Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Det er forbudt å være muslim i Angola. Angola er det første Afrikanske nasjonen som bannlyser Islam.
Gjest Trollkarlen Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Islam er ikke en fare for de andre i samfunnet? HAHA! Dagens!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Islam er ikke forbudt i Angola. Det er bare en tullehistorie som spredte seg i media for et par år siden. Anonymkode: 4c19e...940
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Islam er ikke forbudt i Angola. Det er bare en tullehistorie som spredte seg i media for et par år siden. Anonymkode: 4c19e...940 David Já, president of the Islamic Community of Angola (ICA), said on Thursday: "We can say that Islam has been banned in Angola. You need 100,000 to be recognised as a religion or officially you cannot pray." There are 78 mosques in the country, according to the ICA, and all have been closed except those in the capital, Luanda, because they are technically unlicensed. The government justified by saying that it was an invasion of Angolan culture and a threat to Christian values. Another mosque was destroyed in Luanda earlier this month, Já said, and 120 copies of the Koran burned. "If the Muslims try to show any anger, they will be deported the following day." http://www.theguardian.com/world/2013/nov/28/angola-accused-banning-islam-mosques Med andre ord. Angola benekter at historien er sann, men i realiteten gjør de det motsatte. På samme måte som USA benekter at krigen i midtøsten ikke handler om olje. Anonymkode: dca50...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Islam er ikke forbudt i Angola. Det er bare en tullehistorie som spredte seg i media for et par år siden. Anonymkode: 4c19e...940 Offisielt så er ikke islam forbudt i Angola. Men på lokalt nivå er Islam forbudt og stengt av for godt. Alle Moskeer er stengt og religionen er ikke offisielt godkjent av myndighetene. Så historien er ikke falsk i det hele tatt. I 2016 er Islam fortsatt ikke en godkjent religion. Fordi religioner i Angola må først bli legalisert av myndighetene og myndighetene har ikke legalisert Islam i Angola. https://www.truthorfiction.com/angola-becomes-the-first-country-to-ban-islam/ Anonymkode: dca50...fe7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 So, Islam has not been officially banned in Angola, but Muslims are not allowed to build or operate mosques and schools there because Islam is not an legally recognized religious group. https://www.truthorfiction.com/angola-becomes-the-first-country-to-ban-islam/ Anonymkode: dca50...fe7
Drizzt Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Svært interessant Og argumentasjonen er også veldig interessant The government justified by saying that it was an invasion of Angolan culture and a threat to Christian values. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 3 minutter siden, Drizzt skrev: Svært interessant Og argumentasjonen er også veldig interessant The government justified by saying that it was an invasion of Angolan culture and a threat to Christian values. Du og dine sære meninger.... Anonymkode: c85f7...2ce
Drizzt Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du og dine sære meninger.... Anonymkode: c85f7...2ce Er det sært å mene at denne saken og Angolas argumentasjon er svært interessante? Jeg har iallefall ikke hørt om andre land som har gjort noe tilsvarende, så for meg er det interessant. Jeg ser bort fra muslimske land som trakasserer kristne for det er ikke noe nytt, men et spredt fenomen. Det motsatte - å ha islam som mål for tiltak finner jeg nytt og interessant. Du får ha dine egne meninger, jeg har mine. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå