Trulsa Skrevet 15. september 2016 #641 Del Skrevet 15. september 2016 16 timer siden, Friluftsdame skrev: http://villapaprika.blogg.no/1473852405_baby_post__lila_uke_3.html Denne måten å eksponere et nyfødt barn på, er foraktelig og direkte uansvarlig. Bloggeren fremstår som ikke å være i stand til å vurdere hva som er etisk forsvarlig, og Side2 Nettavisen sensurerer ingenting. Uff, trist at det er sånn... . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 15. september 2016 #642 Del Skrevet 15. september 2016 Bloggplattformene sier ifra seg alt ansvar for hva som legges ut på bloggerne sine sider. De bryr seg ikke om hvordan pengene kommer inn, det viktigste er at bloggerne gir de penger i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 15. september 2016 #643 Del Skrevet 15. september 2016 Datter som saksøker foreldrene for bilder på sosiale medier, spent å se resultatet! http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-st%C3%A4ms-f%C3%B6r-pinsamma-barnbilder-1.3789396 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. september 2016 #644 Del Skrevet 15. september 2016 2 timer siden, BlendaSensitive skrev: Datter som saksøker foreldrene for bilder på sosiale medier, spent å se resultatet! http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-st%C3%A4ms-f%C3%B6r-pinsamma-barnbilder-1.3789396 Foreldrene et ganske lite forståelsesfulle når de ikke tar bort bildene når hun ber om det. Ja, det blir spennende å se utfallet. Jeg håper ikke hun er nødt å påvise faktisk fysisk/psykisk skade, men at det holder at det er brudd på hennes rett til privatliv. Jeg tror det største problemet til disse eksponeringsforeldrene er det samme som skjedde da skattelistene ble gjort tilgjengelig og søkbar på nett. Skattelistene har alltid vært tilgjengeliggjort, og det har også alltid vært artikler i avisene om kommunens rikeste mann og 10 på topplister. Men folk klarte rett og slett ikke å begrense seg da muligheten for å "snoke" kunne gjøres fra egen stue og ikke betydde en fysisk tur på skattekontoret for å sjekke. Og det var alt for treg reaksjon fra skatteetaten før det endelig ble gjort sporbart at man har søkt. Det er litt det samme her: foreldre har i all tid laget fotoalbum med pottebilder, hårlokker, første tann, unger som skjærer grimaser, griner eller er sinte. Problemet er at foreldre ikke forstår forskjellen på et fysisk album man må hjem i stuen for å se der foreldre (og barnet) har kontrollen på hvem som ser det og når, og et album på nett delt med venner, venners venner, kolleger og søkbart. På toppen av dette fjellet av ignoranse/manglende forståelse av "fotoalbumet som ble digitalt" kommer bloggerne, som gjør forretning av babyalbumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 16. september 2016 #645 Del Skrevet 16. september 2016 23 timer siden, BlendaSensitive skrev: Datter som saksøker foreldrene for bilder på sosiale medier, spent å se resultatet! http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-st%C3%A4ms-f%C3%B6r-pinsamma-barnbilder-1.3789396 Denne leste jeg også, og veldig spent på resultatet. Kanskje vil det sette litt føringer for flere avgjørelser, og reguleringer? Jeg håper det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 22. september 2016 #646 Del Skrevet 22. september 2016 Jeg lurer på hva som inspirerer mødre til å legge ut bilder av barna sine i mindre flatterende situasjoner? Tror de andre synes det er søtt?? F.eks med gulp og melkesøl rundt munnen? Jeg blir bare helt målløs jeg... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. september 2016 #647 Del Skrevet 22. september 2016 4 minutter siden, Valetta skrev: Jeg lurer på hva som inspirerer mødre til å legge ut bilder av barna sine i mindre flatterende situasjoner? Tror de andre synes det er søtt?? F.eks med gulp og melkesøl rundt munnen? Jeg blir bare helt målløs jeg... Kontoøkningen antageligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2016 #648 Del Skrevet 22. september 2016 8 timer siden, Valetta skrev: Jeg lurer på hva som inspirerer mødre til å legge ut bilder av barna sine i mindre flatterende situasjoner? Tror de andre synes det er søtt?? F.eks med gulp og melkesøl rundt munnen? Jeg blir bare helt målløs jeg... Slike barnebilder har alltid eksistert. Problemet er at det ikke er filter på hos foreldre som deler dette på blogg og Facebook. Og disse bloggerne har helt mistet gangsynet fordi de ser hva som gir penger i kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 23. september 2016 #649 Del Skrevet 23. september 2016 kanskje dette lille klippet med 18 år gamle prinsesse Märtha Louise kan gi et lite innblikk i hvordan et barn eller ungdom synes det er å være kjent: https://www.facebook.com/NRK/videos/1147517078655856/ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 28. september 2016 #650 Del Skrevet 28. september 2016 Den 22.9.2016 at 9.21, Valetta skrev: Jeg lurer på hva som inspirerer mødre til å legge ut bilder av barna sine i mindre flatterende situasjoner? Tror de andre synes det er søtt?? F.eks med gulp og melkesøl rundt munnen? Jeg blir bare helt målløs jeg... Det er da klasssiske barnebilder, ikke noe nytt at bloggere også legger det ut. Den 23.9.2016 at 8.43, Amafalathiel skrev: kanskje dette lille klippet med 18 år gamle prinsesse Märtha Louise kan gi et lite innblikk i hvordan et barn eller ungdom synes det er å være kjent: https://www.facebook.com/NRK/videos/1147517078655856/ Ikke vær så bastant. ML sine erfaringer er ikke nødvendigvis overførbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 28. september 2016 #651 Del Skrevet 28. september 2016 8 minutter siden, Lammelåret skrev: Ikke vær så bastant. ML sine erfaringer er ikke nødvendigvis overførbare. Sant nok, foreldrene til Märtha Louise har jo faktisk forsøkt å beskytte henne mot eksponeringen. Men jeg antar det ikke var det du mente. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 28. september 2016 #652 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) 26 minutter siden, Lammelåret skrev: Ikke vær så bastant. ML sine erfaringer er ikke nødvendigvis overførbare. er det bastant å bruke tre forbehold? - "kanskje", "et lite" og "innblikk" var ordene jeg brukte. Endret 28. september 2016 av Amafalathiel 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 28. september 2016 #653 Del Skrevet 28. september 2016 3 minutter siden, Amafalathiel skrev: er det bastant å bruke tre forbehold? - "kanskje", "et lite" og "innblikk" var ordene jeg brukte. Som du skriver det? Jepp, var derfor jeg bemerket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 28. september 2016 #654 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg synes Märtha Louises tanker om dette er interessante. Jeg sier ikke at det er direkte overførbart. Men vi vet at foreldrene hennes, i motsetning til bloggerne, gjorde det de kunne for å skjerme henne. Jeg har lest et intervju med den voksne ML der hun sier at stallen var et fristed, der hun slapp å forholde seg til det at alle visste hvem hun var og hadde en mening om henne. Det siste der var noe hun opplevde som slitsomt med skolegården, selv om den og i prinsippet burde være et fristed fra kjendiseksponering. Når jeg da kommer over et klipp med den unge ML som gir uttrykk for akkurat det samme, så synes jeg det er interessant fra perspektivet til en person som har vokst opp med det at alle vet noe om henne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 28. september 2016 #655 Del Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, Lammelåret skrev: Som du skriver det? Jepp, var derfor jeg bemerket det. foreslår at du investerer i en ordbok. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 28. september 2016 #656 Del Skrevet 28. september 2016 32 minutter siden, Lammelåret skrev: Det er da klasssiske barnebilder, ikke noe nytt at bloggere også legger det ut. Ikke vær så bastant. ML sine erfaringer er ikke nødvendigvis overførbare. Unnskyld, men hæ? Lese før man kommenterer er god regel! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #657 Del Skrevet 7. oktober 2016 Altså. Man er et par uker gammel, og har reklamert for babyshop, stokke, lillelam, ergobaby og boogaboo barnevogner. Good or bad? mor og far ler hele veien til banken, selvsagt. Men fy fillern, så uetisk jeg synes det er. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 7. oktober 2016 #658 Del Skrevet 7. oktober 2016 Mamma har mobbet et barn. Hun svarer med å legge ut et langt innlegg om hvor stygge alle er med henne. Når hun får svar på tiltale svarer hun med å legge ut familiebilde på snap der hun oppfordrer alle til å slutte med hets og være snille med hverandre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 7. oktober 2016 #659 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) Tragisk.. Da var sirkus P blogg tråden stengt. Endret 7. oktober 2016 av PetronellaPetrine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 7. oktober 2016 #660 Del Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, PetronellaPetrine skrev: Tragisk.. Da var sirkus P bloggen stengt. Hva i all verden er sirkus P-bloggen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå