Gå til innhold

Hvordan sykmelde seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er årsaken til at du føler du trenger sykemelding da? Om det er blåmerker er ikke det grunn til sykemelding, men om det er smerter/annet som gjør at du ikke klarer å gjøre jobben din så kan det jo være at legen din finner grunn til å sykemelde deg. Men det har legen et bedre svar på enn oss. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blåmerker/hevelse/tett nese er INGEN problem. Men jeg er i en såppass dårlig fysisk stand etter operasjonen (noe som er fra person til person) at jeg verken kan eller klarer å utføre de oppgavene jeg må gjøre på min arbeidsplass.

ts

Anonymkode: 3b3c3...54c

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er komplikasjoner som gjør deg arbeidsufør kan legen din sykemelde deg.  Men jeg (er lege) ville ikke sykemeldt deg før tidligst 31. mars.  Ville vært veldig skeptisk til å sykemelde for noe så generelt som dårlig fysisk stand etter en kosmetisk operasjon og tror nok ikke jeg ville gjort det.  Med mindre du hadde en komplikasjon som gjorde du var nødt til å få medisinsk behandling for.  Sykemelding er et privilegium for de som er syke, og ikke noe resten av samfunnet skal betale for fordi man har valgt å fikse utseende sitt fordi man har lyst.  Da har du alternativet å kontakte arbeidsgiver på tirsdag, og be om å få ta ut feriedager.  Om du er ærlig med bakgrunnen for ønsket ditt tror jeg arbeidsgiver vil sette pris på det og la deg ta ut feriedagene.

Anonymkode: 2c84f...a74

• Liker 1
Skrevet
Den 26.3.2016 at 22.31, AnonymBruker skrev:

Blåmerker/hevelse/tett nese er INGEN problem. Men jeg er i en såppass dårlig fysisk stand etter operasjonen (noe som er fra person til person) at jeg verken kan eller klarer å utføre de oppgavene jeg må gjøre på min arbeidsplass.

ts

Anonymkode: 3b3c3...54c

Da er det jo mulig at han kan sykemelde deg. Men det kan jo hende formen stiger innen dagen du skal på jobb da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...