Gå til innhold

Uføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 25.3.2016 at 11.23, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så mange som bruker dette ordet feil? "Jeg er uføre", nei, du er UFØR. "Jeg får uføre", nei, du får uføretrygd. Uføre er ufør i flertall. Er det så vanskelig å forstå? 

Anonymkode: c6c5a...533

Det er ikke feil å si. Flere dialekter sier man "fine" om "fin" og "flaue" om "flau" f. eks.

Dersom man skriver det er jeg enig i at det er feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jupp, hoved delen av de brukerene på KG,gjør ikke det før å være snill--og får å lære folk å skrive riktig.

Også er en del som tydeligvis ikke skjønner at en del sliter med dysleksi og skrive og skrive vansker.

http://www.dysleksiforbundet.no/no/dysleksi/Statistikk.9UFRjM5Q.ips

Hvor mange mennesker har dysleksi? Vi har ingen eksakte tall på dette, men ifølge norske forskere er det grunn til å tro at om lag 5% av befolkningen har dysleksi i alvorlig grad.

 

hos hilde 1.jpg

Anonymkode: 3cda5...37b

Hva er det å være snill? Å ikke motsi folk eller la deres feil bli stående som uimotsagt? Det opplever i alle fall ikke jeg som snillhet. Når jeg retter på folk er det kanskje ikke primært for å være snill, men synes nok likevel man kan argumentere for at det er en viss form for snillhet i det å opplyse folk om det som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Anastasha skrev:

Hva er det å være snill? Å ikke motsi folk eller la deres feil bli stående som uimotsagt? Det opplever i alle fall ikke jeg som snillhet. Når jeg retter på folk er det kanskje ikke primært for å være snill, men synes nok likevel man kan argumentere for at det er en viss form for snillhet i det å opplyse folk om det som er riktig.

som @Blondie65 skrev

Problemet er nok at det blir fokus på skrivefeilen fremfor innholdet i innlegget.  Spesielt hvis man er uenig i innlegget man retter på. 

Anonymkode: 3cda5...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...