Gå til innhold

Turmennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg går mykje tur og eg legg ut bilde på Facebook. Men eg gjer det ikkje for å skryte eller få oppmerksomhet, eg gjer det for å inspirere andre :) For å dele gleda med å vera ute og å fortelle andre om fine turmål

Anonymkode: 1f800...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev, jeg er lei av å bli snakket til som om jeg er lat bare fordi jeg ikke er ute og går tur hver gang sola skinner. Det opplever jeg ganske ofte fra ulike mennesker.

Anonymkode: 1d15c...aa5

Sikker på at det ikke bare er du som oppfatter ting i verste mening da, fordi du føler bittelitt på at du gjerne skulle vært mer glad i naturen selv?

Anonymkode: dabb9...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke bare er du som oppfatter ting i verste mening da, fordi du føler bittelitt på at du gjerne skulle vært mer glad i naturen selv?

 

Nei.

Hva var det for slags kvasipsykologisk svar? :fnise:

Anonymkode: 1d15c...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Hva var det for slags kvasipsykologisk svar? :fnise:

Anonymkode: 1d15c...aa5

Syns bare det er rart at du omgås folk som stadig forteller deg at du er lat. Vanlige folk snakker jo ikke sånn til andre? Tenkte kanskje det var du som var litt nærtagende. Alternativt ville jeg sett meg om etter nye venner.

Anonymkode: dabb9...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker såklart ikke om vanlig turgåing, det er vel noe de fleste gjør innimellom. Det jeg mener er trenden med Norrønaklær og ukentlig briefing på instagram. Virker som om noen har et veldig stort behov for at andre skal se på de som spreke og raske. 

Anonymkode: 226ca...006

 

Som sagt, det har vel noe med tilgangen til smarttelefon og gjøre. Jeg ser mye oftere bilde av folk som er å trener, spiser, leser og drikker vin. Uten at det har blitt noe mer/mindre populært enn før.

 

Jeg er ofte ute på tur og møter rimelig sjeldent folk med norrøna klær og andre dyre merker. Og da snakker jeg ikke om folk som er på rusletur rundt nabolaget, men folk som er på skikkelig langtur.

 

Generelt er vel folk mye flinkere til å skryte av seg selv nå, og det syntes jeg de burde være. Om det så er å lese en bok, gå topptur eller lage et skikkelig godt måltid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns bare det er rart at du omgås folk som stadig forteller deg at du er lat. Vanlige folk snakker jo ikke sånn til andre? Tenkte kanskje det var du som var litt nærtagende. Alternativt ville jeg sett meg om etter nye venner.

 

Jeg skulle gjerne skaffet meg ny svigermor, men det blir litt vanskelig.

Anonymkode: 1d15c...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ja, SELVFØLGELIG får folk legge ut hva de måtte ønske på deres konto, men det er da helt naturlig å både engasjere og av og til irritere av andre mennesker. TS.

Anonymkode: 226ca...006

Ja, det er naturlig å både engasjere seg og av og til irritere seg over andre mennesker. Noen ganger har jeg også lett for å gjøre det. Men jeg prøver å tenke og spørre meg selv: "Er det virkelig nødvendig å irritere seg"? 

Jeg synes det er leit hvis andre irriterer seg over ting jeg gjør som jeg gleder meg over. Jeg vil i hvert fall ikke være en som irriterer meg over noe som andre gleder seg med. Jeg prøver heller å vise at jeg gleder meg med dem. Prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler selv at jeg kan bli tolket sånn. Jeg elsker å ta bilder og jeg elsker å være på fjellet. Instagrammen min er resultatet av dette, mesteparten ihvertfall. 

Jeg har valgt å kjøpe gode klær fordi jeg er på fjellet såpass mye. Noen velger å bruke penger på alkohol, hverdagsklær, partykjoler eller whatnot,  jeg velger å bruke det på hobbyen min. Så ja jeg vil si det er en egen livsstil. Men smaken er som baken. Jeg får mark i rumpa av å sitte inne hele tiden eller ikke bruke kroppen nok.  

Jeg er like lei av selfier, barnebilder og meningsløse bilder av restaurantmat, "jentene miiine" eller annet jeg ikke finner personlig interessant. Men jeg velger jo å ikke se på slikt heller.

syntes forøvrig at det er hyggelig at folk koser seg, enten det er i sofaen eller på fjellet. Populært eller ikke, så er det ihvertfall sunt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg, excictence, men ser ikke vitsen med å komme med et så moraliserende svar i et diskusjonsforum. Ann Christin, dette er definitivt en greie, selv om det tydeligvis ikke gjelder i din vennekrets. 

 

Anonymkode: 226ca...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne skaffet meg ny svigermor, men det blir litt vanskelig.

Anonymkode: 1d15c...aa5

Jeg har en mor som snakker veldig nedlatende ting om faktisk det meste jeg foretar meg. Det er bla hvilke jobber jeg har tatt, hva jeg velger, hva jeg liker, hva jeg lager av mat, kaker. Hun fremstiller alt hun gjør som mer riktig og bedre enn det jeg gjør.

Jeg har irritert meg mange ganger. Det er ofte vanskelig. Nå prøver jeg enda mer enn jeg noensinne har gjort å la være å irritere meg over hennes "vet og gjør alt rett og best" holdning. Det føles faktisk best å ignorere, bare vise glede over at hun tror hun er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne skaffet meg ny svigermor, men det blir litt vanskelig.

Anonymkode: 1d15c...aa5

Ja, svigermor er det vanskelig å få gjort noe med.

Men siden du skrev "jeg er lei av å bli snakket til som om jeg er lat bare fordi jeg ikke er ute og går tur hver gang sola skinner. Det opplever jeg ganske ofte fra ulike mennesker." så forsto jeg det som om det var noe som skjedde på flere fronter.

Anonymkode: dabb9...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en helt spesiell følelse når jeg går på tur i fjellet. En mestringsfølelse som ikke ligner på noe annet eller som jeg får på trening på treningssenteret. Fordi jeg bor i Bergen der det regner noe helt vanvittig så har jeg også "svindyre" turklær fordi det er det eneste som er noenlunde vanntett i skikkelig bergensregn.

Jeg er også skydlig i å legge ut bilder. Ikke hver gang, langt i fra, men hvis jeg syns været er ekstra flott (sol i Bergen..) eller det er noe spesielt. Kanskje hvis jeg har klart ny pers. Kanskje for å vise "seee, jeg klarte det! det hadde jeg aldri trodd!" Nå er det mange mnd siden sist og det er fordi jeg ikke har hatt noe nytt å melde.

Jeg blir selv insiprert av alle andre som legger ut bilder fra fjellturer og spesielt de som gjør ting som jeg sannsynligvis aldri kommer i god nok form til å klare. Syns det er koselig å se at folk er glade, lykkelige og at de mestrer.

Men, ja, jeg skjønner at det er irriterende hvis det legges ut bilder av de samme folkene på den samme toppen hver uke.

Anonymkode: 4622a...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, peppermyntete skrev:

Det har da alltid vært populært å gå tur i skog, mark og fjell. Forskjellen er at nå har alle smarttelefon og 4G og kan oppdatere omverdenen. Hvis det irriterer deg, la være å se! :)

Dette 👍

I Norge har det vært populært å gå i skog og fjell i mange, mange år. Nå ser vi bare mer av det på diverse medier

Liker man det ikke så får man jo bare slutte å henge seg opp i det. Om man får "tilsnakk" fordi man selv ikke er et turmenneske så har man svært merkelige venner syns jeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"jeg er lei av å bli snakket til som om jeg er lat bare fordi jeg ikke er ute og går tur hver gang sola skinner. Det opplever jeg ganske ofte fra ulike mennesker." så forsto jeg det som om det var noe som skjedde på flere fronter.

Ja,  men jeg bytter ikke ut omgangskretsen min fordi noen av dem er turbesatte. Så enkelt er ikke livet.

Anonymkode: 1d15c...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Om man får "tilsnakk" fordi man selv ikke er et turmenneske så har man svært merkelige venner syns jeg

Eksempel:

Venninne: Har du vært ute i dag da, det er jo SÅ fint vær!

Jeg: Nei, jeg har ikke det. Kost meg inne med baking og etterpå er det middag og en god film.

Venninne: Men skal du ikke ut og nyte sola? Du kan jo ikke bare sitte inne når det er så fint vær.

Jeg: ...

 

Svigermor: Man må jo ut og få med seg det fine været. Skal ikke dere ut i dag da?

Jeg: Nei, jeg skal trene litt senere i kveld. Akkurat nå skal jeg lese en bok om xxx.

Svigermor: Men du må jo ut??

Jeg: ...

 

Venninne 2: Åh, jeg var på den fine langturen på lørdag. Hva gjorde du i det fine været da?

Jeg: Jeg var opptatt hjemme. Jeg fikk gjort unna en god del jobb som hadde hopet seg opp og deretter bare koste jeg meg med god mat og blader. Jeg lakkerte neglene også.

Venninne 2: Åh, så kjedelig å bare sitte inne. Jeg skjønner ikke at du klarer det!

 

OSV OSV OSV.

Anonymkode: 1d15c...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eksempel:

Venninne: Har du vært ute i dag da, det er jo SÅ fint vær!

Jeg: Nei, jeg har ikke det. Kost meg inne med baking og etterpå er det middag og en god film.

Venninne: Men skal du ikke ut og nyte sola? Du kan jo ikke bare sitte inne når det er så fint vær.

Jeg: ...

 

Svigermor: Man må jo ut og få med seg det fine været. Skal ikke dere ut i dag da?

Jeg: Nei, jeg skal trene litt senere i kveld. Akkurat nå skal jeg lese en bok om xxx.

Svigermor: Men du må jo ut??

Jeg: ...

 

Venninne 2: Åh, jeg var på den fine langturen på lørdag. Hva gjorde du i det fine været da?

Jeg: Jeg var opptatt hjemme. Jeg fikk gjort unna en god del jobb som hadde hopet seg opp og deretter bare koste jeg meg med god mat og blader. Jeg lakkerte neglene også.

Venninne 2: Åh, så kjedelig å bare sitte inne. Jeg skjønner ikke at du klarer det!

 

OSV OSV OSV.

Anonymkode: 1d15c...aa5

 

Samme hører jeg, og jeg er turmenneske, men mer av har du vært ute i skogen? Må jo sooole deg. Må jo sitte og ta en utepils ikke drive og surre rundt i skogen. Dra til byen og spise is. Så jeg har det vist andre veien :fnise:

 

Jeg tror det har noe med at det er så lite sol i Norge så man automatisk må ut når det er fint vær. Jeg har solallergi og holder meg unna sola og sitter gjerne inne og spiller på soldager og hører mye av det samme :D Men tar gjerne med boka ut og leser jeg da :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra for deg, excictence, men ser ikke vitsen med å komme med et så moraliserende svar i et diskusjonsforum. 

Anonymkode: 226ca...006

Vitsen? Vitsen var vel å komme med et svar på til noe av det du spør om, om det er bare du som er lei. Og jeg svarte at du hadde rett i at det var lett å irritere seg. Og så kommenterte jeg videre eksempel på min måte å prøve å ikke la meg irritere over andre på den måten. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Vitsen? Vitsen var vel å komme med et svar på til noe av det du spør om, om det er bare du som er lei. Og jeg svarte at du hadde rett i at det var lett å irritere seg. Og så kommenterte jeg videre eksempel på min måte å prøve å ikke la meg irritere over andre på den måten. 

 

 

Ingen her har bedt om råd for å ikke la seg irritere ;-)

Anonymkode: 226ca...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksempel:

Venninne: Har du vært ute i dag da, det er jo SÅ fint vær!

Jeg: Nei, jeg har ikke det. Kost meg inne med baking og etterpå er det middag og en god film.

Venninne: Men skal du ikke ut og nyte sola? Du kan jo ikke bare sitte inne når det er så fint vær.

Jeg: ...

 

Svigermor: Man må jo ut og få med seg det fine været. Skal ikke dere ut i dag da?

Jeg: Nei, jeg skal trene litt senere i kveld. Akkurat nå skal jeg lese en bok om xxx.

Svigermor: Men du må jo ut??

Jeg: ...

 

Venninne 2: Åh, jeg var på den fine langturen på lørdag. Hva gjorde du i det fine været da?

Jeg: Jeg var opptatt hjemme. Jeg fikk gjort unna en god del jobb som hadde hopet seg opp og deretter bare koste jeg meg med god mat og blader. Jeg lakkerte neglene også.

Venninne 2: Åh, så kjedelig å bare sitte inne. Jeg skjønner ikke at du klarer det!

 

OSV OSV OSV.

Anonymkode: 1d15c...aa5

Her syns jeg du er litt nærtagende faktisk. 

Dette er jo ikke noen måte at folk forteller deg at du er lat?

Hvis du syns det er irriterende så be folk slutte å gnåle da vel?

Anonymkode: dabb9...e0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få presisere noe jeg ikke fikk sagt i forrige innlegg jeg skrev; Jeg vet veldig godt at folk er forskjellige, og synes ikke nødvendigvis folk som TS er late selv om de ikke har den samme gleden av å være ute i naturen. Jeg føler bare at de går glipp av noe fint, ettersom jeg selv - og mange andre med meg - får så utrolig mye ut av fysisk aktivitet og natur. 

Men å se ned på folk som har andre preferanser enn seg selv er ikke greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...