Tennessee Skrevet 31. mai 2016 Forfatter #101 Del Skrevet 31. mai 2016 Nå har jeg vært hos fastlegen. Var jo veldig usikker på om jeg skulle dra dit denne gangen, i og med hodet mitt har vært mer på plass. Men etter jeg begynte på de fæle blå pillene har jeg tenkt at det nok er lurt. Hun var veldig enig, og mente å sykemelde meg 50%. Fikk henne på bedre tanker så det blir 25% som før. Da rekker jeg å gjøre jobben min mest mulig også, så slipper jeg å bli stressa av den grunn. Samtidig som jeg rekker å ta det litt med ro. Kjenner jeg er ekstra trøtt i dag, og selv om jeg begynte på nye medisiner i går, kan jeg neppe skylde på dem helt enda. Jeg mistenker at jeg er litt utladet etter å ha vært på sykehuset i går, i og med jeg var nervøs for enda et avbrutt forsøk... Og så tenker jeg jo veldig på morgendagen da, blir godt å få den overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. mai 2016 #102 Del Skrevet 31. mai 2016 Gode fastlegen din Fint at dere klarer å komme til enighet om sykemeldingsprosent Du kjenner deg selv best, funker det med 25 % så er jo det veldig bra - og funker det ikke så kan du sikkert få 25 % til (om du ber om det!) Håper du får slappe av litt idag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. mai 2016 #103 Del Skrevet 31. mai 2016 Så bra! Igjen, fornuftig fastlege, altså Det er ikke rart å være litt utladet etter en sånn greie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 1. juni 2016 Forfatter #104 Del Skrevet 1. juni 2016 Har akkurat snakket med sykehuset. For å ta den gode nyheten først: det blir innsett i dag, av en 8-celle (i motsetning til 3-celle sist). Så det er jo bra Og så til den dårlige nyheten, de har måttet bruke tre av fire strå, det vil si at de har måttet tine 6 av de 8 eggene som var på frys. Igjen veldig stort frafall ved opptining altså... Kjenner at jeg sitter mer igjen med skuffelsen over det enn håpet for den tøffingen som overlevde Det er så mye skryt ved uthenting og befruktning, og så blir det alltid en skuffelse når det kommer til fryseforsøkene. Jeg vet det kun er det ene som er akkurat riktig som trengs, men det er trist allikevel. Og skulle det bli en negativ test nå, så er det jo nesten mer sannsynlig enn å vinne i lotto enn at noen av de to som er igjen skal overleve tining... Sikkert litt hormonell også tenker jeg, men det er jo også lov å være skuffa. Jeg skal ta meg en liten timeout og prøve å skifte fokus til den som faktisk skal settes inn i ettermiddag. Negativ innstilling hjelper jo ihvertfall ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 1. juni 2016 #105 Del Skrevet 1. juni 2016 Usj, så kjipt! Men heia overleveren! Sender all positiv energi og alt din vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 1. juni 2016 Forfatter #106 Del Skrevet 1. juni 2016 2 timer siden, Tekola skrev: Usj, så kjipt! Men heia overleveren! Sender all positiv energi og alt din vei! Tusen takk @Tekola Jeg er enig med deg, vi heier på overleveren! Den er trygt plassert nå, og den gode nyheten på sykehuset var at den hadde fortsatt å dele seg etter at den var tint Om det betyr at den hadde delt seg til åtte eller videre fra åtte fikk jeg ikke helt med meg Uansett mente de det var positivt at det var synlig liv Og kall meg gal, men noe må man ha å klamre seg til, og på jobb etter beskjeden om de tre stråene som er brukt og den ene åttedelte kom det til meg at åtte var begge de to kortene i mandagens skummelt treffende lesing. Kjente at jeg ble litt sterkere i trua da Innsett var vondt, men ikke på nivå med forrige frys da de dro fram tanga De truet med den i dag også, jeg kjente jeg fikk helt panikk der jeg lå i stolen. Visstnok er livmorhalsen min ikke bare bakoverbøyd, men også bøyd nesten 90 grader nederst. Hurra liksom Men heldigvis klarte de seg med en ekstra undersøkelse og et nytt forsøk som var skikkelig vondt men ihvertfall kortvarig. Og når jeg hørte at legen sa at de hadde fått det til ble alt mye bedre med en gang, for da slapp skrekken. Så nå er det bare å krysse fingrene for en positiv test og et bankende hjerte etterhvert Hørte en strofe i en sang i bilen hjem som jeg ikke har hørt på den måten før: "I hope you give fate a fair chance" og det traff meg veldig. Det er for dumt å ikke drømme nå, nå som et enn så lenge levende håp bor i meg. Apropos bilturen hjem, da kom tårene. Nå er de tre dagene som jeg grudde meg til denne uka overstått og det har tross alt gått bra. Nå er jeg på vei opp til hund og katt igjen og skal kose meg med dem i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #107 Del Skrevet 3. juni 2016 Befinner meg akkurat nå på toget til flyplassen, denne helga skal jeg cashe inn noe jeg var helt vill og gal og bestemte meg for i januar! Jeg skal reise på helgetur og besøke @Diddles og @^^Belle^^ Skummelt og veldig stas på en gang! De to siste dagene på jobb har vært mye stress for å få oppgavene mine ferdig. Mest fordi jeg avhenger av andre før jeg kan gjøre min del, og alle er superbissi. I tillegg har varmen vært helt vill, vi målte 29 grader inne på kontoret i dag. Lufteanlegget er stort sett fraværende, så vinduer mot lukket bakgård er alt vi har å trøste oss med... På vei til sykehuset på onsdag impulsshoppet jeg to luftige sommerkjoler, ikke en dag til på jobb i jeans i denne varmen! Sover dårlig også, jeg har kommet fram til at det mest er nettene som gjør meg gal, hvorfor kan vi ikke ha fine sommerdager men kalde netter?? Men nå er oppgavene fullført, og jeg er på tur! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. juni 2016 #108 Del Skrevet 3. juni 2016 digger digger digger at du var vill og gal i januar!! Fy søren som jeg gleder meg til å skravle med deg IRL og knuseklemme deg!!!!! Henter deg på flyplassen om 2 små timer Det er et helt fantastisk sommervær du kommer til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #109 Del Skrevet 6. juni 2016 Tilbake i hverdagen etter en helg som kun kan beskrives som fantastisk Det er kanskje galskap å reise til en helt annen kant av landet for å møte ei du har møtt én gang i januar 2014 og ei du aldri har møtt noensinne, men det er den beste galskapen jeg har vært med på på veldig lenge! @Diddles og @^^Belle^^ har virkelig visst å skjemme bort en gjest. Jeg har blitt kjørt og hentet samme hvor jeg skulle, og de har disket opp med mat, drikke, snop, is og sosialt samvær i bøttevis. Vi har skravlet og ledd til den store gullmedalje, og enda var vi egentlig ikke lei... Selv jeg, som på ingen måte kan sies å være noen natterangler, var nesten ikke prega av at klokka tippet halv ett før vi dro fra Belle på lørdagskvelden. Både underveis og nå etter at jeg kom hjem kjenner jeg virkelig på en utrolig glede og takknemlighet for å ha så fine folk i livet mitt. Det er mye som kan sies om KG, men at det har kommet utrolig fine vennskap IRL ut fra det som startet med en bryllupsdagbok i 2008 er det ingen som kan si imot! Det var også moro å oppleve disse småjentene som jeg har lest så mye om her inne, både Diddles' Liten og Belles A og M. Fantastiske jenter alle tre Så det anbefales å ta et stort steg ut av komfortsonen og strekke seg ut til de nydelige menneskene som finnes der ute Jeg håper virkelig jeg får muligheten til å gjøre det igjen, det er nesten så jeg er fristet til å gjøre det til en årlig greie... Nå er jeg hjemme igjen, og har vært på jobb. I dag ventet det evalueringssamtale, og egentlig den første ordentlige samtalen med min nye personalleder. Det gikk veldig bra, jeg fikk gode tilbakemeldinger på den jobben jeg gjør, og det er godt å høre. Jeg fikk også høre at jeg blir anbefalt til opprykk i stillingskategori, noe som både er veldig moro og litt skummelt. Med høyere stillingskategori er det jo mer forventninger, men som lederen min sa, så er det jo sånn at den innsatsen jeg gjør er jo det som anbefalingen baseres på. Arbeidet gjøres først, opprykket kommer i etterkant. Så da prøver jeg å fokusere på det, at min jobb er i hovedsak det å fortsette i samme retning. Litt spent på hva det betyr i forhold til lønnsoppgjøret også. Jeg er ikke av dem som først og fremst jobber for pengene, men det er jo ingen hemmelighet at de kommer godt med Jeg tror jeg har litt hangover etter alt det sosiale samværet, for jeg er helt usannsynlig trøtt i dag. Det ble visst en liten time på sofaen i kveld, og jeg tror ikke jeg hadde kommet gjennom resten av kvelden uten den Det er jo litt viktig at jeg tar hensyn til kroppen i disse dager, så da prøver jeg å gjøre det. Jeg har merket litt mer bivirkninger av medisinene i går kveld og i dag også, det jobbes mer der nede. Helt vanlig av medisinene, og også en (irriterende) kilde til håp. Jeg veksler som vanlig mellom et lysende håp om at kanskje denne gangen, og et svart pessimisme som prøver å forebygge en ekstrem skuffelse neste uke. Min jobb er å ta vare på meg, så da får jeg fokusere på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. juni 2016 #110 Del Skrevet 6. juni 2016 Åååh, for en herlig helg! Virkelig gull verdt med sånne turer Det er mye bra damer på KG, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #111 Del Skrevet 7. juni 2016 15 timer siden, Tekola skrev: Åååh, for en herlig helg! Virkelig gull verdt med sånne turer Det er mye bra damer på KG, altså Det har du helt rett i Tekola, veldig mye bra damer her! Og ekstra stas å møte et par av dem og kunne snakke like lett i virkeligheten som vi gjør på nett. Det er jo egentlig veldig rart når man vet så mye om hverandre uten å engang møtes jevnlig! Det var en fantastisk helg, og jeg kan leve på den i en evighet tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #112 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg blir gal av kroppen min i dag... Det som fortsatt skal tilskrives bivirkninger av medisinene er som vanlig noe helt annet enn det har vært tidligere. Denne gangen er det tydeligvis jevne murringer som er greia, i tillegg til den ekstreme trøtten. Murringene begynte søndag kveld, og har fortsatt jevnt og trutt etter det. Og så har jeg en sliten korsrygg uten god grunn, spesielt i går kveld. Jeg kjenner det er veldig vanskelig å ikke bli håpefull av hvordan det kjennes akkurat nå, samtidig som jeg er livredd for at det bare er juks denne gangen også... Medisinene er jo laget for å skape falske symptomer Og så er jeg så usikker på hvor mye jeg skal dele med kjære. Jeg vet så godt hvor lei seg hun også blir når vi (som nesten alltid) tenker at denne gangen er det vår tur, og så viser det seg å ikke stemme. Det er vanskelig dette her altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. juni 2016 #113 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg synes du skal dele Hun er jo også en del av dette, og da må hun få lov å dele den spenningen som er i forkant med deg Det høres jo lovende ut dette her da, murringer er bra - trøtthet likeså Enn så lenge må det være lov å håpe litt, det er viktig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #114 Del Skrevet 8. juni 2016 19 timer siden, Diddles skrev: Jeg synes du skal dele Hun er jo også en del av dette, og da må hun få lov å dele den spenningen som er i forkant med deg Det høres jo lovende ut dette her da, murringer er bra - trøtthet likeså Enn så lenge må det være lov å håpe litt, det er viktig!! Jeg er jo omtrent like gjennomsiktig som cellofan, så det er vel i overkant optimistisk å tro at jeg klarer å ikke dele med henne Men det er liksom noe med det at hittil har jo spenning blitt en negativ greie for oss, i og med det har blitt så mange skuffelser. Jeg tar meg i det, at når jeg kjenner på at denne gangen, så kommer det en umiddelbar negativ tanke som prøver å få meg ned på jorda igjen. Men at noe er rart med kroppen min, det er det ingen tvil om. Så håpet ligger jo der på lur, akkurat som frykten for testen Det er slitsomt dette her altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. juni 2016 #115 Del Skrevet 8. juni 2016 4 minutter siden, Tennessee skrev: Jeg er jo omtrent like gjennomsiktig som cellofan, så det er vel i overkant optimistisk å tro at jeg klarer å ikke dele med henne Men det er liksom noe med det at hittil har jo spenning blitt en negativ greie for oss, i og med det har blitt så mange skuffelser. Jeg tar meg i det, at når jeg kjenner på at denne gangen, så kommer det en umiddelbar negativ tanke som prøver å få meg ned på jorda igjen. Men at noe er rart med kroppen min, det er det ingen tvil om. Så håpet ligger jo der på lur, akkurat som frykten for testen Det er slitsomt dette her altså! *knegg* like gjennomsiktig som cellofan Åh disse dagene før testing er tortur De fleste slites nok mellom å la seg rive med av spenningen og håpet og "realistiske" tanker når en går og venter sånn - og holder på å tørne..Det er ikke få tester som brennes av før tiden egentlig er inne tror jeg Jeg jukset og testet jo både 9 og 11 dager DPO, fordi kroppen oppførte seg så rart! Testen jeg tok dag 9 var negativ mens dag 11 var helt sykt svakt positiv - egentlig så svakt at jeg trodde jeg såg syner og egentlig slo meg til ro med at den var negativ Jeg synes du er steintøff som har klart å la være å teste før tida de fleste gangene (eller alle!?) Det var noen som sa i en eller annen dagbok at det burde vært ett sånt sikkert tegn på at du var gravid - type grønn tå liksom - null tvil Det hadde vært veldig greit (selv om jeg personlig hadde fått helt hetta om jeg våkna en morgen med grønn tå ) For de fleste symptomer en går med før testing kan jo bety begge deler, så man kan bli GAL av mindre!! Dette er dødsspennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #116 Del Skrevet 8. juni 2016 Jeg tror det var Tekola eller Mafalda som snakket om grønn tå en gang for lenge siden ja Og jeg har stort sett ventet til den dagen jeg skal ta blodprøve ja, bortsett fra aller første inseminasjon (da jeg holdt på å tørne, og testet på dag 8 eller noe) og en av de andre tidlige inseminasjonene da jeg testet dagen før fordi jeg skulle til (den daværende ganske gravide) frisøren testdag og ville ha litt tid til å ha prosessert et negativt resultat Men ellers er det bare testdag som gjelder her, jeg har så aversjon mot graviditetstester etter disse to og et halvt årene med aktive forsøk at hadde det ikke vært for at jeg fant ut at det å få beskjeden på telefon fra sykehuset om negativ blodprøve var enda verre, så hadde jeg nok unngått dem fullstendig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #117 Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg lurer vikelig på hvordan jeg skal overleve morgendagen! Vi skal ha gravøl for min kjære workhusband kl fem og det betyr at jeg ikke kan dra tidlig hjem og sove som jeg har gjort hittil denne uka! Jeg er helt utkjørt når ettermiddagen kommer, og soving har vært helt obligatorisk. Nå skal jeg jo begynne senere på jobb i morgen, men likevel må jeg innrømme at jeg er litt nervøs og skeptisk. Vi får håpe kroppen min proves me wrong! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 9. juni 2016 #118 Del Skrevet 9. juni 2016 Grønn tå, panel på magen, panel i nakken... Vi må utvikle sånne praktiske egenskaper snart! Masse lykke til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjotteri Skrevet 10. juni 2016 #119 Del Skrevet 10. juni 2016 Hallooo 🙋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #120 Del Skrevet 10. juni 2016 13 timer siden, Verdande skrev: Grønn tå, panel på magen, panel i nakken... Vi må utvikle sånne praktiske egenskaper snart! Masse lykke til i morgen Tusen takk! Det er jo ikke så rart man blir trøtt, det er altfor lyst på soverommet og ergo umulig å sove på morgenen. Men jeg er ved godt mot og håper jeg holder meg oppegående av sosialt samvær og burger Heldigvis drikker jeg jo ikke til vanlig heller, så da slipper jeg å stresse med å ikke gjøre det i dag 1 time siden, Fjotteri skrev: Hallooo 🙋 Hallooooo! ------------------------------------------------------------------- På vei til jobb i dag kjøpte jeg test, blæh Velger å fortrenge det inntil videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå