AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #21 Skrevet 24. mars 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var nettopp på sightseeing i Oslo ( buss ) gaiden nevnte ABB 3 ganger, det blir for mye fokus. Anonymkode: f815e...273 Hvor i all verden kjørte dere egentlig da ? Anonymkode: 4c678...bc8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #22 Skrevet 24. mars 2016 Den 21. mars 2016 at 3.48, Charmander skrev: Å sammenlikne Utøya med konsentrasjonsleire er også helt på bærtur. ABB burde ikke få mer oppmerksomhet, eller blest og turister burde værte skånet for å bli tatt med på slikt tulleball. Selv om jeg er klar over det er deres "ønske". Spess ass. Men det er greit at Hitler og Nazi-Tyskland for slik oppmerksomhet? Jeg synes det er fryktelig respekløst overfor ofrene og pårørende at man bare skal glemme hele saken. ABB og Utøya er en viktig del av hva som skjedde, og å angripe de som bryr seg og engasjerer seg synes jeg er urimelig. Anonymkode: 793de...cba
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #23 Skrevet 24. mars 2016 42 minutter siden, Vox_populi skrev: Er det noe du ikke forstår, kan du jo ta deg på tak og sette deg inn i det. Men jeg innser ikke at å se på den øya kan lette forståelsen av noe som helst. For et arrogant utsagn. En utenforstående vil aldri ha komplett innsikt eller forståelse av slike hendelser. Å besøke katastrofestedet vil gi en dypere forståelse samt gi en større nærhet. Dette vil igjen øke forståelsen for ofrene. Jeg har besøkt flere minnemarkeringer og sitter igjen med et bredere perspektiv, en dypere forståelse og et sterkere inntrykk. Synes du også det er helt uforståelig at man oppsøker Auschwich og andre konsentrasjonsleirer, 9/11-memorial, Redipuglia samt andre minnemarkeringer? Anonymkode: 793de...cba 1
Vox_populi Skrevet 24. mars 2016 #24 Skrevet 24. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette vil igjen øke forståelsen for ofrene. Det er ingenting mystisk med ofrene, ingenting som er vanskelig å forstå med dem. De var – ofre, rett og slett. Mange har derimot problemer med å forstå Breiviks motiver. Men den forståelsen er heller ikke å finne på Utøya, som bare var et tilfeldig åsted. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #25 Skrevet 24. mars 2016 8 minutter siden, Vox_populi skrev: Det er ingenting mystisk med ofrene, ingenting som er vanskelig å forstå med dem. De var – ofre, rett og slett. Mange har derimot problemer med å forstå Breiviks motiver. Men den forståelsen er heller ikke å finne på Utøya, som bare var et tilfeldig åsted. Igjen, fryktelig arrogant å påstå at man har full innsikt i hva ofrene opplevde. Anonymkode: 793de...cba 2
Chiubi Skrevet 24. mars 2016 #26 Skrevet 24. mars 2016 Utøya er en privateid øy, og det er ikke lov for uvedkommende å gå i land der. Men man ser over til Utøya fra Utvika camping.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #27 Skrevet 25. mars 2016 20 timer siden, Chiubi skrev: Utøya er en privateid øy, og det er ikke lov for uvedkommende å gå i land der. Men man ser over til Utøya fra Utvika camping. Det er mye areal rundt om i Norge som er privat eid, men likevel lov for allmenheten å ferdes. På Utøya er store deler av øya regulert som friareal, feks der kjærlighetsstien går. Andre deler av øya er regulert som LNF-område (landbruks-, natur-, og friluftsområde. Anonymkode: 5c9eb...5f7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #28 Skrevet 25. mars 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor i all verden kjørte dere egentlig da ? Anonymkode: 4c678...bc8 Oslo sentrum b,la ( satt opp et hjerte der ) Anonymkode: f815e...273
Safiye Skrevet 25. mars 2016 #29 Skrevet 25. mars 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt. - Pavilion, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå