Gå til innhold

''Å gi terroristene viljen sin''


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krigen-mot-terror/tror-brussel-terroren-vil-endre-vaar-hverdag/a/23645315/

 

Dama her ønsker ikke en skjerpet kontroll i kollektivtrafikken, selv om kollektivtransport er svært utsatt for terrorangrep.

Hun mener det vil være det samme som å gi terroristene viljen sin.

– Terroristene ønsker å skremme oss, men vi må fortsette å leve livene våre som før. Ellers har vi tapt, sier hun.

 

Noe av det merkeligste jeg har lest i det siste. Å droppe elementære sikkerhetstiltak for å ikke ''gi terroristene viljen sin'' er nettopp å gjøre det lettere for dem å få viljen sin - ved å utføre terrorangrep med stort antall ofre og materielle ødeleggelser. Helt uforstyrret. Fordi dama her vil leve ''som før''. Med andre ord leve som før i bobla si og være et forsvarsløst mål. Hvor er logikken?

Det logiske er å ta grep for å gjøre det vanskeligere for terrorister å herje fritt. Nei, man kan ikke sikre seg 100%, men man kan øke egen sikkerhet og ikke sitte der som en lam som venter på å bli spist av ulven. 

Videre sier en sikkerhetsekspert, at det er viktig å fortsette å hindre terroristenes mulighet til å lage bomber. Hva hindrer dem i å importere varene fritt fra et naboland når Norge mangler en effektiv grensekontroll? Ingenting. 

Generelt råder blant nordmenn en utrolig naivitet og et sterkt ønske om å fortsette å leve i bobla og utenfor virkeligheten. Virkelig forbausende.

 

Når dette er sagt, synes jeg det var helt fantastisk å se flere politibiler og patruljerende politimenn ute på gata rett etter terroren i Belgia. På tide å våkne opp, Norge! Må skrive dette anonymt for å unngå hetsingen fra venstrevridde rasister på forumet.

Anonymkode: 4a4e7...f64

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terroristene vil skape fiendebilder og konflikt. Jo mer frykt og hat mot muslimer jo bedre for IS tullingene. De opperer etter splitt og hersk metoden. Akkurat som Donald Trump.

Anonymkode: 0ed95...209

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er mektig lei alle disse påstandene om at "man ikke skal tenke noe om muslimene, da vinner terroristene". Dette føler jeg er en heftig hersketeknikk for å undergrave det faktum at JA; terror har en sammenheng med muslimer, og JA; det skjer overalt, og JA; terroren øker prosentvis med landets andel av muslimsk befolkning.

Man kan rett og slett ikke benekte at terror har en sammenheng med å være del av religionen islam. Å lære seg og assosiere grupper/hendelser/ting med andre ting er en universell menneskelig egenskap som er et resultat av tusenvis av års evolusjon. Vi har denne egenskapen nettopp fordi den har hjulpet alle våre forfedre og kunne overleve.

 

Sier ikke at generalisering er OK. Men det er på tide å se på fakta. Det er ikke greit at vi ikke kan si ting som åpenbart alle tenker, og som åpenbart er 100% riktig, og som åpenbart kan redde livene til mange, mange europeere, fordi et par mennesker har funnet ut at "Dette var IS sin plan"!, slik at vi som blir rammet av denne volden i realiteten egentlig ikke skal kunne reagere på den.

 

Anonymkode: 0fa22...64f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk avsporing å bruke penger på å bekjempe terrorisme. Flere dør, og blir skadet i trafikken. Bruk pengene der. Terrorisme kan bare flyttes, ikke stoppes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krigen-mot-terror/tror-brussel-terroren-vil-endre-vaar-hverdag/a/23645315/

 

Dama her ønsker ikke en skjerpet kontroll i kollektivtrafikken, selv om kollektivtransport er svært utsatt for terrorangrep.

 

Hun mener det vil være det samme som å gi terroristene viljen sin.

– Terroristene ønsker å skremme oss, men vi må fortsette å leve livene våre som før. Ellers har vi tapt, sier hun.

 

Noe av det merkeligste jeg har lest i det siste. Å droppe elementære sikkerhetstiltak for å ikke ''gi terroristene viljen sin'' er nettopp å gjøre det lettere for dem å få viljen sin - ved å utføre terrorangrep med stort antall ofre og materielle ødeleggelser. Helt uforstyrret. Fordi dama her vil leve ''som før''. Med andre ord leve som før i bobla si og være et forsvarsløst mål. Hvor er logikken?

Det logiske er å ta grep for å gjøre det vanskeligere for terrorister å herje fritt. Nei, man kan ikke sikre seg 100%, men man kan øke egen sikkerhet og ikke sitte der som en lam som venter på å bli spist av ulven. 

Videre sier en sikkerhetsekspert, at det er viktig å fortsette å hindre terroristenes mulighet til å lage bomber. Hva hindrer dem i å importere varene fritt fra et naboland når Norge mangler en effektiv grensekontroll? Ingenting. 

Generelt råder blant nordmenn en utrolig naivitet og et sterkt ønske om å fortsette å leve i bobla og utenfor virkeligheten. Virkelig forbausende.

 

Når dette er sagt, synes jeg det var helt fantastisk å se flere politibiler og patruljerende politimenn ute på gata rett etter terroren i Belgia. På tide å våkne opp, Norge! Må skrive dette anonymt for å unngå hetsingen fra venstrevridde rasister på forumet.

Anonymkode: 4a4e7...f64

Hva er det jeg leser.. Terroristene angriper våre moderne levesett og verdier. Skal vi gi etter for deres primitive terrorhandlinger, gir vi slipp på demokratiske rettigheter uselviske mennesker har brukt tusenvis av år for å opprette.

Det at uskyldige mennesker dør i terrorangrep i europa, er selvsagt utilgivelig. Men det dør faktisk over hundre ganger flere mennesker i trafikken, per år. OVER HUNDRE GANGER SÅ MANGE!

 

Vi gir ikke avkall på grunnleggende frihet av den grunn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ekstremt provosert over alle som sier at det ikke er en sammenheng mellom islam og terror. Har de engang lest hva som står i Koranen eller i Hadith? 

Jeg har absolutt ingen respekt for troende muslimer. De har et horribelt kvinnesyn, og homoseksuelle skal ifølge koranen hadith med fundament i sharia bli steinet til døde. Dette er et vanlig syn i Islam, noe som også Islam Net selv sier:

 

Det at de fleste ikke forstår at problemet med Islam ikke er ekstremistene, men at Islam er en ekstrem religion er for meg bare usedvanlig merkelig.  Blir egentlig litt sliten av debatten for de fleste som er islam sympatisører, har 1) Absolutt ingen peiling på hva det innbærer eller 2) De er selv muslimer.

Du har få muslimer som han som ble drept i helgen i Scotland som ønsket alle kristne en fin påske. Det er også dødstraff for frafall (Apostesi?) i Islam, og det drapet var en henrettelse på bakgrunn av dette. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Terroristene vil skape fiendebilder og konflikt. Jo mer frykt og hat mot muslimer jo bedre for IS tullingene. De opperer etter splitt og hersk metoden. Akkurat som Donald Trump.

Anonymkode: 0ed95...209

Det er ikke mye Trump har rett i, men muslimene er faktisk blitt et verdensproblem. Om du liker det eller ikke.

Det er greit folk ikke blir overbevist av at Trump kommer med det han gjør. Men se dette klippet:

 

 

 

Jeg gidder ikke skrive dette anonymt, og de venstrevridde på forumet kan bare hamre løs på innlegget så mye de bare ønsker. På tide å slutte å være så god troende og heller høre på hva de "normale" muslimene sier som er relativt ekstreme om du spør meg.

Endret av Charmander
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker heller ikke setningen: "hvis vi foretar oss noe, så har terroristene vunnet".

Terroristene ønsker sikkert å skape frykt, men de har også et ønske om å skade, som en slags hevn. Er det ikke fint hvis man klarer å unngå at denne hevnen skjer? Jeg syns det. Problemet, bare i Oslo for eksempel, er at det går trikker og busser med avgang hvert 5 minutt fra ulike buss- og trikkhodeplasser i hele byen. Jeg anser det som helt umulig å ha oversikt over hvem som er på bussen/trikken. Om noen har en spikerbombe under vesten, antar jeg er ganske umulig å oppdage. Detoneringsknappen kan man ha under en fin hanske, eller lignende. Det er egentlig fælt lite vi kan gjøre. 

Anonymkode: 5b822...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er mektig lei alle disse påstandene om at "man ikke skal tenke noe om muslimene, da vinner terroristene". Dette føler jeg er en heftig hersketeknikk for å undergrave det faktum at JA; terror har en sammenheng med muslimer, og JA; det skjer overalt, og JA; terroren øker prosentvis med landets andel av muslimsk befolkning.

Man kan rett og slett ikke benekte at terror har en sammenheng med å være del av religionen islam. Å lære seg og assosiere grupper/hendelser/ting med andre ting er en universell menneskelig egenskap som er et resultat av tusenvis av års evolusjon. Vi har denne egenskapen nettopp fordi den har hjulpet alle våre forfedre og kunne overleve.

 

Sier ikke at generalisering er OK. Men det er på tide å se på fakta. Det er ikke greit at vi ikke kan si ting som åpenbart alle tenker, og som åpenbart er 100% riktig, og som åpenbart kan redde livene til mange, mange europeere, fordi et par mennesker har funnet ut at "Dette var IS sin plan"!, slik at vi som blir rammet av denne volden i realiteten egentlig ikke skal kunne reagere på den.

 

Anonymkode: 0fa22...64f

Flott innlegg. De som sier at man ikke må nevne muslimer i slike settinger knebler alle motparter og fremmer derfor bare mer hat, ettersom folk føler seg tråkket på når man ikke får lov til å diskutere hva som faktisk er den største årsaken til problemet. Det blir som den voldelige drittungen på barneskolen som får dure frem uten tilsnakk siden h*n kommer fra et dårlig hjem.  

Anonymkode: 6fc53...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom de venstrevridde med sitt avsporingsforsøk. Tråden handler om terrorisme og hvordan (ikke) beskytte seg mot det - ikke om hvor mange dør i trafikken. Bagatelliseringen deres er uten sidestykke.

Anonymkode: 4a4e7...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke beskytte deg mot terror. Du kan bare la være å la deg påvirke av trusselen. Den er uansett liten. Samme hvilke sikkerhetstiltak som innføres så finner de måter å gjøre stor skade på. De har sluttet å prøve å kapre fly, de sprenger seg heller ved innsjekking. De har sluttet å sprenge seg i folkemengder, de bruker heller automatvåpen. Hva skal økt bestand av vektere gjøre med det liksom? Skal du utruste alle t-bane stasjoner med bevæpna personell? Hva når en av de snapper og går til angrep med våpenet de er blitt tildelt for å ivareta sikkerheten? Du må slutte å være paranoid. Å leve er farlig, du kan dø av det.  

Anonymkode: 4f3d0...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er en fredens og kjærlighetens religion.

Les surah 3 ayyat 31.

Anonymkode: 1f61b...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Islam er en fredens og kjærlighetens religion.

Les surah 3 ayyat 31.

Anonymkode: 1f61b...bb2

Om det finnes noen fredelig religion så er det Jainismen. De er både vegetarianere og vil ikke drepe så mye som en maur. Jo mer fundamentale de er, jo mindre farlige er de for samfunnet. 

Tvangsekteskap, Steining av homofile, kvinne undertrykkelse, og listen er lang over ting, men en ting er sikkert kjærlighet eller fred bidrar islam ikke til. 

http://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30 

Man er virkelighetsfjern om man er av den meningen at Islam er en fredlig religion, det er den ikke.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ingen tvil om at sikkerhet og overvåkning har nådd stadig nye høyder de siste femten årene. Begrunnelsen for denne økte sikkerheten, er (etter sigende) for å bekjempe terrorisme. Men hvorfor stoppe der? Hva om terrorister ikke tar seg bryet med å smugle bomber og / eller skytevåpen ombord på store passasjer-fly? Hva om bomben detoneres på selve flyplassen, midt i en kø av passassjerer som venter på å komme ombord på fly?

Derfor blir det kanskje  nødvendig med sikkerhetskontroller for å i det hele tatt komme inn på flyplassene også? Men hvorfor ikke benytte seg av samme  prosedyre for andre reise-former, når man først er i gang? Ønsker noen å gjøre skade, så finnes det fleire alternativer. Det er (for eksempel) tog, buss og trikk eller ferge. Skal det installeres metall-detektor ved alle trikkestasjoner også? Nedlegge forbud mot bag og ryggsekk, samt kreve gjennomsiktige  plastposer for å få lov til å komme på bussen?
 
 Sannsynligheten for å omkomme i ett terror-angrep er vel egentlig ganske liten?
 Hvert eneste år dør det mange  mennesker i trafikk-ulykker. Folk slutter ikke å kjøre bil av den grunn?

Anonymkode: 3c661...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det vi skal gjøre da? Kontroller og ulike typer detektorer før man slipper inn på kollektivtransport?

Hva er det som hindrer terroristene i å sprenge seg selv midt i den lange køen av folk som venter på å gå gjennom sikkerhetssjekken da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Helt idiotisk avsporing å bruke penger på å bekjempe terrorisme. Flere dør, og blir skadet i trafikken. Bruk pengene der. Terrorisme kan bare flyttes, ikke stoppes.

Hvorfor bruke mer penger på trafikken? Flere blir uføre og dør av kreft, bruk pengene der!

Eller vent, hvorfor bruke pengene på kreft, enda flere blir uføre og dør av hjerte- karsykdommer. Bruk pengene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...