AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Del Skrevet 3. april 2016 .. og mente det var meg det var noe galt med. På videregående ble jeg utestengt av en del jenter, som jeg tidligere hadde sett på som mine venninner. Vi hadde vært en gjeng. Det var snakk om psykisk mobbing.. Jeg ble utfryst, dersom jeg sa noe var det ingen som svarte og de lo ofte av meg bak ryggen min, da de trodde jeg ikke hørte dem. Det var vondt. Jeg fikk heller aldri greie på årsaken til hvorfor de utestengte meg. Jeg har lenge lurt på om det var meg det var noe galt med, men har innsett at jeg ikke har gjort dem noe galt. I hvert fall ingenting jeg kan komme på.. Etter videregående slettet jeg dem på Facebook, av åpenbare grunner.. For et par dager siden la ei av disse jentene meg til som venn på Facebook. Jeg tenkte en stund på hva jeg skulle gjøre, og sendte henne en melding hvor jeg spurte hvorfor hun la meg til. Som svar fikk jeg at de (i gjengen) aldri hadde skjønt hvorfor jeg ble 'sint' på dem etter videregående. For det hadde de aldri forstått. Herre, jeg merker at jeg er så forbanna..! Har noen noe råd til meg om hva jeg kan svare på dette? Jeg har lyst til å fortelle henne at jeg ikke synes de behandlet med bra på videregående i det hele tatt. Og denne jenta som sendte meg melding, det var hun som startet å fryse meg ut. Og jeg har i senere tid fått høre at hun ikke likte meg. Så hvorfor legger hun meg til på Facebook i det hele tatt? Selvinnsikt altså. Jeg har slitt mye med dette i ettertid.. Og det er desv ikke mange som egentlig forstår hvor ille det har vært for meg. Nå har jeg en sjanse til å fortelle disse jentene om akkurat hvordan jeg følte det. Troligvis vil de blankt avblåse saken, men jeg har aldri før fått muligheten til dette før nå. Noen som har vært i en lignende situasjon? Råd tas i mot med takknemlighet:) Anonymkode: e887d...df1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 3. april 2016 #2 Del Skrevet 3. april 2016 Skriv til henne det du skriver her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #3 Del Skrevet 3. april 2016 Enten så sletter du henne bare, men om du virkelig vil si noe så skriver du at grunnen var at du ble baksnakket (av dem) på videregående og at dette er oppførsel du ikke godtar. Så skriver du at du er ferdig med denne perioden av livet og har gått videre, før du eventuelt sletter henne igjen. Du vil virkelig ikke ha relasjoner med folk som ikke engang forstår at mobbing ikke er greit. Anonymkode: 6bf6b...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #4 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg kjenner jeg bare blir provosert av å lese dette her. For en manglende selvinnsikt og ikke-eksisterende empatiske evner. At hun i tillegg nå har kontaktet deg fordi hun ikke aaaaner hvorfor du følte deg dårlig behandlet er bare helt .... Jeg mangler ord til å beskrive det. Jeg synes ikke du skal bruke så mye energi på en så hjernedød, og ikke minst hjerteløs, person. Du kan likevel skrive til henne det du har skrevet her. Dersom hun begynner å argumentere og hevde at det ikke er riktig synes jeg du bare skal blokkere henne og slette henne fra livet ditt (igjen). Dette høres ut som noen forferdelige mennesker, TS. Jeg synes det er leit at du hadde slike personer rundt deg på videregående. Det fortjener ingen. Anonymkode: 0fb21...7f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #5 Del Skrevet 3. april 2016 Tusen takk for fine tilbakemeldinger og råd, dere Setter stor pris på det. Jeg skrev en kort melding til henne, hvor jeg forklarte at jeg ikke likte oppførselen deres mot meg på videregående, at de utfryste meg. Og at jeg ikke forsto grunnen til hvorfor de ønsket kontakt med meg igjen, siden de ikke likte meg. Jeg avsluttet meldingen med å si at jeg ikke ønsket noen videre kontakt med noen av dem. Så blokkerte jeg vedkommende. Jeg trenger igrunn ingen tilbakemelding. Hadde ikke vært nok ikke fått noe saklig svar uansett. Føler meg helt ærlig bare utrolig letta! Kjempedeilig å få dette ut etter så mange år Wow.. Yes! Endelig fri Anonymkode: e887d...df1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #6 Del Skrevet 3. april 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for fine tilbakemeldinger og råd, dere Setter stor pris på det. Jeg skrev en kort melding til henne, hvor jeg forklarte at jeg ikke likte oppførselen deres mot meg på videregående, at de utfryste meg. Og at jeg ikke forsto grunnen til hvorfor de ønsket kontakt med meg igjen, siden de ikke likte meg. Jeg avsluttet meldingen med å si at jeg ikke ønsket noen videre kontakt med noen av dem. Så blokkerte jeg vedkommende. Jeg trenger igrunn ingen tilbakemelding. Hadde ikke vært nok ikke fått noe saklig svar uansett. Føler meg helt ærlig bare utrolig letta! Kjempedeilig å få dette ut etter så mange år Wow.. Yes! Endelig fri Anonymkode: e887d...df1 Bra En ting, for egen del kan det være morsomt når man ikke blokkerer folk. Det kan være morsomt for eget vedkommende å se folks forsøk på febrilsk å snakke seg bort når de har møtt seg selv i døra Anonymkode: 6bf6b...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #7 Del Skrevet 3. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra En ting, for egen del kan det være morsomt når man ikke blokkerer folk. Det kan være morsomt for eget vedkommende å se folks forsøk på febrilsk å snakke seg bort når de har møtt seg selv i døra Anonymkode: 6bf6b...a10 Hehe, det er veldig sant! Skulle gjerne ha gjort det for underholdningen sin skyld, og bare for å se hva hun skrev. Men så vet jeg at det bare hadde vært svada og kanskje hadde hun angrepet meg. Og det hadde jeg rett og slett ikke orket.. Også kunne det ha blitt frem og tilbake med meldinger i en evighet. Så jeg gjorde det kort og greit Selv om jeg er enig i at det kunne ha vært gøy å se henne ro! Anonymkode: e887d...df1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #8 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg har forsøkt å ha en form for oppgjør med ei tidligere veninne som var med på å fryse meg ut på ungdomsskolen. Vi var venner fra barnehagen frem til ungdomsskolen frem til hun fikk nye venner som frøys meg ut, og mobba dirrekte. Hun forklarer i ettertid at vi bare vokste fra hverandre og at det var det. Jeg tror ikke hun makter å ta inn over seg at hun satt sammen med jentene mens de ropte hore etter meg, ropte at jeg var skitten, at jeg var ekkel og stakkar henne som måtte sitte ved siden av meg. Hun ønsker nok ikke å huske at de alle flytta seg fra garderobebenken for å sitte på det skittne klissete gulvet heller enn å sitte ved siden av meg, at jeg stod igjen og ikke blei valgt på lag mens de sa "stakkar dere som fikk henne", at hun kikka i bakkenbmens de kallte meg stygg og påpekte at ingen noen gang ville ha meg. Hun ønsker ikke å huske at hun stod ved siden av når de andre fem lo av at jeg ikke var invitert i bursdagen deres eller når de lo og himla med øynene og skar grimaser bak ryggen min. For henne var dette omdefinert til at vi vokste fra hverandre, og jeg tror faktisk hun har glemt alt for å beskytte seg selv. Jeg lot henne fortsette å leve fortsatt i den tro, for om hun har klart å bortforklare alt dette til at vi vokste fra hverandre må det tydelig være for vanskelig for henne å takle. Så var jeg deg ville jeg sletta forespørselen og gitt faen. Hun kommer ikke til å skjønne, og hennes verden kommer ikke til å endre seg. Du kommer fortsatt bare til å bli "hun sure" så det er like greit å la være. Anonymkode: fd15d...350 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 3. april 2016 #9 Del Skrevet 3. april 2016 Så flink du var, ts! Og AB over her også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #10 Del Skrevet 3. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsøkt å ha en form for oppgjør med ei tidligere veninne som var med på å fryse meg ut på ungdomsskolen. Vi var venner fra barnehagen frem til ungdomsskolen frem til hun fikk nye venner som frøys meg ut, og mobba dirrekte. Hun forklarer i ettertid at vi bare vokste fra hverandre og at det var det. Jeg tror ikke hun makter å ta inn over seg at hun satt sammen med jentene mens de ropte hore etter meg, ropte at jeg var skitten, at jeg var ekkel og stakkar henne som måtte sitte ved siden av meg. Hun ønsker nok ikke å huske at de alle flytta seg fra garderobebenken for å sitte på det skittne klissete gulvet heller enn å sitte ved siden av meg, at jeg stod igjen og ikke blei valgt på lag mens de sa "stakkar dere som fikk henne", at hun kikka i bakkenbmens de kallte meg stygg og påpekte at ingen noen gang ville ha meg. Hun ønsker ikke å huske at hun stod ved siden av når de andre fem lo av at jeg ikke var invitert i bursdagen deres eller når de lo og himla med øynene og skar grimaser bak ryggen min. For henne var dette omdefinert til at vi vokste fra hverandre, og jeg tror faktisk hun har glemt alt for å beskytte seg selv. Jeg lot henne fortsette å leve fortsatt i den tro, for om hun har klart å bortforklare alt dette til at vi vokste fra hverandre må det tydelig være for vanskelig for henne å takle. Så var jeg deg ville jeg sletta forespørselen og gitt faen. Hun kommer ikke til å skjønne, og hennes verden kommer ikke til å endre seg. Du kommer fortsatt bare til å bli "hun sure" så det er like greit å la være. Anonymkode: fd15d...350 (TS her) Vokst fra hverandre? Fy fader, for et forferdelig menneske! Jeg kan virkelig ikke tro det. Men igjen - noen folk har ikke selvinnsikt og mangler empatiske evner. Synes det var sterkt gjort av deg å prøve å fortelle henne hva du følte, men dessverre er enkelte folk ikke kapable til å forstå. Så de er rett og slett ikke verdt å bruke tid på. Men selv om venninna de nekter for å ha mobbet deg, så kan kanskje det at du sa ifra til henne, få henne til å begynne å innse ting. Kanskje. Uansett er du så mye bedre enn dem! Husk det Klem til deg. Anonymkode: e887d...df1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #11 Del Skrevet 3. april 2016 31 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Så flink du var, ts! Og AB over her også! Tusen takk for støtten Anonymkode: e887d...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå