Marimba Skrevet 8. august 2018 #1341 Del Skrevet 8. august 2018 Denne dukket opp i nyhetsfeeden min på Facebook nå. Treffende! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 9. august 2018 #1342 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Tråden er ryddet for reklame og svar til dette. Papirfly, mod. Endret 9. august 2018 av Papirfly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grapefruktjus Skrevet 10. august 2018 #1343 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg har ikke lest den enda, men her er forsida på dagens Morgenblad. Kanskje ikke bare om bloggere, kanskje den også er om oss med mer vanlige jobber, men fryktelig relevant her uansett vil jeg tro. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speilvegg Skrevet 11. august 2018 #1344 Del Skrevet 11. august 2018 Kopierer inn denne i denne tråden. Håper det er greit @Skrueløs? Antageligvis samme artikkel som i innlegget over men her med link til nettartikkel. 18 timer siden, Skrueløs skrev: Kom over en artikkel i Morgenbladet som omhandler eksponering av barn. Anna blir brukt som et eksempel. Jeg får ikke lest mer enn det jeg har sitert da den ligger bak en betalingsmur. «Anna Rasmussen ble mor da hun var femten år gammel. Gjennom bloggen «Mamma til Michelle» har leserne gjennom flere år kunnet følge livet til Anna, Michelle og de to andre barna som senere har kommet til. Bloggen ligger i norgestoppen. 30 000 lesere på en dag er vanlig, på det meste kan det nå 100 000. Innimellom sponsede innlegg om vesker og hudpleie, bilder fra bryllup og dagboknotater fra en skjønnhetsoperasjon, finnes det en rekke innlegg om barna.» https://morgenbladet.no/aktuelt/2018/08/delt-omsorg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dikteren Skrevet 11. august 2018 #1345 Del Skrevet 11. august 2018 37 minutter siden, Speilvegg skrev: Kopierer inn denne i denne tråden. Håper det er greit @Skrueløs? Antageligvis samme artikkel som i innlegget over men her med link til nettartikkel. Selvsagt, null problem! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 14. august 2018 #1346 Del Skrevet 14. august 2018 https://www.aftenposten.no/kultur/i/Mg8pyR/Nar-barnet-ikke-har-noen-a-speile-seg-i_-dor-selvfolelsen--Finn-Skarderud Bak betalingsmur. Aktuell for alle foreldre som tilbringer mer tid på å "speile seg" i mobilen enn i barnet. Kort oppsummert på YT: Dr. Tronicks Still Face Experiment. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Max Potente Skrevet 14. august 2018 #1347 Del Skrevet 14. august 2018 12 minutter siden, mikrobe said: https://www.aftenposten.no/kultur/i/Mg8pyR/Nar-barnet-ikke-har-noen-a-speile-seg-i_-dor-selvfolelsen--Finn-Skarderud Bak betalingsmur. Aktuell for alle foreldre som tilbringer mer tid på å "speile seg" i mobilen enn i barnet. Kort oppsummert på YT: Dr. Tronicks Still Face Experiment. Det var virkelig skremmende og trist. Takk for at du delte linken her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 14. august 2018 #1348 Del Skrevet 14. august 2018 13 minutter siden, Max Potente skrev: Det var virkelig skremmende og trist. Takk for at du delte linken her. Ja, den videoen ser man bare en gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. august 2018 #1349 Del Skrevet 15. august 2018 https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 15. august 2018 #1350 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) 3 minutter siden, LilleSnupp skrev: https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler Yes! Skal denne debatten endelig komme opp på det nivået den fortjener å være, tro? Endret 15. august 2018 av Malum 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. august 2018 #1351 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, Malum skrev: Yes! Skal denne debatten endelig komme opp på det nivået den fortjener å være, tro? Tenkte da jeg leste at jeg håper det begynner å brenne under føttene på disse bloggerne! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 15. august 2018 #1352 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) 7 minutter siden, LilleSnupp skrev: https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler Funkygine «understreker at hun heller aldri ville lagt ut bilder av barna i private settinger, deler ting de sier i fortrolighet eller bilder med nakenhet.» Her var det mye selvinnsikt i monitor. Endret 15. august 2018 av xemiliex 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 15. august 2018 #1353 Del Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, xemiliex skrev: Funkygine «understreker at hun heller aldri ville lagt ut bilder av barna i private settinger, deler ting de sier i fortrolighet eller bilder med nakenhet.» Her var det mye selvinnsikt i monitor. enig, barna hennes vises til stadighet frem i kun truser, den eldste ble vist frem i senga med bar overkropp når hun hadde bursdag. Det er til stadighet lettkledde bilder, det er greit de er komfortable med kropp og klær, men det er veldig spesielt og bør absolutt ikke vises frem i some 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 15. august 2018 #1354 Del Skrevet 15. august 2018 Fra artikkelen: " Selv helt små barn kan spørres om de syns et bilde er fint, og om det er greit at man viser det til andre" Det er jeg ikke enig i. Helt små barn kan da ikke se hvilke konsekvenser det kan få at bildet blir delt med tusenvis av fremmede mennesker på nettet. Et lite barn skjønner ikke at "andre" er hele internett. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 15. august 2018 #1355 Del Skrevet 15. august 2018 Enig med deg, @Diamant. Jeg mener det er riktig å spørre dem om det er greit at f.eks. bestefar får se bildet, fordi det er noe konkret som barnet klarer å ta stilling til. "Vise det til andre" eller "legge det ut på internett/blogg" er så diffust at de minste ikke forstår hva det dreier seg om. Da kan man like gjerne diskutere modernismens gjennombrudd i Norge, og spørre hva barnet mener om saken. Like forståelig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 15. august 2018 #1356 Del Skrevet 15. august 2018 8 minutter siden, mikrobe skrev: Enig med deg, @Diamant. Jeg mener det er riktig å spørre dem om det er greit at f.eks. bestefar får se bildet, fordi det er noe konkret som barnet klarer å ta stilling til. "Vise det til andre" eller "legge det ut på internett/blogg" er så diffust at de minste ikke forstår hva det dreier seg om. Da kan man like gjerne diskutere modernismens gjennombrudd i Norge, og spørre hva barnet mener om saken. Like forståelig. Helt enig... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 15. august 2018 #1357 Del Skrevet 15. august 2018 3 timer siden, virkelig skrev: enig, barna hennes vises til stadighet frem i kun truser, den eldste ble vist frem i senga med bar overkropp når hun hadde bursdag. Det er til stadighet lettkledde bilder, det er greit de er komfortable med kropp og klær, men det er veldig spesielt og bør absolutt ikke vises frem i some Det er vel ikke fryktelig lenge siden det var nakne barn i den bloggen.. Bilde av ungene uten klær sittende på trappa, ble fjernet etter kommentar på bloggen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. august 2018 #1358 Del Skrevet 15. august 2018 Lurer på om det er noen av mamma-/pappabloggerne utenom funkygine som tørr å svare pressen. #RyggradSomEnGlassmanet 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 15. august 2018 #1359 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Anne Brith skrev til meg at hun GLADELIG stilte opp i media for å diskutere eksponering av barn. Men det var i fjor, siden den gang har jo både hun og flere sluttet å eksponere barna sine. Eller, nei, vent litt... Flott at media holder trykket oppe!! Endret 15. august 2018 av FruJohansen 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MoKath Skrevet 16. august 2018 #1360 Del Skrevet 16. august 2018 17 hours ago, mikrobe said: Enig med deg, @Diamant. Jeg mener det er riktig å spørre dem om det er greit at f.eks. bestefar får se bildet, fordi det er noe konkret som barnet klarer å ta stilling til. "Vise det til andre" eller "legge det ut på internett/blogg" er så diffust at de minste ikke forstår hva det dreier seg om. Da kan man like gjerne diskutere modernismens gjennombrudd i Norge, og spørre hva barnet mener om saken. Like forståelig. Vil barnet feks. synes det er greit om man henger opp bilder ved plassen deres i barnehagen/skolen? Sender det til skoleavisa? Klassekamerater/foreldre til andre barn har vel like stor tilgang til bilder om de ligger åpent ute på nett? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå