Gå til innhold

Når mor ikke klarer omsorgen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En god venninne av har en sønn som er ekstrem utfordrende. Han slår, klorer og sparker. Hjemmet er et reint mareritt når han er der og jeg er bekymret for hennes helse og velvære. Kan jeg foreslå barnevern og hva kan de evt gjøre? Hun har ingen avlastning, og hun har ingen flere barn. Gutten er snart 11 og diagnosert med add og atferdsforstyrrelse. Under utredning for bipolar og par andre ting. Hun vil så gjerne at jeg passer barnet, men dessverre er barnet veldig vanskelig og konstant frekk. Hva kan jeg hjelpe til med på avstand?  Vi er kurdere så total overtagelse av barnet er uaktuelt. 

Anonymkode: 76887...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med barnevernet. Barnevernet kan hjelpe til med tips og råd samt avlastning om de anser dette som passende, men for meg høres det ut som om det er avlastning hun trenger. Om mora forteller om situasjonen og hva hun sliter med med gutten så vil barnevernet hjelpe henne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Anbefaler barnevernet jeg også. Avlastning er utrolig viktig så mor får litt tid til å hente seg inn igjen. Jeg tror også at det er mulig å søke dette gjennom kommunen. Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk tildelingskontoret i kommunen om avlastning i institusjon eller privat avlastning. 

Anonymkode: 397ed...00e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun vagina fra seg foreldreretten, men det sier hun ikke. Jeg har vært hos dem og hun blir utsatt for umenneskelig forhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror hun vagina fra seg foreldreretten, men det sier hun ikke. Jeg har vært hos dem og hun blir utsatt for umenneskelig forhold. 

Omg gi fra seg. Hvor kom vagina fra 😢

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omg gi fra seg. Hvor kom vagina fra 😢

ahahahhahhahahhahaah

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet har en diagnose er det Bestillerenheten en får avlastning av, ikke barnevernet. Barnevernet kan sette inn andre tiltak i form av råd og veiledning.

Anonymkode: ebfcb...1e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med barnevernet sammen med moren det er snakk om så hjelper de med informasjon og råd:) Jeg har all forståelse for at mor har problemer når hun er alene med et barn med slike utfordringer. Det er bedre for både henne og barnet at de får avlastning og assistanse.

Anonymkode: ac923...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle være slik at det er tvingende nødvendig for barnets beste med full omsorgsovertagelse av andre, så er det vel barnevernet som til syvende og sist har noe de skulle ha sagt. Ikke nasjonaliteten til den det gjelder. Bor man i Norge, så må man følge visse deler av samfunnsstrukturen her. Håper det går an å skrive dette her. Tommel opp for at hun gjør sitt beste, men det skader ikke å følge råd fra de rette institusjonene heller. Jeg forstår veldig godt at det kan være utfordrende når barnet ens muligens har en diagnose, og det er tøft å leve i usikkerhet. Får bare håpe at fagfolkene kommer til en konklusjon, som er rett med tanke på eventuell diagnose, raskt slik at de kan starte raskt på medisinering. :) 

Anonymkode: 15e00...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kontakt barnevernet. Det er ikke bare hjelp de gir, permanent omsorgsovertakelse er risken. Her er mange som fremdeles ikke skjønner hvordan systemet fungerer i dag, dessverre, så les deg litt opp om bv før du evt. bestemmer deg for å foreslå dette for mor. 

Kanskje noen i omgangskretsen kan hjelpe til med avlastning av gutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, JC9 skrev:

Ikke kontakt barnevernet. Det er ikke bare hjelp de gir, permanent omsorgsovertakelse er risken. Her er mange som fremdeles ikke skjønner hvordan systemet fungerer i dag, dessverre, så les deg litt opp om bv før du evt. bestemmer deg for å foreslå dette for mor. 

Kanskje noen i omgangskretsen kan hjelpe til med avlastning av gutten?

Men mor er jo god morgen, bare sliten og trøtt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har kurder med saken å gjøre? Er de mer glad i barna sine enn andre? Liker de mindre omsorgsovertakelse enn andre? Er det spesielle regler for kurdere? I think not.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...