AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #21 Del Skrevet 27. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kunne de ikke ha spurt om TS ville være med? TS kunne lett ha sagt nei dersom hun ikke hadde ønsket. Anonymkode: 220c9...236 Som TS fremstilte det så hørtes det ikke ut som de inviterte noen spesifikke, men at de som hadde lyst ble med. Anonymkode: 07ff0...179 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 27. mars 2016 #22 Del Skrevet 27. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uansett er det uhøflig å ekskludere noen på den måten. At hele den siste gjengen drar på nachspiel hos en av de under et bursdagsselskap er også uhøflig. Anonymkode: 220c9...236 Nei, det synes jeg ikke. Hadde blitt sjeleglad hvis folk kom seg ut av huset mitt når festen var over, og ikke minst at jeg selv slapp å vøre med på nach 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #23 Del Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, peppermyntete skrev: Nei, det synes jeg ikke. Hadde blitt sjeleglad hvis folk kom seg ut av huset mitt når festen var over, og ikke minst at jeg selv slapp å vøre med på nach Det er noe annet-men jeg hadde likevel satt pris på at jeg hadde blitt SPURT! Anonymkode: 41282...600 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #24 Del Skrevet 28. mars 2016 Ja. det er frekt. jeg har opplevd det samme. da har man planlagt fest også bare drar flere til en annen fest, eller så drar noen hjem til en eller annen fyr. kjedelig hvis man har planlagt noe lenge også hopper mange av festen til fordel for en "bedre" fest. Anonymkode: 42ee8...437 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #25 Del Skrevet 28. mars 2016 Nach-biten syntes jeg var frekk. Men at folk bare går er faktisk sett på som god kotyme av enkelte. Dette fordi du ikke avbryter festen og får oppmerksomhet til at folk går. Anonymkode: e71b4...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #26 Del Skrevet 28. mars 2016 Utrolig frekt. Jeg ville ikke sett på dem som gode venner etter dette. Anonymkode: 9309c...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. mars 2016 #27 Del Skrevet 29. mars 2016 Vil ikke ta stilling til om det var frekt eller ei, ettersom det er så mye vi ikke vet. Tenkte heller å bidra med noen tanker rundt situasjonen, så kan TS selv tenke etter om det var så frekt hun opprinnelig følte det. Hadde du begynt å rydde? Oppfattes ofte som et signal om at festen er i ferd med å avsluttes og at vertskapet ønsker gjestene hjem. Alt fra å ta vekk tomflasker i sekker til å rydde ut tomme snacks skåler. Satt du ned og deltok i festen, eller trippet rundt. Også et tegn på at vertskapet "kjeder seg" og at festen er i ferd med å dø hen. Er det vanlig at fester i gjengen ender på byen eller nach etterpå (selv om det er bursdagsselskap). Har dette skjedd før med andre, eller er det første gang det skjedde. Noen personer er notoriske partyløver og bare må til by'n. Enhver fest er et forspiel. Ble invitasjonen gitt bare til enkeltpersoner og ikke deg, eller var det en åpen invitasjon (som det synes som utifra hva du skrev). Da trenger du ikke egen invitasjon. Sa du eller oppførte du deg som om festen nå var over og at du ville rydde opp og ta kvelden, eller viste du tydelig at du var gira på mer? Spurte du selv om du kunne være med? Var det noen utenom nachspiel gjengen som ikke viste tegn på å gå, eller var litt treg. Nach-gjengen tenkte kanskje at du ikke kom i fra samtidig? Har tilsvarende skjedd med andre i vennegjengen? Kanskje har du selv gått på nach etter et bursdagsparty hos noen andre? Var det fra-til klokkeslett i bursdagsinvitasjonen, og tiden var kommet til avslutningstidspunkt? Tenk spesielt etter om du gjorde ting som kan oppfattes som avslutning av andre. Det er ikke alltid nødvendig å eksplisitt si at nå er festen over. Strengt tatt er det det siste vi vanligvis gjør. Vi starter med forsiktige hint som rydding etc. TS kan altså selv ha bidratt til situasjonen, uten at hun selv har vært klar over det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 29. mars 2016 #28 Del Skrevet 29. mars 2016 Det er litt frekt. De kunne uansett spurt om ts ville være med. Merker jeg blir irritert på folk som dobbelbooker. At de skal på to fester samme kveld. Ikke noe gøy når du inviterer til fest også går folk på en annen fest litt senere. Skjedde fmed meg for en stund siden. Hadde fest, etter noen timer, så ville to stykker på en annen fest. Det var stor fest og alle hadde visst lyst å opp dit. Alle utenom meg. Var folk der jeg ikke ville møte på pluss orket ikke stor fest med 20 personer. Spurte om vi ikke kunne være her, men nei. Så de bare dro alle sammen. Skuffende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 29. mars 2016 #29 Del Skrevet 29. mars 2016 20 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Vil ikke ta stilling til om det var frekt eller ei, ettersom det er så mye vi ikke vet. Tenkte heller å bidra med noen tanker rundt situasjonen, så kan TS selv tenke etter om det var så frekt hun opprinnelig følte det. Hadde du begynt å rydde? Oppfattes ofte som et signal om at festen er i ferd med å avsluttes og at vertskapet ønsker gjestene hjem. Alt fra å ta vekk tomflasker i sekker til å rydde ut tomme snacks skåler. Satt du ned og deltok i festen, eller trippet rundt. Også et tegn på at vertskapet "kjeder seg" og at festen er i ferd med å dø hen. Er det vanlig at fester i gjengen ender på byen eller nach etterpå (selv om det er bursdagsselskap). Har dette skjedd før med andre, eller er det første gang det skjedde. Noen personer er notoriske partyløver og bare må til by'n. Enhver fest er et forspiel. Ble invitasjonen gitt bare til enkeltpersoner og ikke deg, eller var det en åpen invitasjon (som det synes som utifra hva du skrev). Da trenger du ikke egen invitasjon. Sa du eller oppførte du deg som om festen nå var over og at du ville rydde opp og ta kvelden, eller viste du tydelig at du var gira på mer? Spurte du selv om du kunne være med? Var det noen utenom nachspiel gjengen som ikke viste tegn på å gå, eller var litt treg. Nach-gjengen tenkte kanskje at du ikke kom i fra samtidig? Har tilsvarende skjedd med andre i vennegjengen? Kanskje har du selv gått på nach etter et bursdagsparty hos noen andre? Var det fra-til klokkeslett i bursdagsinvitasjonen, og tiden var kommet til avslutningstidspunkt? Tenk spesielt etter om du gjorde ting som kan oppfattes som avslutning av andre. Det er ikke alltid nødvendig å eksplisitt si at nå er festen over. Strengt tatt er det det siste vi vanligvis gjør. Vi starter med forsiktige hint som rydding etc. TS kan altså selv ha bidratt til situasjonen, uten at hun selv har vært klar over det. Signerer denne 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #30 Del Skrevet 30. mars 2016 Siden det var din bursdagsfeiring, så var det dårlig gjort. Anonymkode: c4da6...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarkusHoAr Skrevet 30. mars 2016 #31 Del Skrevet 30. mars 2016 Det er mye vi ikke vet, og vi hører bare situasjonen ut fra ditt ståsted. Spurte de alle sammen om de ville være med bortsett fra deg? Eller sa de bare at det var en god ide så bare gikk de? Tror de egentlig forventet at du ble med hvis du hadde lyst, og at det var unødvendig å spørre. Når du ikke ble med tenkte de sikkert at du ikke hadde lyst. For meg så virker det som om du overanalyserer situasjonen. De var jo sikkert ganske fulle hele gjengen, så da tenker man heller ikke så konsekvent. Mitt råd er at du ikke tar det så seriøst, og bare lever livet videre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #32 Del Skrevet 3. april 2016 Dette synes jeg personlig var dårlig gjort. Uansett om de fikk et 'inntrykk' om du ønsket å være med eller ikke, synes jeg de burde ha spurt deg om du ønsket å være med videre. Det er å ta hensyn til deg, TS. Man 'glemmer' ikke å spørre vennene sine om sånt, spør du meg. Og at de ikke en gang sa ha det? Dårlige greier.. Anonymkode: cf77f...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå