Gå til innhold

Snik-amerikanisering

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev:

Norge ble tvangskristnet. På samme måte som Constantin tvangskristnet romerriket. Kirken har store problemer med å skaffe seg penger og makt i 2016. Da mange nordmenn forlater kristendommen. Kirken har ikke lenger monopol på gudstrod og taper makt/penger. Når kirken mister makt så mister også kongefamilien makt over folket.

Før kristendommen var Norge et sant barbari. Det er vår historie.

Endret av debatant
Videoannonse
Annonse
Gjest Cartman
Skrevet
7 minutter siden, debatant skrev:

I Norge var det vikingene som kristnet Norge.

Det var Olav den hellige som kristnet Norge. Var han en vikingkonge? Jeg mener at han ikke var det, da viking og vikingtiden er knyttet til Norrøn mytologi. Samtidig er det et faktum at slaget på Stiklestad i 1030 regnes som "kristningen" av Norge. Vikingtiden var slutt i 1066 med Harald Hardrådes nederlag i slaget ved Stamford Bridge. Kristningen av Norge førte til at en ny epoke startet. Vi kaller denne epoken middelalderen i Norge.

Skrevet
1 minutt siden, Cartman skrev:

Det var Olav den hellige som kristnet Norge. Var han en vikingkonge? Jeg mener at han ikke var det, da viking og vikingtiden er knyttet til Norrøn mytologi. Samtidig er det et faktum at slaget på Stiklestad i 1030 regnes som "kristningen" av Norge. Vikingtiden var slutt i 1066 med Harald Hardrådes nederlag i slaget ved Stamford Bridge. Kristningen av Norge førte til at en ny epoke startet. Vi kaller denne epoken middelalderen i Norge.

Hva skjedde på Moster?

Gjest Cartman
Skrevet
2 minutter siden, debatant skrev:

Før kristendommen var Norge et sant barbari. Det er vår historie.

De kristne kongene etter vikingtiden var også ganske "barbariske". Tror du Magnus Berrføtt og Sigurd Jorsalfare var "good guys"? Begge var kjent for en aggressiv og brutal utenrikspolitikk.

Skrevet

Konger er i realiteten bare klaner/hus som utfører maktkupp mot hverandre. Altså i moderne verden er fornavn og etternavn helt meningsløs. Men i gamle tider var ditt etternavn ekstremt viktig. Fordi ditt etternavn forteller hvilken hus/klan du kommer fra. Hvis du møter mennesker med samme etternavn som deg. Så er det ekstremt stor sjanse for at dere kommer fra samme hus/klan. En gang så hadde jeg sex med en person som hadde samme etternavn som meg. Med tanke på at etternavnet forteller hvilken klan/hus du kommer fra. Så mistenker jeg at jeg hadde sex med en slektning.

Kongehuset i Danmark, Storbritannia og Norge kommer fra samme klan/hus. 

En liste over monarki klaner i Norge 
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Norwegian_monarchs

AnonymBruker
Skrevet

Ser det her på kg også. Folk gidder ikke skrive det traurige norske språket og slenger inn noen amerikanske ord, som de sikkert synes er mer moderne enn norsk.

Av og til lurer jeg på om de har fått denne ideen ved å se for mye på Svenske Hollywoodfruer

Anonymkode: 560c0...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...