AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Jeg har helt fra barndommen av vært plaget med UVI. Pleier da å gå til lege, få resept på antibiotika og kjenne meg så å si symptomfri innen et par timer. Den siste tiden har problemet derimot blitt så ille at det nesten har gått utover livskvaliteten. Jeg er nå på min femte(!) antibiotikakur siden januar. Jeg har virkelig prøvd alle forebyggende råd. Jeg hiver i meg tranebær, både i kapsler og juiceform, og har så å si alltid en full vannflaske tilgjengelig. Jeg har brukt hundrevis av kroner på reseptfrie forebyggende tabeletter, samt gått på Hiprex og et annet forebyggende legemiddel jeg ikke husker navnet på. Jeg tisser alltid etter sex (med fast partner) og dusjer gjerne litt også. Legene skriver ut nye antibiotikakurer gang på gang, men det går toppen en uke før infeksjonen er tilbake. Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? Er lut lei av å bruke tusenvis av kroner på legevakten. I tillegg er jeg redd for å utvikle resistens mot antibiotika. Noen som kan gi meg enda flere forebyggende råd, eller dele eventuelle erfaringer om hva som hjelper? Noen som vet om det eventuelt kan være noe annet? Takker for svar på forhånd. Anonymkode: 859b1...e26
Cambria Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Jeg ville dratt til legen med det problemet. Det er ikke bra å gå på antibiotika så mye, og tror legene er de som har nest kompetanse til å svare deg. Lykke til! Forstår det er slitsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Jeg sliter også med tilbakevennende UVI, får det ca. i gang i måneden-hver andre måned. Hos meg hjelper det med tranebær (kapsler og juice) og generelt masse vann, samt å tisse etter sex. Siden det ikke hjelper for deg, og siden det ikke hjelper med antibiotika så ville jeg kommet meg til fastlege over påsken og bedt om å bli utredet. For dette er det ingen på KG som kan hjelpe deg med. På legevakten så har dem heller ikke tid til å utrede deg for hvorfor du har så mye uvi (var det jeg fikk beskjed om da jeg var i lignende situasjon for endel år tilbake). Lykke til Anonymkode: 98209...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Kanskje du drikker for mye væske? Legen min fortalte meg at jeg ikke måtte drikke mye vann under antibiotika-kuren, da vannet skylte ut medisinen. Anonymkode: 2c429...146
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Sist jeg var hos legen fikk jeg en henvendelse til sykehuset, men regner med det går et par mnd. før jeg slipper til, så tar imot alle råd jeg kan få! Ryktes at tranebær virker forebyggende, men har hatt lite effekt av 160 mg-kapslene man får kjøpt på apoteket i Norge til en 200-lapp. Noen som har erfaring med å bestille dette fra ebay? Ser man kan få kapsler på så mye som 5000 mg, men ønsker jo ikke at dette skal stoppes i tollen... - TS Anonymkode: 859b1...e26
ambre Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Jeg kom helt tilfeldig over en artikkel hvor det stod at kisel/silica kunne hjelpe ved tilbakevendende UVI, og jeg var helt desperat og villig til å prøve hva som helst. Tranebær hadde liten effekt på meg. Silica skal visstnok være viktig for slimhinnene i kroppen. Jeg prøvde det hverfall, og det hjalp faktisk! Er nå drøyt et år siden jeg først prøvde det. Jeg tok en pause, gikk tom og glemte å kjøpe. Da fikk jeg ganske raskt en infeksjon og måtte på legevakta. Begynte på silica igjen og har vært frisk siden. Det selges først og fremst som en kosttilskudd som skal bidra til bedre hud og hår. Eksempel denne: http://www.helseogkost.no/nettbutikk/haarets-kosttilskudd/Solaray-Silica-Plus-90-tabletter 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Jeg sliter også med tilbakevendt UVI. Det går ut over sexlivet til meg og mannen. I fjor i løpet av 6 mnd gikk jeg på 7 kurer, den siste kuren fikk jeg en dobbelkur og har ikke hatt UVI siden august 2015. Vi bruker kondom ved samleie. Jeg drikker krydder te ( gurkumeie, sort pepper ). Spiser genelt lavkarbo og prøver å holde meg unna sukker. Holder meg varm og tørr. Drikker en til to kaffi til dagen med cocosolje oppi som skal være helsebringende. Smører underlivet med cocosolje før samleiet også. Det virker som det hjelper meg. Anonymkode: bbd17...9f9
ambre Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Forresten, du får tranebærkapsler med noe høyere dose på helsekosten, Life har hvertfall 500 mg kapsler, billigere enn apoteket. Du kan også prøve nyre/blære-te
Gjest Bella88 Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 (endret) Prøv kjerringrokk. Det hjalp som bare det da jeg var 19 er 27 nå. Hadde urinveisinfeksjon fra 11 til 19. Klarte nesten ikke gå med de smertene og jeg var mye borte fra jobb. Sjefen forstod meg heldigvis og anbefalte kjerringrokk og jeg drakk det som te hver dag. Har ikke hatt infeksjon siden. Takker Gud og den snille sjefen. Endret 25. mars 2016 av Bella88
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 Den Wednesday, March 23, 2016 at 23.16, AnonymBruker skrev: Jeg har helt fra barndommen av vært plaget med UVI. Pleier da å gå til lege, få resept på antibiotika og kjenne meg så å si symptomfri innen et par timer. Den siste tiden har problemet derimot blitt så ille at det nesten har gått utover livskvaliteten. Jeg er nå på min femte(!) antibiotikakur siden januar. Jeg har virkelig prøvd alle forebyggende råd. Jeg hiver i meg tranebær, både i kapsler og juiceform, og har så å si alltid en full vannflaske tilgjengelig. Jeg har brukt hundrevis av kroner på reseptfrie forebyggende tabeletter, samt gått på Hiprex og et annet forebyggende legemiddel jeg ikke husker navnet på. Jeg tisser alltid etter sex (med fast partner) og dusjer gjerne litt også. Legene skriver ut nye antibiotikakurer gang på gang, men det går toppen en uke før infeksjonen er tilbake. Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? Er lut lei av å bruke tusenvis av kroner på legevakten. I tillegg er jeg redd for å utvikle resistens mot antibiotika. Noen som kan gi meg enda flere forebyggende råd, eller dele eventuelle erfaringer om hva som hjelper? Noen som vet om det eventuelt kan være noe annet? Takker for svar på forhånd. Anonymkode: 859b1...e26 Hvordan sker du undertøyet ditt og hvilket undertøy bruker du? Hvor ofte skifter du håndklær og bruker du vaskeklut? Anonymkode: be1fd...a00
Sulosi Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 Gjentatte infeksjoner skal sjekkes ut. Dere kan ha en alvorlig sykdom som til slutt vil gi akutt Nyresvikt. Snakker av erfaring desverre.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Den 25.3.2016 at 1.36, ambre skrev: Jeg kom helt tilfeldig over en artikkel hvor det stod at kisel/silica kunne hjelpe ved tilbakevendende UVI, og jeg var helt desperat og villig til å prøve hva som helst. Tranebær hadde liten effekt på meg. Silica skal visstnok være viktig for slimhinnene i kroppen. Jeg prøvde det hverfall, og det hjalp faktisk! Er nå drøyt et år siden jeg først prøvde det. Jeg tok en pause, gikk tom og glemte å kjøpe. Da fikk jeg ganske raskt en infeksjon og måtte på legevakta. Begynte på silica igjen og har vært frisk siden. Det selges først og fremst som en kosttilskudd som skal bidra til bedre hud og hår. Eksempel denne: http://www.helseogkost.no/nettbutikk/haarets-kosttilskudd/Solaray-Silica-Plus-90-tabletter Åååh, endelig et nytt råd! Dette skal absolutt prøves, før jeg blir gal. Tusen takk - TS Anonymkode: 859b1...e26
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 Den 25.3.2016 at 21.16, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med tilbakevendt UVI. Det går ut over sexlivet til meg og mannen. I fjor i løpet av 6 mnd gikk jeg på 7 kurer, den siste kuren fikk jeg en dobbelkur og har ikke hatt UVI siden august 2015. Vi bruker kondom ved samleie. Jeg drikker krydder te ( gurkumeie, sort pepper ). Spiser genelt lavkarbo og prøver å holde meg unna sukker. Holder meg varm og tørr. Drikker en til to kaffi til dagen med cocosolje oppi som skal være helsebringende. Smører underlivet med cocosolje før samleiet også. Det virker som det hjelper meg. Anonymkode: bbd17...9f9 Går absolutt ut over sexlivet til meg og min kjæreste også... Men får det igjen og igjen selv om vi begge vasker oss godt med intimsåpe både før og etter, og jeg alltid sørger for å tisse like etter. Var det noe spesielt du begynte med ETTER august 2015, eller er de nevnte rådene dine ting du har holdt på med over lengre tid? -TS Anonymkode: 859b1...e26
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Den 25.3.2016 at 23.42, Bella88 skrev: Prøv kjerringrokk. Det hjalp som bare det da jeg var 19 er 27 nå. Hadde urinveisinfeksjon fra 11 til 19. Klarte nesten ikke gå med de smertene og jeg var mye borte fra jobb. Sjefen forstod meg heldigvis og anbefalte kjerringrokk og jeg drakk det som te hver dag. Har ikke hatt infeksjon siden. Takker Gud og den snille sjefen. Dette har jeg ikke prøvd enda. Tusen takk for råd - TS Anonymkode: 859b1...e26
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan sker du undertøyet ditt og hvilket undertøy bruker du? Hvor ofte skifter du håndklær og bruker du vaskeklut? Anonymkode: be1fd...a00 Vasker alltid undertøy og håndklær på 60 grader. Vaskeklut bruker jeg ikke i "nedre region", og håndklærne skiftes ut 1-2 ganger i uken. Bruker stort sett stringtruser, som etter det jeg har lest tydeligvis er den verste fienden når det gjelder UVI... Men dette er som nevnt noe jeg har slitt med fra barndommen av, og tror ikke jeg har merket noen forverring etter jeg begynte med stringtruser. Anonymkode: 859b1...e26
Riskrem Skrevet 27. mars 2016 #16 Skrevet 27. mars 2016 For noen år siden slet jeg lenge med tilbakevendende UVI. Brukte mange tusen kroner på legetimer både offentlig og privat (fikk jeg ikke time hos fastlegen måtte jeg bare gå på privat legesenter, jeg holdt ikke ut), antibiotikakurer mm. Drakk vann hele dagen, tok trankapsler hele tiden, drakk grønn te hver dag og vann med masse sitron. Ingenting hjalp. Det var helt grusomt. Jeg prøvde akupunktur en periode og det hjalp svært mye. Det forsvant i lang tid. Jeg har lest at akupunktur hjelper mange med UVI-problemer, så det kan du eventuelt lese deg opp på så kan du vurdere det? UVIene kom likevel tilbake etter noen år og det viste seg at p-pillene mine var årsaken. Det ble en grusom periode igjen. Prøvde også forskjellige p-pillemerker, uten at det hjalp. Så jeg valgte å slutte på pillene og UVIen ga seg etter noen dager og har aldri kommet tilbake. Gikk over til kobberspiral som fungerte som en drøm.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #17 Skrevet 27. mars 2016 Den 22.3.2016 at 23.16, AnonymBruker skrev: Jeg har helt fra barndommen av vært plaget med UVI. Pleier da å gå til lege, få resept på antibiotika og kjenne meg så å si symptomfri innen et par timer. Den siste tiden har problemet derimot blitt så ille at det nesten har gått utover livskvaliteten. Jeg er nå på min femte(!) antibiotikakur siden januar. Jeg har virkelig prøvd alle forebyggende råd. Jeg hiver i meg tranebær, både i kapsler og juiceform, og har så å si alltid en full vannflaske tilgjengelig. Jeg har brukt hundrevis av kroner på reseptfrie forebyggende tabeletter, samt gått på Hiprex og et annet forebyggende legemiddel jeg ikke husker navnet på. Jeg tisser alltid etter sex (med fast partner) og dusjer gjerne litt også. Legene skriver ut nye antibiotikakurer gang på gang, men det går toppen en uke før infeksjonen er tilbake. Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? Er lut lei av å bruke tusenvis av kroner på legevakten. I tillegg er jeg redd for å utvikle resistens mot antibiotika. Noen som kan gi meg enda flere forebyggende råd, eller dele eventuelle erfaringer om hva som hjelper? Noen som vet om det eventuelt kan være noe annet? Takker for svar på forhånd. Anonymkode: 859b1...e26 Du kan også forsøke østrogen stikkpiller, disse styrker slimhinnene i underlivet og skal forebygge uvi. Anonymkode: 20c8e...f21
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #18 Skrevet 27. mars 2016 Jeg hadde mye tilbakevendende UVI siste halvåret 2014, og sommer/høst nå i 2015. Tar daglig tranebærkapsler, går på Hiprex (trapper ned nå), forsøker å drikke så mye som mulig, etc. Jeg hadde to små nyresteiner som bestemte seg for å ta turen ut i oktober, og *bankibordet* har etter det ikke hatt UVI. Var og tok CT i januar i fjor da de ble oppdaget, og legen sa at de kunne være grunnen for hyppig tilbakevending av UVI. Da jeg var på Life fikk jeg anbefalt Roseberry (Hibiscus), så fort man kjenner antydning til UVI tar man 2-3 kapsler når man legger seg i et par - tre dager. So far, so good *bankibordet* Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: 24c9c...4ca
Sialove Skrevet 27. mars 2016 #19 Skrevet 27. mars 2016 Siden du har hatt dette siden barndommer, er det veldig merkelig at du ikke har blitt henvist til en spesialist, for så mye AB er ikke bra å ta. Hvilke symptomer har du? Er det svie ved vannlating eller har du også blod i urinen? Du burde fått deg time hos en urolog og fått sjekket ut dette ordentlig. Håper du finner en løsning på problemet ditt, en hver kvinne kan skrive under på at det er forferdelig med UVI
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #20 Skrevet 27. mars 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vasker alltid undertøy og håndklær på 60 grader. Vaskeklut bruker jeg ikke i "nedre region", og håndklærne skiftes ut 1-2 ganger i uken. Bruker stort sett stringtruser, som etter det jeg har lest tydeligvis er den verste fienden når det gjelder UVI... Men dette er som nevnt noe jeg har slitt med fra barndommen av, og tror ikke jeg har merket noen forverring etter jeg begynte med stringtruser. Anonymkode: 859b1...e26 Spurte som jeg gjorde fordi jeg antok at problemet lå her, i stringtruser og eller håndklær og dermed selvsmitte. At du har hatt dette fra barnsben av betyr ikke at stringtrusene ikke er problemet. Kutt dem ut før du kommer til undersøkelse på sykehuset og får samme beskjeden der. Forresten, du har vel og hatt en tråd med samme problemet her inne for noe tid tilbake, der du blånektet på at stringtrusene var problemet, selv om vi var flere som påpekte dette? Anonymkode: be1fd...a00
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå