Gå til innhold

IS = ekte muslimer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://wikiislam.net/wiki/Contradictions_in_the_Quran

https://www.faithfreedom.org/Articles/SKM/contradictions.htm

https://carm.org/contradictions-quran

Tre gode kilder hvor motsetningene og paradoksene i koranen blir tatt opp. Les og lær og still spørsmål, ikke bare godta hva en såkalt lærd eller imam sier, de har jo blitt avslørt gang på gang som noen notoriske løgnere. Sist angånde steining og sharia i danmark http://www.vg.no/nyheter/utenriks/danske-imamer-avsloert-av-skjult-kamera/a/141953/

Anonymkode: b2287...0e4

Holder meg til lærde innen islam jeg. Ikke de som hater islam og gjør alt de kan for å svartmale 1,5 milliarder mennesker :)

som alltid er det bortkastet tid å diskutere på kg, dere vet jo så mye mer om religionen min enn meg. Interessant at muslimer som har studert islam hele livet ikke sier de er i nærheten av utlært mens de som har lest Storhaug sin bok og wikiislam har knekt "koden". 

Ha en strålende kveld :)

Anonymkode: bb764...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder meg til lærde innen islam jeg. Ikke de som hater islam og gjør alt de kan for å svartmale 1,5 milliarder mennesker :)

som alltid er det bortkastet tid å diskutere på kg, dere vet jo så mye mer om religionen min enn meg. Interessant at muslimer som har studert islam hele livet ikke sier de er i nærheten av utlært mens de som har lest Storhaug sin bok og wikiislam har knekt "koden". 

Hva med

1. Skrive fredsavtale mellom shia og sunni muslimer?
2. Muslimer slutter å drepe muslimer i den muslimske verden?

Fred for alle muslimer i den muslimske verden. Shia muslimer slutter å drepe sunni muslimer. Sunni muslimer slutter å drepe shia muslimer. Blir ikke det fint med en fredsavtale i den muslimske verden?

Endret av Sikkerhetsjenta
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mange som vet mye om koranen fordi de STILLER KRITISKE SPØRSMÅL. Noe som mange mener er årsaken til vestlig framgang i filosofi og vitenskap. Man godtok ikke alltid hva en "lærd" mann sa om sin religion.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, cheshirecat skrev:

Korsfarerne fra rundt år 1000 som slaktet utallige uskyldige var kristne. ABB anser segselv som kristen. Hitler ga uttalelser som vippet ham i kristen retning. Ku Klux Klan erklærer en protestantisk kristen lære... ... 

Korsfarene gjorde mer enn det. De spiste også de de drepte pyntet sverdene sine med huden til de drepte. 

Gjest cheshirecat
Skrevet
6 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Korsfarene gjorde mer enn det. De spiste også de de drepte pyntet sverdene sine med huden til de drepte. 

Det foregår i de fleste kriger, dessverre.. Jeg har sett flere bilder fra Syria hvor små barn er knyttet fast og organene er skjært ut av dem. Foreldre har blitt tvunget til å spise deler av ungene sine. Hoder står spiddet på staker. Vi kan gå i detaljer i begge "leire" men det fører ikke særlig mye konstruktivt med seg. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Det foregår i de fleste kriger, dessverre.. Jeg har sett flere bilder fra Syria hvor små barn er knyttet fast og organene er skjært ut av dem. Foreldre har blitt tvunget til å spise deler av ungene sine. Hoder står spiddet på staker. Vi kan gå i detaljer i begge "leire" men det fører ikke særlig mye konstruktivt med seg. 

Ja både muslimer og kristne har gjort grusomme ting. Det irriterer meg litt når det nesten blir framstilt som de kristne har vært engler igjennom historien. Men korstogene var en av de få kriger som var pga religion noe de aller fleste kriger ikke har vært.

Så i de fleste tilfeller i krig så har ikke de grusomme handlinger som skjer noe med religion å gjøre. 

Gjest cheshirecat
Skrevet
2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Ja både muslimer og kristne har gjort grusomme ting. Det irriterer meg litt når det nesten blir framstilt som de kristne har vært engler igjennom historien. Men korstogene var en av de få kriger som var pga religion noe de aller fleste kriger ikke har vært.

Så i de fleste tilfeller i krig så har ikke de grusomme handlinger som skjer noe med religion å gjøre. 

Jeg er helt enig med deg. Jeg er personlig moderat kristen, (dog en dårlig en.. 😁) - og har flere moderate muslimske venner og bekjente. Vi har mer til felles enn meg og mine ateistiske venner. (Og ingen av oss er særlig voldelige 😜)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Korstogene handlet ikke om om å spre kristendom, men å bevare det hellige land (israel og palestina) kristent, som var kommet under muslimsk styre. En skikkelig sammenblanding av politikk og religion. Uten israel og palestina under kristen styre er som om mekkasteinen skulle bli kidnappet av jehovas vitner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korstogene handlet ikke om om å spre kristendom, men å bevare det hellige land (israel og palestina) kristent, som var kommet under muslimsk styre. En skikkelig sammenblanding av politikk og religion. Uten israel og palestina under kristen styre er som om mekkasteinen skulle bli kidnappet av jehovas vitner.

For ikke å snakke om at korstogene skjedde for nesten 1000 år siden. Mens resten av verden har en viss stridskodeks og anerkjente konvensjoner å forholde seg til så befinner muslimske krigere seg på middelaldernivå fortsatt.

Anonymkode: 651c0...d90

• Liker 3
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

image.jpeg

Alt det som står der burde være en selvfølge for alle mennesker i hele verden uansett religion og tro

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke det var det korstogene handlet om. Men om du nekter for at kristendommen har blitt spred med sverd så vil jeg anbefale deg å åpne en historie bok. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

image.jpeg

Jeg leser stadig slike "Islam er fredelig" greier. 

Spredd av venstrevridde tullinger som tror at Abraham Lincoln oppfant internett.

At islam ikke har noen slike regler som dette er åpenbart. 

Anonymkode: 13fa9...14e

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser stadig slike "Islam er fredelig" greier. 

Spredd av venstrevridde tullinger som tror at Abraham Lincoln oppfant internett.

At islam ikke har noen slike regler som dette er åpenbart. 

Det er like naivt å tro at alt med islam er ondskapsfullt som og tro at alt med islam er bra.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er like naivt å tro at alt med islam er ondskapsfullt som og tro at alt med islam er bra.

Sikkert noe som er bra, men det er de jammen flinke til å skjule. 

AnonymBruker
Skrevet

Premisset ditt i debatten er helt feil. Det er INGEN som tror at korstogene var gjort av engler. Det er faktisk omvendt, det er jo derfor ordet KORSTOG brukes i dag om alt som har med krig med et religiøst bakteppe. Muslimsk imperialisme, som faktisk var årsaken til korstogene er det ingen som snakker om i dag. Det er alltid den vestlige imperialismen som den stygge ulven.

Hele perspektivet på at muslimske krigere i 630-årene stormet ut av Arabia og erobret et stort religionsbasert gigantimperium i Nord-Afrika, Midtøsten og etter hvert størstedelen av Spania og videre helt til India, er nesten helt fraværende fra den norske politisk korrekte virkelighet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg sa ikke det var det korstogene handlet om. Men om du nekter for at kristendommen har blitt spred med sverd så vil jeg anbefale deg å åpne en historie bok. 

Premisset ditt i debatten er helt feil. Det er INGEN som tror at korstogene var gjort av engler. Det er faktisk omvendt, det er jo derfor ordet KORSTOG brukes i dag om alt som har med krig med et religiøst bakteppe. Muslimsk imperialisme, som faktisk var årsaken til korstogene er det ingen som snakker om i dag. Det er alltid den vestlige imperialismen som den stygge ulven.

Hele perspektivet på at muslimske krigere i 630-årene stormet ut av Arabia og erobret et stort religionsbasert gigantimperium i Nord-Afrika, Midtøsten og etter hvert størstedelen av Spania og videre helt til India, er nesten helt fraværende fra den norske politisk korrekte virkelighet

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noe som er bra, men det er de jammen flinke til å skjule. 

En eller annen dag må folk eller noen mennesker få det inn i hodene sine at ikke alle muslimer er onde terrorister som planlegger å drepe oss alle. 

Og den røde halvmåne gjør da minst like mye bra for å hjelpe som røde kors.

Islam er som alle andre religioner igjennom historien det er mennesker som avgjør hvordan den er. Og enten du vil akseptere det eller ikke så er faktisk de fleste muslimer skikkelige mennesker. Man skal ikke dømme alle muslimer for terror man skal bare dømme de muslimer som utfører terror. Jeg mener du dømmer ikke alle nordmenn for ABB gjør du ?

Du dømmer ikke alle Irer for IRA gjør du ?

Dømmer du alle tyskere for nazismen ?

Dømmer du alle amerikanere for masseskytinger ?

Så hvorfor dømmer du alle muslimer for hva noen muslimer gjør ?

Ja nå vil du sikkert bare kalle meg en sosialistisk tulling siden jeg ikke hater alle muslimer over alt på jord. Men det får så bare være. Jeg vet selv at jeg er liberalist så kan du bare kalle meg en sosialistisk tulling så mye du bare vil. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

En eller annen dag må folk eller noen mennesker få det inn i hodene sine at ikke alle muslimer er onde terrorister som planlegger å drepe oss alle. 

Og den røde halvmåne gjør da minst like mye bra for å hjelpe som røde kors.

Islam er som alle andre religioner igjennom historien det er mennesker som avgjør hvordan den er. Og enten du vil akseptere det eller ikke så er faktisk de fleste muslimer skikkelige mennesker. Man skal ikke dømme alle muslimer for terror man skal bare dømme de muslimer som utfører terror. Jeg mener du dømmer ikke alle nordmenn for ABB gjør du ?

Du dømmer ikke alle Irer for IRA gjør du ?

Dømmer du alle tyskere for nazismen ?

Dømmer du alle amerikanere for masseskytinger ?

Så hvorfor dømmer du alle muslimer for hva noen muslimer gjør ?

Ja nå vil du sikkert bare kalle meg en sosialistisk tulling siden jeg ikke hater alle muslimer over alt på jord. Men det får så bare være. Jeg vet selv at jeg er liberalist så kan du bare kalle meg en sosialistisk tulling så mye du bare vil. 

Jeg dømmer medlemmene av IRA for IRA.

Jeg dømmer nazistene for nazismen.

Når man er tilhenger av en ideologi så må man ta konsekvensene for det den står for. 

Jeg ser svært lite initiativ blant muslimer selv til å ta et oppgjør med de såkalte ekstremistene, som kanskje ikke er spesielt ekstreme. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de er ekte muslimer, kanskje ikke. Det spiller ingen rolle. Islam er fremtiden uansett. Det er den raskeste voksende demografien i verden. Og på under en generasjon er det 11 milliarder folk i verden, høy prosent av verden vil være muslimsk. Samtidig holder befolkningen i Europa på å skrumpe inn, spesielt i Øst-Europa, men også i Tyskland osv.

Denne planeten er hovedsakelig muslimsk i fremtiden, uten tvil.

PF_15.04.02_ProjectionsOverview_populati

islam_religion_of_peace_by_karbala_style

Anonymkode: 306b5...e03

Skrevet (endret)

Hva synes folk om dette?

Jeg har en forståelse for at både IS og Al-Quida er ekte muslimer. 

Endret av Charmander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...