trodde var venner, om de ikke har en veldig god grunn har jeg ikke lyst til å være venn med noen som gjør slike ting uansett :) 

Anonymkode: 6bb03...294

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så ikke den puppe kommentaren før nå. Tror heldigvis ingen av delene på kroppen min kan regnes som er freak-show :haar: så var forhåpentlgivis ikke derfor. :fnise:. Men som sagt syntes jegdet var helt latterlig selv, og aldri opplevd noe lignende før. Men tror mye hadde å gjøre med gjengen jeg var med som fikk med seg alt rundt dem, det var jo de som fikk kvelden til å handle om meg. (Vi var oss tre jentene, kjærestene, og noen kompiser av guttene igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924

TS her ...

Korta bare ned innlegget ditt, blir så langt hvis ikke. 

Men var ikke meningen at det skulle være en diskusjon på hvor pen du er, men heller forsterke at det kan være sannsynlig det var oppførsel eller andre faktorer som gjorde at du fikk så mye oppmerksomhet. Det hørtes så voldsomt ut i første innlegg :laugh:

Men når du forklarer det mer i det siste innlegget ditt, så forstår jeg det bedre. Tror også at, som du skrev, at det ble veldig hauset opp. Og at da spesielt guttene fyrte det litt ekstra opp, og venninnene dine ble ekstra irritert. Spesielt hvis typene deres var med på det. Kan det være at de prøvde å gjøre de litt småsjalu? Og er det sånn at den gjengen ofte er ute i lag, og at du og typen din ikke kjenner de like godt? Hva sier typen din til det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var nesten som et tilbakeblikk fra studietiden min i Oslo. Jeg er også en jente med utseende over gjennomsnittet som er vant til å få mye oppmerksomhet, noe som rett og slett kan gjøre andre usikre jenter sjalu. Jeg personlig liker ikke all oppmerksomheten, tror ofte jeg har matrester på kinnet når jeg får så mye blikk på gata eller på kjøpesenter. :fnise: Nå skal det sies at jeg gjør ikke noe for å få denne oppmerksomheten, og en gang spurte jeg hva jeg gjør galt og om jeg sender ut feil signal og en eks sa da at jeg hadde en viss utstråling og flørtende personlighet av natur, det typiske glimt i øyet. Jeg selv føler meg bare sjenert. :blink:

Jeg forstår denne situasjonen ble vond for deg og jeg kjenner meg sånn igjen, men prøv å hev deg over de og se etter noen andre venner med kanskje litt andre verdier. Det gjorde jeg. Første studieåret mitt ble jeg kjent med noen jenter og vi hang i lag, dro på fest eller slappet av med film. Vi endte tilslutt opp på en ferietur ilag og jeg fikk så mye mer oppmerksomhet enn de andre at jeg merket med en gang når vi kom hjem at de ble mer reservert ovenfor meg, de var mer ilag og jeg ble ikke like ofte inkludert med. Det var vondt, jeg forstod ikke helt hvorfor for vi hadde jo nettopp vært på tur i lag og hatt det så koslig. Vi var alle i begynnelsen av 20årene og jeg tror rett og slett de ikke likte å bli satt sånn i skyggen. De var rett og slett sjalu. I senere tid har de kommet smygende tilbake en etter en, men gjerne bare for å snakke om dramaet deres som skjedde sist fest jeg ikke var invitert med på... :bond:

Jeg ble heldigvis kjent med mange andre søte jenter gjennom studieårene som dro meg heller opp enn ned, og det er jeg veldig glad for. De hadde bedre selvtillit og godtok oppmerksomheten jeg fikk og sannelig fikk de masse oppmerksomhet de også. Det er kanskje logisk, sikkert mer smittsomt å ville snakke med en søt og imøtekommende venninne, enn de to sutrekoppene på andre siden av bordet. :rolleyes: Jeg tror kanskje venninne dine var hakket mer opptatt av alt rundt dem på utestedet også, enn bare å hygge dere alle 6. Pluss at de rett og slett ble litt sjalu eller missunnelig på deg. 

Anonymkode: 1c8d7...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Korta bare ned innlegget ditt, blir så langt hvis ikke. 

Men var ikke meningen at det skulle være en diskusjon på hvor pen du er, men heller forsterke at det kan være sannsynlig det var oppførsel eller andre faktorer som gjorde at du fikk så mye oppmerksomhet. Det hørtes så voldsomt ut i første innlegg :laugh:

Men når du forklarer det mer i det siste innlegget ditt, så forstår jeg det bedre. Tror også at, som du skrev, at det ble veldig hauset opp. Og at da spesielt guttene fyrte det litt ekstra opp, og venninnene dine ble ekstra irritert. Spesielt hvis typene deres var med på det. Kan det være at de prøvde å gjøre de litt småsjalu? Og er det sånn at den gjengen ofte er ute i lag, og at du og typen din ikke kjenner de like godt? Hva sier typen din til det hele?

Jeg var veldig lei meg da jeg skrev det første innlegget, prøvde å få med så mye informasjon slik at alt skulle komme frem forståelig, men jeg fikk vist ikke det helt til likevel :fnise:. Typene deres var med på det ja, så jeg skjønner jo godt at det ikke var gøy for dem. Tror ikke de gjorde bevisst for å gjøre dem sjalu, han ene er generelt veldig flørtete og pleier å danse og tulle med andre jenter mens de er ute, hun er likedan, bare med gutter istedenfor. Mitt inntrykk var at de syntes der var gøy at jeg fikk så mye oppmerksomhet, ikke nødvendigvis at de var enige i det som ble sagt, men jentene, spesielt hun ene, klagde over at kjærestene også snakket om det.

Kjæresten min er ganske god kompis med guttene, spesielt han ene, men de ble jo alle i hovedsak kjent gjennom oss jentene. De andre er ofte ute sammen ja, men som oftest da med veldig mange flere i tillegg. Han syntes egentlig det bare var moro, han vet jeg aldri ville gjort noe og så jo, at jeg ikke gjorde noe for oppmerksomheten heller, tror han ble litt stolt nesten :P haha. han skulle hvert fall snakke masse om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette var nesten som et tilbakeblikk fra studietiden min i Oslo. Jeg er også en jente med utseende over gjennomsnittet som er vant til å få mye oppmerksomhet, noe som rett og slett kan gjøre andre usikre jenter sjalu. Jeg personlig liker ikke all oppmerksomheten, tror ofte jeg har matrester på kinnet når jeg får så mye blikk på gata eller på kjøpesenter. :fnise: Nå skal det sies at jeg gjør ikke noe for å få denne oppmerksomheten, og en gang spurte jeg hva jeg gjør galt og om jeg sender ut feil signal og en eks sa da at jeg hadde en viss utstråling og flørtende personlighet av natur, det typiske glimt i øyet. Jeg selv føler meg bare sjenert. :blink:

Jeg forstår denne situasjonen ble vond for deg og jeg kjenner meg sånn igjen, men prøv å hev deg over de og se etter noen andre venner med kanskje litt andre verdier. Det gjorde jeg. Første studieåret mitt ble jeg kjent med noen jenter og vi hang i lag, dro på fest eller slappet av med film. Vi endte tilslutt opp på en ferietur ilag og jeg fikk så mye mer oppmerksomhet enn de andre at jeg merket med en gang når vi kom hjem at de ble mer reservert ovenfor meg, de var mer ilag og jeg ble ikke like ofte inkludert med. Det var vondt, jeg forstod ikke helt hvorfor for vi hadde jo nettopp vært på tur i lag og hatt det så koslig. Vi var alle i begynnelsen av 20årene og jeg tror rett og slett de ikke likte å bli satt sånn i skyggen. De var rett og slett sjalu. I senere tid har de kommet smygende tilbake en etter en, men gjerne bare for å snakke om dramaet deres som skjedde sist fest jeg ikke var invitert med på... :bond:

Jeg ble heldigvis kjent med mange andre søte jenter gjennom studieårene som dro meg heller opp enn ned, og det er jeg veldig glad for. De hadde bedre selvtillit og godtok oppmerksomheten jeg fikk og sannelig fikk de masse oppmerksomhet de også. Det er kanskje logisk, sikkert mer smittsomt å ville snakke med en søt og imøtekommende venninne, enn de to sutrekoppene på andre siden av bordet. :rolleyes: Jeg tror kanskje venninne dine var hakket mer opptatt av alt rundt dem på utestedet også, enn bare å hygge dere alle 6. Pluss at de rett og slett ble litt sjalu eller missunnelig på deg. 

Så teit at det skal være sånn... Du høres egentlig veldig ut som meg.😊 Sa de noen gang unnskyld, eller latet de bare som ingenting da de kom tilbake? 

Får prøve å finne meg noen koseligere venninner også. Er jo mange på studiet jeg ikke har snakket med en gang, må jo være noen blant alle disse som jeg kan passe med. :)

Mest sannsynlig har jo sikkert noen av guttene på utestedene snakket om de andre også, og som du sier, om de hadde brydd seg mer om å ha det gøy enn å være sjalu på meg så hadde de nok både hatt en veldig mye finere kveld, og mest sannsynlig fått mer oppmerksomhet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du virker skikkelig hyggelig! 

Hvis du vil, så er det bare å sende pm. Er en 21 år gammel jente som studerer i Oslo jeg og, på SV-fakultetet ved UiO (mer tør jeg ikke skrive offentlig!). Jeg har ganske mange venner og bekjente, men alltid hyggelig å bli kjent med flere! Nå vet jeg det ikke er derfor du logget deg inn her for å skrive, men tenkte det kunne være hyggelig å kanskje skrives litt :-) Bare hvis du føler du trenger det, og har lyst, da!

Ellers til temaet; det har så mye å si, det, hvem du henger sammen med. Jeg har vært borti tullinger, men nå har jeg en herlig gjeng, noen nære, noen litt mer bekjente, som bare får meg i godt humør. Jeg er veldig glad i klær, kjoler er en syk svakhet, hehe, så jeg pleier å få oppmerksomhet fordi jeg liker å pynte meg; men det er aldri noe negativt rundt det faktum. Tror du rett og slett har funnet deg noen litt umodne jenter, men heldigvis så bor du i Norges største by, så jeg lover deg at du vil finne noen du virkelig kommer til å være glad du er venn med! :kose:

Endret av Upadiela
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så teit at det skal være sånn... Du høres egentlig veldig ut som meg.😊 Sa de noen gang unnskyld, eller latet de bare som ingenting da de kom tilbake? 

Får prøve å finne meg noen koseligere venninner også. Er jo mange på studiet jeg ikke har snakket med en gang, må jo være noen blant alle disse som jeg kan passe med. :)

Mest sannsynlig har jo sikkert noen av guttene på utestedene snakket om de andre også, og som du sier, om de hadde brydd seg mer om å ha det gøy enn å være sjalu på meg så hadde de nok både hatt en veldig mye finere kveld, og mest sannsynlig fått mer oppmerksomhet også. 

Ja, på sikt unnskyldte de for måten de hadde behandlet meg og skulle ønske vi var oftere sammen. Hun ene kom en dag med halen mellom bena for å ha baksnakket meg så mye. Vet ikke om det var fordi hun trodde jeg skulle få høre det av noen eller at hun hadde dårlig samvittighet, kanskje en kombinasjon. Jeg brydde meg ikke engang fordi jeg slapp de aldri inn i den innerste sirkelen min etter måten de hadde vært etter den turen uansett. Men selvfølgelig man måtte jo omgås og når en møttes slo vi kanskje av en prat der de gjerne ønsket noe fra meg, men det ble bare med det. Jeg kom rett og slett til et punkt hvor jeg ikke ville ha negative mennesker rundt meg og begynte å fokusere på å bruke tiden min på de som løftet meg opp. Jeg er selv en veldig positiv jente og ble rett og slett dratt ned av de jentene. :regn:

Som du sier, studiet ditt er fullt av potensielle venninner. Jeg brukte å utfordre megselv til å sette meg ned med litt forskjellige jenter ved forelesningene og småprate i pausen, kanskje spørre om å spise lunsj sammen og lignende om det klaffet. Kanskje du også kan se om skolen din har noen foreninger eller aktiviteter hvor du kan bli kjent med andre som har samme interesser som deg. Du er ihvertfall heldig som har en kjæreste å komme hjem til om du skulle føle deg litt alene nå i starten. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som du har vært på "kjøttmarkedet". Det er det venninnene mine og jeg kaller noen utesteder i Oslo der veldig overfladiske menn blir helt gal om de ser litt kløft. Vil anbefale deg å gå et annet sted. Jeg må ha en veldig god grunn på å gå på de utestedene. *Grøss* Husker første gang jeg var på et slikt sted fikk jeg helt sjokk. Jeg er vant til å få helt normal oppmerksomhet, men der var det fra man kom inn døren til man gikk igjen. Menn fulgte meg med blikket sitt hele tiden, det var ubehagelig. Jeg følte det som om noen skulle kjøpe meg, der av navnet.

Jeg tror det blir veldig mye bedre om du får deg nye venner, og stikker på et litt hyggeligere sted i Oslo.

Som du sier selv skriver så handler dette ikke om at du er pen eller ikke pen. Det handler om at du ble avvist av noen som ikke likte at du fikk så mye oppmerksomhet. Det er ikke spesielt hyggelig. Er man venner må man tåle såpass, men hvis kjæresten deres også ga deg oppmerksomhet så kan jeg skjønne det var litt sårt for de. Men jeg ville tatt det ut over kjæresten og ikke en venninne hvis det faktisk var slik at hun ikke oppfordret til oppmerksomhet.

Anonymkode: 2507e...8f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...