AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Nå lurer jeg veldig på hva som er galt med meg. Jeg er som en magnet på menn med store problemer. Og det latterlige er at dette kommer etter at jeg selv har klart å karre meg på bena og fått et stabilt og godt liv. Jeg er ukomplisert og så godt som fri for issues. Jeg har endelig ting på plass etter noen år med mye jobbing med meg selv. Allikevel har de tre siste mannfolka virkelig hatt sitt å stri med. Noe som har utfordret min ro og trygghet nå. Hvorfor? Det har vært snakk om store psykiske utfordringer de alle har strevd med. De kom seilende på en fjøl og virket å ha alt på stell og ro og trygghet i sjela. Men etter hvert har det vist seg at de har hatt mye å stri med. Og jeg har i alle tilfellene prøvd å støtte opp og gi de rom. Allikevel har de alle såret meg stygt. Vært ufine mot meg. Så jeg lurer jo veldig på hva jeg gjør galt. Jeg er kanskje alt for snill? For generøs? Kanskje jeg Ikke gir de noen utfordring og motstand? Alt jeg vil er jo at de skal ha det bra. Og det eneste jeg vet er at jeg gjør noe feil. Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Det disse tre mennen har til felles er at du har vært sammen alle tre. du er fellestrekket her. mener på ingen måte å slenge dritt til deg. Men heller å få deg til ig se hva du har ansvar for her. Du velger å bli ( ikke sikkert at feilen ligger hos disse tre mennene selvom de slet psykisk godt mulig de hadde fungert sammen en annen partner , mange som har kjæreste selvom de sliter psyksik) vet det høres veldig strengt ut og er ikke ment så slemt som det høres ut som. Men jeg har en kompis som klager over at alle damene han har vært med en gærne/syke osv.. Men fakta er at haner fellestrekket og har en del han burde ta tak i. I hans tilfelle så var det feks at han spilte veldig snill og grei og ønsket nok bare at alt skulle være hyggelig. Men for og slippe konflikter ( konfliktsky var et av hans problemer ) så løy han så det rant av han for å unngå bråk som gjorde flere av disse damene han var med usikre og derfor "gærne" ifølge han. Anonymkode: 0a8f3...775 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Ja jeg vet jeg er fellestrekket her. Derfor jeg lurer på hva jeg gjør feil. Så ditt innlegg er legitimt det. Jeg har jobbet meg bort fra angst. Den første har en helt annen diagnose. Ikke angstrelatett. Han andre hadde store konflikter rundt seg selv (jeg har ingen konflikter med noen) og dette tok veldig på. Han var rett og slett for sliten for å være med noen. Han siste er deprimert. Alle har vært veldig greie mot meg og vi har hatt fine stunder. Men når problemene har blitt for mye så har jeg endt opp som en skyteskive. Nå virket jeg brått veldig sutrete men det er vondt å få andres vrede tredd nedover hue. Virker til at jeg har truffet de når de har vært lengst nede. Og alltid når jeg har følt meg ekstra sterk. Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet jeg er fellestrekket her. Derfor jeg lurer på hva jeg gjør feil. Så ditt innlegg er legitimt det. Jeg har jobbet meg bort fra angst. Den første har en helt annen diagnose. Ikke angstrelatett. Han andre hadde store konflikter rundt seg selv (jeg har ingen konflikter med noen) og dette tok veldig på. Han var rett og slett for sliten for å være med noen. Han siste er deprimert. Alle har vært veldig greie mot meg og vi har hatt fine stunder. Men når problemene har blitt for mye så har jeg endt opp som en skyteskive. Nå virket jeg brått veldig sutrete men det er vondt å få andres vrede tredd nedover hue. Virker til at jeg har truffet de når de har vært lengst nede. Og alltid når jeg har følt meg ekstra sterk. Anonymkode: 0533a...e3c Det kan virke som du lett kommer i kontakt med andre som sliter ( kanskje fordi du kjenner deg igjen siden du selv har slitt, og dermed viser du en forståelse for at livet er tøft og at de og du føler en kontakt rundt det. Så etter hvert åpner deg seg mere for deg da de føler at du har forståelse for at ting kan være tøft, men så har ikke du sterk nok psyke ( ikke noe galt i det) til og stå i dette. Du går inn i en rolle som hobby psykolog . Og så ligger plutselig veldig mye på deg som du ikke klarer eller ønsker håndtere ? Anonymkode: 0a8f3...775 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan virke som du lett kommer i kontakt med andre som sliter ( kanskje fordi du kjenner deg igjen siden du selv har slitt, og dermed viser du en forståelse for at livet er tøft og at de og du føler en kontakt rundt det. Så etter hvert åpner deg seg mere for deg da de føler at du har forståelse for at ting kan være tøft, men så har ikke du sterk nok psyke ( ikke noe galt i det) til og stå i dette. Du går inn i en rolle som hobby psykolog . Og så ligger plutselig veldig mye på deg som du ikke klarer eller ønsker håndtere ? Anonymkode: 0a8f3...775 Ja kanskje noe mer i dette, samt det idiotiske ønske om å ville redde andre. Jeg vet jo at det er noe jeg ikke kan. De må redde seg selv. Eller i det minste ønske min hjelp. Jeg håper jeg kan få snakke ut med han siste. Selv om han var ufin mot meg da han kasta meg på dør uten at jeg skjønte noe av det. Hjelper ikke med en søvnløs natt i hvert fall. Nå er jeg bare sliten og hodet er kaos. Jeg er sterk men ikke så sterk til at jeg takler slikt særlig godt. Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja kanskje noe mer i dette, samt det idiotiske ønske om å ville redde andre. Jeg vet jo at det er noe jeg ikke kan. De må redde seg selv. Eller i det minste ønske min hjelp. Jeg håper jeg kan få snakke ut med han siste. Selv om han var ufin mot meg da han kasta meg på dør uten at jeg skjønte noe av det. Hjelper ikke med en søvnløs natt i hvert fall. Nå er jeg bare sliten og hodet er kaos. Jeg er sterk men ikke så sterk til at jeg takler slikt særlig godt. Anonymkode: 0533a...e3c Hvorfor skal du gidde og snakke med han? Det er jo en del av problemet ditt som gjør at du føler deg lei og sliten. Du går etter folk med problemer, og vil redde dem, men dem drar deg bare ned, uten at du gir dem noe. Du kommer til å ødelegge deg selv med det du driver med. Finn deg heller en fyr som gir deg støtte og som ikke sliter deg ut. Kan garantere at disse også trenger støtte i blant, så å 'redde' dem får du gjort i ny og ne, men du slipper å kollapse helt på veien. I tillegg kan du faktisk hjelpe dem. Anonymkode: c4336...7a2 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du gidde og snakke med han? Det er jo en del av problemet ditt som gjør at du føler deg lei og sliten. Du går etter folk med problemer, og vil redde dem, men dem drar deg bare ned, uten at du gir dem noe. Du kommer til å ødelegge deg selv med det du driver med. Finn deg heller en fyr som gir deg støtte og som ikke sliter deg ut. Kan garantere at disse også trenger støtte i blant, så å 'redde' dem får du gjort i ny og ne, men du slipper å kollapse helt på veien. I tillegg kan du faktisk hjelpe dem. Anonymkode: c4336...7a2 Du har helt rett. Snakket akkurat med en venninne om dette. På en eller annen måte føles det tryggere med kaosmenn enn med vanlige stabile menn. Det er jo disse jeg kjenner. Jeg er vel rett og slett redd for det ukjente. Jeg tror jeg aller helst bør ta en lang pause. Anonymkode: 0533a...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt rett. Snakket akkurat med en venninne om dette. På en eller annen måte føles det tryggere med kaosmenn enn med vanlige stabile menn. Det er jo disse jeg kjenner. Jeg er vel rett og slett redd for det ukjente. Jeg tror jeg aller helst bør ta en lang pause. Anonymkode: 0533a...e3c Jeg tror det har liten hensikt å ta en pause for deg. Sånn som jeg leser deg, vil du forsøke og bygge deg opp igjen, og med det tenke at du skal klare neste problembarn du møter på din vei. Du bør ta tak i problemet nå, og ikke når du føler deg sterk nok til å dra lasset for 2, da er jeg redd du går i samme felle på ny. Som en over her skriver; Finn deg heller en solid kjæreste. Dere får garantert noe å 'redde'. Alle har problemer. Forskjellen er at det kan være verdt å redde det. Anonymkode: b7659...320 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #9 Skrevet 5. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det har liten hensikt å ta en pause for deg. Sånn som jeg leser deg, vil du forsøke og bygge deg opp igjen, og med det tenke at du skal klare neste problembarn du møter på din vei. Du bør ta tak i problemet nå, og ikke når du føler deg sterk nok til å dra lasset for 2, da er jeg redd du går i samme felle på ny. Som en over her skriver; Finn deg heller en solid kjæreste. Dere får garantert noe å 'redde'. Alle har problemer. Forskjellen er at det kan være verdt å redde det. Anonymkode: b7659...320 Takk for godt svar. Veldig mye bra svar i denne tråden Jeg får riste dette av meg og gå videre. Tørre å se nye veier. Tørre å stole på at jeg fortjener noe bra der jeg kan gi like mye men også å få noe igjen. Kanskje jeg er redd for å få fordi dette er ukjent? Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #10 Skrevet 5. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for godt svar. Veldig mye bra svar i denne tråden Jeg får riste dette av meg og gå videre. Tørre å se nye veier. Tørre å stole på at jeg fortjener noe bra der jeg kan gi like mye men også å få noe igjen. Kanskje jeg er redd for å få fordi dette er ukjent? Anonymkode: 0533a...e3c Jeg tror det er lurt. Det er så mye bedre å bli bygd opp fremfor å bli brutt ned. Å forkaste gode kjærestekandidater på bakgrunn av at en tenker en ikke fortjener det, ser jeg det er mange som gjør. Håper du unngår å gjøre det. Hvis det er en bra fyr som liker deg, så er det gjerne en grunn til det. Tenker du at det er ukjent for deg i forbindelse med kjærlighetsrelasjoner, eller med alle rundt deg? Har du aldri vært i kontakt med potensielle kjærester som ønsker å bygge deg opp? Anonymkode: b7659...320
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #11 Skrevet 5. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg aller helst bør ta en lang pause. Anonymkode: 0533a...e3c Siden du leter etter menn som ikke finnes så vil du slite. Anonymkode: 05a4c...489
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #12 Skrevet 5. april 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er lurt. Det er så mye bedre å bli bygd opp fremfor å bli brutt ned. Å forkaste gode kjærestekandidater på bakgrunn av at en tenker en ikke fortjener det, ser jeg det er mange som gjør. Håper du unngår å gjøre det. Hvis det er en bra fyr som liker deg, så er det gjerne en grunn til det. Tenker du at det er ukjent for deg i forbindelse med kjærlighetsrelasjoner, eller med alle rundt deg? Har du aldri vært i kontakt med potensielle kjærester som ønsker å bygge deg opp? Anonymkode: b7659...320 Ukjent i kjærlighetsrelasjoner (for et pompøst ord). Jeg har hatt gode kjærester men de forhold har alle gått over til rene venneforhold. Sosialt sett er jeg veldig trygg og har mange gode venner av begge kjønn. Jeg er aldri alene. Det er alltid noen som vil være med meg. Og jeg har dype relasjoner her. Men så fort det blir snakk om kjæreste så kortslutter jeg helt Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #13 Skrevet 5. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ukjent i kjærlighetsrelasjoner (for et pompøst ord). Jeg har hatt gode kjærester men de forhold har alle gått over til rene venneforhold. Sosialt sett er jeg veldig trygg og har mange gode venner av begge kjønn. Jeg er aldri alene. Det er alltid noen som vil være med meg. Og jeg har dype relasjoner her. Men så fort det blir snakk om kjæreste så kortslutter jeg helt Anonymkode: 0533a...e3c Ordet er tatt rett ut fra KGs egne forumtitler Er det sånn at disse gode kjærestene går over til rene venneforhold fordi det ikke finnes noe å fikse? Anonymkode: c4336...7a2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #14 Skrevet 5. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ordet er tatt rett ut fra KGs egne forumtitler Er det sånn at disse gode kjærestene går over til rene venneforhold fordi det ikke finnes noe å fikse? Anonymkode: c4336...7a2 Kanskje? Jeg tenkte jeg kanskje var for lukket? Vet faktisk ikke. Og når jeg tenker meg om så har disse gode forholdene vært med nysingle menn så de har vel aldri vært ekte. Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #15 Skrevet 5. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det disse tre mennen har til felles er at du har vært sammen alle tre. du er fellestrekket her. mener på ingen måte å slenge dritt til deg. Men heller å få deg til ig se hva du har ansvar for her. Du velger å bli ( ikke sikkert at feilen ligger hos disse tre mennene selvom de slet psykisk godt mulig de hadde fungert sammen en annen partner , mange som har kjæreste selvom de sliter psyksik) vet det høres veldig strengt ut og er ikke ment så slemt som det høres ut som. Men jeg har en kompis som klager over at alle damene han har vært med en gærne/syke osv.. Men fakta er at haner fellestrekket og har en del han burde ta tak i. I hans tilfelle så var det feks at han spilte veldig snill og grei og ønsket nok bare at alt skulle være hyggelig. Men for og slippe konflikter ( konfliktsky var et av hans problemer ) så løy han så det rant av han for å unngå bråk som gjorde flere av disse damene han var med usikre og derfor "gærne" ifølge han. Anonymkode: 0a8f3...775 Må bare kommentere dette, høres ut som du beskriver den siste fyren jeg datet! Han fortalte meg litt for mye om sine tidligere eventyr, og virket som alle damene hadde vært halvsprø. Da jeg på slutten selv begynte å bli sprø så forstod jeg at det var nok han som fikk frem det verste i damene han data. Han var så utrolig vag og visste ikke hva han ville. Han kunne gå fra å skrive en LANG melding om hvor fint han hadde det med meg, til å plutselig bli usikker på om han ville fortsette. Jeg var overbevist om at han var forelska i meg da han plutselig sendte en kald melding om at han ikke ville ses mer. Dagen etter ble vi enige om å fortsette likevel. På slutten ble det ganske stygt, og det har jeg aldri opplevd med noen menn før. Alle andre kan jeg fint si hei til hvis jeg treffer de på gata, men den her mannen tror nok at jeg er en kaninkoker, akkurat som han beskrev et par av de forrige damene. Anonymkode: 3f6c9...b47
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #16 Skrevet 5. april 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå lurer jeg veldig på hva som er galt med meg. Jeg er som en magnet på menn med store problemer. Og det latterlige er at dette kommer etter at jeg selv har klart å karre meg på bena og fått et stabilt og godt liv. Jeg er ukomplisert og så godt som fri for issues. Jeg har endelig ting på plass etter noen år med mye jobbing med meg selv. Allikevel har de tre siste mannfolka virkelig hatt sitt å stri med. Noe som har utfordret min ro og trygghet nå. Hvorfor? Det har vært snakk om store psykiske utfordringer de alle har strevd med. De kom seilende på en fjøl og virket å ha alt på stell og ro og trygghet i sjela. Men etter hvert har det vist seg at de har hatt mye å stri med. Og jeg har i alle tilfellene prøvd å støtte opp og gi de rom. Allikevel har de alle såret meg stygt. Vært ufine mot meg. Så jeg lurer jo veldig på hva jeg gjør galt. Jeg er kanskje alt for snill? For generøs? Kanskje jeg Ikke gir de noen utfordring og motstand? Alt jeg vil er jo at de skal ha det bra. Og det eneste jeg vet er at jeg gjør noe feil. Anonymkode: 0533a...e3c Er det du som sjekker opp dem eller motsatt ? Det er grovt sett en type menn som sjekker veldig aktivt opp damer hele tiden. Skal du ha andre typer menn så må du nok tørre å ta noe initiativ selv også. Anonymkode: 99863...79d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #17 Skrevet 5. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare kommentere dette, høres ut som du beskriver den siste fyren jeg datet! Han fortalte meg litt for mye om sine tidligere eventyr, og virket som alle damene hadde vært halvsprø. Da jeg på slutten selv begynte å bli sprø så forstod jeg at det var nok han som fikk frem det verste i damene han data. Han var så utrolig vag og visste ikke hva han ville. Han kunne gå fra å skrive en LANG melding om hvor fint han hadde det med meg, til å plutselig bli usikker på om han ville fortsette. Jeg var overbevist om at han var forelska i meg da han plutselig sendte en kald melding om at han ikke ville ses mer. Dagen etter ble vi enige om å fortsette likevel. På slutten ble det ganske stygt, og det har jeg aldri opplevd med noen menn før. Alle andre kan jeg fint si hei til hvis jeg treffer de på gata, men den her mannen tror nok at jeg er en kaninkoker, akkurat som han beskrev et par av de forrige damene. Anonymkode: 3f6c9...b47 Det at de slenger mye dritt om eksene er uten tvil varsel om kaninkokertendenser ja. Min første store kjærlighet og samboer for en stund var slik. Oh boy var jeg dum og naiv. Jeg fikk skylda for alt i hele forholdet. At jeg var kald. Så kald at han måtte ha sex med andre damer fordi han trengte trøst Og så må jeg legge til at disse tre mannfolka jeg snakker om er flotte menn altså han første (to år siden) har jeg mye kontakt med som venn nå. Han med en del press utenfra er borte vekk. Håper det løser seg for han. Han siste er det ikke avsluttet noe med. Ei heller satt noe mer i fremtiden. Jeg er veldig tiltrukket av han. Men om han ikke har plass til meg så må jeg gå videre litt frem og tilbake her. Anonymkode: 0533a...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #18 Skrevet 5. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det du som sjekker opp dem eller motsatt ? Det er grovt sett en type menn som sjekker veldig aktivt opp damer hele tiden. Skal du ha andre typer menn så må du nok tørre å ta noe initiativ selv også. Anonymkode: 99863...79d Disse har faktisk sjekket opp meg. Eller han siste var det jeg som tok første kontakt og så ramla det på fra hans side. Prøvde å sjekke opp en fyr her for en liten stund siden. Han var helt med før han brått sa at han måtte hjem til kjærring og unger Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #19 Skrevet 5. april 2016 Har ikke hørt noe fra han siste i dag. Det føles som et nederlag. Men jeg har ingen planer om å ta kontakt med han heller. Vanskelig. For han er helt fantastisk når han har en god periode. Ekte gentleman. Men i helgen så var han helt nede og ufin. Vi har hatt mye kontakt de siste ukene og vært mye sammen. Så ofte vi har kunnet. Vet ikke om han er så care at han gir faen eller hva. Men det er vondt. Heldigvis vet jeg at det vil gå over og at jeg har det mye bedre uten han. Men allikevel... Anonymkode: 0533a...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #20 Skrevet 5. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse har faktisk sjekket opp meg. Eller han siste var det jeg som tok første kontakt og så ramla det på fra hans side. Prøvde å sjekke opp en fyr her for en liten stund siden. Han var helt med før han brått sa at han måtte hjem til kjærring og unger Anonymkode: 0533a...e3c Det er som regel slik at mannfolk må ta det første initiativet og sjekke kvinnfolkene opp da det er et fåtall av disse som tar naturlige initiativ først. Om det er dynamikken så velger du jo ikke aktivt ut selv - du venter bare på å bare bli "plukket opp" av første og beste mann for å si det litt enkelt. Og det er egentlig bare èn type menn som driver mye med aktiv "oppsjekking". Det jeg antar er tilfellet her er at du ikke har noen naturlig kjemi med den slags type menn. Selv er jeg en annen type mann - som ikke tar initiativ "ut av løse luften" hvis jeg ikke føler det er et naturlig initiativ fra begge parters side. Er mye mer forsiktig\selektiv kresen? på andre ting enn bare utseendet også. Samtidig som jeg er sjenert også. Mitt problem er jo at alle kvinnfolk er såpass passive og tiltaksløse at jeg rett og slett ikke får interesse for noen spesielle fremfor alle andre ? Sånn utenom det så har jeg ikke noe å stri med ellers, verken praktisk eller psykisk på noen måte Håper du skjønte poengene mine ? Anonymkode: 99863...79d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå