Gå til innhold

Nabo bruker vaskemaskin i dag, klage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke tåler normal støy så får man flytte.

Ikke flytt på landet for der bråker det enda mer. Husbåt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vaske klær på en helligdag? Dummeste jeg har lest på lenge! Vi lever i 2016, ikke i 1616 😂 Skjerp deg TS.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei, jeg må visst bare gjenta meg selv. Jeg er ikke trådstarter, men har altså opplevd hvor mye støy trykkslag i rør kan forårsake. Det kan være nærmest uutholdelig, og har ingenting å gjøre med "normal støy." Når det i ts sitt borettslag er forbudt å bruke vaskemaskin på helligdager så må det jo være en grunn for det.

Som sagt ville nok ikke jeg klaget på dagtid, jeg holdt ut støyen hos meg ihvertfall, Og det var spesielt mye på søn- og helligdager, for da var folk hjemme hele dagene.

Jeg blir helt oppgitt av latterliggjøringen i denne tråden. 

Anonymkode: bd075...c4a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får klage til naboen, styret, ring politiet og avisen da. Tenk å være så hensynsløse og vaske klær på en helligdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Du skriver en klage, tar 3 kopier, som du sender til politi, styresmaktene, kirken OG styret i borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.3.2016 at 18.37, Mis(s)Understood skrev:

For å bli litt seriøs så er det å kjøre vaskemaskin og/eller tørketrommel om natten når man sover, ikke spesielt smart.

Det er ikke uvanlig at det oppstår brann i elektriske maskiner som vaskemaskiner og tørketromler, og når man sover så stiller man ganske svakt dersom det skulle skje.

Om natten ja, men naboen til ts vasket på dagtid, ettersom jeg har forstått

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at TS får mye pepper her, og at hun til og med bør flytte fordi hun forventer at husordensreglene overholdes. Denne regelen er jo ganske vanlig i borettslag, hvis man er uenig i den kan man jo stemme for å få den strøket. Når det er sagt så ville jeg ikke levert noen klage på vasking på en helligdag. Her i blokka har vi en kampanje gående for å få folk til å slutte å pusse opp på helligdager, så skal være fornøyd om den lykkes. 

Anonymkode: a51fb...ad3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pusse opp bråker mye og vaske klær bråker mye når rørene ikke fungerer som de skal. Fred og ro er kjekt å ha i påsken og på søndager. 

Men folk blir mer og mer egoistiske så regler er vel til for å brytes. Jeg vil, jeg må, jeg skal osv. 

Synd det er gått av moten å ta hensyn til hverandre, det er ikke sååå vanskelig. 

Anonymkode: 289f0...a3b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre, hvis det ble vasket på dagtid og ikke på natten da jeg skulle sove.
Jeg bryr meg heller ikke om folk klipper gresset på helligdager. Pusser opp, eller driver med annet arbeid, selv om det altså bråker litt. 

Anonymkode: db2eb...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Syns synd på mennesker som har et så lite spennende liv at de må lage spenning ved å plage andre. Vi lever ikke på 1800 tallet - Torsdag var kanskje en helligdag, men det betyr ikke at det skal være forbudt å gjøre vanlig ''husarbeid''. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Syns synd på mennesker som har et så lite spennende liv at de må lage spenning ved å plage andre. Vi lever ikke på 1800 tallet - Torsdag var kanskje en helligdag, men det betyr ikke at det skal være forbudt å gjøre vanlig ''husarbeid''. 

Dette avgjøres av husordensreglene, ikke av om folk kjeder seg eller ikke. 

Anonymkode: a51fb...ad3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis husodensreglene sier at det ikke skal vaskes klær på helligdager så skal dette overholdes på samme måte som at man ikke skal bråke etter kl 23 eller ikke ha husdyr uten at dette er søkt. 

Du kan sende en klage til styret og be dem ta dette videre. Er det uenighet om regelen så må dette bli en sak på generalforsamling. 

Når det er sagt så kunne ikke jeg bodd et sted med forbud for klesvask på helligdager, da jeg må nytte sjansen til å vaske når jeg faktisk er hjemme. Men jeg bor i egen bolig så her er det jeg som bestemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom TS har fått med seg at naboen vasker tøy, så regner jeg med leiligheten ligger til sånn at lyden fra vaskerommet er sjenerende. Kjenner til det selv, og jeg synes det er helt på sin plass at beboerne respekterer husholdningsreglene for vasketider. Ganske irriterende med støy fra vaskerommet på helligdager og sent på kveld når man skal legge seg.

Helt greit å si ifra på en pen måte. Hadde jeg vært naboen så hadde jeg beklaget og tenkt at det var helt greit at trådstarter gav beskjed.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vaskemaskin er OK, støvsuging er ikke ok. Er noe greier med helligdagsfred. Blir sterkere praktisert i enkelte borettslag enn i andre. Til og med her jeg bor - i bygård  med bare unge folk - så er det ingen som støvsuger på "veldig røde" helligdager.

Anonymkode: d07e0...493

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Den Wednesday, March 23, 2016 at 18.37, Mis(s)Understood skrev:

For å bli litt seriøs så er det å kjøre vaskemaskin og/eller tørketrommel om natten når man sover, ikke spesielt smart.

Det er ikke uvanlig at det oppstår brann i elektriske maskiner som vaskemaskiner og tørketromler, og når man sover så stiller man ganske svakt dersom det skulle skje.

Vet du sånn ca hvor vanlig det er at det oppstår brann i vaskemaskiner og tørketromler?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, Blomsterert skrev:

Vet du sånn ca hvor vanlig det er at det oppstår brann i vaskemaskiner og tørketromler?? 

Det er i alle fall så vanlig at forsikringsselskapene fraråder det. 

Ellers denne tråden: :skratte: 

Anonymkode: 23fe2...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er så vanlig gitt: -) er så mange merkelige og lite gjennomtenkte påstander iblant: -D

Forøvrig enig: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I borettslag er det ALLTID noen som gir blanke faen i naboene og ikke forstår selv hvor irriterende de faktisk er. Og spesielt murboliger er veldig lytt. I min blokk forplanter lyden seg veldig, så om noen hører på E-type kl 0400 på ca. 120 dB et eller annet sted er det et jævla arbeid å finne ut hvor det kommer fra, da må jeg bare gjette meg til hvem av naboene som er mest smakløs, og begynne å planlegge HEVN.

TS: Om det plager deg skikkelig, og det er fra fellesvaskeriet deres, så gå opp og vent til synderen kommer og kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ler du av din egen tråd? Eller later du som om du ikke er ts? Anonymkodene din innrømmer deg.

Anonymkode: d9e50...00f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...