Arabella Skrevet 27. mars 2016 #61 Del Skrevet 27. mars 2016 1 time siden, Minitroll skrev: I borettslag er det ALLTID noen som gir blanke faen i naboene og ikke forstår selv hvor irriterende de faktisk er. Og spesielt murboliger er veldig lytt. I min blokk forplanter lyden seg veldig, så om noen hører på E-type kl 0400 på ca. 120 dB et eller annet sted er det et jævla arbeid å finne ut hvor det kommer fra, da må jeg bare gjette meg til hvem av naboene som er mest smakløs, og begynne å planlegge HEVN. TS: Om det plager deg skikkelig, og det er fra fellesvaskeriet deres, så gå opp og vent til synderen kommer og kjeft. Denne personens klesvask er sikkert ferdig forlengst. TS skrev på skjærtorsdag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #62 Del Skrevet 27. mars 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ler du av din egen tråd? Eller later du som om du ikke er ts? Anonymkodene din innrømmer deg. Anonymkode: d9e50...00f Ler godt av svarene! Anonymkode: 23fe2...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #63 Del Skrevet 27. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ler godt av svarene! Anonymkode: 23fe2...15f Bare ikke le for høyt, husk at det er søndag i dag. Anonymkode: a51fb...ad3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #64 Del Skrevet 27. mars 2016 Ts: dersom du bor i et hus bygget de siste 70 år så har bygningseiger på overtakelsespunktet forsømt sin plikt på det groveste når de ikke reklamerte. For der står ståa: i et nytt hus skal du ikke høre naboens vaskemaskin. Gjør du det er ikke huset bygget etter forskriftene og det burde vært klaget. Er det ikke klaget innen fristen (altså at rørene har fått skramle inne i veggene i flere år) bør dere sporenstreks utføre lekkasjesøk før konstruksjonen får altfor store vannskader. Myke plastrør inne i varerør inne i en (godt isolert) vegg høres nemlig ikke. Lyder betyr at noe er svært alvorlig galt. Og har utbyger fortalt dere at lyder er normalt har han solgt dere en real skrøne. Eller han er inkompetent. Begge deler er bekymringsverdig. Drit i å klage til naboen. Engasjer deg på neste årsmøte, om du ikke da tenker selge leiligheten med det aller første. For dette vil jeg tro blir stygt. Jeg har bodd i elendige bygg fra 70-tallet med det som bare kan beskrives som "kreativ" rørlegging og selv der hørte en knapt naboens vaskemaskin. Vi hørte når folk tisset, men det får bli en annen, eklere historie. Anonymkode: f1164...e8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #65 Del Skrevet 28. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts: dersom du bor i et hus bygget de siste 70 år så har bygningseiger på overtakelsespunktet forsømt sin plikt på det groveste når de ikke reklamerte. For der står ståa: i et nytt hus skal du ikke høre naboens vaskemaskin. Gjør du det er ikke huset bygget etter forskriftene og det burde vært klaget. Er det ikke klaget innen fristen (altså at rørene har fått skramle inne i veggene i flere år) bør dere sporenstreks utføre lekkasjesøk før konstruksjonen får altfor store vannskader. Myke plastrør inne i varerør inne i en (godt isolert) vegg høres nemlig ikke. Lyder betyr at noe er svært alvorlig galt. Og har utbyger fortalt dere at lyder er normalt har han solgt dere en real skrøne. Eller han er inkompetent. Begge deler er bekymringsverdig. Drit i å klage til naboen. Engasjer deg på neste årsmøte, om du ikke da tenker selge leiligheten med det aller første. For dette vil jeg tro blir stygt. Jeg har bodd i elendige bygg fra 70-tallet med det som bare kan beskrives som "kreativ" rørlegging og selv der hørte en knapt naboens vaskemaskin. Vi hørte når folk tisset, men det får bli en annen, eklere historie. Anonymkode: f1164...e8e Og du har lest tråden med lupe, ser jeg? Huset er ikke gammelt, jeg har ikke skrevet noe sted at rørene skramler og sist men ikke minst vaskemaskinen til naboene har vi hørt alle steder vi har bodd i blokker av betong, som alle har vært bygd etter 1980. Setrifugene høres ut som luftambulansen når den flyr over hue på deg og skal lander på Ullevål. Ts. Anonymkode: 23fe2...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #66 Del Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Og du har lest tråden med lupe, ser jeg? Huset er ikke gammelt, jeg har ikke skrevet noe sted at rørene skramler og sist men ikke minst vaskemaskinen til naboene har vi hørt alle steder vi har bodd i blokker av betong, som alle har vært bygd etter 1980. Setrifugene høres ut som luftambulansen når den flyr over hue på deg og skal lander på Ullevål. Ts. Anonymkode: 23fe2...15f Anonymkode: d0f05...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 28. mars 2016 #67 Del Skrevet 28. mars 2016 Nå er du rett og slett grinete TS. Dersom du ikke tåler vanlige huslyder, burde du flytte på landet i et eget hus hvor nermeste nabo er et godt stykke unna. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. mars 2016 #68 Del Skrevet 28. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du har lest tråden med lupe, ser jeg? Huset er ikke gammelt, jeg har ikke skrevet noe sted at rørene skramler og sist men ikke minst vaskemaskinen til naboene har vi hørt alle steder vi har bodd i blokker av betong, som alle har vært bygd etter 1980. Setrifugene høres ut som luftambulansen når den flyr over hue på deg og skal lander på Ullevål. Ts. Anonymkode: 23fe2...15f Jeg tror ikke denne tråden er reell, men la oss si den er det. Hva mener du naboer skal gjøre med klesvasken? Er det rimelig å forvente at de skal la være å bruke vaskemaskinen i nesten en hel uke med begrunnelse at de skal respektere helligdagsfreden? Hvis disse er familier med flere barn, kan det bli en enorm haug med skittentøy pluss sengetøy, håndklær og diverse. Hvordan vasker du selv tøyet ditt? Bruker ikke du vaskemaskin som på samme måte forstyrrer dine naboer, eller vasker du alt for hånd? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 28. mars 2016 #69 Del Skrevet 28. mars 2016 4 timer siden, Arabella skrev: Jeg tror ikke denne tråden er reell, men la oss si den er det. Hva mener du naboer skal gjøre med klesvasken? Er det rimelig å forvente at de skal la være å bruke vaskemaskinen i nesten en hel uke med begrunnelse at de skal respektere helligdagsfreden? Hvis disse er familier med flere barn, kan det bli en enorm haug med skittentøy pluss sengetøy, håndklær og diverse. Hvordan vasker du selv tøyet ditt? Bruker ikke du vaskemaskin som på samme måte forstyrrer dine naboer, eller vasker du alt for hånd? Det har ingenting å si hva TS mener eller tenker, hvis det er nedfelt i husordensreglene at det ikke skal vaskes klær på helligdager. Da må man begynne med å endre disse. For som jeg skrev tidligere, det kommer på ett ut om man bråker midt på natten eller vasker klær skjærtorsdag hvis dette ikke er lov i dette borettslaget 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babi Skrevet 28. mars 2016 #70 Del Skrevet 28. mars 2016 For en teit ting å klage på. Regn med å bli gjort til latter eller i beste fall ikke bli tatt på alvor. Så lenge klokken ikke er 23 og det skal være ro, er det lov å vaske, eller gjøre whatever man vil innenfor sin leilighet. Men dersom støy forekommer nattestid har du grunn til å klage. Helligdager betyr ikke at man skal være helt paralysert og ikke kunne gjøre husarbeid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 28. mars 2016 #71 Del Skrevet 28. mars 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du har lest tråden med lupe, ser jeg? Huset er ikke gammelt, jeg har ikke skrevet noe sted at rørene skramler og sist men ikke minst vaskemaskinen til naboene har vi hørt alle steder vi har bodd i blokker av betong, som alle har vært bygd etter 1980. Setrifugene høres ut som luftambulansen når den flyr over hue på deg og skal lander på Ullevål. Ts. Anonymkode: 23fe2...15f Da høres det ut som at vaskemaskinen ikke står skikkelig i vater og/eller ikke står støtt/stabilt på underlaget. Ta med deg vater og tang, besøk "synderen" og tilby å få satt vaskemaskinen riktig mtp vater og stabilitet. Fortell at det høres forferdelig ut, men ta det med et smil. Kanskje får du en kopp kaffe/te for jobben og en venn for livet, i stedet for å gå og irritere seg og gjøre stedet utrivelig. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 28. mars 2016 #72 Del Skrevet 28. mars 2016 Her har det vært merkverdig stille i påska, det pleier alltid å være en eller annen tulling som har traktoren på tomgang og jobber med motorsag og vedkløyver og det som er. Men ikke i år! Men klage? Tror ikke du kommer noen vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #73 Del Skrevet 28. mars 2016 Den 23.3.2016 at 15.51, AnonymBruker skrev: Bor i blokk. Naboen bruker vaskemaskin i dag på helligdag. Regelbrudd og ikke lov på helligdager. Skal jeg klage? Til styret eller til naboen? Anonymkode: 23fe2...15f Hahahaha :D Ungene mine skal i skole og barnehage i morgen, jeg MÅ vaske klær i dag så vi har nok klær til skift. Glad jeg bor i enebolig og ikke har sånne pirkete naboer som deg. "Regelen" er vel at man ikke skal henge opp klær ute i kirketid på søndager.... Vaske klær og husarbeid generelt, ja til og med bråkete støvsuging, MÅ jeg ta i dag. Helligdag eller ei. Husmora tar aldri ferie. Men fin unnskyldning for å slippe å gjøre husarbeid da :D Anonymkode: f0dab...a7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #74 Del Skrevet 28. mars 2016 7 minutter siden, Badebuksa skrev: Her har det vært merkverdig stille i påska, det pleier alltid å være en eller annen tulling som har traktoren på tomgang og jobber med motorsag og vedkløyver og det som er. Men ikke i år! Men klage? Tror ikke du kommer noen vei. svigers bor på gård, de har fjøs forskjellige steder og må bruke traktor, helligdag eller ei. Anonymkode: f0dab...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #75 Del Skrevet 28. mars 2016 7 timer siden, Arabella skrev: Jeg tror ikke denne tråden er reell, men la oss si den er det. Hva mener du naboer skal gjøre med klesvasken? Er det rimelig å forvente at de skal la være å bruke vaskemaskinen i nesten en hel uke med begrunnelse at de skal respektere helligdagsfreden? Hvis disse er familier med flere barn, kan det bli en enorm haug med skittentøy pluss sengetøy, håndklær og diverse. Hvordan vasker du selv tøyet ditt? Bruker ikke du vaskemaskin som på samme måte forstyrrer dine naboer, eller vasker du alt for hånd? Hvis klær er våte, vil de begynne å stinke om de blir liggende. F.eks. om småbarn har bæsjet seg ut eller tisset ut sengen, skal disse klærne bare ligge og stinke og råtne de da? Anonymkode: f0dab...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 28. mars 2016 #76 Del Skrevet 28. mars 2016 Herrefred for en nabo du er TS! Nei, selvsagt håper jeg ikke du klagde. En vaskemaskin?! Naboen fra helvette passer godt til sånne som skal klage over alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 28. mars 2016 #77 Del Skrevet 28. mars 2016 Det er godt mulig at det står i husreglene at det ikke skal være støy på helligdager, og at det er spesifisert at man ikke skal vaske klær. Men om man er uheldig og søler melk, kaffe, syltetøyet velter, o.l så må det vaskes! Det kan ikke bløtlegges og så bli liggende. Da vil jo klær og annet tøy bli surt. I en normal husholdning så er det slik at man må gjøre dagligdagse sysler uansett hva dagen heter og hvilken farge det har. Å klage på normale ting som det her er for dumt. Hadde naboen tatt frem vinkelsliper, eller begynt å hamre på noe så hadde jeg skjønt det. Men å vaske klær er helt normalt, og ikke minst nødvendig! Selv om det står i husreglene så er det etter min mening helt tullete å reagere på det her. Jada, det lager støy. Men støy får man på kjøpet når man bor i blokk eller borettslag. Dagligdagse ting bør man tåle, samme hvilken dag det er. Faktisk burde husreglene vært mer oppdaterte enn det her. Forresten et veldig godt eksempel på at jeg aldri skal bo i borettslag eller sameie igjen. Jeg gidder ikke å måtte forholde meg til regler som var utdatert allerede i 19-pilogbue når det er snakk om å f.eks. vaske gensere med melkesøl på. Hadde noen klaget på at jeg gjorde det så kunne de fint fått lov til å kjøpe nye klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 28. mars 2016 #78 Del Skrevet 28. mars 2016 Klesvask er viktig det . Litt må folk tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 28. mars 2016 #79 Del Skrevet 28. mars 2016 Vi fikk faktisk klage fra naboen her for litt siden, da vi vasket klær på en søndag. Helt tullete, spør du meg. Vi måtte stoppe vaskemaskinen, selv om det ikke står i noen regler, her i blokka, om at det ikke er lov å vaske klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #80 Del Skrevet 28. mars 2016 Er det ikke lov å dusje på helligdager heller da, siden årsaken er støy i rørene? Ingen klesvask, ingen dusjing, ingen oppvask, ingen tannpuss, ingen drikking av springvann... Anonymkode: 884b9...d2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå