Gjest Trulselinemor Skrevet 21. oktober 2004 #1 Del Skrevet 21. oktober 2004 Er det noen som har reist på en tur fra Oslo til Kiel? Fortell litt om turen. Vi vurderer å reise dit over jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 22. oktober 2004 #2 Del Skrevet 22. oktober 2004 Er det noe spesielt du lurer på? Jeg har tatt Kielferga mange ganger og synes bare det er gørr kjedelig og tar lang tid. Det er akkurat som danskebåten, bare at overfarten varer lenger. Men selve båtene er fine nok de. Jeg har aldri tatt den bare for turen opp og ned, da, men fordi jeg skulle til Tyskland på ferie eller av andre årsaker. Kiel by er heller ikke så innmari spennende, men litt shopping er det jo muligheter for 8) Nå ble dette veldig negativt, men det er nå min mening. Jeg ville heller tatt Københavnbåten hvis poenget bare er å komme seg på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 22. oktober 2004 #3 Del Skrevet 22. oktober 2004 Turen over tar ca 19 timer, hvis jeg ikke husker helt feil. Kiel er, som Lyna sier, ikke så veldig spennende, og spesielt havneområdet er kjipt, selv om du finner litt kafeer hvis du går innover. Det finnes også noen shoppinsentre ikke så langt fra båten, men ikke så mye spennende. Tyskland er dyrt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 22. oktober 2004 #4 Del Skrevet 22. oktober 2004 Turen tar 19 timer, ja. Men en gang var det noe i veien med motoren (eller noe sånt), så den brukte 30 timer. Det ble en lang tur. ColorLine betalte for øvrig leiebil for oss slik at vi kunne kjøre om natten og rekke det vi skulle i Tyskland, siden vi mistet toget vårt pga forsinkelsen og hele poenget med turen holdt på å forsvinne. Det var jo bra service. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 22. oktober 2004 #5 Del Skrevet 22. oktober 2004 Takk for svar. Det kommer en ny båt den 10 desember, som skal gå mellom Oslo - Kiel. Da får en ca 4 1/2 time i Kiel før en vender nesen hjem. Den måten skal vist ha handlegate, masse barer og spisesteder, basseng og treningsrom etc. Jeg har aldri vært i Tyskland før. Kun vært i Sverige, Danmark,Polen og Shetland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. oktober 2004 #6 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg synes det var en fin tur. Det at det ikke var så mye fart og spenning var nettopp grunnen til at vi (jeg og en venninne) tok den turen. Den var avslappende og koselig, vi fikk snakket masse sammen, spiste på den dyreste restauranten (veldig god mat!) hver kveld. Og fire timer i Kiel gav oss tid til en kjapp, men veldig flott, handletur (og vi synes prisene var lave!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alisia ikke innlogget Skrevet 23. oktober 2004 #7 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg hadde bare positive erfaringer med denne turen. Det er et must at du er glad i å kjøre båt for det er det turen går mest med til. det å kjøre båt og shoppe selvfølgelig. Dette blir som en heisa tur. Har tatt denne turen flere ganger, og gjør det gjerne igjen. Mye går på det sosiale også. De har band som spiller og det er mulighet for å danse også for den som ønsker det. Gøy tur, men syntes den er mindre egnet når det gjelder barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå