AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #21 Skrevet 1. april 2016 Selvdiagnosering er ikke alltid så lurt fordi man ofte ikke har selvinnsikt nok til å se alle symptomer eller kan lure seg selv til å tro man har symptomer en behandler ikke er enig at man har. Tenk så mye rart folk går rundt å tror de har selv om de ikke har oppsøkt psykolog/lege for å faktisk sjekke om det stemmer? Det er jo nesten litt farlig. Endel symptomer kan være symptomer på andre ting også, som feks depresjon deler symptomer med en del forskjellige psykiske tilstander. Jeg personlig synes hvertfall det er bedre å vite enn å gå rundt å tro. Anonymkode: d3987...b40
Gjest Blomsterert Skrevet 1. april 2016 #22 Skrevet 1. april 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg scorer veldig høyt på online-tester på autisme/aspergers. Jeg sliter sosialt, har alltid gjort det. Er det noen vits i å be legen om å bli utredet for det? Får man noe hjelp? Jeg fungerer jo forsåvidt greit. Sånn bortsett fra at jeg sliter med sosiale ting. Dette plager meg litt, men er det noe som kan gjøre noe med? Anonymkode: 9a915...b91 Du vil jo eventuelt ha Asberger etter testen også,Så vet ikke om du blir mer sosial for det. Det plager det jo ikke mye. Du kan be om test likevel da.
sol87 Skrevet 2. april 2016 #23 Skrevet 2. april 2016 Den 4/1/2016 at 2.54, Stiani skrev: Dette høres ut som noe du kanskje kan ha nytte av å snakke om med en psykolog eller rådgiver. Men det er ikke noe jeg ville kastet bort tiden til en lege med. Jeg tror du må sette deg inn i hvordan ting fungerer før du uttaler deg. Man må snakke med legen om dette, for det er legen som henviser til eventuelle utredninger. Hva en rådgiver skal hjelpe med her, forstår jeg ikke. 3
Stiani Skrevet 2. april 2016 #24 Skrevet 2. april 2016 36 minutter siden, sol87 skrev: Jeg tror du må sette deg inn i hvordan ting fungerer før du uttaler deg. Man må snakke med legen om dette, for det er legen som henviser til eventuelle utredninger. Hva en rådgiver skal hjelpe med her, forstår jeg ikke. En rådgiver kan gi råd. Det er ikke så vanskelig å begripe.
sol87 Skrevet 3. april 2016 #25 Skrevet 3. april 2016 12 timer siden, Stiani skrev: En rådgiver kan gi råd. Det er ikke så vanskelig å begripe. Jo, det forstår jeg, men en rådgiver kan ikke hjelpe ts med en utredning. Det skal helsevesenet ta seg av. Yrkesgruppen rådgivere skal heller ikke ta seg av psykisk sykdom og syndromer, de hjelper i hovedsak friske mennesker med å finne fram til individuelle valg. 1
Stiani Skrevet 4. april 2016 #26 Skrevet 4. april 2016 20 timer siden, sol87 skrev: Jo, det forstår jeg, men en rådgiver kan ikke hjelpe ts med en utredning. Det skal helsevesenet ta seg av. Yrkesgruppen rådgivere skal heller ikke ta seg av psykisk sykdom og syndromer, de hjelper i hovedsak friske mennesker med å finne fram til individuelle valg. En rådgiver kan hjelpe ts med å takle problemene sine. Rådgivere kan gi råd til alle.
sol87 Skrevet 4. april 2016 #27 Skrevet 4. april 2016 4 timer siden, Stiani skrev: En rådgiver kan hjelpe ts med å takle problemene sine. Rådgivere kan gi råd til alle. Ja, men rådgivere jobber først og fremst med utfordringer som ikke er spesifikt knyttet til diagnoser eller sykdomstilfeller.
Stiani Skrevet 4. april 2016 #28 Skrevet 4. april 2016 Et øyeblikk siden, sol87 skrev: Ja, men rådgivere jobber først og fremst med utfordringer som ikke er spesifikt knyttet til diagnoser eller sykdomstilfeller. Rådgivere jobber med mye forskjellig.
sol87 Skrevet 4. april 2016 #29 Skrevet 4. april 2016 22 minutter siden, Stiani skrev: Rådgivere jobber med mye forskjellig. Sukk. 1
wilhelm-meister Skrevet 8. april 2016 #30 Skrevet 8. april 2016 En rådgiver kan gi råd, men ikke stille noen diagnose. Hvis noen lurer på om de har Asperger syndrom eller noe annet som kan dekkes av en diagnose, må man utredes av profesjonelle. Hvis man har problemer med helsen, bør man aldri tenke at man kaster bort legens tid med å ta det opp. Legens jobb er å ta stilling til helseproblemer og de får godt betalt. Selv hypokondere bør oppsøke lege hvis de har grunn til å mistenke helseproblemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå