Gå til innhold

Dere med store barna( ungdom)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Henter dere og kjører hver gang de ringer ? Her ringer datteren til samboer i alle døgnets tider. Hvis hun skal plutselig til en venninne eller hentes hos venninne. Moren orker ikke å kjøre hvis de ikke avtaler det på forhånd pga hun har kanskje andre planer så blir det å ringe oss. Hun er 18 år. 

Anonymkode: 61547...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på den alderen brukte jeg for det meste sykkelen til å komme meg rundt. Det kan sikkert hun også.

Anonymkode: 03927...edb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far i huset gjør det med sine tenåringer. Jeg kjører min tenåring av og til. Er det 10 min å gå, så synes jeg han kan gjøre det. 

Anonymkode: 0d102...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke dette. Ungene kommer seg mellom selv, og det tar max 30 minutter å gå hjem uansett hvor de er på plassen. Klarer de å gå, sykle eller sparke til venner eller andre plasser, så klarer de å komme seg hjem på samme viset.

Dette er barn på 14, 12 og 9 år.

Anonymkode: 1978c...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjørt en unge. De får ta buss eller sykle.

Anonymkode: 38640...b69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ringes det mest om kvelden. Og da forventes det selvfølgelig at hun blir både hentet og levert. Jeg tenker det går fint hvis man vet det på forhånd og det er noe viktig feks fest, bursdag osv. 

Ts

Anonymkode: 61547...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og da forventes det selvfølgelig at hun blir både hentet og levert.

Hvis hun er atten kan hun ta førerkortet og kjøpe en bil selv, eventuelt låne deres.

Anonymkode: 03927...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om stort barn her, men en voksen (myndig!) person! 

 

Anonymkode: d8551...c85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører/ henter alltid min datter om det er etter kl 22, da jeg ikke liker at hun skal gjennom sentrum for å komme hjem. Her går ingen busser så det er ikke noe tema. 

Heldigvis er hun og venninnene flinke til  planlegge så de samkjører i mange tilfeller. Men jeg vet far er dårligere på dette, så jeg ber henne ringe meg om hun ikke har annen skyss. 

Når det blir mopedsesong antar jeg hun kommer seg frem selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis spør de på forhånd når de vet de må kjøres eller hentes, og da pleier mannen å gjøre det (jeg har ikke lappen). Innimellom ringer de uventet, og da henter han hvis han kan. Hvis ikke må de komme seg hjem selv, gå/sykle hvis ikke avstanden er for stor, eller de blir kjørt hjem av andre. Barna våre er 15,16 og 20.

Anonymkode: b1136...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 selv så antar at jeg kan svare.

Har busskort så tar buss dersom jeg kan det, ellers så sykler jeg. Dersom jeg skal lengre utenfor byen så kjører jeg (foreldrene mine kjører bilen tilbake og henter meg når jeg skal hjem). Etter kl 23:00 blir jeg hentet av foreldrene mine (ingen busser går i mitt område etter kl 23 så det tryggeste er å bli hentet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter selv, om det er midt på natten slik at de forstår at det er viktig å komme seg hjem, men jeg mener de må komme seg ut selv.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo litt vesentlig at du gir mer opplysninger om avstander og kollektivtrafikk. Jeg har bodd to steder, det ene måtte vi kjøres, siden det ikke gikk buss og det var gjerne en mil eller to til venner. (Sommertid da det var bart på veiene måtte vi sykle om det var dagtid, slitsomt å sykle to mil til en venn og så to mil tilbake!!) 

Det andre stedet går det kollektivtrafikk til rundt ti om kvelden, og da må man passe på å komme seg hjem til siste bussen går. I helger hadde jeg tilbydt meg å hente (da er det jo gjerne natt e.l., og ungdommen har vært på fest med alkohol)

Anonymkode: f47f5...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

Vi avtaler på forhånd, men de vet at om noe skjærer seg kan de alltids ringe. Har vi tatt oss et glass vin, betaler vi taxi. Dette har skjedd kanskje 3-4 ganger i året, så det er ikke noe problem. De bruker å være flinke å avtale kjøring med venner eller byttekjøring med venners foreldre. De tar også buss når det er mulig, eller går om det er kortere avstander. Vi har gått de i møte om det har vært seint ( og de er i nabolaget) , ser på det som en nattlig luftetur. 

Vi ønsker at barna våre skal komme trygt hjem, men det betyr ikke at vi er taxisjåfører som står parat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sent på kvelden, er det lurt å kjøre, i hensyn til tryggheten. Men om hun er 18-år syntes jeg hun er stor nok til å komme seg rundt på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige her er jo hva far synes om dette. 

 

Anonymkode: 77619...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Saturday, April 02, 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev:

Henter dere og kjører hver gang de ringer ? Her ringer datteren til samboer i alle døgnets tider. Hvis hun skal plutselig til en venninne eller hentes hos venninne. Moren orker ikke å kjøre hvis de ikke avtaler det på forhånd pga hun har kanskje andre planer så blir det å ringe oss. Hun er 18 år. 

Anonymkode: 61547...8d3

Ja, vi henter og bringer mye og ofte på kvelds og nattestid. Heller det enn å være redd for hva som kan skje. Men på dag og ettermiddagstid får hun ta bussen. 

Anonymkode: 3a8de...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg henter, kjører, bringer - uansett. Og det vil jeg fortsette med, sånn at mine barn vet at de alltid kan ringe mamma - uansett! Det anser jeg som svært viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en selvfølge at jeg kjører min sønn, om han spør meg. Bor på Bygdøy i Oslo og liker ikke tanken på at han skal måtte gå/sykle i mørket helt ut hit, om han f.eks har vært hos noen venner på Frogner. 

 

Jeg tenker at man ikke skal bry seg så hardt om hva andre mener/gjør, men heller fokusere på hva du vil/ikke vil. Om samboeren din vil kjøre rundt på som datter- flott for han.

Anonymkode: 2ccf2...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart ungdom blir veike?

Anonymkode: 03927...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...