AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Del Skrevet 6. april 2016 Hva ga dere foreldre i gave til deres konfirmant? Eller tenkt til å gi? Hva ga søsken av konfirmanten? Eller tenkt til å gi? Hva er vanlig å gi nabobarn som står til konfirmasjon? Dersom forholdet kun er naboskap som består av å bo i samme gate og si hei til hverandre? Anonymkode: 40566...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 6. april 2016 #2 Del Skrevet 6. april 2016 Vi ga penger med tanke på fremtiden deres videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Del Skrevet 6. april 2016 3 minutter siden, tussi680 skrev: Vi ga penger med tanke på fremtiden deres videre. Hvor mye? Hva er innafor å gi? Vet det kommer an på økonomien osv, men hva er vanlig å legge seg på? Anonymkode: 40566...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. april 2016 #4 Del Skrevet 6. april 2016 Vi ga Mac Pro til jenta vår da hun ble konfirmert, da var det en spleisegave fra meg, stefar, far og stemor. Søstrene hennes (ei søster hos oss og ei til far og stemor) ga et veldig pent halssmykke. Hun fikk også bunad, men der ble ikke alt kjøpt nytt siden bestemødrene og ei tante oppigjennom årene har kjøpt inn ting til bunaden som støler, sølje, mansjettknapper. Til nabobarn som blir konfirmert har jeg ikke gitt noe. Jeg kjenner de rett og slett ikke, og har heller ikke oversikt over når de har blitt konfirmert. Jeg har derimot gitt til min datters venninner og venner når de ble konfirmert, da ga jeg 250kr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 6. april 2016 #5 Del Skrevet 6. april 2016 Ååå, det er over 10 år siden, men vi ga 2000,- til hver av våre egne barn og til naboer 200, som vi hadde god omgang med, men venner generelt ble det 100 lappen den gang. Nabolaget var ikke så stort der vi bodde da, og alle kjente alle så det gikk greit. Det er verre med mange, da blir jeg usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 6. april 2016 #6 Del Skrevet 6. april 2016 Husker også at det var en i klassen deres som hadde fått bil t.o.m. og da fortalte de at alle måpte og fikk rett og slett bakoversveis. Men, som du sier, det kommer helt an på økonomien, men en bil er jo meget verdifull da, når den blir kjøpt av foreldre som har god, meget god økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #7 Del Skrevet 6. april 2016 Skilte foreldre - til konfirmanten ble det 7000 fra hver foreldre/inkl steforeldre, eller bunad. Valgte penger. Pengene ble satt inn på sperret konto for sparing. Besteforeldre ga 5000 hver, som også er sperret på konto til fylte 20, men fremdeles da må det skrives under av begge foreldre + kontoeier før pengen blir frigjort. Fikk også et smykkeminne fra foreldre. Konfirmant nummer 2 ønsket seg bunad, og fikk da bunad av foreldre/steforeldre. Samme opplegg fra besteforeldre osv. Samt smykkeminne fra foreldre. Til nære venner av barna ga vi 200, og til spesielt nære 500. Til venners barn har vi gitt mellom 2-og 500 kr. Til perifere har vi enten gitt en ting til ca 150 eller ca 150-200 i kontanter med hyggelig kort. Til tante/onkel-barn har vi gitt 1500,- Er det andre som ikke er nær familie som vi har blitt invitert i konfirmasjonen til har vi gitt 1000. Det hele handler jo litt om hva man har råd til. Ikke gi over evne, er mitt mantra. Til venner eller venners barn handler jo bare om en oppmerksomhet, ikke tilskudd til ungdommens fremtid. Jeg liker ikke å gi bort penger, så ofte har jeg heller funnet en liten ting. Det er ofte det ungdommene husker også, ikke at de fikk 200 kr av noen de ikke kjenner så godt. I begge konfirmasjonene - og til den 3.som kommer opp - har vi spart lenge så vi har penger. Dermed ble det liksom ikke noen ekstrautgifter, for pengene var der. Anonymkode: 921eb...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 6. april 2016 #8 Del Skrevet 6. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva ga dere foreldre i gave til deres konfirmant? Eller tenkt til å gi? Hva ga søsken av konfirmanten? Eller tenkt til å gi? Hva er vanlig å gi nabobarn som står til konfirmasjon? Dersom forholdet kun er naboskap som består av å bo i samme gate og si hei til hverandre? Anonymkode: 40566...f55 Egen sønn ga vi 20000 i kontanter pluss mopedlappen. Nevøer og nieser får 2000 og andre får fra 200-1000 avhengig av hvor nære eller fjerne de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #9 Del Skrevet 6. april 2016 Vi gir 200,- til nabobarn el. Alle i nabolaget/ omgangskretsen vår gir det. Våre egne: bunad (ca 50.000,- med alt tilbehør) + 5000 Tantebarn: 1000,- Fadderbarn: 1000,- Barn til nære venner/"tantebarn": 500,- Anonymkode: 6e058...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #10 Del Skrevet 6. april 2016 Egne barn: kr 20 000,- (har spart fra de var små) Nabobarn: kr 200,- Nære venners barn: kr 400,- Nevøer og nieser: kr 1500,- Anonymkode: ecf8e...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå