Gå til innhold

Bursdagsgavetips, mann 45, ikke alkohol.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er invitert i bursdagsmarkering til en venn av oss en dag i påskeferien. Ikke noe stort selskap, bare helt enkelt, men jeg synes vi bør ha med en liten oppmerksomhet av noe slag. Pris ca 200-250 kr. Siden butikkene holder stengt noen dager, må jeg finne ut av dette snart. 

Det er her dere kommer inn, for jeg er helt blank for gaveidéer. Bursdags"barnet" er dessuten en utfordring utenom det vanlige å kjøpe gave til. Det bør ikke være noe godteri/sjokolade/delikatesser, for han er sterkt overvektig, overspiser ofte, og bør ikke oppmuntres til å spise mer enn nødvendig. Dessuten er han avholdsmann, så en vinflaske eller noe annet fra polet er heller ikke aktuelt. Jeg vurderte å finne en bok, men de har lite bøker hjemme hos seg, så jeg vet ikke hva han liker, eller OM han egentlig liker å lese, når jeg tenker etter. Han har én bestemt hobby, men utstyr til den hobbyen er uten unntak dyrere enn 250 kr, og må kjøpes på nett eller i spesialforretninger som jeg ikke har tilgang til her. Dessuten vet jeg ikke hva han evt trenger innen den kategorien. Billetter til opplevelser blir også fort for dyrt. Kan liksom ikke kjøpe bare til ham, og ikke til kona hans. 

Hva står jeg igjen med av muligheter, egentlig? Sokker (eneste klesplagg som passer i pris, og hvor man ikke må på spesialbutikk pga størrelse)? 2-3 kartonger spylevæske til bilen fra Europris? Alle seriøse forslag monner! :-) 

Anonymkode: d2690...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

-Lommebok/kortholder

-Nødlader til mobil

-Gavepose med utstyr til bilvask

-Gavekort til bilvask på bensinstasjon

-Statoilkoppen

-Solbriller

-Hårprodukter

-Flaxlodd

-Innrammet bilde/poster

-Gavekort kino

Anonymkode: 02bd8...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver han er glad i mat. Jeg anbefaler derfor en pizzastein til stekeovnen. Koster ca. 200,-. Ev. hva med en fin kjøkkenkniv av porselen? ca. 2-300,-. En blomst blir vel heller aldri feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipsene, begge to. 

Anonymkode: d2690...e36

Bare hyggelig :)

Anonymkode: 02bd8...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...