Gå til innhold

Svak positiv (Ovitrelle)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Satte på eggløsningssprøyte 5 dager siden. Tok bare g test for å sjekke om jeg har HCG i kroppen. Jeg bomma litt da jeg satte sprøyte på meg selv og ville bare forsikre meg om jeg har fått i meg innholdet i sprøyta. Fikk svak positiv. Er det sånn det ser ut når man tester i etterkant? Håper noen med erfaring kan svare meg. 

image.jpeg

Anonymkode: 6248a...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her ser jo ut som en svakt positiv graviditetstest:-) Slik mine så ut rundt 10DPO sist:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, emhanse skrev:

Det her ser jo ut som en svakt positiv graviditetstest:-) Slik mine så ut rundt 10DPO sist:-)

Ts har tatt Ovitrelle, eggløsningsprøyte ifm prøverørforsøk.

Ovitrelle kan gi falsk positiv test i ca 10 dager etter at sprøyten er satt. 

Jeg klarte ikke å vente sist prøverørsrunde og testet meg ca samme tid som ts, fikk da svak positiv og fikk falskt håp om at jeg var blitt gravid. Dessverre så ble testene svakere og svakere, og jeg var ikke gravid. På testdag 14 dager etter innsett var testen blank, og 16 dager etter innsett fikk jeg mens. 

Men: hvis du er gravid så kan en test som er positiv se sånn ut, selv om den er litt svak. En strek med farge er positiv selv om den er svakere enn kontrollstreken. 

Anonymkode: c5180...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være en gravidstrek, men i og med at det bare er 5 dager siden Ovitrelle, og da bare en dag eller to etter innsett, er det nok en Ovitrelle-strek. Det er for tidlig å få gravidstrek bare noen dager etter befruktningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Harlekin skrev:

Ja, det kan være en gravidstrek, men i og med at det bare er 5 dager siden Ovitrelle, og da bare en dag eller to etter innsett, er det nok en Ovitrelle-strek. Det er for tidlig å få gravidstrek bare noen dager etter befruktningen. 

Ts her. Jeg tok eggløsningssprøyte for å få eggløsning og fikk beskjed om å ha samleie de neste dagene. Skal etter planen få mensen 14 dager etter sprøyta, så komme igang med ivf. Idag så jeg litt rosa blod på papiret når jeg var på do. Hva kan det være egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg tok eggløsningssprøyte for å få eggløsning og fikk beskjed om å ha samleie de neste dagene. Skal etter planen få mensen 14 dager etter sprøyta, så komme igang med ivf. Idag så jeg litt rosa blod på papiret når jeg var på do. Hva kan det være egentlig? 

Har lest om ei som ble gravid i påvente av ivf (tok nesespray og sprøyter), så det er vel mulig du kan ha blitt gravid du også?

Ta en test hvis mensen ikke dukker opp om 8-10 dager.

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Har lest om ei som ble gravid i påvente av ivf (tok nesespray og sprøyter), så det er vel mulig du kan ha blitt gravid du også?

Ta en test hvis mensen ikke dukker opp om 8-10 dager.

Kan rosa blod på papiret være en slags festeblødning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Men jeg tror likevel det er for tidlig å få gravidstrek kun noen dager etter EL (eller Ovitrelle i ditt tilfelle), så jeg tror det er en Ovitrelle-strek. Men du kan jo teste litt i noen dager for å se om streken blir svakere eller sterkere?

Litt rosa blod kan være festeblødning, spotting eller mellomblødning. Noen blør også litt når de har eggløsning. Veldig vanskelig å si akkurat hva det er, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Harlekin skrev:

Skjønner. Men jeg tror likevel det er for tidlig å få gravidstrek kun noen dager etter EL (eller Ovitrelle i ditt tilfelle), så jeg tror det er en Ovitrelle-strek. Men du kan jo teste litt i noen dager for å se om streken blir svakere eller sterkere?

Litt rosa blod kan være festeblødning, spotting eller mellomblødning. Noen blør også litt når de har eggløsning. Veldig vanskelig å si akkurat hva det er, med andre ord!

Du har helt rett Harlekin. Uansett er det bare å vente og vi ser frem til å komme igang med ivf så fort mensen kommer. Er det sånn ca 14 dager etter eggløsningssprøyte satt at mensen dukker opp? Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett Harlekin. Uansett er det bare å vente og vi ser frem til å komme igang med ivf så fort mensen kommer. Er det sånn ca 14 dager etter eggløsningssprøyte satt at mensen dukker opp? Takk for svar. :)

Det vet jeg ikke, jeg har ikke tatt Ovitrelle for å få mensen. Men, det er jo ca. 14 dager etter EL at mensen kommer (pluss minus noen dager, det er ganske individuelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mensen kommer ikke nødvendigvis 14 dager etter man satt sprøyta. El kommer oftest 36 timer etter sprøyte så 14 dager +36 timer ca. 

Den testen ser ut som den skal med tanke på sprøyta du har tatt. Den vil bli svakere frem til to dager etter sprøyte for så å bli sterkere igjen om du er gravid. Jeg hadde positiv test i 12 dager etter ovitrellen, uvalig men ikke umulig. 

Anonymkode: adfd9...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik så min test ut også etter ovitrelle.  Ble svakere og svakere to påfølgende dager. 

Anonymkode: c3235...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Tok en ny test idag og den var blenda hvit 7 dager etter jeg satte sprøyta. Da er HCG helt ute av kroppen min ser det ut som. Jeg lurer på om man fortsatt kan være gravid, selv om testen nå er negativ?? Hvor langt tid tar det fra befruktning til kroppen begynner å produsere HCG? Jeg er veldig kvalm, og ofte hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tok en ny test idag og den var blenda hvit 7 dager etter jeg satte sprøyta. Da er HCG helt ute av kroppen min ser det ut som. Jeg lurer på om man fortsatt kan være gravid, selv om testen nå er negativ?? Hvor langt tid tar det fra befruktning til kroppen begynner å produsere HCG? Jeg er veldig kvalm, og ofte hodepine.

Jada, du kan så klart fortsatt være gravid (eller egget kan være befruktet men ikke ha festet seg ennå). Det er for tidlig å teste for graviditet. Hvis det er 7 dager siden sprøyta er det ca 5 dager siden eggløsning/befruktning. Egget fester seg 5-7 dager etterpå, hcg begynner å bli produsert når det er festet, men så tar det enda noen dager etter det før det er nok til å slå ut på test - det kan gå opp til 14 dager etter befruktning til det er nok hcg til å slå ut på test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 6.4.2016 at 21.39, Sisti skrev:

Jada, du kan så klart fortsatt være gravid (eller egget kan være befruktet men ikke ha festet seg ennå). Det er for tidlig å teste for graviditet. Hvis det er 7 dager siden sprøyta er det ca 5 dager siden eggløsning/befruktning. Egget fester seg 5-7 dager etterpå, hcg begynner å bli produsert når det er festet, men så tar det enda noen dager etter det før det er nok til å slå ut på test - det kan gå opp til 14 dager etter befruktning til det er nok hcg til å slå ut på test. 

Takk for svar Sisti :) Så forstår jeg det riktig er det fortsatt en liten mulighet for at jeg kan ha blitt gravid. Så selv om testen er negativ nå, betyr det ikke at jeg ikke er gravid? Bare at Ovitrelle er ut av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar Sisti :) Så forstår jeg det riktig er det fortsatt en liten mulighet for at jeg kan ha blitt gravid. Så selv om testen er negativ nå, betyr det ikke at jeg ikke er gravid? Bare at Ovitrelle er ut av kroppen?

Jepp. Det hadde vært ganske uvanlig om du hadde fått en positiv test pga graviditet så tidlig, for det er som sagt for tidlig å teste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da får tiden vise. Hvis ikke vi har klart det selv denne fang, blir spennende å komme igang med ivf. Hvordan er det med deg sisti?

9 timer siden, Sisti skrev:

Jepp. Det hadde vært ganske uvanlig om du hadde fått en positiv test pga graviditet så tidlig, for det er som sagt for tidlig å teste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får tiden vise. Hvis ikke vi har klart det selv denne fang, blir spennende å komme igang med ivf. Hvordan er det med deg sisti?

Vi lyktes med vårt første ivf-forsøk i november. :) Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Den øverste testen er fra idag! 10 dager etter ovitrelle. Har ikke hatt negativ test noen dager. Er denne falsk?

20210318_170724.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...