Gå til innhold

Fra blondine til brunette?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Blondinen

Er blond, og det har jeg alltid vært. Har stripet håret noen ganger, men det blir jo ikke den store forandringen... Jeg har relativt mye pigment i huden (fort brun, aldri brent), har mørke øyenbryn og -vipper. Tør jeg farge håret?? Ikke veldig mørkt, ser for meg mer musebrunt/kommunefarget... :ler2: Joda, jeg tør (tror jeg), men jeg vil ikke ha ettervekst, det er urstygt. Ikke vil jeg drive og farge håret til evig tid, heller. Er det en smal sak å avfarge håret? Sliter det veldig? Dersom jeg farger håret fra blondt til lyst brunt, hvor lang tid vil det ta før etterveksten blir veldig synlig? Hva tar frisører ca. for å farge kun ettervekst?

Noen blondiner som har erfaring med å farge seg musebrune? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er blond, og farget det brunt for noen måneder siden.

Aldri mer!

Jeg er nå tilbake til min opprinnelige farge, men det var ikke uten vanskeligheter.

Bleket/farget det 12 ganger, før jeg var tilbake til normalen.

Håret er nå sinnsykt slitt!

Tenk deg godt om, dersom du ikke har planer om å la det vokse seg tilbake til orginalfargen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke prøve deg på mørkeblond/lysebrun først da. prøv gjerne en slik som vaskes ut etter 24 vask. husk, det er ikke bare bare å vedlikeholde en apebrun hårmanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor lyst hår du har i utgangspunktet. Er du BLOND, ville jeg aldri gjort det. Men er du mer musegrå, så kan en brunfarge være kjempefint :) Men velg en lys farge..altfor sterk kontrast gir grusom ettervekst.

Selv er jeg en brunette som vurderer å bli blondine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må vel si at jeg er blond-blond, ja... Men ikke hvit. Litt sånn nordisk blond, kanskje? Men ikke "gjennomsiktig". Tenkte selvfølgelig å gjøre dette hos frisøren... En lysebrun farge, da? Bare noen nyanser mørkere? Kornblond? Mellomblond? Jeg vil! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

jeg har blondt hår, og har farget håret mitt i en litt brunere/mellomblond nyanse med lyse striper i. Dermed blir ikke overgangen like stor. Ettervekst må du regne med nesten uansett.

Avfarging sliter grusomt på håret, har selv gjort det etter et prosjekt med rødt hår for mange år siden. Håret så ut som tørt høy etterpå. Det var etter 2 avfarginger og farging tilbake til min egen hårfarge. Men håret var helt forferdelig allerede etter 1 avfarging. Det du kan gjøre når du begynner å få ettervekst er jo enten å stripe det eller ta en avfarging hvis nødvendig og deretter farge det tilbake til din egen farge.

Hvis du er veldig flink og bruker en god kur etter en sånn behandlig og venter en god stund med å gjøre noe med håret ditt igjen etter dette burde det gå greit. Jeg lot være å farge håret mitt i flere år, og med skikkelig kuring og jevnlig klipping av tupper så tar det ikke veldig lang tid før håret ditt ser greit ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestill time for farge og klipp og snakk med frisøren. hun kan det hun driver med, så hun klarer helt sikkert å anbefale deg en bra farge/flere bra farger.

Jeg gikk selv fra blondine til brunette for noen uker siden, sliter fortsatt litt med det... Fargen i seg selv er fin (en brun bunnfarge med noen litt lysere striper i), men fikk en lugg jeg ikke helt klarer å style selv, samt at jeg kanskje føler meg litt kjedelig/grå mus nå...

Det skader jo ikke å prøve seg som brunette, vi er jo alle forskjellige og liker forskjellige ting - og liker du det ikke er det jo bare å gå tilbake igjen :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg farget nylig håret fra blondt til brunt, og fikk en grønnlig - nærmest moseaktig - brunfarge. Jeg ville gjort det hos frisøren i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget haaret mitt ifjor, og frisoren sa at det var ingen problem over hodet aa faa haaret tilbake til min normale farge, (hun brukte IKKE permanent farge, men den sitter da ekstremt godt likevel).... Saa skulle jeg bli blondine igjen til sommeren, men neida,...det var ikke bare bare,... jeg har fortsatt morkt haar (i forhold til hva jeg har naturlig),...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg kan ha både lyst og mørkt hår jeg! Jeg blir ganske fort lei, dermed er det veldig greit å kunne forandre litt...

Jeg er stort sett blond, og har vært det lenge nå. Er naturlig mellomblond, nå er jeg enda lysere. Siden jeg har mørke øyne,kan jeg bruke mørke farger også...

Ettervekst blir det nok uansett. Vil heller anbefale deg å stripe iallfall, det blir det minst ettervekst av. Og du bør gjøre det hos frisør, iallfall første gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra mellomblond med lyse striper til rødbrunt. Det var veldig fint i begynnelsen, men for hver gang jeg skulle farge etterveksten og freshe opp fargen (noe jeg måtte gjøre ofte, fordi fargen var så ulik min egen), sugde håret til seg mer farge.

Resultatet ble et mørkere og mørkere hår, selv om fargen jeg brukte var den samme. til slutt ble håret nesten svart, og det var ikke pent på meg som egentlig er ganske lys.

Jeg måtte gjennom to avfarginger, ny farge og forsiktige striper gjennom et helt år for å komme tilbake til den opprinnelige fargen. Det slet vanvittig på mitt lange hår, så jeg vil ikke anbefale den prossessen, med mindre du er villig til å klippe deg kort om det blir for galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmmm... Hva med Minicolor? Blir den dekkende nok til å gjøre håret mitt noen nyanser musebrunere? )Altså; ønsker meg en lys varmbrun farge, ikke gråbrun.)

Vil en Minicolor gå sånn nogenlunde jevnt ut av håret uten å gi særlig ettervekst?

Vil det være en god idé å farge (evt. med minicolor) håret og samtidig ha noen lysere striper, slik at jeg når min naturlige farge begynner å vokse ut evt. kan ta flere striper, og slik gjøre overgangen tilbake til blondine enklere? Hvis noen skjønte?

Har uansett tenkt å gjøre dette hos frisør, altså.

Fra :heiajente: til :brunette: 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondinen

Hmmm... Hva med Minicolor? Blir den dekkende nok til å gjøre håret mitt noen nyanser musebrunere? )Altså; ønsker meg en lys varmbrun farge, ikke gråbrun.)

Vil en Minicolor gå sånn nogenlunde jevnt ut av håret uten å gi særlig ettervekst?

Vil det være en god idé å farge (evt. med minicolor) håret og samtidig ha noen lysere striper, slik at jeg når min naturlige farge begynner å vokse ut evt. kan ta flere striper, og slik gjøre overgangen tilbake til blondine enklere? Hvis noen skjønte?

Har uansett tenkt å gjøre dette hos frisør, altså.

Fra :heiajente: til :brunette: 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Hva med Minicolor?

Blir den dekkende nok til å gjøre håret mitt noen nyanser musebrunere? ja den dekker nok synes jeg...

Vil en Minicolor gå sånn nogenlunde jevnt ut av håret uten å gi særlig ettervekst? ja, akkurrat det den gjør - iallefall funker sånn for meg. Men kan vel lønne seg å "friske opp" igjen da om ikke altfor lang tid - om man er fornøyd og vil beholde fargen

Vil det være en god idé å farge (evt. med minicolor) håret og samtidig ha noen lysere striper, slik at jeg når min naturlige farge begynner å vokse ut evt. kan ta flere striper, og slik gjøre overgangen tilbake til blondine enklere? jeg har gjort dette nå, lagt en brungylden (verken for mørk eller rød, ser naturlig ut) minicolor i mitt mellomblonde hår og med noen lyse striper i. Det ser helt naturlig ut, føler meg så mye mere vel - en "ordentlig" farge liksom... og stripene gjør det mykere på en måte, ikke så hardt og gir liv i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...