FruJohansen Skrevet 30. juli 2018 #1321 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) Fjerner like godt teksten her, ettersom linken der poenget mitt lå ble slettet av mod. Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm. Endret 30. juli 2018 av FruJohansen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. juli 2018 #1322 Del Skrevet 30. juli 2018 Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 30. juli 2018 #1323 Del Skrevet 30. juli 2018 Er det ikke lov med imgur mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 30. juli 2018 #1324 Del Skrevet 30. juli 2018 4 timer siden, Keikolina skrev: Er det ikke lov med imgur mer? Jeg har forstått det sånn at det er lov med imgur hvis man linker til kilden? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Max Potente Skrevet 30. juli 2018 #1325 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) En annen av mammabloggerne har uttalt at 'det kan jo være mulig at barna også har lyst til å bli kjendiser når de blir voksne, og nå er de jo allerede litt kjent gjennom bloggen til mamma og har dermed et forsprang'. Denne logikken funker ikke helt for meg, for hvem vil vel bli kjent for å bli avbildet med matsøl i ansiktet, for at de er mammas puppegale matmons, hvor lenge de slet med lærevansker, at de ble sure da mamma filmet dem på do eller for når de sluttet med bleie? Om det faktisk er slik mange av disse bloggerne resonnerer, hvorfor er det ikke da flere innlegg om "shit, jeg blødde gjennom bindet igjen", "da jeg queefa første gang", "denne busa gikk jeg med gnidd utover trynet hele kvelden uten at jeg visste det" eller "mine 20 verste personlige svakheter og lyter"? Jeg bare spør. Endret 30. juli 2018 av Max Potente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 31. juli 2018 #1326 Del Skrevet 31. juli 2018 Helt enig og godt poeng @Max Potente. Det er paradoksalt å tenke på mye av den ufiltrerte bildeeksponeringen og uheldige episoder av barn som blir delt, mens de ikke deler et eneste bilde av seg selv uten filter/retusjering/sminke/bryn/negler/outfit/fillers/extensions ooon fucking fleek. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tull_a Skrevet 3. august 2018 #1327 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Jeg skrev dette i en annen tråd, men deler det også her, da det gjelder alle bloggerforeldre: Kjære blogger! Husk at selv dømte pedofile har tilgang til internett! Og internett er ikke bare bestemor på 63 fra Moss som heier på dere og synes det er flott at dere er stolte av ungene, det er også Chuck, 69, fra New York, nettopp sluppet ut fra fengsel etter å ha sonet en dom for voldtekt av et spedbarn og han kan faktisk bli seksuelt opphisset av å se slike bilder av nettopp deres barn, og til og med onanere mens han ser på bildene deres! Er ikke det kjempeekkelt å tenke på?! Vil dere ikke for enhver pris forsøke å unngå det?! Og selv om ikke deres barn er i umiddelbar nærhet slik at de selv merker at Chuck gjør dette så vil de skjønne det når de blir voksne. Og hva kan Chuck finne på å gjøre mot barn som ER i hans umiddelbare nærhet, nå når han har blitt seksuelt opphisset av å se på bilder av barn? Dette er ikke MINE syke tanker. Dette er ikke noe jeg finner på fordi jeg er et nettroll som er ute etter å hetse dere. Tvert imot. Det er fordi jeg ønsker at alle barn skal ha det bra og slippe å bli utsatt for fare. Det er bare å følge litt med i avisene så finner dere eksempler på at dette skjer HVER dag, mange ganger om dagen, i hele verden! Unger blir misbrukt! Barn blir voldtatt! Det skjer så mange grusomme ting som vi normale ikke engang greier, orker eller evner å forestille oss!! Sett barnas ve og vel framfor å opprettholde en konflikt med folk på KG. At barna deres kan bli misbrukt av syke mennesker fra overalt i hele verden, er ikke verdt å risikere for å vinne en diskusjon. Ta vare på alle barn ❤️ Gjør det beste dere kan, for det kan dere ❤️ Endret 3. august 2018 av Tull_a Fjernet et overflødig ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 4. august 2018 #1328 Del Skrevet 4. august 2018 Må leses, glimrende kronikk: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/4dAmB9/Barndom-selges-Hoyeste-bud-gjelder--Mariann-Johansen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 4. august 2018 #1329 Del Skrevet 4. august 2018 12 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Må leses, glimrende kronikk: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/4dAmB9/Barndom-selges-Hoyeste-bud-gjelder--Mariann-Johansen Takk 😊 Jeg skulle akkurat inn hit og kreditere en debattant på KG, som kom med uttrykket "skuespiller i eget liv". Det syns jeg var treffende! Husker dessverre ikke brukernavnet på den som kom med det først, men takk til den som kjenner seg igjen! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. august 2018 #1330 Del Skrevet 4. august 2018 Den satt, tenker jeg! 👏🏻👏🏻👏🏻 veldig bra! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
decker Skrevet 4. august 2018 #1331 Del Skrevet 4. august 2018 Las nett og skulle inn og applaudere eg og! Veldig bra kronikk, håpar (kanskje forgjeves) at den vert lest og forstått av dei som treng det og. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 4. august 2018 #1332 Del Skrevet 4. august 2018 Veldig bra @FruJohansen 👌 Dette er en viktig debatt som jeg håper får større oppmerksomhet. Jeg vil gjerne bidra til dét, og har derfor delt på Facebook. Håper flere gjør det samme. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 4. august 2018 #1333 Del Skrevet 4. august 2018 59 minutter siden, FruJohansen skrev: Takk 😊 Jeg skulle akkurat inn hit og kreditere en debattant på KG, som kom med uttrykket "skuespiller i eget liv". Det syns jeg var treffende! Husker dessverre ikke brukernavnet på den som kom med det først, men takk til den som kjenner seg igjen! Det gikk meg hus forbi at det var en «herfra» som hadde skrevet den! Da må jeg bare takke for en meget god kronikk! Håper den treffer de som treffes skal 😊👍🏻 Veldig bra jobba! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 4. august 2018 #1334 Del Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, Hummingbird2 skrev: Må leses, glimrende kronikk: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/4dAmB9/Barndom-selges-Hoyeste-bud-gjelder--Mariann-Johansen Synd, får ikke lest den. Er bak betalingsmur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. august 2018 Forfatter #1335 Del Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, Diamant skrev: Synd, får ikke lest den. Er bak betalingsmur Jeg anbefaler deg å abonnere på Aftenposten. Mye bra journalistikk for pengene! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. august 2018 #1336 Del Skrevet 4. august 2018 https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/4dAmB9/Barndom-selges-Hoyeste-bud-gjelder--Mariann-Johansen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 4. august 2018 #1337 Del Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg anbefaler deg å abonnere på Aftenposten. Mye bra journalistikk for pengene! Ok, takk. Får vurdere det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. august 2018 #1338 Del Skrevet 4. august 2018 5 minutter siden, Justlooking skrev: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/4dAmB9/Barndom-selges-Hoyeste-bud-gjelder--Mariann-Johansen Jeg får lest den og abonnerer ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 4. august 2018 #1339 Del Skrevet 4. august 2018 (endret) 8 minutter siden, Justlooking skrev: Jeg får lest den og abonnerer ikke? Sorry, my bad... Jeg har adblock, så det var et langt stykke ned for å få lest fordi det skulle være en annonse der. Hos meg blir det da et langt tomt felt der hvor annonsen skulle være. Jeg scrollet ikke langt nok ned, men gjorde et nytt forsøk og jo jeg får visst lest den likevel Litt vanskelig å forklare, men håper det var forståelig Endret 4. august 2018 av Diamant 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 5. august 2018 #1340 Del Skrevet 5. august 2018 7 timer siden, Hummingbird2 skrev: Det gikk meg hus forbi at det var en «herfra» som hadde skrevet den! Da må jeg bare takke for en meget god kronikk! Håper den treffer de som treffes skal 😊👍🏻 Veldig bra jobba! Jeg vil også takke @FruJohansen for en velskrevet og god kronikk! Det er mye kunnskapsrike, samfunnsengasjerte og dyktige mennensker samlet på Kvinneguiden og det er vel kanskje også derfor kg er så skremmende for bloggerne. De vet de blir fulgt med på og gått etter i sømmene, både når det gjelder (mis-)bruk av barn, alkohollover, reklamemerking, bilderedigering og mye annet. Vi trenger faktisk dette engasjementet noen av brukerne her viser (ingen nevnt, ingen glemt) og dere gjør en super jobb alle sammen. Blogg er jo et relativt nytt begrep og inntil det kommer et lovverk som beskytter barna mot å bli misbrukt på den måten mange av bloggerne gjør, så er kg et viktig virkemiddel for å begrense det. Og selvfølgelig mange andre kritiske sider ved bloggingen, som; utseendefokusering og plastiske operasjoner, kjøpepress osv. Det er dessverre noen brukere som muligens blir for personlig engasjert og som vrir debattene inn på usaklige ting og personfiksering, men det er noe man dessverre ikke klarer å unngå på et forum og er noe vi må leve med. Men at vi trenger et sted som kg, som setter søkelyset på bloggernes virksomhet er udiskutabelt Så igjen; Takk for innsatsen mange av dere legger i dette viktige arbeidet! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå