AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #21 Del Skrevet 24. mars 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke tull, det står i Husordensreglene og vi bor i et ganske nytt borettslag med mye støy i rørene. Det står bevegelige helligdager, om noen skulle lure. Anonymkode: 23fe2...15f Jeg bodde i et nytt borettslag før, og der var det også et forferdelig leven i rørene når folk brukte vaskemaskin. Grunnen tror jeg er at det gjøres mye slurvete arbeid under bygging pga. travelhet, og at rør ikke er festet godt nok. Dermed løsner de lett når vann går med høyt trykk igjennom dem, og det lager en støy uten like (det kan også oppstå vannlekkasjer inne i veggene, men det er en annen histore). Hos oss var det mange som yndet å sette på klesvask om kvelden, og la maskinen gå utover natten. Jeg ble holdt våken mange netter av dette. Men så ble det forbudt å bruke maskiner etter 23, det hjalp ihvertfall litt. Det ble jo vasket på søn- og helligdager hos oss også, men jeg brydde meg ikke så mye om det. Er det derimot forbudt hos dere går det jo an å ta en prat med naboen og forklare hvor støyende det er. Men jeg hadde nok ikke gjort det selv der jeg bodde. Anonymkode: bd075...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 24. mars 2016 #22 Del Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, Antlers skrev: Jeg har stor tro på at slike utdaterte regler forsvinner snart. I min mors generasjon er det få som bryr seg om reglene, i min generasjon er det få som husker reglene, og for dagens unge må jo reglene omtrent fortone seg som en dårlig spøk, når de blir gjort oppmerksomme på at de begår lovbrudd når de bruker vaskemaskin og oppvaskmaskin, eller henger ut klær på en skjærtorsdag Ja, nå kan man jo smile litt når man leser slike regler, og det er ingen som følger de lenger. De er like nedstøvet som rulla i vaskerommet Men tenk så kjærkommende disse reglene var for husmødrene og tjenestefolket i gamledager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #23 Del Skrevet 24. mars 2016 Hva i alle dager er det som skjer på forumet de siste dagene. Jeg synes nesten synd på de som lager slike tråder. De må jo ha en fryktelig innholdsløs påskeferie. Anonymkode: ce7d4...272 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #24 Del Skrevet 24. mars 2016 Og her har vi et strålende eksempel på hvorfor jeg bor i enebolig:P Anonymkode: 79fc3...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #25 Del Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bor i blokk. Naboen bruker vaskemaskin i dag på helligdag. Regelbrudd og ikke lov på helligdager. Skal jeg klage? Til styret eller til naboen? Anonymkode: 23fe2...15f Hva? Er det virkelig mulig å ha forbud mot å bruke sin egen vaskemaskin på helligdager? Dette har jeg aldri hørt om før. Er det så lytt at det er til sjenanse for naboene om noen bruker vaskemaskinen sin? Hvor mye støy hører dere egentlig? Hvor mange decibel? Anonymkode: 3fb08...9f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #26 Del Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, Antlers skrev: Det er mulig TS tuller, men det er dessverre ikke tull at det finnes borettslag som har dette i vedtektene sine. At man ikke kan vaske klær på en hellig dag? Det må da være grenser på hva en skal måtte tåle i et sekulært samfunn. Påske er fridag, ikke hellig dag. Anonymkode: 0b4b9...d92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #27 Del Skrevet 24. mars 2016 Ps Det er også mye bedre at nærmeste naboer er renslige og vasker sitt tøy og bærer ut sitt søppel m.m. selv om det gjøres på "feil" tidspunkt, enn at man blir sjenert av stank fra nære naboer som hverken vasker seg selv, sine klær eller bærer ut sitt søppel... Anonymkode: 3fb08...9f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. mars 2016 #28 Del Skrevet 24. mars 2016 På dagtid må man vel kunne drive med huslige, nødvendige oppgaver som vanlig, enten det er en vanlig dag eller helligdag. Forresten tror jeg denne tråden er en tulletråd. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 24. mars 2016 #29 Del Skrevet 24. mars 2016 Du har helt rett. Alle burde bruke vaskebjørner på helligdager, ikke vaskemaskiner. Be de bruke han Bjørn til å vaske for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 24. mars 2016 #30 Del Skrevet 24. mars 2016 Er tittelen en spøk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #31 Del Skrevet 24. mars 2016 Ååååå, nei. Og jeg som stekte rundstykker til frokost, og bakte kake til kaffe. Sikkert plaget naboene noe voldsomt med lukten, og tanken på at jeg faktisk har gjort noe i dag !!!! Anonymkode: b7995...f6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 24. mars 2016 #32 Del Skrevet 24. mars 2016 9 minutter siden, gjestvest skrev: Du har helt rett. Alle burde bruke vaskebjørner på helligdager, ikke vaskemaskiner. Be de bruke han Bjørn til å vaske for hånd. Det er vel kanskje akkurat det TS sin nabo gjør, tror du ikke? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 24. mars 2016 #33 Del Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, Mis(s)Understood skrev: Det er vel kanskje akkurat det TS sin nabo gjør, tror du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #34 Del Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde i et nytt borettslag før, og der var det også et forferdelig leven i rørene når folk brukte vaskemaskin. Grunnen tror jeg er at det gjøres mye slurvete arbeid under bygging pga. travelhet, og at rør ikke er festet godt nok. Dermed løsner de lett når vann går med høyt trykk igjennom dem, og det lager en støy uten like (det kan også oppstå vannlekkasjer inne i veggene, men det er en annen histore). Hos oss var det mange som yndet å sette på klesvask om kvelden, og la maskinen gå utover natten. Jeg ble holdt våken mange netter av dette. Men så ble det forbudt å bruke maskiner etter 23, det hjalp ihvertfall litt. Det ble jo vasket på søn- og helligdager hos oss også, men jeg brydde meg ikke så mye om det. Er det derimot forbudt hos dere går det jo an å ta en prat med naboen og forklare hvor støyende det er. Men jeg hadde nok ikke gjort det selv der jeg bodde. Anonymkode: bd075...c4a Jeg er AB som skrev dette innlegget. Skriver utrolig sjelden som AB, men vil ikke skrive under nick i fare for å bli gjenkjent. Ser at tråden latterliggjøres så det holder her. Dere får tro hva dere vil, men jeg kan ihvertfall bekrefte at dette problemet finnes. Dere vil ikke tro (åpenbart) hvor mye støy trykkslag i rør kan forårsake. Det kan virkelig være ille. Så uansett om dette er en tulletråd eller ikke så er dette faktisk kjent. Men som sagt, jeg ville ikke ha klaget på dagtid, uansett hvilken dag det var. Anonymkode: bd075...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #35 Del Skrevet 24. mars 2016 Og her sitter vi, som skulle ha utført noe bråkete arbeid (saging og pussing), men som lar det være av hensyn til naboene. (Vi bor i enebolig, men maskinstøy høres godt) Jeg føler meg helt antikvarisk når jeg leser denne tråden. Men vaskemaskinen går! Anonymkode: 9c982...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #36 Del Skrevet 24. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er AB som skrev dette innlegget. Skriver utrolig sjelden som AB, men vil ikke skrive under nick i fare for å bli gjenkjent. Ser at tråden latterliggjøres så det holder her. Dere får tro hva dere vil, men jeg kan ihvertfall bekrefte at dette problemet finnes. Dere vil ikke tro (åpenbart) hvor mye støy trykkslag i rør kan forårsake. Det kan virkelig være ille. Så uansett om dette er en tulletråd eller ikke så er dette faktisk kjent. Men som sagt, jeg ville ikke ha klaget på dagtid, uansett hvilken dag det var. Anonymkode: bd075...c4a ...og for å tillegge, jeg ville heller ikke trodd det hvis jeg ikke hadde hørt det selv. Nå ble jeg holdt våken utover nettene, og selv om det ble bedre da bruk av vaskemaskin ble forbudt etter 23, så var det stadig noen som glemte seg. Faktisk var dette en av grunnene til at jeg flyttet derfra, for nattesøvn må man nesten ha. Anonymkode: bd075...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #37 Del Skrevet 24. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ...og for å tillegge, jeg ville heller ikke trodd det hvis jeg ikke hadde hørt det selv. Nå ble jeg holdt våken utover nettene, og selv om det ble bedre da bruk av vaskemaskin ble forbudt etter 23, så var det stadig noen som glemte seg. Faktisk var dette en av grunnene til at jeg flyttet derfra, for nattesøvn må man nesten ha. Anonymkode: bd075...c4a Flyttet? Hvorfra? Vi trodde dette var et problem som eksisterte nå i påske? Anonymkode: 1961b...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #38 Del Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Flyttet? Hvorfra? Vi trodde dette var et problem som eksisterte nå i påske? Anonymkode: 1961b...905 Jeg er ikke trådstarter. Anonymkode: bd075...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 24. mars 2016 #39 Del Skrevet 24. mars 2016 For å bli litt seriøs så er det å kjøre vaskemaskin og/eller tørketrommel om natten når man sover, ikke spesielt smart. Det er ikke uvanlig at det oppstår brann i elektriske maskiner som vaskemaskiner og tørketromler, og når man sover så stiller man ganske svakt dersom det skulle skje. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #40 Del Skrevet 24. mars 2016 Det er torsdag i dag? "Torsdag var vaskedag hjemme hos familien Supermann Også Supermann må jo vaske klærne sine av og til, ikke minst det karakteristiske undertøyet. Jeg tenkte det kunne være … " Anonymkode: 3fb08...9f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå