Gå til innhold

Flere som venter spent på selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ENK?

Anonymkode: a1906...273

Enkeltmannsforetak :)

Opprettet det som del av en salgsjobb. Bedriftsmarkedet her i vest gikk til h**** så det avsluttet jeg etter rundt 6 mnd. Til sist hadde jeg bare utgifter og ingen kontrakter, så totalt sett så er det ikke mye å skryte av som kom inn sammenlignet med innsatsen som ble lagt ned. 

Ikke gjør sånn! Det er mitt råd! ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, daemonia skrev:

Enkeltmannsforetak :)

Opprettet det som del av en salgsjobb. Bedriftsmarkedet her i vest gikk til h**** så det avsluttet jeg etter rundt 6 mnd. Til sist hadde jeg bare utgifter og ingen kontrakter, så totalt sett så er det ikke mye å skryte av som kom inn sammenlignet med innsatsen som ble lagt ned. 

Ikke gjør sånn! Det er mitt råd! ;) 

Takk for svar og gode råd! Det er fint av deg å dele dine erfaringer :hjerte:

Det er synd at det ikke gikk så bra med dette for deg

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og gode råd! Det er fint av deg å dele dine erfaringer :hjerte:

Det er synd at det ikke gikk så bra med dette for deg

Takk :)
Det er alltids en jobb å få! Jeg hadde sikkert fått mange nå om det ikke var for at jeg plutselig er helt avhengig av å ha 100% stilling. 
Men alt ordner seg til slutt :)

• Liker 1
Skrevet

Fikk igjen :strix:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

40.000 i smell. Ta gevinst er ikke morro når skatten kjem.

Anonymkode: 483b0...d9a

Gjest Raindrops
Skrevet

Ser ut til at jeg får igjen litt mindre enn jeg hadde regnet ut selv, men fortsatt en god slump penger i et studentperspektiv, så jeg er fornøyd :) 

Skrevet

46000 i restskatt! Mer enn jeg håpet på :)

Men skal nok klare å trylle fram noen ekstra fradrag, så blir nok "bare" ca. 25000 til slutt.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Dwight skrev:

Gleder meg som en liten unge! Betalt litt ekstra skatt som skal brukes som lommepenger på ferie :)

Hva om du ikke får skatteoppgjøret før til høsten? Hadde nok vært lurere å spare pengene selv fremfor å betale ekstra skatt..

Anonymkode: f0b6e...0a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du ikke får skatteoppgjøret før til høsten? Hadde nok vært lurere å spare pengene selv fremfor å betale ekstra skatt..

Anonymkode: f0b6e...0a4

Hvor mye mer kan man regne med å spare på å sette inn 500 pr mnd på sparekontoen, mot ekstra skattetrekk? 

Anonymkode: 21cbd...831

Skrevet (endret)

48 300 kr igjen på skatten. Over 2000 kr mer enn i fjor.

Og jeg som til og med både har tabell og justerte skattetrekket for å unngå nettopp dette. Men vi kjøpte ny leilighet i fjor, så jeg fikk mer fradrag enn jeg hadde regnet meg fram til selv.

Har justert skattetrekket ytterligere, jeg vil helst ikke ha igjen så mye. Blir en fin sommerferie for vår del ihvertfall (pengene skal uansett gå til det). :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

72 000 igjen på skatten😄 

Anonymkode: 7ecc1...a97

Skrevet

Alltid spennende å sjekke, men hadde ikke trodd jeg måtte vente til august i år også :( Argh.

AnonymBruker
Skrevet

Må vente noen måneder til. Må levere næringsoppgave siden jeg startet ENK i fjor høst, men har ingen inntekt eller utgifter foreløpig da jeg ikke har startet helt med firmaet. Så da blir det bare å smøre seg med tålmodighet. 

Anonymkode: e709e...440

Gjest Dwight
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som får papirutgaven, har den kommet i posten  eller kommer den nå på torsdag?

Blir sendt ut i dag

Skrevet

I år var jeg veldig spent pga litt uforutsette økonomiske endringer i fjor. Får igjen noen få tusenlapper, men har mye endringer, så vi får se hva det endelige utfallet blir når skatteoppgjøret kommer.

Vil for øvrig ikke råde dere til å ringe skatteetaten i dag, 1 times ventetid for å komme gjennom!

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ikke sett hvor mye jeg får igjen/får i baksmell

Logget meg inn på altinn.no og har fått Selvangivelse for lønnstakere og pensjonister, som jeg kan endre på og sende inn. Men der står det jo ingenting om jeg får baksmell eller ikke 

Skrevet
1 minutt siden, Wenda skrev:

Logget meg inn på altinn.no og har fått Selvangivelse for lønnstakere og pensjonister, som jeg kan endre på og sende inn. Men der står det jo ingenting om jeg får baksmell eller ikke 

Står helt nederst på min selvangivelse? Foreløpig beregnet skatt til gode ...... Også summen. 

Skrevet
3 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg hadde to meldinger på altinn. En for å se selvangivelsen og en for å endre/levere.

Skrevet
1 minutt siden, gjärd skrev:

Står helt nederst på min selvangivelse? Foreløpig beregnet skatt til gode ...... Også summen. 

Står ingenting her :(

Eneste som står er hva jeg får inn, hva jeg betaler i skatt osv, og nederst så kan jeg sende inn skjemaet

Har ikke fått noe mer enn det

Skrevet
Et øyeblikk siden, The Silence skrev:

Jeg hadde to meldinger på altinn. En for å se selvangivelsen og en for å endre/levere.

Ok, jeg har bare fått den som er for å endre/levere inn da

Får vel bare smøre meg med tålmodighet og håpe den andre delen kommer snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...