tentaclemaiden Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Tulla har siden fødsel av snudd hodet for egen maskin og har som følge av det alltid endt opp med å sove på bakhodet. Uansett om jeg og far er og snur hodet til sidene snur hun det bare tilbake til bakhodet etter vi har vært der. Som resultat er hun nå ganske så flat bak! Ser det er litt diverse meninger om babydorm putene, er det noen som har erfaring med dette? Både det skjeve hodet i seg selv og puta egentlig? Trenger jeg sånn pute eller blir det bedre av seg selv når hun kan sitte mer/ligge på sidene? Blir ganske stressa av at det ser sånn ut:/
tentaclemaiden Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #2 Skrevet 30. mars 2016 Hun er 8 uker forresten, om det har noe å si.
PoisonIwy Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Snuppa her hadde en kraftig låsninger og hode vendt kun mot en side de første ukene. 7 mnd nå. Nesten borte. Det retter seg ut når de ligger på magen og vokser. Så du trenger nok ikke det😊
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Min gutt hadde en favorittside og da flatt bakhode pga av dette, og vi ble anbefalt babydorm. Fikk aldri somlet meg til å bestille den. Jobbet heller med at han skulle se andre veier, holde hodet oppe. La under en pølse av tepper, slik at han ikke fikk lagt seg på den dumme siden på dagen, hang opp fargerike leker på den andre siden. Var flink til å legge han på magen. Det gikk over av seg selv, men vi passet på at det ikke ble verre. Er det veldig mye, så ville jeg nok vurdert babydorm, men du kan prøve en del ting selv først. Hør med Hs om tips. Anonymkode: 7ec9f...f67
Anaconda Skrevet 1. april 2016 #5 Skrevet 1. april 2016 Jeg har erfaring med babydorm-puten! Min gutt hadde flatt bakhode og jeg synes faktisk det hjalp. Thumbs up!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Min gutt hadde favorittside som liten. Prøvde alle triks i boka for å fikse det, men det gikk ikke. Ble bittelitt bedre etter lange tider, men han er nå 5 år og når håret ikke dekker over så ser man tydelig at bakhodet er ganske flatt og rett. Hadde litt rar hodeform som baby/liten gutt da han hadde lite hår og man så det tydelig. Vi oppdager favorittsiden da han var 2 uker og jobbet med det siden da. Nå får vi kronikken gjort noe med det, og vi kunne nok heller ikke gjort noe anderledes. Men sånn pute hadde jeg virkelig prøvd! Liten investering for noe slikt tenker jeg. Anonymkode: c92af...cfa
Gjest Annypanny Skrevet 1. april 2016 #7 Skrevet 1. april 2016 Jeg fikk anbefalt en pandapute når jeg var på Baby Comfort, så jeg har tenkt å prøve den Finnes også her: http://www.jollyroom.no/produkter/candide-pute-panda-baby
appelsinjuice Skrevet 1. april 2016 #8 Skrevet 1. april 2016 Her har Lillegutt brukt Babydorm pute siden han var ca, 7 uker pga. asymmetrisk hodeform da han har en favorittside. Han er nå 3 måneder, og hodeformen er mer symmetrisk, men jeg kan ikke si om det er pga. puta eller fordi vi har jobbet mye med å få han til å ligge på den andre siden (han bruker puta kun om natten) Uansett syntes jeg puta er verdt pengene, da babyen tidligere i blandt rullet over på siden og ble liggende med nesa vendt ned i madrassen. Etter vi begynte å bruke Babydorm har han sluttet helt å rulle seg over på siden om natta, og nesa er alltid vendt opp slik at han får godt med luft.
tentaclemaiden Skrevet 4. april 2016 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2016 Takk for svar! Har akkurat vært med henne hos fysioterapeut men han var såpass ny i faget at han ikke hadde hørt om puta. Så en god kombinasjon med å øve masse på mageleie og puta blir det vi prøver på her
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Jeg brukte Babydormputen og syns den hjalp. Min ble skjev og flat på den ene siden, det ble ikke mer etter vi begynte med puten, og det ble sakte bedre. Anonymkode: cbaa4...6db
stjernefrukt Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 Min minste hadde veldig skjevt hode pga favorittside, og vi fikk anbefalt babydormpute av fysioterapeuten. Den har hjulpet henne veldig hvertfall, og hodet har fått mye finere form etter at vi begynte med den, selv om det har tatt litt tid. En ekstra bonus er at hun sover veldig godt i den, og det virker som om hun synes den er deilig å legge seg på. Hun er 6 mnd nå og har hatt den siden hun var 2 eller 3 mnd tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå