TheGirlWhoWaited Skrevet 27. mars 2016 #101 Del Skrevet 27. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever ikke dette i noen andre situasjoner, kun det jeg har beskrevet. Jeg har alltid vært den typen som får litt hjertebank når jeg har sett politi langs veien. Litt sånn: har jeg husket førerkort, virker nå alle lysene, når var det sommerdekkene måtte på osv. Dette vet jeg er helt innenfor normalen, da vi har hatt samtaler om dette på jobben. Kan være at episoden med min venninne fikk dette ut av kontroll. Episoden var stygg, kom helt uventet på meg, og jeg ble veldig involvert som hennes barns (ungdommer) støttespiller nå i vinter. Nå har ting roet seg og kommet i orden hos henne, men hun må belage seg på å være fotgjenger en stund. Ts Anonymkode: 3bad5...b15 Slik jeg forstår deg, så har din venninne kjørt i påvirket tilstand - og dette er bakgrunnen for hennes opplevelse. Så lenge du ikke gjør det selv, så har du ingenting å frykte - og hvis du faktisk kjører i påvirket tilstand får du bare ta det som kommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #102 Del Skrevet 27. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: En biltur til psykologen tar fra morgen til sen ettermiddag, så tar jeg sykkelen så må jeg nok satse på overnatting underveis. 😊 Tror kanskje mange av dere sør i landet ikke vet hvilke avstander vi i nord forholder oss til. Jeg er vokst opp nordpå og det finnes tog og busser. Du kommer deg frem til en psykolog om du virkelig vil det. Anonymkode: a419b...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 27. mars 2016 #103 Del Skrevet 27. mars 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man ikke er ungdom lengere, er etablert, har jobb og barn, ja da kan mye stå på spill. Og når hun bor et sted der bussen ikke går forbi hver dag, avstandene er store og taxi er dyrt til butikken, så blir det tøft. Jeg kjører henne til sentrum to dager i uka nå. Jeg kjører barna hennes til fritidsaktiviteter og venner så ofte jeg kan. Da jeg selv slet på det verste med kjøringen min, var det også andre som stilte opp. Når denne saken kom for dagen, så ble det avslørt ett ganske stort alkoholforbruk som hun måtte jobbe med. For mennesker som har ett alkoholproblem kan det være ganske angsfylt å bli avslørt. For mange rakner livet ja... ts Anonymkode: 3bad5...b15 Men all den tid hun faktisk har kjørt med promille, så er det hennes egen feil, og nå må hun pent leve med konsekvensene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #104 Del Skrevet 27. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vokst opp nordpå og det finnes tog og busser. Du kommer deg frem til en psykolog om du virkelig vil det. Anonymkode: a419b...09b Joda du, her er tog og busser, men det er nå veldig langt å reise ned til det toget da 😉 Hvis jeg ikke husker helt feil, så stopper de togskinnene nede på Fauske. Bussen går inn til nærmeste by, men ikke daglig. her oppe er alternativet bil, og det er en dagsreise fram og tilbake. Kan jo spørre naboen om lån av rein og en slede da, men fortsatt blir det største problemet tiden det tar. Nå ser jeg ikke helt behovet for psykolog heller, hvertfall ikke før jeg vet om jeg klarer å hjelpe meg selv. ts Anonymkode: 3bad5...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. mars 2016 #105 Del Skrevet 27. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er korrekt. Moren min sliter med angst, og blir veldig stresset i diverse situasjoner, bl.a. politikontroller. Den ene gangen hun ble stoppet (vanlig rutinekontroll), fikk hun angstanfall. Svettet, stammet, skalv på hendene og brukte veldig lang tid på å klare å få førerkortet ut av lommeboka. Det hele endte med at de tok henne med i politibilen selvom hun blåste negativt på promilletesten. fordi de trodde hun var rusa (noe hun selvsagt ikke var, hun er totalt avholds). Politiet tok henne med på legevakten så hun tok blodprøve. De var ikke med inn på selve legerommet (tror de kun blir med inn hvis du er krakilsk), men de satt på venterommet. Anonymkode: b8acd...bdf Se! Enda en uverifisert historie! Fantastisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #106 Del Skrevet 28. mars 2016 Hei. Jeg jobber som politi og gjennomfører stadig kontroller ute på veiene Svært ofte opplever man at folk er nervøse når vi stopper dem. Folk reagerer forskjellig og vi er vandt til at uniformen har en sterk symbolsk effekt og det skal litt til før vi reagerer på "normal nervøsitet" ved en veikontroll. Jeg har tatt mange fyllekjørere opp igjennom. Noen legger seg flat, andre nekter på at de har drukket. Noen er høfflige, mens andre er frekke. Alle blir behandlet med respekt og vennlighet uansett og dette er et grunnleggende prinsipp som står svært sterkt. Der hvor jeg jobber så tar man ikke blodprøve av fyllekjørere, med mindre det er mistanke om blandingsmisbruk (at man har puttet i seg andre rusgivende stoffer i tillegg). Man gjennomfører en blåsetest inne på stasjonen. Denne blåsetesten blir gjort med avansert utstyr som sikrer korrekt bevisopptak. Videre blir man forklart saksgangen, får sine rettigheter og avlegger et straksavhør. Etter at de formelle tingene er gjort, så blir man dimitert og kan få gå der i fra. Ofte tar vi bilnøkler i beslag og disse må hentes av en edru sjåfør med gyldig førerkort. Det varierer fra kontroll til kontroll hva vi har fokus på. Noen kontroller ser vi kun på atferd og tar frem promillemåleren dersom vi finner det som nødvendig. Vi har alltid med utstyret i patruljebilene til å ta utåndingsprøve. Det virker jo videre litt snodig at trådstarter generelt er nervøs for å bli stoppet i en promillkontroll dersom du ikke konsumerer alkohol i forbindelse med ferdsel i trafikken. Bevisopptakene er såpass sikre og strenge at ingen blir "feilaktig" dømt for å ha kjørt i ruspåvirket tilstand mens de var edru. Vi er på veien for deres trygghet. Tro meg.. enkelt av de vi stopper vil du ikke ha kjørende i motgående kjørefelt eller langs veien hvor unger ferdes. Anonymkode: 2d0a4...685 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #107 Del Skrevet 28. mars 2016 ^ meg igjen. Jeg glemte å nevnte at man også tar blodprøver i de tilfeller hvor det blir åpenbart at det er snakk om tilbakeregning av promille eller man har drukket etter at man f.eks har vært ute for et trafikkuhell. Anonymkode: 2d0a4...685 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #108 Del Skrevet 28. mars 2016 Den 3/26/2016 at 13.39, AnonymBruker skrev: Nå ser jeg ikke helt behovet for psykolog heller, hvertfall ikke før jeg vet om jeg klarer å hjelpe meg selv. ts Når du er så lite løsningsorientert så får du heller si opp jobben og slutte å kjøre bil. Lykke til videre. Anonymkode: a419b...09b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #109 Del Skrevet 29. mars 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg jobber som politi og gjennomfører stadig kontroller ute på veiene Svært ofte opplever man at folk er nervøse når vi stopper dem. Folk reagerer forskjellig og vi er vandt til at uniformen har en sterk symbolsk effekt og det skal litt til før vi reagerer på "normal nervøsitet" ved en veikontroll. Jeg har tatt mange fyllekjørere opp igjennom. Noen legger seg flat, andre nekter på at de har drukket. Noen er høfflige, mens andre er frekke. Alle blir behandlet med respekt og vennlighet uansett og dette er et grunnleggende prinsipp som står svært sterkt. Der hvor jeg jobber så tar man ikke blodprøve av fyllekjørere, med mindre det er mistanke om blandingsmisbruk (at man har puttet i seg andre rusgivende stoffer i tillegg). Man gjennomfører en blåsetest inne på stasjonen. Denne blåsetesten blir gjort med avansert utstyr som sikrer korrekt bevisopptak. Videre blir man forklart saksgangen, får sine rettigheter og avlegger et straksavhør. Etter at de formelle tingene er gjort, så blir man dimitert og kan få gå der i fra. Ofte tar vi bilnøkler i beslag og disse må hentes av en edru sjåfør med gyldig førerkort. Det varierer fra kontroll til kontroll hva vi har fokus på. Noen kontroller ser vi kun på atferd og tar frem promillemåleren dersom vi finner det som nødvendig. Vi har alltid med utstyret i patruljebilene til å ta utåndingsprøve. Det virker jo videre litt snodig at trådstarter generelt er nervøs for å bli stoppet i en promillkontroll dersom du ikke konsumerer alkohol i forbindelse med ferdsel i trafikken. Bevisopptakene er såpass sikre og strenge at ingen blir "feilaktig" dømt for å ha kjørt i ruspåvirket tilstand mens de var edru. Vi er på veien for deres trygghet. Tro meg.. enkelt av de vi stopper vil du ikke ha kjørende i motgående kjørefelt eller langs veien hvor unger ferdes. Anonymkode: 2d0a4...685 Hvis dere alltid har med utstyr i patruljebilen til å ta utåndingsprøve, hvordan kan det da ha seg at på bla *nattpatruljen* så hender at de må kalle opp en ennen enhet for og bistå med det? Anonymkode: cd665...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. mars 2016 #110 Del Skrevet 29. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere alltid har med utstyr i patruljebilen til å ta utåndingsprøve, hvordan kan det da ha seg at på bla *nattpatruljen* så hender at de må kalle opp en ennen enhet for og bistå med det? Anonymkode: cd665...352 Det hender? Det kan du sikker telle på to fingre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerUlv Skrevet 2. april 2016 #111 Del Skrevet 2. april 2016 Den 29.3.2016 at 22.05, AnonymBruker skrev: Hvis dere alltid har med utstyr i patruljebilen til å ta utåndingsprøve, hvordan kan det da ha seg at på bla *nattpatruljen* så hender at de må kalle opp en ennen enhet for og bistå med det? Anonymkode: cd665...352 Det kan bla være fordi det er noe galt med apparatet den patruljen har med. Inne til service, tom for strøm etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 4. april 2016 #112 Del Skrevet 4. april 2016 Den 28. mars 2016 at 1.50, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg jobber som politi og gjennomfører stadig kontroller ute på veiene Svært ofte opplever man at folk er nervøse når vi stopper dem. Folk reagerer forskjellig og vi er vandt til at uniformen har en sterk symbolsk effekt og det skal litt til før vi reagerer på "normal nervøsitet" ved en veikontroll. Jeg har tatt mange fyllekjørere opp igjennom. Noen legger seg flat, andre nekter på at de har drukket. Noen er høfflige, mens andre er frekke. Alle blir behandlet med respekt og vennlighet uansett og dette er et grunnleggende prinsipp som står svært sterkt. Der hvor jeg jobber så tar man ikke blodprøve av fyllekjørere, med mindre det er mistanke om blandingsmisbruk (at man har puttet i seg andre rusgivende stoffer i tillegg). Man gjennomfører en blåsetest inne på stasjonen. Denne blåsetesten blir gjort med avansert utstyr som sikrer korrekt bevisopptak. Videre blir man forklart saksgangen, får sine rettigheter og avlegger et straksavhør. Etter at de formelle tingene er gjort, så blir man dimitert og kan få gå der i fra. Ofte tar vi bilnøkler i beslag og disse må hentes av en edru sjåfør med gyldig førerkort. Det varierer fra kontroll til kontroll hva vi har fokus på. Noen kontroller ser vi kun på atferd og tar frem promillemåleren dersom vi finner det som nødvendig. Vi har alltid med utstyret i patruljebilene til å ta utåndingsprøve. Det virker jo videre litt snodig at trådstarter generelt er nervøs for å bli stoppet i en promillkontroll dersom du ikke konsumerer alkohol i forbindelse med ferdsel i trafikken. Bevisopptakene er såpass sikre og strenge at ingen blir "feilaktig" dømt for å ha kjørt i ruspåvirket tilstand mens de var edru. Vi er på veien for deres trygghet. Tro meg.. enkelt av de vi stopper vil du ikke ha kjørende i motgående kjørefelt eller langs veien hvor unger ferdes. Anonymkode: 2d0a4...685 Så bra det kom en fra "etaten" og kommenterte denne tråden Dette med å være nervøs når en blir stoppet av politiet langs veiene, gjør ikke meg noen ting siden jeg veit jeg har orden på mine saker Men, det var noe jeg hørte eller leste om dine kollegaer, som blir stoppet når de er sivile/private, de kunne også bli nervøse når de ble stoppa. Enda de hadde alt på sitt tørre. Da måtte jeg trekke litt på smilebåndet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå