Trixi Skrevet 20. oktober 2004 #1 Del Skrevet 20. oktober 2004 Noen som har erfaring med å ha med seg små barn til Thailand? Vi vurderer å reise to uker i januar, men jeg er litt skeptisk med tanke på spesielt den lange flyturen, men også med tanke på varmen og luftfuktigheten. (Vi har aldri vært der før). Barna våre vil være 4 og 2 år gamle hvis vi reiser i januar. Eller; hun minste fyller 2 i februar så det betyr vel ett problem ekstra: at vi ikke får sete til henne på flyet?? Jeg vil gjerne høre fra de som har vært der med barn og om hvordan flyturen og oppholdet var! Og gjerne litt om hvor det kan være fint å bo i Thailand med små barn. Vi har sett et sted som så fint og barnevennlig ut i ving-katalogen ved Surin Beach, men det sier jo ikke meg noen ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enot Skrevet 21. oktober 2004 #2 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg tror dere kommer til å stortrives der nede.Har vært mange ganger på surin og det er vel noe av det beste stedet å være,Alt er veldig bra i thai. men det er varmt så det blir jo en del pass på barna med sterk sol osv.Men... flyreisen med et barn på fanget blir nok slitsomt.Nå er det jo stort sett bare når flyet letter og lander at dere må ha barnet på fanget så det ser ut for meg som foreldrene takler det bra.Men altså surin herlig for både barn og voksne.Reiser selv i jan for å bli der i 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #3 Del Skrevet 21. oktober 2004 vi reiser til en øy i søramerika på nesten samme tidspunkt, med barn i samme alder. altså helt andre siden av verden enn dere, men vi får jo også varme - og flyreiseproblematikken. veldig spennende! er vel å ta med masse lette klær, gjerne ganske dekkende på kroppen.... ta med masse solkrem og hatter; jo større jo bedre. jeg gleder meg til å være der, men gruer for flyturen. enn dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #4 Del Skrevet 24. oktober 2004 Vi har vært flere ganger i Thailand med barn på omtrent samme alder og det har gått helt fint. Jeg ville imidlertid IKKE ha valgt å reise charter til Thailand. Har gjort det en gang og det er noe av det verste jeg har vært med på. Fullpakket og mye trangere ombord, mye lengre flytid på grunn av mellomlanding, (der vi måtte ut av flyet og vente i et par timer) og dessuten flyvning på dagtid som er mye verre når en reiser med små barn. Sjekk iallefall dette før dere bestiller. På rutefly er det bedre plass mellom setene, veldig mange av ruteflyene har avgang sent på kvelden slik at barna med litt flaks sover store deler av turen og det er ingen mellomlanding. Hotell kan du ordne på egen hånd, hotell i Thailand er billig og det blir ikke dyrere enn chartertur. Jeg ville ha vurdert et eller annet mindre sted på Phuket, Hua Hin på fastlandet sørvest for Bangkok eller feks. den lille øya Koh Lanta som ligger en liten båttur fra Phuket. Barnevennlige fine steder med litt å finne på for både liten og stor. Sjekk denne linken. www.gotoasia.no her finner du masse fin informasjon om steder i Thailand, hotellforslag o.s.v. samt en del bilder. Hvis dere skal reise allerede i januar bør dere raske på. Det er høysesong og mye er nok allerede fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå