Gå til innhold

Tilbringe tid med han for å være snill?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger noen råd nå.

Greia er at en flyktning liker meg ganske godt. Jeg har ikke møtt han så mange ganger, men de gangene jeg har møtt han har jeg være hyggelig og imøtekommende, og nå begynner jeg å lure på om jeg kanskje har gitt han litt feil signaler? Jeg føler at vi overhodet ikke har noen ting til felles, og jeg forstår ikke helt hvorfor han liker meg. Jeg er ei jente som liker å være ute i naturen, drikker svært sjelden, liker å lese, trenger mye alenetid. Han drikker mye mer enn meg og har nå invitert meg på en fest. Jeg har overhodet ikke lyst, men jeg har allerede sagt at jeg kan møte han en eller gang i løpet av påska. Er det slemt av meg å si nei til å bli med på festen? Jeg hater å gå ut på byen, så jeg vet jo at jeg kommer til å kjede meg. Føler meg litt slem om jeg ikke blir med, dette er en flyktning og det er jo ikke så lett for han å bli kjent med norske ungdommer, og jeg mener jo at vi alle har et ansvar for å inkludere flyktningene. Men det er ikke ei jente som meg han skulle vært med, men heller ei som kanskje er litt mer festløve enn meg.

Hva ville dere gjort? Jeg har ikke svart på forespørselen enda, og han er ikke typen som helt tar nei for et nei, jeg har fått mange "please come with me".

Anonymkode: 12aab...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke vanlig at gutter og jenter henger sammen i sånne land som flyktninger kommer fra. han har nok tolket møtene deres helt annerledes. 

Jeg ville sagt blankt nei

Anonymkode: a419f...9c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig at gutter og jenter henger sammen i sånne land som flyktninger kommer fra. han har nok tolket møtene deres helt annerledes. 

Jeg ville sagt blankt nei

Anonymkode: a419f...9c4

15 minutter siden, makkapakka skrev:

nei nei og foralldel nei!

Nei, jeg har jo ikke noe særlig lyst...

Men i og med at jeg allerede har sagt at jeg kan møte han i påska, så føler jeg jo at jeg MÅ. Jeg hater å avvise folk. Jeg forventer jo heller ikke at noen skal forelske seg i meg bare fordi jeg er blid og hyggelig.

Festen i dag blir jeg ikke med på uansett, det koster penger, jeg gidder ikke betale for å ha det kjipt. Men tror dere om jeg sier at jeg kan treffe han en annen dag at han kommer til å tolke det som om jeg er interessert i han?

Anonymkode: 12aab...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er vel ikke nødvendigvis forelsket i deg, men han er ung og som de fleste unge menn opptatt av sex. Det er veldig vanskelig å få som ung flyktning, så det er klart han vil prøve å få det av deg, forelska eller ikke. Det gjør ham ikke nødvendigvis til noe dårlig menneske.

Jeg synes du skal si nei hvis du ikke har lyst. Det er også lov å avlyse treff i påska - planer kan endre seg. Ingen god idé å strekke seg for langt her. Jeg hadde nok rådet annerledes om det var en flyktningejente, så det er ikke det, men du bør se at han har flere motiver her, ikke bare ha deg som kompis.

Anonymkode: abb6e...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig å si at du ikke liker å feste, du kan kanskje spørre om han heller vil bli med på tur ?

Forresten, masse skryt til deg for at du faktisk involverer deg, nordmenn er ikke kjent for å være de mest åpne, men åpenhet er kanskje akkurat det våre nye landsmenn trenger! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk nei til fest. Foreslå å møtes over kaffe på en kafé i påska, avtal dag og klokkeslett. Og benytt møtet til å avklare at du ikke er romantisk interessert i ham.

Anonymkode: de53f...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan heller foreslå en morsom aktivitet enn noe date aktig eller fest. Ta han med på skitur sammen med flere. Ta med kakao, kvikk lunsj og appelsiner, det er ordentlig påskete.

Anonymkode: 68c5d...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri vær sammen/vanke med noen for å være snill-den andre personen merker at det er grunnen-

og det er ikke noe hyggelig å vite at man er en charity case.

Anonymkode: 9526d...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

aldri vær sammen/vanke med noen for å være snill-den andre personen merker at det er grunnen-

og det er ikke noe hyggelig å vite at man er en charity case.

Anonymkode: 9526d...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...