Gjest Lilleulv Skrevet 21. oktober 2004 #1 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har tenkt til å kjøpe rått kjøtt og gi til hunden min fordi jeg har hørt det er noe de digger å få. hva slags type kjøtt skal jeg kjøpe? vanlig bankekjøtt liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 21. oktober 2004 #2 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det beste å gi til hunden er rått kjøtt som sitter på bein, både for at hunden skal få i seg en del viktige mineraler, og for at den skal få renset tennene sine ved å gnage på beinet. Det enkleste og rimeligste vil da bli å kjøpe en del typer slakteavfall, så å gjøre en avtale med en lokal slakter er en grei løsning. Hunder liker alle typer kjøtt, og du kan også fore med rå fisk i blant, men det bør du ikke overdrive, da det kan føre til at hunden får for mye av en del ting. Dersom du tenker som ett tilskudd til tørrfor er det ikke så mye å tenke på utover det, men dersom du eventuelt vil gå over til å fore bare på det, kreves det at du setter deg grundig inn i det først, for å finne ut hva hunden trenger av næringsstoffer og hvordan du skal få dekket dette. Det finnes det flere anbefalte bøker og websider om, og du bør eventuelt snakke med noen som har erfaring med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #3 Del Skrevet 21. oktober 2004 Enig med Eir. Jeg forer BARF og du kan bare spørre hvis du er interessert i emnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 21. oktober 2004 #4 Del Skrevet 21. oktober 2004 Enig med Eir. Jeg forer BARF og du kan bare spørre hvis du er interessert i emnet! er du klar over hva barf betyr på engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 21. oktober 2004 #5 Del Skrevet 21. oktober 2004 er du klar over hva barf betyr på engelsk? :o Så det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 21. oktober 2004 #6 Del Skrevet 21. oktober 2004 er du klar over hva barf betyr på engelsk? Det er vel egentlig ett engelsk uttrykk, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 21. oktober 2004 #7 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det er vel egentlig ett engelsk uttrykk, er det ikke? Jo det er vel det. har ikke noe kjennskap til Barf. Vet bare at det betyr å spy jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #8 Del Skrevet 21. oktober 2004 He he he! Bones And Raw Food Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv i.i. Skrevet 21. oktober 2004 #9 Del Skrevet 21. oktober 2004 He he he! Bones And Raw Food oki men om jeg bare skal kjøpe rått kjøtt til hunden min én gang i første omgang. dvs jeg kjøper bare noe greier i matbutikken... hva kjøper jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #10 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hva som helst, men ikke invester i biff Fårikålkjøtt f.eks., eller nakkekoteletter. Bankekjøtt. Bare husk at hunder ALDRI skal ha stekte eller kokte ben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 21. oktober 2004 #11 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vet ikke hvor i landet du bor, men du kan kjøpe ferdig kjøttfor herfra: www.vomoghundemat.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 21. oktober 2004 #12 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vet ikke hvor i landet du bor' date= men du kan kjøpe ferdig kjøttfor herfra: www.vomoghundemat.no Takk for tips Og takk for hjelp fra dere andre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2004 #13 Del Skrevet 22. oktober 2004 Bare en kommentar - jeg mener å huske at man ikke skal gi hunden bein fra sau, da disse kan spjære a la kyllingbein og stikke hunden i magen og sånn. Og fårikålkjøtt er jo sauekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 22. oktober 2004 #14 Del Skrevet 22. oktober 2004 Bare en kommentar - jeg mener å huske at man ikke skal gi hunden bein fra sau' date=' da disse kan spjære a la kyllingbein og stikke hunden i magen og sånn. Og fårikålkjøtt er jo sauekjøtt.[/quote'] Vil ikke starte en kjempediskusjon om dette, men det er STEKTE og KOKTE bein som er farlige for hunder. Og det gjelder ALLE typer bein. Rå bein får glatte snittflater når de knekkes, og er ikke farlige å gi til hunden. Tro meg! Det aner meg at jeg kommer til å få høre det nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 22. oktober 2004 #15 Del Skrevet 22. oktober 2004 [Vil ikke starte en kjempediskusjon om dette' date= men det er STEKTE og KOKTE bein som er farlige for hunder. Og det gjelder ALLE typer bein. Rå bein får glatte snittflater når de knekkes, og er ikke farlige å gi til hunden. Tro meg! Jeg skriver under på denne. Både hunder og katter er jo egentlig rovdyr, og tåler å spise det meste av bein, så lenge det er rått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. oktober 2004 #16 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vil ikke starte en kjempediskusjon om dette' date=' men det er STEKTE og KOKTE bein som er farlige for hunder. Og det gjelder ALLE typer bein. Rå bein får glatte snittflater når de knekkes, og er ikke farlige å gi til hunden. Tro meg![/quote'] Helt korrekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 22. oktober 2004 #17 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har hørt at å gi hunden rått kjøtt eller kjøttdeig som har ligget og mørnet og fått litt ekstra bakterieflora, skal virke bra på hundens mage. Ikke råttent kjøtt, men om du lar kjøttet ligge på benken noen timer i stedet for i kjøleskapet. Skal visst hjelpe på løs mage, og kan gis som en slags yoghurt i daglig liten dose i tillegg til evt. tørrfôret du bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå