TenMinute Skrevet 3. juli 2017 #1101 Del Skrevet 3. juli 2017 (endret) Og hva er det med at diverse nettbutikker søker etter ambassadører som skal fronte de og det de selger på både blogg og IG? Og hvem brukes til å fronte barneklær- og utstyr? Jo - barna! Fy skam! "Se så fin genser ... har på seg, se så fin flaske, ... elsker denne fine, myke kosebamsen. Bruk koden ... så får du 15 % rabatt på dette innen kl. 22 i kveld". Endret 3. juli 2017 av TenMinute 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 3. juli 2017 #1102 Del Skrevet 3. juli 2017 Enda en suksesshistorie om et eksponert kjendisbarn: http://www.dagbladet.no/kjendis/kjendisdatter---jeg-har-vaert-edru-i-seks-maneder/68466653 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LizbethOsnes Skrevet 3. juli 2017 #1103 Del Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, Livinglittle<3 skrev: Helt enig!!!! Forkastelig! Har en bekjent som driver slik. Alle anledninger blir utnyttet i reklameøyemed. "Lille prinsen i den nydligste pysjen fra xxx", "Prinsessa mi klær for bursdagsfeiring i nye sandaler fra xxx" - hvis dere bruker denbe rabattkoden så får dere hele 10%!!!!!! " osvosvosvosv. Kvalmt. Har dere forslag til retningslinjer slike bedrifter bør holde seg til? Jeg forstår at de vinner stort på å reklamere på denne måten (om man ser bort ifra det fåtallet av oss som styrer unna denne type bedrifter nettopp på grunn av dette, men vi er nok ikke mange), så hvilke forslag finnes det til hvordan de heller kunne ha gjort det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 5. juli 2017 #1104 Del Skrevet 5. juli 2017 Tråden er ryddet for persondebatt - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 5. juli 2017 #1105 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) På 7/4/2017 den 0.10, LizbethOsnes skrev: Har dere forslag til retningslinjer slike bedrifter bør holde seg til? Jeg forstår at de vinner stort på å reklamere på denne måten (om man ser bort ifra det fåtallet av oss som styrer unna denne type bedrifter nettopp på grunn av dette, men vi er nok ikke mange), så hvilke forslag finnes det til hvordan de heller kunne ha gjort det? Bedriftene burde respektere barnekonvensjonen og personvernloven og reklamere på vanlig vis. Med bilder/reklamefilmer av anonyme barnemodeller med jobbkontrakter, som er tatt på en upersonlig location. Å legge ut bilder av intetanende barn i sitt eget hjem er tross alt svært uetisk og ren frarøving av barnas digitale identitet. Det er skammelig med bedrifter som utnytter disse mindre reflekterte mødrenes griskhet etter penger og bekreftelse. Bare fordi det er mulig å reklamere på uetiske måter så betyr det ikke at man bør gjøre det. Reklameverdenen går definitivt i feil retning for barna så lenge lovverket ikke makter å oppdatere seg. Endret 5. juli 2017 av Ultiva 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 11. juli 2017 #1106 Del Skrevet 11. juli 2017 https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1411888875561230/ Det er en diskusjon på Stort og smått-gruppen om deling av bilder av barn på Facebook. Ikke direkte sammenheng med bloggerbarna, men diskusjonen kan likevel være interessant. Jeg blir litt matt av enkelte argumenter, men positivt med engasjement flere steder. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 12. juli 2017 #1107 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) 9 timer siden, Femilie skrev: Endret 12. juli 2017 av Vipser Jeg tok feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 12. juli 2017 #1108 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) Det er Line Husby/supporterfrue som har skrevet det, tror jeg? Ganske tynn sammenligning, ja. Endret 12. juli 2017 av Femilie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 12. juli 2017 #1109 Del Skrevet 12. juli 2017 32 minutter siden, Femilie skrev: Det er Line Husby/supporterfrue som har skrevet det, tror jeg? Ganske tynn sammenligning, ja. Aaah. Line/Jessica.. Lett å ta feil. Jeg sletter 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 12. juli 2017 #1110 Del Skrevet 12. juli 2017 1 time siden, Vipser skrev: Aaah. Line/Jessica.. Lett å ta feil. Jeg sletter 😀 Da sletter jeg også Poenget ditt står forresten, Line har jo ikke sluttet å dele bilder hun heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella82 Skrevet 30. juli 2017 #1111 Del Skrevet 30. juli 2017 Sjekk en av de siste postene på bloggen til Fru Mæla. Der diskuterer hun dette med eksponering av egne barn, reklame og ikke minst hvordan familien har dratt nytte av dette. Kanskje hun begynner å tenke seg om og ser negativiteten med overeksponering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 5. august 2017 #1112 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Disse überprofesjonelle, travle, veldisiplinerte, søte, omtenksomme og familieorienterte bloggerne, som til tross for sin godhet og profesjonalitet utleverer så mange personopplysninger om egne barn, har et enormt forbedringspotensial. Det er enda godt at samfunnet forøvrig er i en positiv endring. Les og lær, "mammabloggere" og andre som fortsatt ikke aksepterer problemstillingen: https://www.budstikka.no/barnehage/sosiale-medier/foto/i-denne-barnehagen-er-barna-lart-opp-til-a-snu-seg-vekk-fra-kamera/s/5-55-437051 https://www.budstikka.no/barnehage/sosiale-medier/nyheter/forsker-barnas-privatliv-er-satt-pa-spill/s/5-55-437056 Endret 5. august 2017 av Anna Nas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. august 2017 #1113 Del Skrevet 5. august 2017 Enkelte bloggere har et veldig fokus på at barna skal prestere. Bli toppscorer på fotballaget. Trene like mye som en voksen toppidrettsutøver for å komme med på elitelaget. Få kun toppkarakterer. Ha som mål å bli advokat eller nevrokirurg. Så kommer denne betraktningen fra en blogger som grunnet kronisk sykdom har vært ufør mesteparten av sitt voksne liv (og som oppdrar tre flotte barn): "Vi lager et umenneskelig krav for ungene våre, det skal jo være best i alt de. Best på skolen, best på idrettene de er med på og ha mange venner. Ja når skal ungene få være BARE BARN? Det higes etter å være perfekt i alt på inn og utsiden… det går ikke! Det kan jeg bare si her og nå. Livet er hverken perfekt eller rettferdig. Folk får kreft og noen blir aldri rike på penger." http://www.ingridanette.com/nav-er/#more-5467 Skjønner bloggere som setter barna under stadig enormt press hva de egentlig gjør? Hvilken verdi føler disse barna at de har når de ikke blir toppscorer, ikke kommer med på elitelaget eller gjør det gjennomsnittlig på skolen, når deres verdi kun måles ut fra prestasjoner, noe mor har utbasunert offentlig for hele Internett? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 11. august 2017 #1114 Del Skrevet 11. august 2017 For en syk, syk verden. "A mom fell victim to a disturbing trend on Instagram after photos of her baby were stolen and Photoshopped. (...) This case exposes a disturbing trend on Instagram in which people edit photos of children and encourage others to vote for which features they prefer." http://www.businessinsider.com/baby-photos-stolen-photoshopped-instagram-2017-8?r=US&IR=T&IR=T Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. august 2017 #1115 Del Skrevet 12. august 2017 (endret) På 5. august 2017 den 12.54, Anna Nas skrev: Disse überprofesjonelle, travle, veldisiplinerte, søte, omtenksomme og familieorienterte bloggerne, som til tross for sin godhet og profesjonalitet utleverer så mange personopplysninger om egne barn, har et enormt forbedringspotensial. Det er enda godt at samfunnet forøvrig er i en positiv endring. Les og lær, "mammabloggere" og andre som fortsatt ikke aksepterer problemstillingen: https://www.budstikka.no/barnehage/sosiale-medier/foto/i-denne-barnehagen-er-barna-lart-opp-til-a-snu-seg-vekk-fra-kamera/s/5-55-437051 https://www.budstikka.no/barnehage/sosiale-medier/nyheter/forsker-barnas-privatliv-er-satt-pa-spill/s/5-55-437056 Altså, her må jeg bare si stopp verden jeg vil av. I den nederste artikkelen står det at barnehageansatte bruker jobbtid til å ta bilder, poste disse og tekst, insteder for å være tilstede sammen med barnet. Jeg vet ikke hva som er verst, det at barna også i barnehagen skal oppleve at kameraet er en del av samspillet eller at de faktisk bruker tid på det. Og hvem sitt behov er det som stilles, jo de voksnes....Jeg forventer faktisk bedre av pedagogikkutdannet personell. Endret 12. august 2017 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 21. august 2017 #1116 Del Skrevet 21. august 2017 Denne gjelder også bloggerbarna: https://fjellulven.wordpress.com/2016/08/28/derfor-liker-jeg-ikke-bilder-av-barna-dine/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 22. august 2017 #1117 Del Skrevet 22. august 2017 På 12.8.2017 den 20.41, CecilieX skrev: Altså, her må jeg bare si stopp verden jeg vil av. I den nederste artikkelen står det at barnehageansatte bruker jobbtid til å ta bilder, poste disse og tekst, insteder for å være tilstede sammen med barnet. Jeg vet ikke hva som er verst, det at barna også i barnehagen skal oppleve at kameraet er en del av samspillet eller at de faktisk bruker tid på det. Og hvem sitt behov er det som stilles, jo de voksnes....Jeg forventer faktisk bedre av pedagogikkutdannet personell. Har du ikke fått bilder fra ditt barns barnehagetid når de slutter i barnehagen? Sett på foreldremøte? For min del var det en bonus å få vite hva barna har gjort i løpet av dagene, de tilbringer tross alt endel tid der. Så lenge det ikke går ut over det pedagogiske arbeidet (og det tror jeg de er erfarne nok til å avgjøre selv) så ser jeg ikke noe feil med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. august 2017 #1118 Del Skrevet 22. august 2017 2 timer siden, Vipser skrev: Har du ikke fått bilder fra ditt barns barnehagetid når de slutter i barnehagen? Sett på foreldremøte? For min del var det en bonus å få vite hva barna har gjort i løpet av dagene, de tilbringer tross alt endel tid der. Så lenge det ikke går ut over det pedagogiske arbeidet (og det tror jeg de er erfarne nok til å avgjøre selv) så ser jeg ikke noe feil med det. Du legger bare ditt behov som voksen til grunn. Barnas hverdag i barnehagen blir ikke bedre av dette tiltaket. Det jeg husker fra mine barns hverdag i barnehagen var at de ansatte var presset på tid. Da må man prioritere og for meg er det en selvfølge at de prioriterer oppgaver som kommer barnet til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 22. august 2017 #1119 Del Skrevet 22. august 2017 2 timer siden, CecilieX skrev: Du legger bare ditt behov som voksen til grunn. (...klipp) Og her tror jeg du peker på noe utrolig viktig. Voksne og foreldre tror sitt eget/sine egne behov og nysgjerrighet taler for at bruk og masseeksponering av egne og andres barn i bilder er helt kurant og til og med kjempebra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 22. august 2017 #1120 Del Skrevet 22. august 2017 @CecilieX og @Anna Nas 👏👏👏 Det er utrolig viktig det dere poengterer her!!! Barnas behov i fokus, det er så utrolig ofte og i mange sammenhenger at det er voksnes behov det tas hensyn til, Bevisstgjøring her er så viktig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå