Gå til innhold

Nabo bruker vaskemaskin i dag, klage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i blokk. 

Naboen bruker vaskemaskin i dag på helligdag. Regelbrudd og ikke lov på helligdager. 

Skal jeg klage? Til styret eller til naboen? 

Anonymkode: 23fe2...15f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Hva er det for slags sted du bor på, er det fra femtitallet, der det ikke er lov å vaske klær i dag? Det er det rareste jeg har hørt.

Jeg hadde flytta..!

Står det spesifikt i husordensreglene at det ikke er lov å vaske klær eller bruke vaskemaskin på helligdager?!? Det står kanskje istedet at det ikke er lov å bruke fellesvaskeriet i kjelleren på helligdager?

Jeg hadde aldri drømt om å klage på noe så vanlig. Det må man regne med at folk gjør i blokk. Gi nå blaffen i steinalderreglene!

Endret av Million
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Jeg vil anbefale at du ringer politiet for å få den drittsekken til å skru av vaskemaskinen. Og så på en helligdag, slike folk som bare tar seg til rette gjør meg så sint! :kjefte:

Anonymkode: d2928...398

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, folk er galne! Syns du bør ringe å anmelde så fort som mulig!

Anonymkode: 91dc1...559

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vaskemaskinen står og hopper så det høres ut som om blokka skal rase sammen, har du en sak. Om det derimot er snakk om vanlig lydnivå er det helt innafor :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i 2016 og da er det lov å vaske klær. Herregud, så gammeldags du er da, TS.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du minnet meg på å hive noen uniformsplagg i maskinen, TS.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i blokk. 

Naboen bruker vaskemaskin i dag på helligdag. Regelbrudd og ikke lov på helligdager. 

Jeg synes du skal klage til styret og politiet. Og kontakt media. :Knegg:

Anonymkode: 6912f...1a2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på vaskemaskinen i dag, hadde ikke en gang tenkt på at det ikke skulle være lov ?:klo: 

Nå bor jeg ikke i blokk men i rekkehus, og naboen har kjørt forferdelig discomusikk på full guffe i hele dag, så vaskemaskinen forblir på :P 

Anonymkode: eb7da...4a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tull, det står i Husordensreglene og vi bor i et ganske nytt borettslag med mye støy i rørene. 

Det står bevegelige helligdager, om noen skulle lure. 

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har på vaskemaskinen i dag, hadde ikke en gang tenkt på at det ikke skulle være lov ?:klo: 

Nå bor jeg ikke i blokk men i rekkehus, og naboen har kjørt forferdelig discomusikk på full guffe i hele dag, så vaskemaskinen forblir på :P 

Anonymkode: eb7da...4a5

Det skal være rolig (utlbørlig larm) på helligdager, men det er jo en forskjell på gravemaskinstøy og støy fra en vaskemaskin, gitt at den funker som den skal. 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Ja, tror det er en del som fortsatt har slikt. Der jeg bodde stod det at det ikke var lov å tørke tøy ute på søndager. 

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tull, det står i Husordensreglene og vi bor i et ganske nytt borettslag med mye støy i rørene. 

Det står bevegelige helligdager, om noen skulle lure. 

Hvis det virkelig er snakk om sjenerende støy (vaskemaskinen går i ett/bråker mer enn normalt/brukes i stilletiden) så kan du jo si fra, men om det bare er for å tviholde på gammelmodige regler som går tilbake til da det var vanlig å være husmor som hadde god tid til å få alt unna resten av uken, synes jeg det er smålig. Selv min kristne og hjemmeværende bestemor vasket i sin tid klær på søndager, men hun hang dem ikke ut, da ;)

Jeg er helt for at søndag/helligdag skal være en stille dag, sånn at alle får mulighet til å hente seg inn, men det er forskjell på sjenerende, unødvendig støy og på å høre at det bor folk i naboleiligheten.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor synes jeg vi skal gjøre som flere andre land. Avskaffe hele skjærtorsdag som helligdag. Da slipper sånne som ts å komme helt utav det. Forøvrig, hadde jeg gitt blanke f, og vasket til alle klærne var rene og pene.

Anonymkode: ced0e...a9f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i blokk. 

Er du seriøs? Mener du det? At det går an?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Evans skrev:

Ja, tror det er en del som fortsatt har slikt. Der jeg bodde stod det at det ikke var lov å tørke tøy ute på søndager. 

Jeg har stor tro på at slike utdaterte regler forsvinner snart. I min mors generasjon er det få som bryr seg om reglene, i min generasjon er det få som husker reglene, og for dagens unge må jo reglene omtrent fortone seg som en dårlig spøk, når de blir gjort oppmerksomme på at de begår lovbrudd når de bruker vaskemaskin og oppvaskmaskin, eller henger ut klær på en skjærtorsdag :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...