AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Heisann. Jeg og kjæresten min har lenge vurdert å flytte til Oslo, bor i Trondheim nå. Har sett på endel steder i Oslo, men er det sånn at alle ser ned på deg om du feks ikke har en chanelveske feks og en porsche? Selv eier jeg masse merkeklær, men jeg tenker bare generelt. Har alltid vært veldig nysgjerrig på dette. Jeg er sykepleier og kjæresten min jobber innen finans, men er det slik at en sykepleier blir "sett ned på" hvis dere skjønner? At folk kanskje mener det er ikke noe for vestkantsfolk å jobbe som sykepleier. Vi har veldig god økonomi, men jeg vil bare høre hehe Er selv veldig imøtekommende og ikke snobbete i det hele tatt Anonymkode: b8948...16c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Hva tenker du på med vestkanten? Jeg har hverken chanel-veske, porche eller merkeklær og trives. Anonymkode: cacc7...984 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du på med vestkanten? Jeg har hverken chanel-veske, porche eller merkeklær og trives. Anonymkode: cacc7...984 Nei altså, jeg har hørt så mange historier om folk som bor der er veldig snobbete. Ofte de med mye penger har jeg hørt er snobbete.. Anonymkode: b8948...16c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Vestkanten? Et lite kjøpesenter som kjøpesentre flest, vel? Anonymkode: 96237...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei altså, jeg har hørt så mange historier om folk som bor der er veldig snobbete. Ofte de med mye penger har jeg hørt er snobbete.. Kanskje du skal flytte til Oslo og gjøre deg opp en mening selv? Anonymkode: 623b8...717 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vestkanten? Et lite kjøpesenter som kjøpesentre flest, vel? Anonymkode: 96237...8dd kjøpesenter? Anonymkode: b8948...16c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei altså, jeg har hørt så mange historier om folk som bor der er veldig snobbete. Ofte de med mye penger har jeg hørt er snobbete.. Anonymkode: b8948...16c Igjen, hva mener du med vestkanten? Vest for Akerselven, Kollen, Maja? Anonymkode: cacc7...984
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen, hva mener du med vestkanten? Vest for Akerselven, Kollen, Maja? Anonymkode: cacc7...984 Når jeg sier vestkanten tenker jeg på de typiske stedene som majorstuen, frogner, smestad, holmenkollen og div. Altså disse "rikmannstrøkene" Anonymkode: b8948...16c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #9 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Når jeg sier vestkanten tenker jeg på de typiske stedene som majorstuen, frogner, smestad, holmenkollen og div. Altså disse "rikmannstrøkene" Anonymkode: b8948...16c Mange av disse er så fulle av av ikke snobber at du passer helt fint inn. Du virker mer snobbete enn mange av de som bor på Maja. Kollen har mye gamle penger og der ser man heller ned på nyrike snobber. Det er ingen fellesnevner på "vestkanten" så du må nok spesifisere litt søte deg Anonymkode: cacc7...984 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #10 Skrevet 2. april 2016 Jeg er født og oppvokst på Frogner. Helt ærlig så er jeg lei av alt fasadestyret og jaget om de "riktige" klærne. Bortsett fra dette trives jeg veldig godt. Kunne bare ønske at det med merkeklær og designvesker døde ut.. Hva er vitsen med alt strevet? Jeg synes også at mange av de som kommer flyttende er veldig strebere. Typisk mange nyrike personer som valser rundt med overlegen holdning. Anonymkode: c80d0...75e 5
Mis(s)Understood Skrevet 2. april 2016 #11 Skrevet 2. april 2016 Det er stort sett helt vanlige mennesker som bor på det du kaller 'vestkanten'. Og selv om snittinntekten i enkelte bydeler er litt høyere enn i andre bydeler så er det nok det nærmeste nabolaget og vennekretsen som avgjør hva som er felles for en gruppe. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #12 Skrevet 2. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange av disse er så fulle av av ikke snobber at du passer helt fint inn. Du virker mer snobbete enn mange av de som bor på Maja. Kollen har mye gamle penger og der ser man heller ned på nyrike snobber. Det er ingen fellesnevner på "vestkanten" så du må nok spesifisere litt søte deg Anonymkode: cacc7...984 Jeg er ikke snobbete i det hele tatt, er bare veldig nysgjerrig ang dette temaet. Hvorfor ser egentlig de i kollen ned på de nyrike egentlig? Det er jo alltid noen som starter med å være nyrik hvis du skjønner hva jeg mener Anonymkode: b8948...16c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #13 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke snobbete i det hele tatt, er bare veldig nysgjerrig ang dette temaet. Hvorfor ser egentlig de i kollen ned på de nyrike egentlig? Det er jo alltid noen som starter med å være nyrik hvis du skjønner hva jeg mener Anonymkode: b8948...16c De ser ikke ned på de som har fått penge, men de ser ned på de som oppfører seg som nyrike. Og du virker jo litt snobbete når du snakker om chanelvesker og merkeklær om du skjønner hva jeg mener Anonymkode: cacc7...984 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #14 Skrevet 2. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ser ikke ned på de som har fått penge, men de ser ned på de som oppfører seg som nyrike. Og du virker jo litt snobbete når du snakker om chanelvesker og merkeklær om du skjønner hva jeg mener Anonymkode: cacc7...984 Det var jo eksempler jeg snakket om da:) Om det liksom er sånn at man blir sett ned på om man ikke har alle merkeveskene og div. Anonymkode: b8948...16c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #15 Skrevet 2. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var jo eksempler jeg snakket om da:) Om det liksom er sånn at man blir sett ned på om man ikke har alle merkeveskene og div. Anonymkode: b8948...16c Du skjønner virkelig ikke hva jeg mener. De med gamle penger har gjerne ikke chanelvesek og merkeklær. Det er det de nyrike som har. Nyrike er kjent for å vise at de har penger. Anonymkode: cacc7...984 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #16 Skrevet 2. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner virkelig ikke hva jeg mener. De med gamle penger har gjerne ikke chanelvesek og merkeklær. Det er det de nyrike som har. Nyrike er kjent for å vise at de har penger. Anonymkode: cacc7...984 Åja, beklager haha, skjønner hva du mener nå! I form av hus, bil og båt da eller? Anonymkode: b8948...16c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #17 Skrevet 2. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, beklager haha, skjønner hva du mener nå! I form av hus, bil og båt da eller? Anonymkode: b8948...16c For eksempel Anonymkode: cacc7...984
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #18 Skrevet 2. april 2016 Jeg bor i ett av snobbestrøkene du nevner, og jeg eier ingen merkeplagg og kjører en bil kjøpt til 5000kr... Jeg er nok ikke veldig alene om det her. Trives meget godt, og kommer nok til å bli meget gammel her. Anonymkode: ff7f6...203 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #19 Skrevet 2. april 2016 1 time siden, Mis(s)Understood skrev: Det er stort sett helt vanlige mennesker som bor på det du kaller 'vestkanten'. Og selv om snittinntekten i enkelte bydeler er litt høyere enn i andre bydeler så er det nok det nærmeste nabolaget og vennekretsen som avgjør hva som er felles for en gruppe. Det kalles jo "vestkanten". Har du forslag til en ny betegnelse? Anonymkode: d207b...375
sofie777 Skrevet 2. april 2016 #20 Skrevet 2. april 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vestkanten? Et lite kjøpesenter som kjøpesentre flest, vel? Anonymkode: 96237...8dd Tja, lite vil jeg vel ikke kalle det, det tar da minst 5 minutter å gå (ikke løpe) fra den ene enden til den andre og vil man på Vannkanten eller Iskanten i tillegg, så må man ha litt mer tid. Siden det er hotellkongen Thon som eier senteret nå, så bør det vel komme et hotell i nærheten som de bør kalle "Sengekanten" (TM) Endret 2. april 2016 av sofie777 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå