AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #1 Del Skrevet 1. april 2016 Hallo Har en datter som nettopp er fylt ett år, og i det siste virker det som hun er blitt lei mat. Grøt spiser hun på morgenen, så er det brødmat til lunsj og middag. Før senga spiser hun forskjellig, men oftest grøt eller brød. Hun er hovedsakelig lei av brød, så jeg lurte på om noen hadde noen tips til lunsj? Helst noe som man kan fryse og tine i mikro. Har tenkt på å lage bananpannekaker i hvert fall, og tror det går an å fryses? Aldri lagd det før, hehe. Anonymkode: a061d...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2 Del Skrevet 1. april 2016 Får ikke barnet middagsmat? Hvorfor ikke mer grøt når brød ikke er populært? Anonymkode: 0f461...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #3 Del Skrevet 1. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke barnet middagsmat? Hvorfor ikke mer grøt når brød ikke er populært? Anonymkode: 0f461...c80 Jo, skrev jo det... Grøt spiser hun også lite av, men virker som hun er mest lei brød. Gir jeg hun grøt til 3/4 måltider blir hun lei det og... Derfor vil jeg prøve andre ting. Anonymkode: a061d...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #4 Del Skrevet 1. april 2016 Kan hun spise egg, så er kanskje omelett et alternativ? Anonymkode: 5bc56...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #5 Del Skrevet 1. april 2016 Hva slags grøt spiser hun? Mine begynte å nekte på babygrøt fra de var 6-10 mnd. Ga da bare brødmat frem til ti mnd, etter det varierte vi litt med havregrøt, risgrøt og semulegrynsgrøt. Ellers er fylte horn en slager her, helst nybakte, men jeg fryser ned med en gang de er avkjølt og lunker de litt i ovnen når de skal spises. Ommelett, eggerøre, matmuffins, grove vafler. Anonymkode: 8df3b...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #6 Del Skrevet 1. april 2016 Hvorfor får hun brødmat både til lunsj og middag? Ikke rart hun blir lei. Ellers er omelett et alternativ. Eller matmuffins av forskjellige typer. "Middagsmat" kan også spises flere ganger om dagen/til andre tidspunkter på dagen. Anonymkode: 340bc...dd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #7 Del Skrevet 1. april 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hun spise egg, så er kanskje omelett et alternativ? Anonymkode: 5bc56...881 Takk for forslag! 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags grøt spiser hun? Mine begynte å nekte på babygrøt fra de var 6-10 mnd. Ga da bare brødmat frem til ti mnd, etter det varierte vi litt med havregrøt, risgrøt og semulegrynsgrøt. Ellers er fylte horn en slager her, helst nybakte, men jeg fryser ned med en gang de er avkjølt og lunker de litt i ovnen når de skal spises. Ommelett, eggerøre, matmuffins, grove vafler. Anonymkode: 8df3b...2e8 Spiser 8 og 12 mnd, og når hun er hos barnevakten får hun hjemmelaget Takk for forslag! 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får hun brødmat både til lunsj og middag? Ikke rart hun blir lei. Ellers er omelett et alternativ. Eller matmuffins av forskjellige typer. "Middagsmat" kan også spises flere ganger om dagen/til andre tidspunkter på dagen. Anonymkode: 340bc...dd1 Skrev litt feil. Hun får brød til lunsj og SÅ middagsmat Anonymkode: a061d...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #8 Del Skrevet 1. april 2016 Frokost: Grøt 8-12 mnd. Lunsj: Brød (noen ganger hjemmelaget grøt) og frukt Middag: Diverse, men alltid varmmat!! Kvelds: Grøt eller brød. Sånn. Anonymkode: a061d...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 1. april 2016 #9 Del Skrevet 1. april 2016 Egg i alle former og fasonger (kokt, stekt, eggerøre, omelett), bananpannekaker med og uten havregryn, "tapas" med skinkebiter, ostebiter, grønnsaker osv, avokadobiter (kan også spises med skje), makrell eller laks rett fra påleggsbokser, rå salmalaks, nøttesmør, hjemmelaget smoothie med kokosmelk, fløte, avokado eller en annen fettkilde (så det blir mettende), lapper med cottage cheese og egg... Det var det jeg kom på i farta. Middagsrester er jo også fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #10 Del Skrevet 2. april 2016 19 timer siden, Sushi skrev: Egg i alle former og fasonger (kokt, stekt, eggerøre, omelett), bananpannekaker med og uten havregryn, "tapas" med skinkebiter, ostebiter, grønnsaker osv, avokadobiter (kan også spises med skje), makrell eller laks rett fra påleggsbokser, rå salmalaks, nøttesmør, hjemmelaget smoothie med kokosmelk, fløte, avokado eller en annen fettkilde (så det blir mettende), lapper med cottage cheese og egg... Det var det jeg kom på i farta. Middagsrester er jo også fint. Takk for svar Skriver ned! Anonymkode: a061d...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #11 Del Skrevet 2. april 2016 Ser at du har fått mange gode forslag allerede, men mitt aller beste tips er hjemmelagde supper. Gutten min som nå er 2,5 år elsker alle typer supper, og det er en genial måte å få i ham mye grønnsaker på. Vi begynte tidlig å gi ham det, fordi vi ofte har suppe til middag. Gutten vår liker spesielt godt blomkålsuppe, tomatsuppe med linser og potet- og brokkolisuppe, men vi spiser også mye ertersuppe, fiskesuppe, kyllingsuppe osv. De aller fleste suppene kjører jeg helt glatt med stavmikser, og så har vi biter av kjøtt, fisk eller f.eks. egg ved siden av. Jeg lager som regel store porsjoner som står i kjøleskapet et par dager, eller så fryser jeg ned og har til senere. Det brukes både til lunsj, middag eller kveldsmat her i huset. Anonymkode: a3931...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #12 Del Skrevet 2. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at du har fått mange gode forslag allerede, men mitt aller beste tips er hjemmelagde supper. Gutten min som nå er 2,5 år elsker alle typer supper, og det er en genial måte å få i ham mye grønnsaker på. Vi begynte tidlig å gi ham det, fordi vi ofte har suppe til middag. Gutten vår liker spesielt godt blomkålsuppe, tomatsuppe med linser og potet- og brokkolisuppe, men vi spiser også mye ertersuppe, fiskesuppe, kyllingsuppe osv. De aller fleste suppene kjører jeg helt glatt med stavmikser, og så har vi biter av kjøtt, fisk eller f.eks. egg ved siden av. Jeg lager som regel store porsjoner som står i kjøleskapet et par dager, eller så fryser jeg ned og har til senere. Det brukes både til lunsj, middag eller kveldsmat her i huset. Anonymkode: a3931...4a7 Suppe har jeg faktisk ikke tenkt på! Så det skal jeg prøve Takk for svar. Anonymkode: a061d...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå