Gå til innhold

Snappe snappe sa gutten....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

...og stakk av med mammas Mercedes.

Ren eventyrlyst, sier de. Javel? Men har man tilstrekkelig med hjernebark og respekt for sine foreldre når man gjør sånt??

De to guttungene på 15 og 16 hadde ikke lappen en gang, de bare stakk avgårde. Gutta på tur? De kunne blitt drept.

Og det verste er at de fikk bløtkake og gledesgråt når de kom hjem igjen. Hadde det vært meg så hadde jeg kjørt hele løpet med anmeldelse for tyveri av bil, og hele pakka. Lærepenge, kalles det. Og så knuget guttungen og kost og gikk kake etterpå.

Men, til tross for å utsette seg for dødsfare ved å kjøre avgårde uten å kunne kjøre bil, på hovedveier, og å komme seg helt til Sverige.... Må si jeg beundrer dem deres mot til å gjøre noe helt sprøtt som samfunnet blir litt sjokka av.

Hadde det ikke vært for at det var en kjempe-egoistisk handling...

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er dette et eksempel på jegkjedermegihjelinnlegg??

Syns du er modig;Vinga Du som er på grensen til barn/voksen selv.

Du skal få deg mange slag fremover når det gjelder barn.

Du skal ha ditt barn i 20 år fremover. Veggen skal du møte mange ganger.

Tror du disse guttene slipper unna politi? På en anen side, det er mødrene som får boten. Straffen får guttene da de er 18.

Før du kommer med jegvethvasomerrettinnlegg neste gang,forhør deg litt rundt. Hva kan man forvente, både av barn, voksne, politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

JADDA JADDA JADDA :roll:

Dette var et innlegg jeg gjerne ville ha folks synspunkter om SAKEN på, men men...

Ikke et jeg-kjeder-meg-innlegg. Jeg kommer nok til å få mindre slag i livet enn mange andre, da jeg er veldig tilpasningsdyktig til å være "så ung" :ler:

Keep up the bad work...not :-?

Hva mener du om SAKEN anonyme gjest?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga har du ikke skjønt det ennå? Det er sånn på KG... enkelte klarer faktisk ikke å skille sak/person.....

Dessverre....

Men tilbake til spørsmålet ditt... vel seksten år gamle tyskern som i 1986 (var det vel) som landet enmotor-flyet sitt på Røde Plass i Moskva... ga haugevis av generaler sparken....

At to guttunger stikker av med en bil er kun sensasjon i Norge.

Tro meg.

Waco

...fant ikke episoden et grann sjokkerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Vinga her.Jeg reagerte også på den de-fortjener-en-bløtkake-delen.Er det ingen av de involverte som skjønner omfange av det de har gjort???En 14 åring bak rattet uten nesten noen som helst kjøre ærfaring????

Det er ikke akkurat det trygg trafikk sikter til nei.

Men intervjuet med de 2 på nyheten tok jo kaka da."eeeehhh,najiiii, vi hadde vel egentlig ingen grunn til å stikke av", " vi ville jo bare oppleve litt da", "næshj, den værste straffen vi kanskje får er vel utsettelse av førerkortet eller kanskje en liten bot"

At det går ann å være så dum!!!!!

Også atpåtil kommer de hjem,får en klapp på skuldra av mor og far og ei bløtkake???

Hadde ikke vært mine barn det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake???

Jeg hadde tatt guttungen på 14 og lagt han over fanget for å gi ham skikkelig god gammeldags juling!! :evil: Det er det minste han hadde fortjent etter å ha satt sitt eget og andre liv i fare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dette er slik som kan skje med gutter! Det skjer hver dag, men kommer ikke i avisen.

Det har ingen ting med for liten respekt for foreldre. Det er ikke det det handler om.

Du som mener du får mindre slag i livet enn andre pga din tilpasningsdyktighet? Tror du på dette selv? Hva hjelper det når unger gjør slikt. Jeg ler så jeg pisser på meg.... :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke "piss" på deg da. Kvalm måte å uttrykke seg på, forresten

Det jeg egentlig ville si var til spydige gjest(er) over her. Hvis du har tenåringsbarn selv, så får jeg håpe du ikke inntar den samme hoverende, usympatiske og latterliggjørende holdningen til dem. Tror ikke det vil bidra til å øke selvtilliten deres, for å si det sånn.

Tror det er klin umulig å forutsi hvordan man reagerer i en slik situasjon. Uansett så vet jo ingen av oss hva oppgjøret på kammerset dreier seg om. Husker når mutter'n ble redd for meg. Først var hun i oppløsning, og SÅ ble hun sinna. Forbanna :) Hadde aldri turt å gjort no'sånt. Hun ville sannsynligvis ha sprukket som et lemen. Så jo, det er klart det har med respekt for foreldre å gjøre. Respekt for deres reaksjoner. Noen har oppdragelse eller egenskaper som kjenner slike sperrer, andre ikke.

Hva mener du med at dette overhodet ikke har med respekt å gjøre?

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Trond Vaage reagerte på måten pressen hare fremstillt disse guttene på og da mener jeg med navn og all denne eksponeringen. Man må ta hensyn til at dette er barn og at det kanskje ligger perosnlig tragedier bak. Jeg må si jeg tenkte akkurat på det samme.

:-? Mye dumt man kan finne på i denne alderen og synd hvis dette da blir brettet ut i avisen, særlig når de fremstiller det som denne spenningshistorien som de har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig det er en del ting om den saken som vi ikke vet jeg.

Men de virka ikke akkurat så veldig høye i hatten da de ble intervjua på tv 2 nyhetene i går. Virka litt flaue da. Det var bare til pass for dem syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor media, og alle andre fordensaksskyld,

gidder å engasjere seg i denne saken i det hele tatt.

Hvor mange unge er vel ikke på rømmen bare i løpet av et år her i landet.

Sikkert endel. Og de fleste kommer nok hjem frivillig etter en kort stund,

bare de føler de har fått rast fra seg litt.

Ungdommelig opprør er det vel vi kaller det..

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror ikke gutter på den alderen aner omfanget av hva de har gjort, jeg tror ikke de forstod hva de gjorde.

Jeg og søstra mi pleide å "stjele" bilen til foreldrene våre vi og, og søstra mi hadde ikke fått lappen enda! hun hadde tatt mange kjøretimer, men ikke fått lappen. Og da var vi 18 år gamle... ung og dum sier jeg bare.

Man fortjener i hvertfall ikke bløtkake for den bragden de guttene gjorde, hadde det vært mine unger, hadde de fått real med kjeft.

Ungdommer lærer ikke noe av at de får bløtkake, jeg synes foreldrene skulle vært strengere med dem.

Hva har de så lært av dette? jo at de kan gjøre verre ting, og kanskje få blomster og hageselskap neste gang. Dumme foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan si mye om hvor smart eller ikke smart det var av guttene å stikke av på den måten. Egentlig så var det veldig typisk for unger i den alderen, handle først, tenke på konsekvensene senere. Tror det er mange av oss som ikke var så veldig forskjellige da vi var i den alderen, men vi stakk kanskje ikke av med pappas mercedes...

Og guttene får nok se konsekvensene av turen, i form av utsatt førerkort, kanskje litt på rullebladet osv. Og jeg tror nok også de har fått høre det av foreldrene også, vi vet ingenting om hva som skjedde bak husets fire vegger etter at kameraene var slått av og journalistene gått hjem.

Når det gjelder foreldrenes reaksjon på hva som skjedde, kan ingen uttale seg om hva som er riktig før de har vært i en lignende situasjon selv. Da min storebror i en alder av 14 tok båten ut for noe som skulle være en kort tur ut på fjorden og ikke kom tilbake før mange timer senere og lenge etter at politi og slekt var engasjert, trodde mange at mamma kom til å gå i taket og skjelle stakkaren ut etter noter, noe som ville være "forventet" reaksjon fra en bekymret mor. I stedet fikk han en klem og et stille spørsmål om "er du sulten vennen min?", foran måpende tanter, onkler og politi. Men tro meg, broren min fikk seg en lang alvorsprat fra både mamma og pappa dagen etter, og har fått høre om den gangen han glemte tiden for en søt jente på en brygge mange ganger etterpå.

Poenget mitt er: Ingen vet hvordan en bekymret mor reagerer, før en selv har vært den bekymrede moren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Må si meg enig med Care og Henna.

Saken har fått uforholdsmessig stor oppmerksomhet i norske medier. I en stille sommerferieuke skal det ikke mye til før alle mediene hopper på en slik sak.

Guttene blir nærmest fremstilt som helter. Og da de ble intervjuet på TV virket det som om det selvfølgelig var stor stad for dem. Ikke så rart at en 14-åring synes det er gøy å komme på TV, men journalister må tenke seg litt om. Disse gutta kommer til å bli sommerens helter i kameratflokken. De kommer ikke til å angre på at de har skremt livet av foreldrene sine. Tvert imot, så har de fått sine "15 minutes of fame".

Jeg er forresten journalist selv, og saken har blitt diskutert på min arbeidsplass, uten at jeg vil si hvilken bedrift det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt drøyt å uttale seg så veldig om saken når det er så vanskelig å vite hva som egentlig har skjedd. Media kan være veldig flinke til å vri og vende på ting. Dessuten vet vi, som en eller annen sa før meg her, fint lite om hva som skjedde innenfor husets fire vegger etterpå...

Kanskje litt greit å tenke på synes jeg. Virker litt dumt å ha så fryktelig masse meninger om noe man strengt tatt ikke har peiling på.

Tror hverken foreldrene eller guttene føler seg så høye i hatten nå, etter denne gjennomgangen i media. Guttene har nok fått sitt med kjeft...

Som vi alle vet er sommeraviser "agurk"-aviser. Det står stort sett bare fjas og tull, vi får servert minst fire sider med hvordan-vær-blir-det-imorgen-stoff i alle landets aviser hver eneste dag hvert eneste år. Dette er ikke noe nytt. Media lager saker ut av ingenting om sommeren. Hadde dette vært en annen tid på året er jeg ikke sikker på at det hadde blitt blåst opp på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...